![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#162 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
2) Het Blok meent dat het parlement afschaffen moet kunnen. Intern zijn ze even democratisch als het Politburo in volle Stalin-tijdperk. Waarom geloof ik niet dat deze jongens de rechtstreekse democratie een warm hart toedraag? |
||
![]() |
![]() |
#163 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#164 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kon ik zo dom zijn om dat niet door te hebben. Ik ben ook sceptisch over het Blok maar nog meer over een partij die er vierkant voor uitkomt dat 'de rechtstreekse democratie' zelfs niet in haar programma thuishoort.
![]() |
#167 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#168 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Knuppel schreef:
“Ik ben ook sceptisch over het Blok maar nog meer over een partij die er vierkant voor uitkomt dat 'de rechtstreekse democratie' zelfs niet in haar programma thuishoort.” Nog nooit bij stil gestaan dat elke grote partij in dit landje niet werkt in belang van de mensen, maar in belang van het vergroten van hun macht. Referendums zullen er enkel komen gewoonweg in hun belang met een vraagstelling waarvan de antwoorden automatisch leiden naar een beslissing waar de grote partijen voor staan! Vragen kunnen zo gesteld worden dat men het felbegeerde antwoord krijgt. Zelfs al zou een referendum soelaas kunnen bieden, als het de macht van de groten der aarde enigszins zou kunnen schaden, komt het er niet. Als paars hier referendums zal invoeren, zijn het nietszeggende zoals die over de ambtenarij. Dus referendums die ons alleen maar veel geld kosten. Of te wel zullen ze referendums invoeren om de oppositie een stap voor te zijn! Ze zullen zeker geen referendums organiseren die aantonen dat hun beleid fout was. Als er referendums komen, zal dat zijn uit partijbelang en ZEKER NIET voor de mensen, tenzij toevallig. Net zoals de ondemocratische kiesdrempel gepaard met de verplichte opkomst bij de verkiezingen en het cordon sanitaire, zullen referendums het belang dienen van paars. |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb u al gezegd dat als u lid was in de partij het voorstel van uw BROV kan indienen in een open arrondissement raad. Waar u uw stelling kan verdedigen. Wat ik nu zeg is mijn mening en niet die van de N-VA. Ik ben niet voor het BROV op federaal vlak. Op gewestelijk vlak kan daar over gepraat worden. Het zou inderdaad op een aantal punten kunnen maar dan alleen op vraag van de volksvertegenwoordigers. Maar op federaal vlak zou dat voor Vlaanderen catastrofale gevolgen hebben omdat 70 tot 80% niets afweet van de materie die aan de grondslag liggen van de problemen tussen Vlaanderen en Wallonië. Wat weet de meerderheid over de geldstromen? Niets! Dus hoe zullen ze dan stemmen? Op basis wat de media hen voorspiegelt, dus gedeeltelijk op leugens! Doordat de Rode bonzen de media in handen hebben zou elk voorstel voor meer zelfstandige bevoegdheid op gewestelijk vlak worden afgeschoten. En wie zullen dergelijke voorstellen indienen? Juist de Franstalige PS’ers omdat ze donders goed weten dat ze hun slag zullen thuis halen op een smerige manier. |
||
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zou het daarom zijn dat het blok er ook tegen is? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#173 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Knuppel
Waar heeft Marie-josé het over BROV? Of ben ik leesblind? Marie-José had het over een referendum. Tenslotte, was het niet VIVANT die voor BROV was? Nochtans heb ik niets gehoord over BROV toen VIVANT in het VLD karretje stapte. Ik vrees dat de BROV van Vivant dezelfde weg opgaat als het referendum van Verhofstadt van toen hij nog in de oppositie zat |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook jij hebt het enkel over wat het 'hondenbrokreferendum' wordt genoemd, namelijk het referendum dat van de regering uitgaat. Dat is voor jou dus al een 'toegeving'. De toegeving aan een selectief hondenbrokreferendum uit partijbelang maar alles behalve een referendum op vraag van het volk. ![]() IK heb het ENKEL over de invoering van het BROV. Het Bindend Referendum Op Volksinitiatief. Ik heb het NIET over een referendum op vraag van de N-VA (of wie dan ook) dat specifiek over de transfers, de rol van de monarchie of de onafhankelijkheid van Vlaanderen zou moeten gaan. Jij bent er tegen en de N-VA is er ook tegen. Dat is op het laatste N-VA congres duidelijk gebleken. Jullie staan stuk voor stuk achter wat door de partijleiding werd voorgekauwd en dat is: Geen referendum. Dat blijkt ook altijd weer duidelijk uit jullie reacties, of het gebrek eraan. Toen hier op dit forum de uitslag van het congres bekend werd gemaakt, en de N-VA zelfs het hondenbrokreferendum geen punt vond, heb ik mijn ongenoegen duidelijk laten blijken. Ik kon mijn ogen niet geloven! Niemand van jullie heeft mijn verzet echter ernstig genomen. Integendeel! Jullie blijven ook vandaag als een Blok (op een paar bekeerden na), achter het anti-BROV partijstandpunt staan! Als jullie het HIER niet eens zien zitten, en mij HIER al verwijten dat ik 'niet fair discussiëer' wat moet ik dan op jullie partijraden komen doen? Mij belachelijk laten maken met af-ge-zeik zoals hierboven?[size=1][/size] Jullie zouden beter op wat langere termijn denken. Wij hebben hier nu eenmaal nooit een cultuur aangekweekt gekregen om onze rechten te leren gebruiken. De 'Vlaamse' politici zijn hier trouwens het mooiste bewijs van. ![]() ![]() ![]() Vooraleer het BROV dus goed k�*n gaan werken is er een verandering van cultuur nodig. Het zal vallen en opstaan worden, dat weet ieder zinnig mens. Mits oefening en betrokkenheid krijgt het volk op de duur wél in het snuitje dat het een middel in handen heeft gekregen dat niet niks is. Medezeggingschap in éénder wat, politiek, bedrijf, studentenvereniging, noem maar op, zorgt er steevast voor dat het verantwoordelijkheidsgevoel, de burgerzin en dus ook het politiek bewustzijn, groeit. Hoe langer jullie de boot afhouden, hoe langer het zal duren voor dergelijke cultuur bij de gewone Vlaming tot ontwikkeling kan komen. Een BROV zal inderdaad niet altijd de verhoopte resultaten opleveren. Het kan echter altijd overgedaan worden als de tijd er rijp(er) voor is, en er opnieuw voldoende handtekeningen zijn verzameld om een nieuw BROV te kunnen eisen.
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verwijt Vivant en de VLD niet dat zij hun beloften terzake niet houden. Dat is immers géén excuus om het zelf niet eens in jullie partijprogramma op te nemen. ![]() Pas als er druk komt vanuit alle partijen zal het BROV ooit op tafel de regeringstafel geraken. En vanuit de N-VA ontbreekt die houding dus TOTAAL. Jullie zijn dus nog erger dan degenen die het beloven maar eens aan de macht, hun beloften weer 'vergeten'. Deze partijen BESEFFEN tenminste dat er hier een democratisch middel ontbreekt waar we hoognodig naartoe moeten evolueren. De N-VA vindt zelfs een belofte aan het volk om voor meer directe democratie te ijveren, en het in haar partijprogramma op te nemen, totaal overbodig. Mooie 'democratische' partij is dat.
![]() |
#176 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Democratie voer je uit in het stemhokje! En niet uit individualisme. Want daar komt het met het BROV op neer. Uw BROV ruikt eigenlijk een beetje naar het Anarchistisch gedachtegoed, het recht van de sterkste! Zij die de macht van het geld en de media hebben kunnen hun referendum door de mensen hun strot duwen! Het resultaat van het BROV is dat de zwakken nog zwakker zullen staan. Grootst voorbeeld waar het zo is is de VS, Ze hebben het al ver gebracht met hun bindend referendum op volks initiatief! Steeds meer armen en zwakkeren! En als reactie hierop zegt u "als de maatschappij er klaar voor is" dat is ne goeien. Als de maatschappijn dat nu niet aankan, zal ze dat nooit aankunnen! |
||
![]() |
![]() |
#177 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Knuppel schreef:
"Vooraleer het BROV dus goed k�*n gaan werken is er een verandering van cultuur nodig. Het zal vallen en opstaan worden, dat weet ieder zinnig mens." Wel Knuppel hier moet ik u toch even gelijk geven. Voor enkele dagen wist ik zelfs niet het verschil tussen BROV en referendum. Na uw tussenkomst ben ik er gaan over lezen op internet. Maar ik ben er verre van uit, om ja of neen te zeggen tegen BROV. Ook Giserke moet ik gelijk geven waar hij zegt dat op Federaal vlak met 2 verschillende (politiek) culturen (dit zijn weliswaar mijn woorden) BROV niet ziet zitten. Maar op een partij kongres, mits voorafgaandelijk zeer goede voorlichting moet het mogelijk zijn, BROV op Vlaams niveau , ter goedkeuring voor te leggen. |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fijn te weten dat ik me op jullie partijraad niet hoef te laten uitlachen met mijn 'utopische waanbeelden'.
Waarom ga jij je grote gelijk trouwens in Amerika zoeken? Je hoeft maar tot in Zwitserland te gaan om de ondergang van de democratie te kunnen peilen dankzij dit 'grote, utopische waanbeeld'. Veel succes nog met jullie eigen waanbeelden. Knuppel heeft vorige keer nog voor de helft op de N-VA gestemd. En dat was de helft teveel.
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorlichting, d�*�*r draait het ook om bij de invoering van het BROV. Ik heb het er een paar bladzijden terug nog over gehad. Voorlichting is zelfs de spil van het BROV! Voorlichting door ALLE betrokken partijen. Niet alleen POLITIEKE partijen maar ZEKER de partijen des volks, die de nodige stemmen bijeenbrachten om het BROV te kunnen eisen. We zijn in dit land met 60% Vlamingen. Een Vlaamse stem is bij een referendum evenveel waard als een Waalse, en niet 1/4de zoals dat bij de parlementsverkiezingen voor de N-VA uitviel vergeleken met Ecolo. Jullie meten de gewone Vlamingen echter dezelfde slaafse houding aan die we al decennialang van onze 'Vlaamse' vertegenwoordigers gewend zijn. ![]() Ik bedank ervoor mijn stem nog langer aan een partij te geven die de hersencapaciteit van een gewone burger zoals ik niet hoger inschat.
![]() |
#180 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |