![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Op wie zou u stemmen in de tweede ronde? | |||
Nicolas SARKOZY - UMP |
![]() ![]() ![]() |
49 | 58,33% |
Ségolène ROYAL - PS |
![]() ![]() ![]() |
25 | 29,76% |
Blanco - ongeldig - ik ga niet stemmen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 11,90% |
Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op de RTBF zitten al die politici met zes of acht (?) aan een minitafeltje en gebruiken ze voortdurend de "split screen" techniek (om stoer te doen?)
![]() |
![]() |
#162 | |
|
![]() Nieuwe poll over de cruciale Bayrou kiezers:
Citaat:
Zeer goed!! Drie dagen geleden was het nog maar 42% tegen 32% met de rest onbeslist. Royal stijgt dus veel sneller dan Sarkozy. Hell yea! Laatst gewijzigd door C2C : 2 mei 2007 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Minister
|
![]() Uit het debat gisteren kwam niet echt een 'winnaar'. Mensen op het forum hebben de - normale - neiging om het debat als een overwinning te zien voor de favoriete kandidaat. Geen van beide kandidaten slaagde erin de andere kandidaat in het nauw te drijven. Toch niet inhoudelijk.
Als de extreemrechtse kiezers - of toch een grote meerderheid ervan -het advies van JM LePen volgen, dan maakt Royal een realistische kans om verkozen te worden. Dit zou namelijk betekenen dat de uitgangsposities op ongeveer dezelfde hoogte komen te liggen. Gelet op de ping/pong-uitslagen van peilingen naar de stemintenties van centrum-kiezers, mag gesteld worden dat een groot deel van die kiezers nog onbeslist is. Meer nog, denk ik dat er mag van uitgegaan worden dat die centrum-kiezers zich ongeveer evenredig onder beide kandidaten zullen verdelen. Alles hangt af - ik schreef het eerder al - van het percentage extreemrechtse kiezers dat gaat kiezen. Nu mijn voorspelling... Royal haalt bij de ideologische achterban en de centrum-kiezers 48,5 procent van de stemmen binnen. Sarkozy haalt bij de ideologische achterban en de centrum-kiezers 48,5 procent van de stemmen binnen en vult dit aan met 3 procent eerdere FN-kiezers die het advies van hun voorman niet volgden. Nicolas Sarkozy wordt verkozen met 51,5 procent tegenover 48,5 procent voor Ségolène Royal.
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste IPSOS-peiling geeft dan weer Sarkozy in lichte stijging, op 53.5%. Volgens deze peiling worden de kiezers van Bayrou broederlijk verdeeld: 34% voor Sarkozy, 34% voor Royal. 57% van de kiezers van Le Pen kiezen voor Sarkozy, 8% voor Royal. Van de kiezers van de overige linkse kandidaten kiezen er 64% voor Royal, 8% voor Sarkozy. Deze peiling werd uitgevoerd voor het debat. Eens zien of dat debat nog enige verandering teweegbrengt.
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeleken met de Nederlandse omroep ( bijvoorbeeld Pauw en Witteman ) en met de Franse televisie ( ontelbare goede politieke praatprogramma's ) staan we met onze VRT (en ook met de RTBF) gewoon nergens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#169 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
BTW, weet je dat de LDH (Ligue des Droits de l'Homme) heeft opgeroepen , Ségolène Royal te stemmen, vanwege het gevaar dat Sarkozy inhoudt? Veel stemmen zal dat niet opbrengen, maar het zet toch tot denken aan! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dergelijke organisatie hoort zich boven electoraal gewoel te plaatsen en niet er midden in. Hiermee verspillen ze een aanzienlijk stuk van hun objectieve credibiliteit. Het gaat namelijk om een organisatie die beweert onpartijdig te oordelen over zaken die betrekking hebben op de mensenrechten.
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Oproepen tegen een fervent nationalist is dus een logische oproep vanwege een organisatie die de mensenrechten verdedigt. Verdedigen is verdedigen. Het is niet toekijken. Ook in ons land is deze liga fel gericht tegen het VB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister
|
![]() Weet je, Eric, ik ben er vrijwel van overtuigd dat Ségolène Royal niet opgezet is met het stemadvies van de LDH.
Momenteel moet Royal haar stemmen zoeken bij kiezers in het centrum. Kiezers die nog twijfelen tussen links of rechts. Veel van die twijfelaars kunnen de indruk krijgen dat hun stem een te linkse politiek zou kunnen betekenen en als reactie automatisch rechts gaan stemmen. De presidentsverkiezingen zijn voor beide partijen een zaak van een zijden draadje. Omzichtigheid is troef. Neem het van me aan dat toen LDH dit stemadvies kenbaar maakte, uit Royal haar mond zoiets zal hebben gekomen: "Merde!". Ook al riep men op om voor haar te stemmen.
![]() |
#173 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Verklaar u nader. Nationalisme bestond al voor de invoering van de huidige mensenrechten, is het niet? En gaat u beweren dat er vóór de opkomst van het Nationalisme (bv tijdens de Middeleeuwen) geen schending waren van de huidige mensenrechten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter Zake en De Zevende Dag heb ik al gezien. Ik was ook niet overtuigd. Het is veel te monotoon, het leeft niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron over het feit dat Bayrou niet voor Sarkozy zal stemmen :
http://tf1.lci.fr/infos/elections-20...-sarkozy-.html Ségolène Royal is verheugd van dit nieuws en kan zich niet voorstellen dat hij zal op 6 mei zich onthouden aangezien de inzet van de verkiezingen. "Mijn beslissing is genomen, als ik verkozen ben, zal ik met het UDF en vooral met François Bayrou samenwerken", heeft ze toegevoegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Minister
|
![]() Twee dagen voor de verkiezingen zorgt Bayrou misschien wel voor hét kantelmoment. Zijn steun -weze die niet expliciet uitgesproken- voor Ségolène Royal herschudt de kaarten toch wel enigszins.
Haar kansen om verkozen te worden tot eerste vrouwelijke president van Frankrijk schat ik nu niet meer in als 'weinig waarschijnlijk' maar als 'waarschijnlijk'. Wat dus niet 'zeer waarschijnlijk' is. Ik blijf bij mijn voorspelling dat ze het nipt niet haalt, dus: Nicolas Sarkozy: 51,5% Ségolène Royal: 48,5%
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 4 mei 2007 om 07:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn toch wel een paar moeilijke punten voor Sarkozy. Ten eerste heeft Le Pen opgeroepen niet te stemmen - de facto niet voor Sarkozy te stemmen. Ten tweede verklaarde ook Bayrou niet op Sarkozy te stemmen, dus impliciet voor Royal te kiezen.
Verder las ik ergens dat de polls niet zo betrouwbaar zijn. Er is een ondervertegenwoordiging van banlieue bewoners in de steekproeven. En veel polls gebruiken de telefonische enquetering. Vooral jongeren hebben alleen mobiele telefoons en in de banlieues heeft ook niet iedereen telefoon. Wat betreft de banlieues is het gekend dat in het verleden weinigen gingen stemmen, maar na de rellen van 2005 is er een bewustwordingsproces op gang gekomen van het belang van iedere stem. Er zit een verrassing ten voordele van Royal in de lucht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij wordt er in de eerste twee ronden van de Franse presidentsverkiezingen van Frankrijk véél oneerlijke doping gebruikt . Het wordt tijd dat er eens plasjes gevraagd worden... |
|
![]() |
![]() |