Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2007, 23:38   #161
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Indien het parket een fout heeft gemaakt, is het aan het parket excuses aan te bieden. Niet de politie die dan slechts uitvoert wat haar opdragen werd.
Wat is dat nu weer voor zever. Alsof de politie bij het uitvoeren van haar taak geen fouten kan maken!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 23:40   #162
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is dat zo? Kunt u ons een bewijsplaats hiervoor geven? Ik heb immers de nodige twijfels m.b.t. uw gekleurde weergave van de feiten.
Zie hier. En deze feiten zijn noch door het parket, noch door de politie ontkend hé...

Laatst gewijzigd door Edina : 1 maart 2007 om 23:41.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 04:38   #163
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Denk je nu echt dat Jansens een lijstje krijgt van alle huiszoekingen. Vooral als het federale politie of lokale politie van buiten Antwerpen betreft? Of dat die politie gaat laten weten dat ze eigenlijk te brutaal zijn opgetreden? Als jij je niet beklaagt over die huiszoeking (de politie deed immers toch enkel zijn werk hé) dan moet je niet verwonderd zijn wanneer daar geen reactie op volgt hé.
van welke planeet moet je komen om het zo voor een of andere politieker op te nemen?

hang zijn poster boven uw bed of zo?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 09:30   #164
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De burgemeester van de allochtonen. Niet die van de echte Antwerpenaars.
is er een rangorde ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 09:33   #165
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het was dan wel dan Hasseltse politie hier (dacht ik toch - hebben die trouwens een blaam gekregen van hun overste ?). Maar het gaat mij inderdaad meer over het gebruik (of misbruik) van het gebeuren als mediastunt.
Maw als de politie racistisch is, dan moet men maar ingrijpen op de juiste plaats, maar als de media regeringsafhankelijk is, en ons overstelpt met eenzijdige zedenlessen, wie gaat daar ingrijpen ?
Tuurlijk was het de Hasseltse politie, en natuurlijk komt dat in het nieuws. Is dat verkeerd ? Mediastunt is lichtjes overdreven... ATV is hardly CNN...
Jij bracht de gelijkwaardige behandeling in deze discussie. Ik vraag me af of je ook zo verontwaardigd had gereageerd als die familie niét werd uitgenodigd, en enkel de "excessive force" (ik weet even geen Nederlandse uitdrukking) en de onterechtheid van die huiszoeking werd bericht.
Heb je er al eens aan gedacht dat het extra geweld misschien te maken had met de achternaam van de familie ? En dat het ontvangen van die mensen dan onlosmakelijk verbonden is met de achternaam van de familie ?
Oud 2 maart 2007, 09:36   #166
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
is er een rangorde ?

Nee,maar wel met hoofddoeken of zonder hoofddoeken burgers,en daar trekken de Moslims zelf hun lijn
Oud 2 maart 2007, 09:44   #167
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nee,maar wel met hoofddoeken of zonder hoofddoeken burgers,en daar trekken de Moslims zelf hun lijn
En onder welke categorie vallen moslims ?
Oud 2 maart 2007, 09:47   #168
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet je eens aan hun vragen,zij voelen zich beter dan de onreine Vlamingen met hun honden en varkensvees.....
Oud 2 maart 2007, 09:54   #169
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Moet je eens aan hun vragen,zij voelen zich beter dan de onreine Vlamingen met hun honden en varkensvees.....
Nee, hoor. Ik bedoelde: vallen "de moslims" onder de categorie met hoofddoek, of onder die zonder hoofddoek ? Want ik ken moslims zonder hoofddoek. Is er ook een rangorde binnen de moslims ?
Oud 2 maart 2007, 09:59   #170
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, hoor. Ik bedoelde: vallen "de moslims" onder de categorie met hoofddoek, of onder die zonder hoofddoek ? Want ik ken moslims zonder hoofddoek. Is er ook een rangorde binnen de moslims ?
Ja,die gene die zich aanpassen en willen integreren in onze samenleving,en de andere groep die totaal respectloos neerkijken op de Vlaamse cultuur
Oud 2 maart 2007, 10:03   #171
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk was het de Hasseltse politie, en natuurlijk komt dat in het nieuws. Is dat verkeerd ? Mediastunt is lichtjes overdreven... ATV is hardly CNN...
Jij bracht de gelijkwaardige behandeling in deze discussie. Ik vraag me af of je ook zo verontwaardigd had gereageerd als die familie niét werd uitgenodigd, en enkel de "excessive force" (ik weet even geen Nederlandse uitdrukking) en de onterechtheid van die huiszoeking werd bericht.
Heb je er al eens aan gedacht dat het extra geweld misschien te maken had met de achternaam van de familie ? En dat het ontvangen van die mensen dan onlosmakelijk verbonden is met de achternaam van de familie ?
Heb JIJ er al eens aan gedacht dat het extra geweld misschien te maken had met de tegenstand die de familie aan de politie heeft geboden? (afsluiten van deuren, pogingen om weg te geraken etc..)
In dat geval is het ontvangen van die mensen dus onlosmakelijk verbonden met het niet accepteren van de politionele macht, iets wat andere burgers dus wel moeten doen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 10:05   #172
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heb JIJ er al eens aan gedacht dat het extra geweld misschien te maken had met de tegenstand die de familie aan de politie heeft geboden? (afsluiten van deuren, pogingen om weg te geraken etc..)
In dat geval is het ontvangen van die mensen dus onlosmakelijk verbonden met het niet accepteren van de politionele macht, iets wat andere burgers dus wel moeten doen.
Kan zijn. En het is aan de adviseurs van de burgemeester om daarover te oordelen. En dat hebben ze gedaan: hence het bezoek.
Oud 2 maart 2007, 10:47   #173
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Raar, van die inval kan niks vinden op HLN of VRT, en ook raar dat de burgemeester van Antwerpen zich bemoeid met zaken uit Hasselt. Nogal een donker verhaal als je het mij vraagt
zijn "vriendje" zal in Hasselt nog wel iets gratis hebben zeker ?

ge moet uw kiesvolk in de watten leggen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 11:00   #174
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
is er een rangorde ?
Voor de A... van allochtoon en de Spallochtoon in Antwerpen... (zo stond op de webiste van het Vlaams Belang in een artikel) of hoe de a van "arbeider" die het schip verlaten heeft en de kant van het Vlaams (Blok) koos en Belang kiest ! Ook de Autochtoon en Antwerpenaar keert de SPa de rug toe, omdat zij het gevoel hebben de tweede plaats te komen.

Antwerpenaren komen nu van achter, zoals die van Brugge : "zeidje va Brugghhe... zeidje va achter..."

In eerste leerjaar leerden we vroeger allemaal de a van aap, in de campagne heb je er al drie op een rij van zien, horen en zwijgen... Vandaag is dat misschien de a van allochtoon. Antwerpse prioriteiten ?

"Times they are a changing..." zong Bob Dylan en hij krijgt gelijk !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 2 maart 2007, 11:05   #175
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is er een rangorde ?
Wel, je hebt de oorspronkelijke Antwerpenaars en je hebt de allochtonen in Antwerpen.

Janssens is de burgemeester van de allochtonen. Dat is duidelijk.
Oud 2 maart 2007, 11:07   #176
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder de allochtonen, de vreemdelingen, .... kies maar zelf. Maar het zijn zeker geen echte Antwerpenaars, laat staan echte Vlamingen.
Oud 2 maart 2007, 11:08   #177
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ Ozymandias,

Ben ik duidelijk genoeg geweest? Of heb je nog toelichting nodig?
Oud 2 maart 2007, 11:11   #178
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
@ Ozymandias,

Ben ik duidelijk genoeg geweest? Of heb je nog toelichting nodig?
Ja, ik wil graag nog toelichting. Is er een rangorde ? Zijn er mensen échter Antwerpenaar dan anderen ? Zijn er klasseverschillen ?
Oud 2 maart 2007, 11:17   #179
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik wil graag nog toelichting. Is er een rangorde ? Zijn er mensen échter Antwerpenaar dan anderen ? Zijn er klasseverschillen ?
Klasseverschillen? Er zijn gewoon Vlamingen en allochtonen. En de allochtonen die het minst bereid zijn om als Antwerpenaars te leven zijn de moslims.

Nog iets?
Oud 2 maart 2007, 11:17   #180
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, je hebt de oorspronkelijke Antwerpenaars en je hebt de allochtonen in Antwerpen.

Janssens is de burgemeester van de allochtonen. Dat is duidelijk.
dank zij hen is hij burgemeester geworden en ging het Vlaams Belang er niet spectaculair op vooruit (+ 0,3 %). De studies daarrond zijn daarin heel duidelijk !

SP-allochtoon

SP.Allochtoon

23.02.2007 09.05u - Het begint er meer en meer naar uit te zien dat de SP.A in Antwerpen wel eens zelf het slachtoffer zou kunnen worden van haar blinde ijver om allochtone zieltjes te winnen voor de partij.

Het is bekend dat Patrick Janssens het behoud van zijn rode burgemeestersjerp - uitsluitend of in elk geval in grote mate - te danken heeft aan de massale steun van allochtone kiezers. Dat leverde hen 7 zitjes op in de gemeenteraad, maar niet de schepenzetel die ze zo graag hadden gehad. Aanleiding voor een eerste rel, want nogal wat allochtonen voelden zich bekocht of als kiesvee gebruikt. Door een burgemeester die vóór de verkiezingen nog de Antwerpse moskeeën had afgedweild om er naar allochtone stemmen te hengelen…
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be