Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2007, 11:03   #161
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Je mag je kont draaien hoe je wil. Een Koerd was in de recente geschiedenis eerst premier dan president van Turkije.
Is dat niet meer zoals bijv. met zwarten in de VS: diegene die meedoen en succes hebben, kunnen het maken maar hun cultuur en achtergrond hebben ze dan meestal toch al achter zich gelaten.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 11:38   #162
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Turkse leger valt misschien Noord-Irak binnen om opbouw Koerdenstaat te verhinderen
En dan valt de VS heel zeker Turkije binnen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 11:49   #163
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Wel ja, je kan de VSA vergelijken met Turkije zeker?
Veel inwijkelingen, een melting pot van volkeren.
Waarbij de Koerden te vergelijken zijn met de indianen, die er niet voor gekozen hebben...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Is Turkije eigenlijk een gedecentraliseerde staat? Want met zoveel volkeren in een land, dat moet toch veel problemen geven (behalve als een echt repressieapparaat hebt) zoals in Spanje? Daar heeft men ook bevoegdheden verdeeld.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=137 bijvoorbeeld
Oud 18 april 2007, 12:41   #164
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En dan valt de VS heel zeker Turkije binnen
Tuurlijk niet, een Navo-bondgenoot aanvallen is zelfs voor Bush een stapje te ver.

Laatst gewijzigd door Brandaan : 18 april 2007 om 12:41.
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 12:52   #165
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is Turkije eigenlijk een gedecentraliseerde staat? Want met zoveel volkeren in een land, dat moet toch veel problemen geven (behalve als een echt repressieapparaat hebt) zoals in Spanje? Daar heeft men ook bevoegdheden verdeeld.
Geen idee hoe de Turkse staatsinstellingen eruit zien. Ik ben hier geboren en opgegroeid. Totdat de PKK begin jaren tachtig de kop opstak, had ik nooit gehoord van etnische conflicten in Turkije.
Het enige geweld dat ik kende, was de burgeroorlog tussen rechts en links in Turkije in de jaren zeventig die om en bij de 5000 slachtoffers eiste. Het Turkse leger maakte hier een einde aan in 1980 met een staatsgreep.
Het is door de terreur van de PKK dat Turkije plots verscheurd wordt en de Koerden argwanend bekeken worden. Vroeger, voor al deze zever, wisten wij precies wie Koerd was. En niemand die er problemen mee had. Meer nog, als je een Koerd tegenkwam was het een landgenoot die je zag en niet een of andere vreemdeling. We dronken, aten en zongen samen(het gebeurt nog hoor). De Koerden spraken hun taal zonder problemen. Daarom dat je nog zoveel Koerden tegenkomt die het Koerdisch machtig zijn. Als er geen tolerantie zou geweest zijn naar de Koerden dan zouden ze nu niet bestaan. Ik vraag mij af hoeveel autochtonen in Frans-Vlaanderen het vlaams nog kunnen spreken.
Door de smerige terreur van de PKK zijn er maatregelen genomen door de Turkse regering die te betreuren zijn. Er zijn fouten gemaakt. Maar Turkije is nu bezig die recht te zetten.
Oud 18 april 2007, 12:53   #166
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Is dat niet meer zoals bijv. met zwarten in de VS: diegene die meedoen en succes hebben, kunnen het maken maar hun cultuur en achtergrond hebben ze dan meestal toch al achter zich gelaten.
Turkije doet het zelfs beter. Ik heb nog geen zwarte president gezien in The Land of the Free.
Oud 18 april 2007, 13:03   #167
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wel ja, je kan de VSA vergelijken met Turkije zeker?
Veel inwijkelingen, een melting pot van volkeren.
Waarbij de Koerden te vergelijken zijn met de indianen, die er niet voor gekozen hebben...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=137 bijvoorbeeld
Die vergelijking gaat helemaal niet op. De inheemse bevolking van de USA bedraagt ongeveer één procent. Dit percentage is een gevolg van de uitroeiingspolitiek van de Angelsaksen.
De Koerdische bevolking van Turkije is iets van 20% en ze zitten verspreid over héél het Turkse grondgebied(waarvan alleen een gedeelte tot de natuurlijke habitat van de Koerden behoort).
Oud 18 april 2007, 13:04   #168
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Tuurlijk niet, een Navo-bondgenoot aanvallen is zelfs voor Bush een stapje te ver.
Te ver is niets voor Bush. Alleen is het nu voor alles te laat voor hem.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 13:16   #169
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee hoe de Turkse staatsinstellingen eruit zien. Ik ben hier geboren en opgegroeid. Totdat de PKK begin jaren tachtig de kop opstak, had ik nooit gehoord van etnische conflicten in Turkije.
Het enige geweld dat ik kende, was de burgeroorlog tussen rechts en links in Turkije in de jaren zeventig die om en bij de 5000 slachtoffers eiste. Het Turkse leger maakte hier een einde aan in 1980 met een staatsgreep.
Het is door de terreur van de PKK dat Turkije plots verscheurd wordt en de Koerden argwanend bekeken worden. Vroeger, voor al deze zever, wisten wij precies wie Koerd was. En niemand die er problemen mee had. Meer nog, als je een Koerd tegenkwam was het een landgenoot die je zag en niet een of andere vreemdeling. We dronken, aten en zongen samen(het gebeurt nog hoor). De Koerden spraken hun taal zonder problemen. Daarom dat je nog zoveel Koerden tegenkomt die het Koerdisch machtig zijn. Als er geen tolerantie zou geweest zijn naar de Koerden dan zouden ze nu niet bestaan. Ik vraag mij af hoeveel autochtonen in Frans-Vlaanderen het vlaams nog kunnen spreken.
Door de smerige terreur van de PKK zijn er maatregelen genomen door de Turkse regering die te betreuren zijn. Er zijn fouten gemaakt. Maar Turkije is nu bezig die recht te zetten.
OK, maar laten we weer ontopic gaan. Vind je het rechtvaardig dat Turkije Noord-Irak binnenvalt, mochten de Koerden de onafhankelijkheid uitroepen (niet dat die kans groot is, de Koerden hebben al autonomie in Irak)?

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 18 april 2007 om 13:16.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 13:18   #170
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ik weet er weinig van en Wikipedia is msischien niet de beste bron maar dit vindt ik toch niet goed klinken:
Citaat:
Until 1991, the use of the Kurdish language – although widespread – was illegal. As a result of reforms inspired by the EU, music, radio and television broadcasts in Kurdish are now allowed albeit with severe time restrictions (for example, radio broadcasts can be no longer than sixty minutes per day nor constitute more than five hours per week while television broadcasts are subject to even greater restrictions). Additionally, education in Kurdish is now permitted though only in private institutions.
Citaat:
An estimated 3,000 Kurdish villages in Turkey were virtually wiped from the map, representing the displacement of more than 378,000 people.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 13:21   #171
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, maar laten we weer ontopic gaan. Vind je het rechtvaardig dat Turkije Noord-Irak binnenvalt, mochten de Koerden de onafhankelijkheid uitroepen (niet dat die kans groot is, de Koerden hebben al autonomie in Irak)?
Hmm, ik zou nog niet zeggen dat alles koek en ei is, over de grenzen van dat stukje in het noordoosten wordt gediscussieerd, Mosul en Kirkuk zouden erbij moeten voor sommigen bijvoorbeeld.......
En neen, Turkije heeft daar niets te zoeken vind ik.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Griekenland en Turkije zijn toch ook al bijna in oorlog geraakt ook al waren ze beide bij de NAVO?
Oud 18 april 2007, 14:37   #172
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat ze identiek gelijk zijn aan elkaar. Ik heb de USA als voorbeeld aangehaald om jullie een idee te geven wat een Turk zijn vandaag de dag betekent nl. een potpourrie van volkeren onder een dak, net zoals de VS. Je melkerij over staatsaangehorigheid, etniciteit, onderwijs enz... is maar een stok om te slaan.
Onnozele praat.De turkse staat mag niet meer zijn dan de belichaming van het turkse volk.Neen aan de kunstmatige staten.Ga naar turkije en laat ons met rust.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 15:17   #173
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Als Koerdistan in Noord-Irak zich koest houdt t.o.v. Turkije en ze Turkije niet provoceren of trachten te destabiliseren, heb ik geen problemen met dat onafhankelijk Koerdistan. Doen ze dat wel dan krijgt Turkije groen licht van mij om te doen wat noodzakelijk is.
Oud 18 april 2007, 15:17   #174
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik weet er weinig van en Wikipedia is msischien niet de beste bron maar dit vindt ik toch niet goed klinken:

Wetten zijn één zaak. Ze naleven een ander. Ze toepassen nog een ander. Mijn ervaringen zijn ten velde, op straat en in de gemeenschap.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 18 april 2007 om 15:19.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 15:18   #175
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Onnozele praat.De turkse staat mag niet meer zijn dan de belichaming van het turkse volk.Neen aan de kunstmatige staten.Ga naar turkije en laat ons met rust.

Jij hebt niets te willen. Denk jij dat Vlaanderen een natuurlijk gegeven is? Alles op deze aardkloot is even kunstmatig als het natuurlijk is.

En ik blijf lekker hier.
Oud 18 april 2007, 15:24   #176
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt niets te willen. Denk jij dat Vlaanderen een natuurlijk gegeven is? Alles op deze aardkloot is even kunstmatig als het natuurlijk is.

En ik blijf lekker hier.
Wie houdt van turkije gat er ook wonen.Goedschiks of kwaadschiks.
Oud 18 april 2007, 15:25   #177
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Als Koerdistan in Noord-Irak zich koest houdt t.o.v. Turkije en ze Turkije niet provoceren of trachten te destabiliseren, heb ik geen problemen met dat onafhankelijk Koerdistan. Doen ze dat wel dan krijgt Turkije groen licht van mij om te doen wat noodzakelijk is.
Dat ze maar oppassen de *knip* turken.
Oud 18 april 2007, 15:27   #178
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie houdt van turkije gat er ook wonen.Goedschiks of kwaadschiks.
Ik ben een kosmopoliet. Ik hou van alles en iedereen. Ook van u.
Oud 18 april 2007, 15:29   #179
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat ze maar oppassen de *knip* turken.
Waarvoor?
Oud 18 april 2007, 15:33   #180
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben een kosmopoliet. Ik hou van alles en iedereen. Ook van u.
*knip*

Geen persoonlijke aanvallen.

mvg,
Arnold.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be