![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Realistisch omwille van de constatering dat er (nog?) geen vlaamse meerderheid van de vlaamse bevolking voorstander is van volledige Vlaamse onafhankelijkheid Ikzelf wil zoveel mogelijk vlaamse soevereiniteit. Dus is een soeverein Vlaanderen in een confederaal België , iets wat ik nog enigszinds aanvaarden kan . En dit is ook het doel waarheen CD&V wil gaan , zie de proeve van grondwet die ze samen met NVA hebben opgesteld . Maar dit voorstellen als zou CD&V de duivel in persoon hierin zou zijn is gewoon niet correct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En wat die meerderheid van de bevolking betreft: dat ligt aan de Vlaamse partijen die nog altijd schrik hebben om te zeggen dat ze de truken van de francofonen spuugzag en er hun conclusies uit trekken. Maar er is nog nooit een discussie ten gronde geweest in Vlaanderen waar we naar toe willen. De RTBF heeft gedaan, hier niet. Separatisme wordt overal besproken, behalve in de politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar om dat te bewijzen moet je teruggrijpen naar oudere teksten. Zie je dan niet wat er momenteel in de CD&V aan het gebeuren is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb mij niet met de gedachte verzoend ;Maar mogelijk zullen dergelijke dingen zitten in de afzichtelijke deal die zal gesloten worden . Dan zal moeten beslist worden of desondanks de deal gesloten wordt ; een prettig vooruitzicht is dit uiteindelijk voor niemand , zelf niet en ik zou zeggen nog minder voor de franstalige partijen , want daartegenover staan zaken die zij nog veel minder wensen : splitsing van werkloosheidsuitkering , gezondheidszorg en kinderbijslag ...., splitsing van BHV zonder al te grote prijs .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Op de keper beschouwd is het verschil hiertussen inderdaad niet oneindig groot . Het grote probleem is dat in de schoot van CD&V ook een sterk belgicistische vleugel zit en een deel kiezers die aan België houden . Dan is confederalisme inderdaad een compromis dat beide vleugels verzoent , al zal dit niet volledig van harte zijn . Uiteindelijk is het best om naar het concrete programma te kijken ; wat wil CD&V met het kartel in 2007 bereiken ? Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 23 februari 2007 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Soyez tranquille" in Le Soir (of was het de Libre) daarentegen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bestaat er trouwens ook zoiets als een onvrijwillige Belgische confederatie?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 februari 2007 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een kartelprogramma op basis van de vlaamse resoluties gaat in deze richting . Wat bedoelt u met "rechtlijnig"? Geen enkel compromis aanvaarden ? Bij een onaanvaardbaar compromis , zal het NVA het kartel opzeggen en niet omgekeerd. CD&V heeft het kartel nodig om de grootste te blijven en de leiding van de federale regering te kunnen opeisen en te kunnen houden .CD&V zal zolang mogelijk het kartel proberen instand te houden en uitvoering van het gemeenschappelijke programma is hiertoe de enige manier ....Dus .... Het was touwens vooral CD&V die aandrong op het herstel van het kartel na de JMDD-episode ; Naar het schijnt heeft CDV bij het opstellen van het programma en de afspraak over verkiesbare plaatsen enige toegevingen gedaan , die ze anders niet had gedaan . Citaat:
Er schijnt wel een werkgroep van grondwetdeskundigen te zijn opgericht die de verschillende voorstellen (van de meerderheidspartijen) tot een compromisvoorstel zou moeten samensmeden . Ik hoop dat er een sterke tekst uit voortkomt en dit is iets wat een zekere incubatietijd vraagt ... Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 23 februari 2007 om 17:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zo te zien het referendum gemist waar dat uit gebleken is. By the way, heb jij een verklaring voor het feit dat Di Rupo in verband hiermee zijn keutel nog rapper terug introk dan hij eruit protste?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 februari 2007 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Neen , het is een contradictio in terminis . Ik wilde met 'vrijwillig' de vlaamse soevereiniteit benadrukken en het niet zo grote verschil met onafhankelijkheid . Maar zover zijn we nog zeker niet : nog bij het ene , nog bij het andere .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het vierkant te zeggen: daar krijg ik goesting van om....euh... alléz, omdat jij het bent...over te geven.
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amaai zeg! En ze moeten zelfs nog beginnen aan de eerste resolutie, zeker?
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terloops..
Je hébt dus helemaal geen link waar Leterme dat heeft gezegd?
![]() |
#175 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hij heeft uiteindelijk schrik van de "mogelijkheid" tot referenda . Omdat hij misschien de eerste keer gelijk zalkrijgen , misschien zelfs de tweede keer ook , maar hij weet dat hij niet zeker is dat hij de derde keer niet het deksel op de neus krijgt ..... De situatie in Québec zal hij op een paradoksale wijze ook wel kennen .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Gouverneur
|
![]() Neen niet onmiddellijk bij de hand ; maar de quote over de vlaamse radicalisering en het uitindelijk niet zo grote verschil met NVA , kan u toch niet ontgaan zijn .
Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 23 februari 2007 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mij wel hoor Luc. Heb je die ergens liggen met bronvermelding?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Gouverneur
|
![]() Ja, enige compulsiviteit heb ik bij jou al wel opgemerkt . U mag virtueel gerust uwen gang gaan ....Moeilijk he om iets wat je heel erg verlangt , slechts in stukjes en beetjes en dan nog niet eens helemaal volgens jouw verlangen gerealiseerd te zien .. Je zou je voor minder terugtrekken in een imaginaire wereld , of de obstakels zelf een kopje kleiner willen maken .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Arm Vlaanderen.
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 februari 2007 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |