![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Is er een grote gelijknis tussen de Islam en het VB? | |||
Ja, het VB straalt een zekere demagogie uit en kiezers stellen zich geen kritische vragen |
![]() ![]() ![]() |
50 | 60,24% |
Neen, het VB is een volledig zuivere partij |
![]() ![]() ![]() |
33 | 39,76% |
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#162 | |||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Tussen geen exacte wetenschap zijn en gegis in het wilde weg ligt nog een hemelsbreed verschil als je het mij vraagt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien heb ik hier reeds op gereageerd. Ik vind het een leuke hypothese, maar ze is vrij waardeloos tenzij u individualisering definiëert en aantoont wat de linkt met het onveiligheidsgevoel is. Citaat:
Citaat:
Zolang iemand de wet naleeft, of hij het nu met die wet eens is of niet, is er geen enkel probleem. Van zodra hij de wet niet langer naleeft, dient hij berecht te worden. Dat spreekt voor zich.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||||||||
![]() |
![]() |
#163 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Stefanie
Citaat:
Op het eerste zicht misschien. Ik had inderdaad beter je volledige tekst ineens behandeld, daar je wel een heel ander vervolg aan je initiële stelling breit: Citaat:
Je wil dus om één of andere duistere reden onderscheid maken of discrimineren tussen criminelen naargelang hun afkomst. Je maakt je zelfs woest dat die info niet stante pede gegeven werd door de media: Citaat:
Citaat:
Je wenst criminelen te discrimineren op basis van afkomst. ![]()
![]() |
![]() |
#164 |
Minister-President
|
![]() Aan Dies: Je zei tegen Superstaaf dat hij zich niet hoefde te verontschuldigen. Nochtans beweerde hij wél dat ik mensen zou willen discrimineren. Ten tweede, je gaf zélf toe dat de media en de politiek het rapport van Marion Van San verkeerd hebben aangepakt. Of heb ik dat verkeerd? Ten derde, dat over het onveiligheidsgevoel heb ik ook van Marion Van San en ze heeft natuurlijk gelijk.
Dies, ik snap jou niet. Helemaal niet. Ik spuitte kritiek omdat de media de problemen in verband met migratie vanuit moslimlanden en sjaria niet bespreekt. De sjaria is een schending van de mensenrechten. Ik klaag aan dat de media dat potje toedekt, schroom of angst heeft om er op een deftige en ernstige manier over te berichten. In de plaats daarvan hoorde ik die journalist in het nieuws van TV 1 vol verrukking opmerking tijdens dat verslag dat er iets mooi kan groeien in de wijken waar veel allochtonen groeien. Volgende week begint het proces tegen het Vlaams blok. Meer dan 700 000 mensen hebben op die partij gestemd. Vind jij het normaal dat men die partij wil laten verbieden? Dat hun informatie selectief is weet ik ook. Dat is natuurlijk waar en dat is ook normaal. Maar dat is het probleem niet. Zoals gezegd: Ik lees slechts 'n tweetal artiekeltjes op hun site per dag en heel vaak gaan die over de P.S., de transfers of hoe ze behandeld worden in de media. Je maakt je dus belachelijk. Ik heb mijn conclusies getrokken na 'n interview en een verslag met Abu Jah Jah. Het Vlaams blok zat daar voor niets tussen. Ik heb meer informatie van de Nederlandse T.V. dan van het Vlaams blok. Want, ik herhaal het nogmaals, het Vlaams blok bericht heel vaak over de linkse media of over partij politiek, dat de NVA geen échte Vlaamsgezinden zijn. Of iets over Nederlandstalig onderwijs in Brussel, of iets over Nederlandstalig onderwijs in Frans Vlaanderen. Of iets over flitspalen die hoofdzakelijk in Vlaanderen staan en dat er in Wallonië zoveel minder staan. Of iets over NVAers die overlopen naar het Vlaams blok. Nogmaals, ik zal het nog eens herhalen, die analyse over de sjaria heb ik uit een Nederlands tijdschrift. |
![]() |
![]() |
#165 |
Minister-President
|
![]() Superstaaf, ik begrijp ook jou niet. Ik heb niets gezegd over de rechtzaak zelf, alleen over de berichtgeving in de media. Als zo'n allochtoon zich niet wilt integreren, dan maakt hij zélf een onderscheid tussen Vlamingen en zichzelf. Wat wil je nu? Ik heb niets tegen gelijke behandeling voor nieuwe Belgen, maar dan is het maar logisch dat ze zichzelf niet op dergelijke wijze onderscheiden van de andere Belgen. Die Marrokanen willen hun eigen cultuur behouden. Wel, dan is het maar normaal en logisch dat ze anders behandeld worden. Dat is maar de logica zelve. En nogmaals, ik heb nergens gezegd dat ik mensen wil discrimineren.
Wat jij wil is het onmogelijke. Enerzijds hun vreemde cultuur aanvaarden en erkennen, maar anderzijds geen onderscheid willen maken met de autochtonen. Dat gaat niet. Zal nooit lukken. Er is trouwens ook niets verkeerds aan. Ik heb het recht om te zeggen dat een Marrokaan die zijn cultuur wenst te behouden anders is in die zin dat zijn cultuur hem anders maakt dan ik. Daar is niets verkeerds aan. |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#169 |
Minister-President
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
lastig hé, dat vakjesdenken
![]() |
![]() |
#171 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#173 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Enfin, van 1 ding zijn we zeker: Stefanie is een vrouw
![]()
#174 | |||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien zou je, i.p.v. je te basseren op datgene dat politieke partijen verkondigen of datgene dat je hoort op televisie of leest in populaire tijdschriften of kranten, eens wat vakliteratuur tot je kunnen nemen en wat wetenschappelijke studies bekijken en deze kritisch analyseren alvorens alles voor waarheid aan te nemen omdat je 'gehoord hebt dat..' Citaat:
Citaat:
Het zou trouwens fijn zijn mocht je antwoorden op mijn replieken in plaats van steeds een nieuwe tekst uit je mouw te schudden waarbij de link met het voorgaande soms ver te zoeken is. Ik herhaal zo bijvoorbeeld eventjes vanop de vorige pagina: Niemand hoeft 'de wet' te pikken. Dat is eigen aan het feit dat we in een democratische rechtsstaat leven. Het enige dat dient te gebeuren is dat men 'de wet' naleeft ongeacht of men het ermee eens is of niet. Zolang iemand de wet naleeft, of hij het nu met die wet eens is of niet, is er geen enkel probleem. Van zodra hij de wet niet langer naleeft, dient hij berecht te worden. Dat spreekt voor zich.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#175 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#176 |
Minister-President
|
![]() Ik heb hier al twee of drie keer in deze draad gezegd dat Marion Van San zei dat onveiligheidsgevoel ook groeit door de individualisering.
|
![]() |
![]() |
#177 |
Minister-President
|
![]() Dies, ik heb me daarnet vergist. Ik heb Groene jongen zijn uitspraak verward met jouw uitpsraken. Mijn excuses daarvoor.
|
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#179 | |