![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je over het algemeen blij met de Nederlanders op het forum? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
56 | 76,71% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
17 | 23,29% |
Aantal stemmers: 73. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Zit er geen greintje fatsoen in jou? ![]()
![]() |
![]() |
#162 |
|
![]() Amerikanen zijn mensen, je hebt er slimme en domme, ik chat met amerikanen en ik vind ze vriendelijke mensen...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_...lth_of_Nations ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik wel niet snap, is hoe je je verbonden kunt voelen met een Waal als je je zelfs niet verbonden voelt met een Nederlander. Wij verschillen toch veel meer van de Walen dan van de Nederlanders? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen, laat de Nederlanders maar braaf waar ze zijn. Goede buren en verder hoeft dat niet te gaan.
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en dan? Het is niet omdat we "verwant" zijn, dat je ons dan ineens maar moet "samengooien".
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk voel ik me verbonden met een Waal! Het zijn mijn familieleden. We hebben eenzelfde overgrootvader e.d.
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De troebelen van de opstand tegen Spanje hebben de stad grote schade berokkend. In 1576 werd de stad geplunderd door muitende Spaanse huursoldaten, die 8000 burgers vermoordden (Spaanse Furie). De stad sloot zich vervolgens aan bij de Pacificatie van Gent en was gedurende de komende 9 jaar min of meer de hoofdstad van de anti-Spaanse opstand. In 1585 werd Antwerpen door de Spaanse stadhouder Alexander Farnese, hertog van Parma, veroverd na een beleg dat meer dan een jaar had geduurd. Na die verovering is ongeveer de helft van de bevolking naar Holland vertrokken. Het bevolkingscijfer daalde tot 45.000. Hollandse en Zeeuwse schepen versperden de Scheldemonding en sloten de thans in Spaans bezit zijnde stad af van de overzeese handel. De Antwerpese bloeiende handel, kunsten en wetenschappen werden verder ontwikkeld in de Hollandse "gouden eeuw".
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De helft van de Antwerpenaren is niet de helft van de Zuidelijke Nederlanden eh. Zo sterk heeft die migratie trouwens ook niet bijgedragen tot de Gouden Eeuw, men mag dat niet overschatten. Ook zonder Zuidelijk kapitaal &c. zou er een Gouden Eeuw gekomen zijn.
Zucht. Waar is de Ware Vrijheid?
Laatst gewijzigd door lombas : 7 juli 2007 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(Veel Walen ken ik ook niet, maar met de Franstalige Brusselaars en met degenen die de rand verfransen voel ik me absoluut niet verbonden.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in mijn dorp zijn vele Vlaamse wevers neergestreken, je kan dat nog zien aan de achternamen hier "Vlaanderen" of "Van Vlaanderen". Mijn roots liggen trouwens ook in Vlaanderen: Antwerpen en Vlaams-Brabant.
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thuis voelen doe ik me in Holland en in verschillende Hollandse steden zou ik permanent kunnen wonen. In andere Nederlandse steden/provincies ,bijv Limburg ,Groningen enz is dat niet het geval. In Belgie voel ik me het meeste thuis in Gent en hier zou ik best tijdelijk kunnen wonen ,maar dat geldt ook voor steden als Berlijn of Praag. Verwant voelen is voor mij iets anders .Ik voel me verwant met mensen die dezelfde "lifestyle" hebben ,dus zeker niet met alle Nederlanders.Zo kan ik me verwant voelen met mensen uit verschillende landen. Een Natiestaat is niet gebaseerd op gevoelens maar op gemeenschappelijke belangen. Een bestuurlijke eenheid die het beste onze gemeenschappelijke belangen dient zoals ,taal ,cultuur ,welvaart ,onderwijs ,gezondheidszorg en veilgheid op straat. Op dit moment is voor mij Nederland de beste Staat om deze belangen te behartigen. Als dit samen met Vlaanderen beter kan ,in een Europa van 30 landen ,dan kies ik voor een samengaan met Vlaanderen. Als het een verzwakking zal betekenen , zoals de Benelux- federalisten nastreven ,dan zie ik daar geen heil in. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 7 juli 2007 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() De Gouden Eeuw is interessant voor historici en voor onze geschiedenis. Verschillende factoren hebben een rol gespeeld en niet alleen de zuid Nederlandse immigranten hebben dit succes bepaald. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Dat heeft ook te maken met de verenigingen waarin ik actief ben, maar ik heb ook redelijk wat Franstaligen/Walen leren kennen daarbuiten.
Citaat:
Ik heb dan ook geen FDF'ers e.d. in mijn vriendenkring zitten.
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
'Surtoe' vd streek rond Leive. ![]()
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 7 juli 2007 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dat zijn de enige Franstaligen waar ik echt mee in contact kom. Begrijp je dan dat ik een afkeer heb van belgië?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |