![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() [quote=djimi;2670365]Ik denk dat u mij toch niet zo goed hebt begrepen.
Niemand wordt/is verplicht 'reclame' te maken rond homofilie. Met cijfermateriaal en wetenschappelijke onderzoeken verduidelijken dat zoiets als 'homofilie' en 'homoseksualiteit' best�*�*t, en géén 'ziekte' is, zodat jonge mensen die zich omtrent hun eigen gevoelsleven/identiteit vragen stellen niet langer gebukt hoeven te gaan onder schuldgevoelens of andere negatieve emoties/gedachten is wat mij betreft ruimschoots voldoende. Als daarnaast ook nog eens kan worden gewezen op de wettelijke beschikkingen en de geschiedenis d�*�*rvan (in de hele wereld) is dat mooi meegenomen. Maar misschien zou het zelfs al volstaan jonge mensen te wijzen op de vele voorlichtingscentra/informatiebronnen die ze zouden kunnen contacteren/raadplegen. En waar kan dat béter dan op school?[/quote] Dat ze daarvoor verenigingen oprichten, op eigen kosten natuurlijk: "meldpunt janetten" of zo iets.Op school ga je om te leren, om vooruit te komen in het leven.Daar heeft seks niks mee te maken.Dat is persoonlijk.Leraars hoeven zich niet te moeien , niet druk te maken over de seksuele geaardheid van hun leerlingen, en de hunne ook voor zichzelf houden.Het gaat de leerlingen niks aan, of hun leraar(es) elke avond van parner verwisseld, of gelukkig getrouwd is, en/of homo is.En dat die homos nu maar eens ophouden met ZAGEN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben al het recht om in alle rust en vrede in elkaars **** te zitten , wat willen die nu nog meer?In andere landen word je daar voor opgeknoopt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vindt u het dan bvb. OK dat min-16-jarigen zwanger raken omdat ze van toeten noch blazen weten, daar hun ouders er angstvallig het zwijgen toe doen? Ik vind het alleszins wel nuttig dat jonge mensen 'over de dingen des levens' leren, en daar hoort 'homoseksualiteit' nu eenmaal bij, hoe vervelend sommigen dat ook mogen vinden. Ik ben het wèl met u eens waar u zegt dat de leraar/lerares niet over zijn/haar eigen geaardheid/seksleven moet beginnen. Dat is inderdaad 'privé', en dat kan maar beter zo blijven. Maar een minimum aan objectieve informatie (waaronder eventueel contactadressen of telefoonnummers voor die leerlingen die nog méér vragen hebben) kan m.i. echt geen kwaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, zolang er 'vrijheid van meningsuiting' bestaat, zullen mensen daar gebruik van maken. Of u die mening nu al of niet wil aanhoren is een andere zaak, maar u kunt voorlopig niemand de mond snoeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier moeten de ouders hun kinderen juist inlichten ivm. pilgebruik ect.
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 mei 2007 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stelt nu dat ik mijn twee kinderen streng religieus wil opvoeden,en de school begint mijn kinderen er op te wijzen dat je best homo kunt zijn om te trouwen
Tja ..... ![]()
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het erge is dat net in die gezinnen waar 'sex' een taboe is, onwetendheid de ergste 'rampen' tot gevolg heeft. Ik vind dat net omwille van de onwil van sommige ouders om hun kinderen eerlijk en respectvol op de hoogte te brengen van iets wat toch een essentieel element van het leven is, 'seksuele voorlichting' op school verplicht moet blijven. Dat wil niet zeggen dat er voor om het even welke geaardheid/gedraging 'propaganda' moet worden gemaakt. En dat wil al evenmin zeggen dat die voorlichting op tactloze en respectloze manier moet gebeuren. Er moet dus alleszins over AIDS gesproken worden, en over de pil, en over condooms, en over andere voorbehoedsmiddelen, en daarnaast ook, hoe summier ook, over homoseksualiteit. Onwetendheid is géén zegen, integendeel. Laatst gewijzigd door djimi : 19 mei 2007 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Je leert alles wat je nodig hebt van je instincten en, wanneer je eerste partner geen maagd meer is, van je partner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja,das al ver gekomen hoor,is het niet beter dat we de ouders leren hoe zich te gedragen in een westerse samenleving....
![]() |
![]() |
#171 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
oa: http://www.xs4all.nl/~ecpat/landeninfo.htm Laatst gewijzigd door nubian : 19 mei 2007 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vraag als oudere mens is dan ook ,zijn al die homos nu zo slecht opgevoed vroeger,of verlangen de homos nu wel erg veel
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() Waarom moet men op een school over homo's spreken?
Hetgeen wat er dan toch alleen maar gebeurt is dat men die kinderen toch maar blaaskes zal wijsmaken.Net zoals ze in heel wat scholen het over politiek hebben en niet objetief zijn en het vb op alle manieren door het slijk halen en een leugentje meer of minder doet er niet toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeer terecht.
![]() |
#176 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 19 mei 2007 om 14:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om op uw 'vraag als oudere mens' te antwoorden : homoseksuelen zijn niet noodzakelijk slecht opgevoed (ook 'vroeger' bestond homoseksualiteit, en op enkele uitzonderingen na was dat meestal ondanks de heersende opvattingen in de maatschappij). Het énige wat de meesten onder hen verlangen is 'gelijkberechtiging', met o.a. de erkenning van hun 'huwelijk'. Ik ben zelf noch homofiel, noch homoseksueel, noch holebi, maar ik zie niet goed hoe en waarom mijn bestaan bedreigd zou zijn als ik toesta dat het feit dat ze bestaan op school kan worden aangekaart, of als ik een wet goedkeur die hen het recht geeft te trouwen, en zelfs, onder de zelfde voorwaarden die ook voor mij en mijn partner gelden, kinderen te adopteren, op te voeden, of een erfenis na te laten. Waarom zou ik hen dat niet gunnen? Geef mij één goede reden. Wordt het Griekenland van de Oudheid, waar homoseksualiteit helemaal niet zo 'abnormaal' was, dan ten onrechte 'de bakermat van onze cultuur' genoemd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu zijn ze toch aan het door flippen hoor
![]() ---------------------------------------------------------------------------- http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=5302 Het was een feestdag en toch kregen sommigen wel les gisteren... of beter, ze spelden anderen de les met een ludieke actie tegen homofobie. In sommige Europese landen is het holebibeleid nog lang niet wat het moet zijn volgens de actiegroep Wel Jong Niet Hetero. Vooral Polen moest hetontgelden -------------------------------------------------------------------------- Leuke stad om in te wonen ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 mei 2007 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een beetje spijtig dat die jongedame zich zo onbeholpen uitdrukt en zo gejaagd spreekt, maar voor de rest zie ik toch niets dat ik eventueel zou willen verbieden, hoor.
Als de EU uitdrukkelijk discriminatie t.o.v. homo- en biseksuelen verwerpt, waarom wil Polen er dan toch per sé lid van blijven? Laatst gewijzigd door djimi : 19 mei 2007 om 17:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het huwelijk is een instituut voor één man en één vrouw in zowat alle culturen (er zijn uitzonderingen waar één man meer vrouwen kan hebben of vice versa). Hoe dan ook, is er geen enkele cultuur waarin het huwelijk iets anders is dan een band tussen een man en een vrouw. Geef mij één goede reden waarom wij de betekenis van dat oeroude en voor veel mensen heilige instituut zouden vervangen enkel en alleen omdat homosexuelen zich uitgesloten voelen? Door het samenlevingscontract konden homosexuele en heterosexuele samenwonenden alvast dezelfde rechten als een heterosexueel getrouwd koppel krijgen. Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |