Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Ik blijf trouw aan het VB
tenzij ze blijven zakken 3 3,70%
tenzij ze onder de vijftien procent halen 3 3,70%
tenzij ze onder de tien procent halen 3 3,70%
tenzij ze onderd de vjf procent halen 3 3,70%
altijd, zelf al hebben ze geen zetel meer 31 38,27%
tot er een rechtsere partij komt 11 13,58%
tot ze gematigder worden en het vreemdelingstandpunt weglaten 8 9,88%
ik ben geen blokker en stem niet mee 44 54,32%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2007, 10:45   #161
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
TUTUTUTU:
Yves Desmet vergeleek de cijfers van de PROVINCIERADEN met die van de vorige regionale verkiezingen...
HET VB kwam wel degelijk op in ALLE PROVINCIES, schatje!
argument finaal gekelderd...
(waarom zou een blokker op een -meestal onbekend! - provincieraadslid stemmen van een andere partij???
Je bent dus uit je nek aan het je eruit lullen. pakt niet
HET VB GAAT DUS ACHTERUIT!
Resultaten provincieverkiezingen van 2000 vergeleken met 2006:

Antwerpen
2000 : 237142 22,11%
2006 : 313431 28,47%

Limburg
2000 : 57930 11,24%
2006 : 97288 18,06%

Oost-Vlaanderen
2000 : 138193 14,72%
2006 : 203644 21,00%

Vlaams-Brabant
2000 : 15171 12,33%
2006 : 24145 18,89%

West-Vlaanderen
2000 : 81657 10,69%
2006 : 139569 17,48%

Als we dus appels met appels vergelijken dan gaat het Vlaams Belang van 530093 naar 778077 kiezers, een winst van bijna 250000 kiezers!

Zo wil ik mijn salaris ook achteruit zien gaan
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 11:55   #162
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

lees mijn tekst nog eens...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 12:22   #163
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Ik heb uw teksten goed gelezen.

Er was definitief sprake van 200 000 stemmen minder.

Uw bron was uw idool en guru Yves Desmet.

Zelfs nadat ge geconfronteerd wordt met de echte cijfers blijft ge bij
uw leugens.

En iedereen behalve uzelf weet toch dat Yves DESMET geen weet
heeft van een journalistieke deontologie als het op een eerlijke
en juiste berichtgeving aankomt.

Maar ge weet zeer goed dat ge zelf ook een misselijke leugenaar zijt.

Sukkelaar!

Maar ook de VBers op dit forum hebben compassie met u. Want staat
het niet ergens geschreven dat de armen van geest het hemelrijk zullen
binnengaan.

Laatst gewijzigd door Patrik : 10 mei 2007 om 12:31.
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 13:36   #164
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je moet appels met appels vergelijken, ofwel provincieraadverkiezingen van 2000 met die van 2006 en federale verkiezingen van 2003 met die van 2007. Andere vergelijkingen zijn niets anders dan manipulatie van cijfers.
Oud 10 mei 2007, 13:50   #165
Tegendradigaard

Standaard

Tot Vlaanderen zelfstandig is geworden zal ik vanaf nu altijd op de partij stemmen die opkomt voor een volledig zelfstandig Vlaanderen.

Er is zo maar 1 partij... dus....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 16:52   #166
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Je moet appels met appels vergelijken, ofwel provincieraadverkiezingen van 2000 met die van 2006 en federale verkiezingen van 2003 met die van 2007. Andere vergelijkingen zijn niets anders dan manipulatie van cijfers.
Ik zie niet in waarom blokstemmers voor de provincieraad op een andere partij zouden hebben gestemd
Tenzij omdat ze het VB beu zijn...
Wacht maar: tien juni komt zo zacht zo traagzaam aangevloden,
dat geen en weet noch hoe het Blok noch waar het is gebleven...
We horen er weinig van: zijn ze aan het ruziemaken?
Zijn ze nog altijd aan het proberen om de zaak van Bellingen te verdoezelen?
Knock out door de mislukking in Antwerpen (er is al een grafzerk klaar met "hier ligt de toekomstige burgemeester van Antwerpen", gemaak door de "jeugdbeweging" van het VB: Blood and Honour )
Oud 10 mei 2007, 17:29   #167
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom blokstemmers voor de provincieraad op een andere partij zouden hebben gestemd
Tenzij omdat ze het VB beu zijn...
Wacht maar: tien juni komt zo zacht zo traagzaam aangevloden,
dat geen en weet noch hoe het Blok noch waar het is gebleven...
We horen er weinig van: zijn ze aan het ruziemaken?
Zijn ze nog altijd aan het proberen om de zaak van Bellingen te verdoezelen?
Knock out door de mislukking in Antwerpen (er is al een grafzerk klaar met "hier ligt de toekomstige burgemeester van Antwerpen", gemaak door de "jeugdbeweging" van het VB: Blood and Honour )
De argumenten zijn duidelijk op dus begin je maar in het rond te lullen
Oud 10 mei 2007, 17:59   #168
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de vreemdelingen (die plots blijven aangroeien, ondanks een twintiga jaar volgehouden immigratie stop )
Ook al wijk ik hier een beetje mee af, toch de volgende correctie om uw complete afgang te voorkomen. Tijdens de regering Dehaene kwamen er 230 000 'nouveaux Belges' bij, tijdens de regeringen Verhofstadt 340 000. Mooie immigratiestop.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 19:00   #169
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ook al wijk ik hier een beetje mee af, toch de volgende correctie om uw complete afgang te voorkomen. Tijdens de regering Dehaene kwamen er 230 000 'nouveaux Belges' bij, tijdens de regeringen Verhofstadt 340 000. Mooie immigratiestop.
Je gaat weer de Hollanders meerekenen he...

Er zijn maar 400.000 mensen, afkomstig uit Islamitische landen (voornamelijk islamitische landen!) in Belgie.
Vier procent van de bevolking. Dat cijfer is niet stijgende.
Er is natuurlijk een grote hoop van die mensen die zo islamitisch zijn als de doorgesneden kahtolieke Vlaming "katholiek". Noppes dus.
Je ziet spoken en dat is geestig.
Oud 10 mei 2007, 19:06   #170
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zijn maar 400.000 mensen, afkomstig uit Islamitische landen (voornamelijk islamitische landen!) in Belgie.
Er is natuurlijk een grote hoop van die mensen die zo islamitisch zijn als de doorgesneden kahtolieke Vlaming "katholiek". Noppes dus.
Waarom linkt u immigratie automatisch aan islamieten? Roept u nu niet op tot haat en intolerantie door u te focussen op slechts één bevolkingsgroep?

U probeerde te doen uitschijnen dat er daadwerkelijk een 'immigratiestop' was. Door nu van onderwerp te veranderen gaat u uw afgang niet minder erg maken, hoor.

Ik wacht overigens op cijfers om te bewijzen dat de islamitische bevolking in dit land, na sinds de jaren '60 voortduren gestegen te hebben, nu ineens niet meer stijgende is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 20:51   #171
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom linkt u immigratie automatisch aan islamieten? Roept u nu niet op tot haat en intolerantie door u te focussen op slechts één bevolkingsgroep?

U probeerde te doen uitschijnen dat er daadwerkelijk een 'immigratiestop' was. Door nu van onderwerp te veranderen gaat u uw afgang niet minder erg maken, hoor.

Ik wacht overigens op cijfers om te bewijzen dat de islamitische bevolking in dit land, na sinds de jaren '60 voortduren gestegen te hebben, nu ineens niet meer stijgende is.
Feremans aan het stigmatiseren, wel wel wel. In ieder geval je hebt nu ook mijn interesse gewekt naar die cijfers...
Oud 10 mei 2007, 22:25   #172
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Feremans aan het stigmatiseren, wel wel wel. In ieder geval je hebt nu ook mijn interesse gewekt naar die cijfers...
Zo ben ik nu eenmaal: voortdurend bewerende dat de "islamieten" hier de boel onveilig maken: jaja, ik kan het absoluut niet laten!
Oud 10 mei 2007, 22:40   #173
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht

Hij heeft die cijfers waarschijnlijk gekregen bij zijn onfeilbare leider
Yves Desmet.

Dus volledig onbetrouwbaar en waardeloos.
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 23:40   #174
ericferemans

Standaard

Citaat:

Zoek het zelf op:
Koning Boudewijn stichting is de bron. Googel zelf.
Mij geloof je toch niet dus...
Tirez votre plan.

Je kan ook op deze site naar mijn naam googelen: ik citeerde al die statistieken al tientallen keren. Zoek het maar zelf uit.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 10 mei 2007 om 23:42.
Oud 10 mei 2007, 23:50   #175
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Meneer Feremans, ik ben nog niet heel lang op dit forum, en post niet veel, maar lees vooral.
En ik heb zelden iemand zoveel onzin zien verkondigen als u!!
VB is niet achteruit gegaan, en de immigratie is niet gestopt.
Ik vraag mij af in welke wereld u leeft?

Verder zal ikzelf vb blijven stemmen ook al geraken ze onder de kiesdrempel, er is geen enkele andere partij die opkomt voor Vlaamse onafhankelijkheid.
zelfs NVa niet meer, nadat die hun hoofdpunt hebben opgegeven om samen te kunnen blijven met cd&v.
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 00:09   #176
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
.
Kan je dit even staven met cijfertjes, beste Isabella, of moeten we je zomaar geloven???
Het VB ging in totaal stemmenaantal achteruit bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen tegen de regionale verkiezingen.
Volgens de Morgen een tweehonderdduizendtal stemmen, volgens de blokkertjes hier "slechts" een paar tienduizen.
Dat zijn FEITEN.

Het aantal migranten in Belgie van noor-afrikaanse landen bedraagt in totaal vierhonderdduizen: vier procent van de bevolking en is al een hele tijd stabiel (in feite sterk dalend: door de snel Belg wet, maar dat ga ik dus niet meerekenen).
Oud 11 mei 2007, 07:03   #177
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

also sprach blokbuster numero 31... een geestige spokenjager

doet mijn denken aan een mop :

"Wat is nog dommer dan een linkse dromer ?"

"2 linkse dromers !"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 07:07   #178
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je dit even staven met cijfertjes, beste Isabella, of moeten we je zomaar geloven???
Het VB ging in totaal stemmenaantal achteruit bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen tegen de regionale verkiezingen.
Volgens de Morgen een tweehonderdduizendtal stemmen, volgens de blokkertjes hier "slechts" een paar tienduizen.
Dat zijn FEITEN.

Het aantal migranten in Belgie van noor-afrikaanse landen bedraagt in totaal vierhonderdduizen: vier procent van de bevolking en is al een hele tijd stabiel (in feite sterk dalend: door de snel Belg wet, maar dat ga ik dus niet meerekenen).
337.904 nieuwe Belgen. Dat is het resultaat van 6 jaar paars. Het is goed dat nu twee maanden voor de verkiezingen de draagwijdte van de beruchte snel-Belg-wet nog eens in de verf gezet wordt. De wet werd op 1 mei 2000 van kracht en zorgde ervoor dat vreemdelingen op eenvoudige aanvraag de Belgische nationaliteit konden verwerven. Taalkennis of integratiewil waren daarvoor niet eens meer vereist. Met dank aan de VLD!

Er nog even aan herinneren dat de versoepelde naturalisatie er kwam als politieke pasmunt voor het vreemdelingenstemrecht, waar in Vlaanderen geen meerderheid voor was. Het vervolg kent u. De snel-Belg-wet werd goedgekeurd en de voorstanders van het vreemdelingenstemrecht (de Franstaligen en de linkerzijde) gooiden dat meteen weer op tafel. Waarna de VLD – om Verhofstadt en de regering te redden – nog eens plat op de buik ging en zich tegen alle verkiezingsbeloftes in zou neerleggen bij het stemrecht voor allochtonen die onze nationaliteit weigeren… (Dewael: ‘Met de VLD in de regering komt het migrantenstemrecht er niet!’)

337.904 nieuwe Belgen. Of gemiddeld 4.277 per maand. Met dat cijfer moet de VLD tot aan de verkiezingen om de oren geslagen worden. Excuseer, de ‘Open VLD’. Waarbij open staat voor open grenzen en open deuren. Met de beruchte snel-Belg-wet uit het verleden en een dwaas pleidooi voor een nieuwe migratiegolf morgen.

’t Is maar dat de kiezer weet waarvoor hij stemt…

PS Voeg daar nog de duizenden "toeristen" en we geraken misschien aan 500.000.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 11 mei 2007, 07:10   #179
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Meneer Feremans, ik ben nog niet heel lang op dit forum, en post niet veel, maar lees vooral.
Ik vraag mij af in welke wereld u leeft?

Verder zal ikzelf vb blijven stemmen ook al geraken ze onder de kiesdrempel, er is geen enkele andere partij die opkomt voor Vlaamse onafhankelijkheid.
zelfs NVa niet meer, nadat die hun hoofdpunt hebben opgegeven om samen te kunnen blijven met cd&v.
voor een neofiet is dat vrij duidelijk... zelfs zij heeft u direct door

het origineel is nog altijd het beste ! daar gaat niets boven !

Laatst gewijzigd door ancapa : 11 mei 2007 om 07:11.
Oud 11 mei 2007, 07:13   #180
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoek het zelf op:
Koning Boudewijn stichting is de bron. Googel zelf.
Mij geloof je toch niet dus...
Tirez votre plan.

Je kan ook op deze site naar mijn naam googelen: ik citeerde al die statistieken al tientallen keren. Zoek het maar zelf uit.
de enige echte cijfers zijn die van het Staatsblad !

De KBS... daar gaan wij ons niet zo direct informeren.

"Trekt uw plant..." klink beter hé
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be