![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan mijn situatie niet vergelijken met wat je daar aanhaalt, als je met een 'verwesterde' moslim trouwt en hij begint te praktiseren ben je gezien, vooral als je atheïste bent, er is zo een geval op Faith, getrouwd, kind van 4jaar, zij atheïste, meneer begint te praktiseren en leeft dus plots in zonde met haar en nu staat dat huwelijk op springen... in mijn geval: nvt Dan zijn er de naieve trienen die zo zot zijn van hun moslim dat ze na 2 weken 'vrijen' met een hoofddoek rondlopen, dat vind ik echt vragen om onderworpen te worden, dat is je echt aan zijn voeten gaan gooien.. er zijn zelfs weinig autochtone mannen die niet zullen gaan profiteren van zo'n vrouw... in mijn geval: nvt Dan heb je de vrouwen die stoppen met werken, zich laten onderhouden en als er iets mis gaat niet weten waarin of waaruit want ze hebben niets... weerom in mijn geval: nvt Circe, maak je om mij geen zorgen. Ik vind dat geval van die atheïste zo erg, ik heb dat met mijn man besproken en hij zou haar de raad geven, als ze echt haar huwelijk wil redden om hem gewoon te zeggen dat ze christene zal worden (als ik me niet vergis heb jij haar die raad ook gegeven) maar hij vind dat het probleem bij hem ligt, hij is zo met haar getrouwd, moet hij nu niet komen over klagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet verstandig, ooit zullen ze dat toch betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koekje van eigen deeg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijdens een debat op de RTBF en de RTL kwamen de zuster van de moeder en een vriendin aan het woord. Het gaat dus wel om ernstige debatten met ernstige mensen erbij en niet om kolderpraat aan de toog of de gearrangeerde versie van één of andere journalist. Rechtstreeks aan de bron... Die zuster wist te vertellen dat ze nog amper contact kon krijgen met haar zuster, de moeder, want de man stak daar zoveel mogelijk een stokje voor. Ze hadden dus contact via brieven die door een vriendin werden "overgesmokkeld". En dat ze zielsveel van haar kinderen hield. Eventjes nadenken in welk sfeertje men daar zit... Wellicht was de richting die haar leven had gekregen, en dat van haar kinderen van dien aard dat ze er liever, uit liefde voor haar kinderen (hoe raar het ook mag klinken) er een einde wilde aan maken. Het is niet omdat de buren zeggen dat het zo'n normaal gezinnetje was, omdat er nooit iets te zien of te horen was, dat het er perfect aan toe ging. Ook de rest van het verhaal was negatief. Die zuster en die vriendin zullen ook wel beseffen dat, als ze daar leugens zitten te vertellen, dat rap zal uitkomen. Ik ben dus meer geneigd om hen te geloven dan advocaten die betaald worden om om het even wat te beweren, of die dubieuze figuur die bij hen inwoonde... Andere geruchten of feiten, die kunnen nagegaan worden: - één van de dochters was al verplicht geweest een paar weken met een hoofddoek naar school te trekken, en dit volledig tegen haar zin - wat zit die man een maand in Marocco te doen bij zijn familie als hij hier een depressieve vrouw (hoe zou dat komen?) heeft met 5 kinderen. Hij wist van niets of trok het zich geen bal aan? En dat wil helemaal niet zeggen dat hij hier dag en nacht "haar handje moest vasthouden" zoals een grappenmaker hier ergens vermeldde... - over het feit dat de vrouw onlangs zelf zou gezegd/gevraagd hebben om de kinderen in Marocco te laten begraven, in de toestand waarin ze nu is zal ze wel "ja" op alles antwoorden dacht ik... Nog eens: één en ander moet nog uitgezocht worden, bewezen worden of het klopt of niet, maar meteen doen alsof alle schuld bij de moeder moet gezocht worden is wellicht wat simpel. Waarbij ik 0% goedkeur wat ze gedaan heeft... Er blijft een serieus reukje aan het hele zaakje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Best negeren. Gebrainwashte personen kunnen maar in één richting denken en redeneren, juist. Ik ben hier zo vrij een posting van "De Prof " eventjes weer onder de aandacht te brengen, want sommige mensen lezen en onthouden enkel wat in hun kraam past: “Geneviève moet echt wel radeloos geweest zijn” De rue Général Jacques, net buiten het centrum van Nijvel, is een van de mooiere buurten van de stad. “Die mensen leefden wel nogal op zichzelf. De kinderen liepen er altijd netjes bij en waren enorm vriendelijk en beleefd,” zegt de zwaar aangeslagen buurman Christian André. “Geneviève leed wel enorm onder het vertrek van haar man. Onlangs vertelde ze me dat hij al enkele maanden in Algerije woonde, zijn geboorteland. Ze had het er niet makkelijk mee. En toch: kwam je haar tegen in de winkel, was ze altijd even vriendelijk. Niemand begrijpt het. Vooral niet de manier waarop. Doodgestoken met een mes. Ze moet echt wel radeloos geweest zijn,” aldus Marc Dedobbeleer, een andere buur. “Bouchaid Mokadem was de tweede man van Geneviève en de vader van Mehdi, de jongste,” zegt vriendin Marie-Jo. “Het ging al langer slecht tussen het koppel. Onlangs is hij nog eens thuis geweest. Het heeft er toen bovenarms opgezeten. Hij wilde zijn zoontje meenemen naar Algerije. Maar haar kinderen waren haar heilig. Zoiets zou Geneviève nooit hebben laten gebeuren. Misschien heeft ze gedacht ‘nog liever allemaal sterven dan één van de kinderen te moeten afgeven’,” zegt een andere vriendin. Mokadem werd woensdagnamiddag op de hoogte gebracht van het drama. Hij was in de luchthaven van Zaventem en stond op het punt om naar Algerije terug te vliegen. In Nijvel gonsde het van de geruchten dat hij er misschien zelf iets mee te maken had en alles in scène had gezet. Maar het parket blijft er voorlopig bij dat de vrouw de enige verdachte is. Gaan we dan toch al een andere richting uit? Natuurlijk is het niet de vader die de kinderen heeft vermoord, de aanleiding daartoe... Natuurlijk is dit alles een zoeken naar uitleg over het "waarom", en geen excuus voor de moord... Laatst gewijzigd door andev : 9 maart 2007 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De morele verantwoordelijkheid is weer daar hoor. Guilt by association. De smerigste truuk die je kan verzinnen om iemand bij gebrek aan bewijs toch aan een bepaald misdrijf te kunnen linken.
Degenen die nu verzachtende omstandigheden pleiten voor de vrouw omwille van de morele medeverantwoordelijkheid van de man (zonder meer, maar kom), pleiten voor dezelfde strategie die toegepast worden door de advokaten die voortdurend op dit forum afgekamd worden omdat ze zogezegd moordenaars vrij krijgen (de Vermassens en Magnées enz..). Gaan jullie je persoonlijke morele medeverantwoordelijkheid erkennen op dezelfde abstracte gronden als er in de toekomst meer en meer mensen tot dergelijke daden overgaan, met de gedachte dat mits een juiste strategie in rechte een deel van de verantwoordelijkheid toch kan afgewenteld worden op iemand anders. Want het 'justice must also seen te be done'-principe wordt (m.i. terecht) opgeworpen wat betreft het vervolgingsbeleid t.a.v. allochtonen of moslims die een misdrijf hebben begaan, maar hier gaat het plots niet meer op. Ik begrijp er niets van, want er zijn 5 kinderen vermoord. Vraagje: als de familie van de vrouw dan toch zo goed op de hoogte was, waar zit hun morele medeverantwoordelijkheid dan. Als mijn zus in dergelijke situatie zat zoals die familie liet uitschijnen, had die man geen dag rust meer, begrijp je !!! Ik ga niet zitten wachten op een drama om 'morele medeverantwoordelijkheid' te claimen a posteriori.
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De liefde is blind, nietwaar? Wat er soms op volgt kan soms een "koude douche" zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voil�*, het enige woord uit deze hele post dat van betekenis is. Het gaat om geloof. Maar ondertussen wel smerig uithalen naar anderen die dit geloof niet delen. Echt sterk.
![]() |
![]() |
#169 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die vrouw zat niet met haar kinderen voorgoed vast in een vernietigingskamp of zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: dit "argument" ten laste van de vader vergroot alleen maar de hoop onnozelheden die in deze draad al uitgevonden zijn om de schuld voor vijf moorden bij hem te leggen. Laatst gewijzigd door baarle : 9 maart 2007 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van de slachtoffers de misdadiger proberen te maken... Het klinkt verdomd poco allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niemand heeft het recht over het leven van een ander te beslissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Plots is "criminaliteit: harde aanpak" niet meer nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door andev : 9 maart 2007 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar lees toch zelf eens wat je schrijft. Je bent al zo ver meegstapt in de redenering van die familie, dat je zelfs al de mogelijke (let op dit adjectief!!) morele medeverantwoordelijkheid van de familie excuseert, maar die van de vader blijft vooropstellen.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 9 maart 2007 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk heeft niemand dat recht! Gedreven al je bent zou je misschien dagelijks tientallen levens kunnen redden in bepaalde moslimlanden, door dat daar eens te gaan uitleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de familie zal wel het best op de hoogte zijn van wat er daar gebeurde, dacht je het ook niet? Laatst gewijzigd door andev : 9 maart 2007 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er moet dus duidelijk een assisenproces komen. Daar kunnen alle aspecten van deze zaak aan bod komen. Als er dan smeerlapperijen van de man aan de oppervlakte komen, kan daar gerust een verder gerechtelijk vervolg aan gebreid worden, los van deze zaak. Maar als we de vrouw ontoerekeningsvatbaar gaan maken, zoals haar advokaten verklaren, en aldus gaan onttrekken aan een heldere strafprocedure, komt er niets van dit alles. Dan verwijnt zij in een of ander psychiatrisch 'begeleidingstraject'. En dan blijven we voor de rest maar focussen op de man zeker. En wordt de zo verguisde 'dader wordt slachtoffer' techniek voor dit ene geval opeens wel aanvaardbaar.
![]() |
![]() |
#180 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik word ziek van het slap gelul en vettig gezever over deze zaak.
Laat ons eens nadenken. Indien een echtgenoot, of een echtgenote, moet vrijgepleit worden van schuld omdat hij of zij een kloot van een partner heeft (hypothetische vraag, los van deze zaak) is dan niet alle rechtvaardigheid zoek? Geeft dit "een Kloot(e) zijn" de andere partner het recht om zijn kinderen te vermoorden? Is die daardoor minder verantwoordelijk? Moet de "kloot(e)" dan ook vervolgd worden? Indien iemand zijn kinderen vermoord ligt de verantwoordelijkheid bij die persoon. Natuurlijk. Indien er sprake is van een verminderde verantwoordelijkheid dan kan men hier rekening mee houden. Indien er sprake is van krankzinnigheid, het totaal niet verantwoordelijk zijn door ziekte dan kan er zelf sprake zijn van een ontbreken van die verantwoordelijkheid. Maar de wil om hier persé de partner bij te betrekken is absurd. Waar gaan we naartoe indien slechte relaties een alibi geven om misdaden te verrichten? Bestaat de echtscheiding dan niet? Moet men dan niet de partner, ook in het belang van de kinderen gaan buiten smijten? Of vermoord je dan maar de kinderen? Het lijkt me een duidelijk geval van kind en badwater. Enfin: van kind... Laatst gewijzigd door ericferemans : 9 maart 2007 om 13:15. |
![]() |
![]() |