![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Baarle is het na 150 jaar nog niet gelukt om een te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En als we het niet eens geraken over de naam van dat nieuwe land, is Groot-Baarle altijd een mooi (Belgisch!) compromis. ![]()
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() Genoemd als Groot-Nederlanders:
Siegfried Bracke (vlaming) - vanwege: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...na12072003_007 Derk Jan Eppink (nederlander) Jan Terlouw (D66) (nederlander) - vanwege:http://thomasleys.studentenweb.org/?page_id=153 Erik Jurgens (PvdA) (nederlander) Bart De Wever (N-VA) (vlaming) Matthias Storme (N-VA) (vlaming) Bert Anciaux (spirit) (vlaming) Louis Tobback (sp.a) (vlaming) Axel Buyse (Vlaams Vertegenwoordiger in Nederland) Andries Postma (CDA) (nederlander) - vanwege http://www.refdag.nl/oud/for/010613for01.html Frits Bolkestein (VVD) (nederlander) Sven Gatz (VLD) (vlaming) Bert Bakker (D66) (nederlander) Johan Demol: Franstalige (!) (VB), vanwege: http://www.secessie.nu/pdf/13-4.pdf Alex Boeye: zanger bij De Strangers Stan de Jong (NL), journalist en documentairemaker.vanwege: http://www.standejong.nl/archief/200...fusienl-be.doc Waarschijnlijke sympathisanten (groot- of heel-N): Jean Marie Dedecker (LDD) (vlaming) - vanwege o.a. uitspraken op dit forum. Herman Balthazar (SP.A) Boudewijn Bouckaert (VLD) Jos Ghysels (CD&V) Herman van Rompuy (CD&V) Karel Dillen (Vlaams Belang) Genoemd als Heel-Nederlanders: Louis Tobback (sp.a) (vlaming) - Dubbel genoemd G/H Geert van Istendael (b-plus) (vlaming) Ward Kennes (CD&V) (vlaming) Luc Versteylen (Agalev) (vlaming) Johan Basiliades (VLD-Brussel) (vlaming) Bert Anciaux (spirit) (vlaming) - Dubbel genoemd G/H PROF. EM.Dr. S.W. COUWENBERG, Erasmus Universiteit Rotterdam PROF. EM. Dr. H. GYSELS, Universiteit Gent MR. PIERRE VAN HAUTE, Ambassadeur honoraire Vanwege oa hun manifest voor verlenging (en uitbreiding van taken) van de Benelux: http://benelux-forum.skynetblogs.be/...-month/2005-03 Karim Vanovermeire (VB) Ben Knapen (Journalist, ex-hoodredacteur NRC) (nederlander) - vanwege o.a. artikel ''Benelux als proeftuin'' d.d. 21 maart 2007 in NRC-H. De leden van het Benelux-parlement: Aasted-Madsen Ine Andrich-Duval Sylvie Blom Luuk Bossuyt Gilbert Boelhouwer Jan Braz Félix Cahay-André Pierrette Calmes Emile Collignon Christophe Dees Dick de Nerée tot Babberich Frans Detiège Maya Doesburg Ton Draps Willem Duyvendak Wijnand Eigeman Jean Eski Nihat Gabriëls Jaak Happart Jean-Marie Henry Jean-Pol Hessels Jos Hessing Rob Jamoulle Véronique Kelchtermans Theo Koepp Jean-Pierre Lebrun Michel Marinower Claude Mutsch Lydia Negri Roger Oberweis Marcel Oplaat Gert-Jan Ormel Henk Jan Senesael Daniel Sevenhans Luc Siquet Louis Smeets Pauline Swenker Paula Talhaoui Fauzaya Tommelein Bart Van Bommel Harry Van den Brande Luc Van der Ham Boris van der Linden René Van Driel Simon Verougstraete Christian Weekers Frans Werner Jos Willems Luc Wymeersch Frans Verenigingen: Algemeen Nederlands Verbond |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwerpen is het baken van Hollanderhaat. Volgens mij kan je beter beginnen in Gent. Die haat is trouwens niet zo heel gek, elke toeristische stad heeft last van krenterige toeristen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 11 april 2007 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou, ik heb Hertog's test maar eens gedaan en het volgende kwam er uit: De Franstaligen kijken misselijk naar je als ze Nederlands moeten spreken. Ik ben samen met m'n ouders er heen geweest (wat dus betekent dat ik met twee minkukels in Frans opgescheept zat, hoewel m'n vader nog wel redelijk spreekt) dus was de noodzaak van Nederlands ook groter. Voortaan wordt het Frans als ik in Brussel ben, áls ik er ooit nog kom. Antwerpen en Luik zullen altijd bij mij als ''goed'' in het geheugen gegrift staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En in Luik bedienen ze je wel in het Nederlands??
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 11 april 2007 om 15:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kim bijvoorbeeld. Niet Pelgrim nee, da's gewoon een communist die het liefste een Dietse DDR ziet.
Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 11 april 2007 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Gouverneur
|
![]() Wat vreemd toch. Ik heb nergens met mijn Ollandse tongval last gehad, maar was altijd erg beleefd. Alleen hielp de Vlaamse Leeuw die ik zichtbaar draag niet bij Franstalige Brusselaars van lage of heel hoge komaf, en in Antwerpen, waar men dacht met een blokker te maken te hebben.
In Halle op 9 mei 2004 daarentegen ...
![]() |
#179 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verschillende keren ben ik er naar de Gentse feesten geweest. Ook Leuven heeft een bloeiend uitgaansleven. Antwerpen ken ik niet zo goed. Brussel is een rot stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() I'll drink to that!
![]() Antwerpen is leuk. Gent is fantastisch. Voor de rest moet ik Vlaanderen nog verkennen. Wallonië is soms ook erg leuk trouwens. ![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 11 april 2007 om 16:20. |
![]() |
![]() |