![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() een partij stamp je natuurlijk ook niet van je één twee drie uit de grond hé, LDD moet nog groeien en volwassen worden.
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() LDD mankeert Margriet Hermans nog. En de paffs. Haha.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat ons hopen, wil de partij Vlaams Belang nog een toekomst hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() zonder meer het beste nieuws in j�*ren!
Het VB is een nationalistische partij, geen soort van vuilbakpartij waar alle malcontenten ter wereld in thuishoren. Daarnaar was het wel aan het afglijden. Verstrepen is een liberaal en geen nationalist. Dat wil daarom niet zeggen dat men geen punten van overeenstemming heeft, maar dat heeft een nationalistische partij evengoed met andere ideologieën. Verstrepen zit op zijn plaats bij Dedecker. Ik hoop dat er nog wat volgen. Het zal een helend effect hebben op de werking van het Vlaams Belang. Tevens zal de lijst Dedecker aan wat gewicht winnen om de VLD te bekampen. Misschien dat het VB electoraal wat minder zal wegen, maar who cares! Het is de VLD die zwaar moet afgestraft worden. Ik kan best leven met een VB van tussen de 15-20% hoor. Zolang ze maar een identiteit heeft en een ideologie. Anders kan men evengoed strategisch op NVA gaan stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
Vlaams Belang moet in de toekomst zich nog conservatiever gaan profileren en opschuiven richting nationaal solidarisme. Het nationaal solidarisme is de toekomst voor Vlaams Belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() Is het niet zo dat verstrepen buiten moest omdat de solidaristen de partij meer en meer aan het overnemen zijn.
![]() |
#167 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Is ook zo, go Snoop! ![]()
![]() |
![]() |
#170 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Want ik gun de liberalen hun partij. Meer zelfs, een nationalistische en solidaristische partij kan zeer goed met liberalen samenwerken. Net zoals we dat kunnen met christen-democraten en ja, om sommige vlakken zelfs met sociaal-democraten. Verstrepen wou van het VB een liberale partij maken. Daar komt nu een einde aan. Ik hoop voor de bedrogen liberalen in de VLD dat ze eindelijk eens een deftig liberaal alternatief krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Misschien is Coveliers wel veranderd van gedacht (het zou de eerste keer niet meer zijn ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
nu, voor alle duidelijkheid. Liberalisme wordt verkeerd begrepen in de lage landen wegens de verzuiling. Ondernemingsgezind zijn, is even goed een strijdpunt voor solidaristen als voor christen-democraten hoor! Waar marxisten en kapitalisten sociaal-economische groepen in een eeuwige strijd zien, zien christen-democraten, solidaristen, etc. de vrije burger in een vrije gemeenschap. Maw: tussen burger en gemeenschap is een onverbreekbare binding, idem in een sociaal-economische omstandigheid. Marxisten willen ruwweg alles collectiviseren, liberalen willen alles privatiseren. Solidaristen en christen-democraten zien economisch initiatief en vooruitgang als een resultante van coöperatie tussen werknemer en werkgever, met de staat als scheidsrechter. Ik ben er dus van overtuigd dat liberalen as such goed zijn voor 5-10% in de bevolking. Zoals in de rest van Europa. Het zijn de christen-democraten in de lage landen die voornamelijk het ondernemingsgezinde hebben overgelaten aan de liberalen door hun verzuiling ![]() Vandermeersch zeker maar misschien ook Coveliers lijken mij eerder ondernemingsgezind dan liberaal ![]() Laatst gewijzigd door grossfaz : 17 april 2007 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() De solidaristen zijn er altijd geweest hoor. Echter de laatste tijd laten we veel meer van ons horen en blijkbaar is er in de partijtop nu één en ander aan het veranderen. En het werd tijd. De actie van Patrik Faveere is dan ook geslaagd te noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() Ik zwansde maar wat, maar toch het verleden leert dat sommige mensen weldegelijk van gedacht kunnen veranderen hoor. Ten voordele of ten nadele uit mijn opinie dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() Inderdaad, het zou toch zo moeten zijn. Ik ga in alle drie de zaken (conservatisme, volksnationalisme en corporatisme) een stuk verder dan de partij. Maar ik zou al heel tevreden zijn moest de partij zich vanaf nu zichzelf uitdrukkelijk zo profileren zoals Jan het gezegd heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Van Gaever, staat die nog op een lijst ? Coveliers is geen VB'er maar van VLOTT, de liberale partij wiens naam niet eens op het stembiljet mag staan. Vandermeersch heeft geen ideologisch profiel, dat is ook geen verwijt, maar het is bijzonder naïef te geloven dat zij de ideologische lijn van de partij zou kunnen beïnvloeden. Van Gaever en Coveliers kunnen dat evenmin, itt Jurgen Verstrepen. Hij poogde de partij van binnenuit kapot te maken. Zijn opzet is mislukt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |