![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DUIDELIJK ???
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
EN IK BLIJF BIJ MIJN IDEE!!!
![]() |
![]() |
#163 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1/ Kunnen functioneren in de maatschappij: spreken van de taal, toepassen van de maatschappelijke omgangsregels (niet de crimineel uithangen, niet provoceren met hoofddoeken, lipschijven of peniskokers). Kennen van "hoe de maatschappij in elkaar zit": overheid, bedrijven, verzekeringen, banken, vakbonden, etc. "Kunnen functioneren" lijkt voldoende om hier tijdelijk te verblijven. Hoewel: kunnen we een Japans kaderlid dit hier 2, 5 of zelfs 20 jaar verblijft verplichten Nederlands te leren ?! 2/ Belg/Vlaming worden: intentie om hier te blijven. Zie 1/ (wel een strenge vereiste om de taal te beheersen). Kennen en onderschrijven van gedragsregels en maatschappelijke waarden (democratie, scheiding kerk en staat,...). Doorknippen terugkeer (opgeven dubbele nationaliteit). Niet eenvoudig... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2** Dat is nonsens. 80% van de Vlamingen zijn er tegen en ook NVA. Moeten wij dan zwijgen? 3** En natuurlijk is de Snel-Belg-wet ook een miskleun. De NVA mag dat 'politiek uitbuiten', wij doen het ook. 4** Jammer Clemens, maar dit is wartaal. Verkrijgen van nationaliteit moet een gunst zijn voor mensen die geïntegreerd zijn. Dan is men Belg en heeft stemrecht. Hierbij is weeral bevestigd dat er geen echt verschil is tussen onze standpunten. Maar wel tussen ons, en alle andere partijen. Dus.......... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
Dubbele nationaliteit vind ik ook verkeerd. Men kan geen twee vaderlanden hebben, in twee staten stemrecht hebben, in twee legers dienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Vreemdeling
|
![]() zééér juist
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch blijven we het grondig oneens over de noodzaak van de Belgische nationaliteit. Voor mij telt enkel de inburgering van de nieuwe-Vlamingen, en is de Belgische nationaliteit louter een aanduiding waar men zijn hoofdverblijfplaats heeft. In Nederland, waar de inburgering reeds langer bestaat, krijgen de cursisten een cerificaat van inburgering. Waarom zou Vlaanderen niet een dergelijk certificaat kunnen uitreiken aan de nieuwe-Vlamingen na een verplichte inburgering. En dit certificaat geeft automatisch stemrecht op gemeentelijk niveau. Als Vlaams-nationalist hecht ik geen enkel belang aan de Belgische nationaliteit wat betreft het al of niet bekwaam zijn om zijn stem uit te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Clemens dit is een detail, en ik denk dat je zowel bij VB als NVA mensen zult vinden die dat goed vinden of niet. In de officiële standpunten van VB en NVA zul je daar ook maar bitter weinig over vinden.
Dus zand erover. Er zijn belangrijker zaken te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn trouwens veel belgen die nog niet weten hoe "hoe de maatschappij in elkaar zit": overheid, bedrijven, verzekeringen, banken, vakbonden," maar van vreemdelingen ga je dat eisen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u ooit een nonnetje verkeersboetes weten uitschrijven? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Vreemdeling
|
![]() Tip van de week: dat alle gesluierde moslimvrouwen zich laten opsluiten in een slotklooster.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() Toen ik in het weekend heel die comedie zag inclusief de tranen van de eerste MINIster (slecht geacteerd trouwens) dacht ik terug aan die andere partij die zoveel keer hetzelfde gedaan had.
Een partij die in Vlaanderen ooit een absolute meerderheid haalde. Maar die om toch maar aan de macht te blijven alles slikte. Telkens met de pijn in het hart, voor de laatste keer, voor de allerlaatste keer, maar ze slikten. En ze bleven slikken. En de kiezer zag het en ging voor een ander partij stemmen. En op den duur schoot van hun + 50 % amper nog 20 % over en lagen ze van de macht af. Letterlijk en figuurlijk. De VLD is de volgende partij die zich aan dezelfde steen gaat stoten. Read my lips. Alleen zullen die vlugger verschrompeld zijn dan ze zelf voor mogelijk houden. Bij de CVP duurde val ongeveer 40 jaar bij de VLd zal het op +/- 10 jaar gedaan zijn denk ik. weerom : read my lips
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een agente is wél een probleem, agenten dienen een uniform te dragen. In een privé-school was er geen enkel probleem, evenmin in sommige andere scholen. De problemen beginnen pas wanneer men uitzonderingen begint te eisen in scholen waar het niet mag, en dat is nu net wat er gebeurd is denk ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
|
![]() Citaat:
Vanaf morgen alle politiemannen in Australie in peniskoker naar het werk?
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() En de vrouwelijke agenten ? seksist verdorie
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
|
![]() Citaat:
![]() En zoals je zelf toegeeft zijn dit een minderheid dus, helemaal niet nodig om voor enkele uitzonderingen wetten te gaan maken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |