Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2007, 19:32   #161
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Btw, Abraham en Hagar, zegt je dat iets?
En David en Abisha?
Lot en Noah, die met hun eigen dochters rommelden?]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online
Nee, dat zegt niemand iets, tenzij godsdienstfanatiekelingen. Behalve de moslims moet jij zowat de enige zijn in dit land die nog niet ontkerkelijkt is. Je loopt fameus achter voor een 'filosoof'.
ik ben zelfs niet gedoopt, geen communie gedaan of niets....
Maar de manier dat elke blokkertje hier zichzelf tot "expertKorankenner" uitroept vraagt wel dat ik de Bijbel ook eens bekijk (naast de Koran)

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 maart 2007 om 19:38.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 19:44   #162
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Maar de manier dat elke blokkertje hier zichzelf tot "expertKorankenner" uitroept vraagt wel dat ik de Bijbel ook eens bekijk (naast de Koran)
Ergo, een moslim die letterlijk uit de koran citeert is een vroom iemand, een ongelovige die letterlijk hetzelfde uit de koran citeert is een "blokkertje" die niet kan lezen.
Filosoof-van-mijn-voeten logica ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 19:45   #163
Banneling

Standaard

Citaat:
Ergo, een moslim die letterlijk uit de koran citeert is een vroom iemand, een ongelovige die letterlijk hetzelfde uit de koran citeert is een "blokkertje" die niet kan lezen.
Oud 26 maart 2007, 21:32   #164
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-die "tussenrem" , de imam, kan geen boetedoening opleggen en zonden doen vergeven zoals een pastoor (een dominee of rebbe kunnen dat ook niet, meen ik) En was het Vaticaan niet recent herbegonnen met aflaten? (tgv de Wereldjongerendagen, dacht ik)
- kleuters bespringen? Lijkt me qua "gewoonte" niet op moslims te hebben gewacht om hier te gebeuren.
Btw, Abraham en Hagar, zegt je dat iets?
En David en Abisha?
Lot en Noah, die met hun eigen dochters rommelden?
abraham, hagar , abisha enz enz...een bende joden uit de woestijn, zo een 2000 jaar terug of meer...Wat hebben wij in "godsnaam" met die mensen te maken? Is toch net van hetzelfde slag als die koran-figuren: woestijngodsdienst die hier niks verloren is...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 15:55   #165
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
En dan? Katoliek of niet, het blijven allochtonen.De Mexicanen zijn de Amerikanen hun "marokkanen".Zonder islam daarbij, wat het een beetje beter maakt natuurlijk, maar brave ventjes maakt dat het er niet van. De Hispanische gangs zijn zeker geen kerstekinderen, en niet vies van een lekkere groepsverkrachting...
Ik had het trouwens over Europa, toen ik zei dat men beter al de allochtonen buitenkiepert dan kleine meisjes te laten beloven maagd te blijven tot hun huwelijk.Dat zal veel praktischer zijn.Want die arm meiskes vanalles laten beloven, en dat ze daarna verkracht worden door een bende geile migranten die het toch maar een hoer vinden omdat ze haar kop niet verstopt in een pattattezak, dat is de moeite niet...
Waar ik woon zijn de vooroordelen over mexicanen vooral dat ze hun rug kromwerken in veel te slechte omstandigheden voor een veel te laag loon.
Oud 27 maart 2007, 15:58   #166
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
abraham, hagar , abisha enz enz...een bende joden uit de woestijn, zo een 2000 jaar terug of meer...Wat hebben wij in "godsnaam" met die mensen te maken? Is toch net van hetzelfde slag als die koran-figuren: woestijngodsdienst die hier niks verloren is...
U gaat de woudgod aanbidden?
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 16:26   #167
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Waar ik woon zijn de vooroordelen over mexicanen vooral dat ze hun rug kromwerken in veel te slechte omstandigheden voor een veel te laag loon.
ja, dat heb ik ook gehoord: in de States zijn het de "linksen" die tegen immigratie zijn, omdat die Mexicanen aanvaarden voor een hongerloon te werken.Ze doen de lonen zakken.Dat is natuurlijk niet het geval met "onze" marokkanen, alhoewel de kapitalisten ook hen naar hier gehaald hebben in den tijd, om de looneisen van de vakbonden teniet te doen, door goedkoop werkvolk in te voeren.Ik denk dat het met de Mexicanen zo gaat als met Marokkanen hier: de eerste generatie inwijkelingen word schandeloos uitgebuit, de tweedde (en al de daarop volgende) niet meer: die gaan stelen, dealen and so on...
Oud 27 maart 2007, 16:29   #168
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
U gaat de woudgod aanbidden?
wie is dat dan wel?
Maar in feite, als ge het dan écht nodig hebt om goden te aanbidden, waarom dan die van een volk dat aan de andere kant van de wereld woont?Onze voorouders haden hun eigen spirituele wereld, nietwaar?Maar zo een discussie hoort mischien beter thuis in "religies enz.."
Oud 27 maart 2007, 22:20   #169
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan? Katoliek of niet, het blijven allochtonen.De Mexicanen zijn de Amerikanen hun "marokkanen".Zonder islam daarbij, wat het een beetje beter maakt natuurlijk, maar brave ventjes maakt dat het er niet van. De Hispanische gangs zijn zeker geen kerstekinderen, en niet vies van een lekkere groepsverkrachting...
Ik had het trouwens over Europa, toen ik zei dat men beter al de allochtonen buitenkiepert dan kleine meisjes te laten beloven maagd te blijven tot hun huwelijk.Dat zal veel praktischer zijn.Want die arm meiskes vanalles laten beloven, en dat ze daarna verkracht worden door een bende geile migranten die het toch maar een hoer vinden omdat ze haar kop niet verstopt in een pattattezak, dat is de moeite niet...
Toppunt van domme post!
Weet je wel dat , wie in de VS niet "allochtoon" is, in een reservaat woont? Indianen, ooit over gehoord?
Oud 27 maart 2007, 22:23   #170
filosoof
Banneling

Standaard Kuisheidfeestjes voor meisjes van negen nieuwe rage in VS

Citaat:
ja, dat heb ik ook gehoord: in de States zijn het de "linksen" die tegen immigratie zijn, omdat die Mexicanen aanvaarden voor een hongerloon te werken.Ze doen de lonen zakken.Dat is natuurlijk niet het geval met "onze" marokkanen, alhoewel de kapitalisten ook hen naar hier gehaald hebben in den tijd, om de looneisen van de vakbonden teniet te doen, door goedkoop werkvolk in te voeren.Ik denk dat het met de Mexicanen zo gaat als met Marokkanen hier: de eerste generatie inwijkelingen word schandeloos uitgebuit, de tweedde (en al de daarop volgende) niet meer: die gaan stelen, dealen and so on...
Dat gebeurt in de VS omdat sinds de Taft-Hartleywet de vakbonden daar bijna verlamd zijn...

http://en.wikipedia.org/wiki/Taft-Hartley_Act

dan moet je niet zoeken wat dat wil zeggen

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 maart 2007 om 22:25.
Oud 27 maart 2007, 22:28   #171
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
jouw logica...
Oud 27 maart 2007, 22:31   #172
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je nog altijd een probleem met "joden"??
Wie had daar nu ook weer zo'n probleem mee?
Oud 27 maart 2007, 22:50   #173
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hoort en denkt veel, maar weet blijkbaar weinig. De "Give me your poor" campagne dateert van eeuwen geleden.

Lagere bevolkingsklassen zult ge altijd hebben, migratie heeft daar geen blaas mee te maken.
Oud 27 maart 2007, 22:55   #174
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk dat dit meer op de godsdienst slaat...RKK en shit.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 22:56   #175
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw logica.
Hij heeft enkel een probleem met de alhier ingevoerde woestijngodsdiensten. Daar hoort ook de joodse gosdienst bij.
Heb jij daar zo'n groot probleem mee als atheist?
Oud 27 maart 2007, 23:56   #176
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Toppunt van domme post!
Weet je wel dat , wie in de VS niet "allochtoon" is, in een reservaat woont? Indianen, ooit over gehoord?
ja, de indianen, dat zijn die mensen, die zich indertijd niet genoeg verzet hebben tegen massieve immigratie, en bijna uitgeroeid zijn.Moesten ze de blanken allemaal vermoord hebben, zo gauw die een stap op hun land deden indertijd, zouden die nu nog steeds talrijk en vrij, in bezit van hun eigen land daar rondlopen...Laten we hun voorbeeld vooral niet volgen...
Oud 28 maart 2007, 00:00   #177
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
met joden heb ik geen problemen.
Enkel met import-woestijngodsdiensten, die hier aan de bevolking opgedrongen werden (=christendom), en die vandaag terug opgedrongen worden (=islam).
Oud 28 maart 2007, 00:07   #178
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Jouw logica.
Hij heeft enkel een probleem met de alhier ingevoerde woestijngodsdiensten. Daar hoort ook de joodse gosdienst bij.
Heb jij daar zo'n groot probleem mee als atheist?
Moslims of joden probeerden nooit mij te bekeren of te dwingen hun godsdienst te volgen. Christenen wel.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2007 om 00:08.
Oud 28 maart 2007, 07:32   #179
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Filoidioot. Joden willen geen vreemd bloed in hun midden. Als je "Jood" wil worden, moet je uit een Joodse moeder geboren zijn. Dat is wat ik zo apprecieer aan de Hebreeuwse godsdienst. Ze bekeren niet, integendeel.

Het is ook wat ik zo verafschuw aan de christenen en moslims.
Citaat:
Bekeer,of betaal belastingen van hier tot gunders,of wees slaaf, of sterf gruwelijk.
Niet noodzakelijk in die volgorde.
Oud 28 maart 2007, 07:55   #180
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Je kunt je wél tot het jodendom, bekeren, wat zeg jij nu? Hier in België gaat dat niet zo vlotjes omdat het een voorwaarde was bij het erkennen van het jodendom dat deze zich niet zouden uitbreiden.

Waar je haalt dat je je niet tot het jodendom kunt bekeren, begrijp ik niet zo goed.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be