![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
|
![]() Aris Tofanis <[email protected]> writes:
> Mart van de Wege <[email protected]> wrote: >> Jos Horikx <[email protected]> writes: >> >>> en je kijkt alleen maar naar "stelletjes". >> >> Tja, "singles" trouwen meestal niet hè? > > LOL > Nu doe je het opzettelijk! Toch? Dat was sarcasme, ja. Hoezo? Mart -- Leon de Winter is consequent politiek-correct. Nu de politiek- correctheid een draai van 180 graden heeft gemaakt is Leon consequent meegedraaid. --- Niek Holtzappel in nl.politiek |
![]() |
#162 |
|
![]() Mart van de Wege <[email protected]> wrote:
> Aris Tofanis <[email protected]> writes: > >> Mart van de Wege <[email protected]> wrote: >>> Jos Horikx <[email protected]> writes: >>> >>>> en je kijkt alleen maar naar "stelletjes". >>> >>> Tja, "singles" trouwen meestal niet hè? >> >> LOL >> Nu doe je het opzettelijk! Toch? > > Dat was sarcasme, ja. Hoezo? Jos probeert nu al een hele tijd van je te weten te komen waarom jij vindt dat de overheid aparte regelingen voor samenlevingsverbanden van slechts 2 (of minder, haha) mensen moet ontwerpen, maar dat wil niet tot je doordringen. Vandaar waarschijnlijk zijn insinuatie dat je wereldbeeld gesloten zou zijn. |
![]() |
#163 |
|
![]() Aris Tofanis <[email protected]> writes:
> Mart van de Wege <[email protected]> wrote: >> Aris Tofanis <[email protected]> writes: >> >>> Mart van de Wege <[email protected]> wrote: >>>> Jos Horikx <[email protected]> writes: >>>> >>>>> en je kijkt alleen maar naar "stelletjes". >>>> >>>> Tja, "singles" trouwen meestal niet hè? >>> >>> LOL >>> Nu doe je het opzettelijk! Toch? >> >> Dat was sarcasme, ja. Hoezo? > > Jos probeert nu al een hele tijd van je te weten te komen waarom jij > vindt dat de overheid aparte regelingen voor samenlevingsverbanden van > slechts 2 (of minder, haha) mensen moet ontwerpen, maar dat wil niet > tot je doordringen. Vandaar waarschijnlijk zijn insinuatie dat je > wereldbeeld gesloten zou zijn. Omdat het *weer* een zijstraat is. Het ging er om waarom een homohuwelijk voor de burgerlijke wet een legitiem iets zou zijn. Specifiek omdat het kabinet voor het homohuwelijk een uitzonderingsbepaling in het regeerakkoord wil zetten. Hoe iemand over nog andere samenlevingsvormen denkt is proberen de aandacht af te leiden van het hoofdpunt, namelijk dat Jos geinstitutionaliseerde overheidsdiscriminatie aan het goedpraten is. Je kan het een gesloten wereldbeeld noemen, ik noem het liever 'niet afdwalen van het onderwerp'. Mart -- Leon de Winter is consequent politiek-correct. Nu de politiek- correctheid een draai van 180 graden heeft gemaakt is Leon consequent meegedraaid. --- Niek Holtzappel in nl.politiek |
![]() |
#164 |
|
![]() On Wed, 21 Feb 2007 06:57:42 +0100, Mart van de Wege wrote:
.... >Omdat het *weer* een zijstraat is. Het ging er om waarom een >homohuwelijk voor de burgerlijke wet een legitiem iets zou >zijn. Specifiek omdat het kabinet voor het homohuwelijk een >uitzonderingsbepaling in het regeerakkoord wil zetten. > >Hoe iemand over nog andere samenlevingsvormen denkt is proberen de >aandacht af te leiden van het hoofdpunt, namelijk dat Jos >geinstitutionaliseerde overheidsdiscriminatie aan het goedpraten is. > >Je kan het een gesloten wereldbeeld noemen, ik noem het liever 'niet >afdwalen van het onderwerp'. Ik praat nergens "geinstitutionaliseerde overheidsdiscriminatie" goed. Heb je mijn eerste postje wel gelezen? Ik probeer je alleen maar duidelijk te maken dat "het huwelijk" als instituut voor sommige mensen wat betekende (onder andere voor sommigen die als ambtenaar die dingen jarenlang hebben afgesloten, daar ging het in deze draad om) maar dat het onder invloed van allerlei ongerichte ontwikkelingen de laatste decennia kennelijk niets méér meer is dan de sanctionering van "het stelletje". Bovendien zeg ik je dat het mijn vermoeden is dat sommige mensen met weet-ik-hoeveel dienstjaren dat niet meer trekken, dat ze zich miskend en tekortgedaan voelen in hun werk. Ik verzet me alleen maar tegen de tendens in deze groep (althans in deze draad) dat die mensen nogmaals extra gestraft moeten worden met uitsluiting, beroepsverbot en ontslag. Want in die sfeer wordt de problematiek toch wel getrokken. Mijn vraag aan jou was daarom direct (en ging nergens omheen): waarom hebben "stelletjes" extra bescherming van node? (want dat je de traditie van het huwelijk niet accepteert als die van jezelf is me intussen wel duidelijk) JH |