Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2004, 07:42   #161
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Met een Turk die zich hier integreert heeft het VB helemaal geen probleem.
Daar ben ik niet zo zeker van.
Sleutel is natuurlijk wat men verstaat onder integratie.

Als je het mij vraagt is 'integratie' al even vaag als 'de multiculturele samenleving'.
Dit is typisch voor de anti-blokkers... NEEN WIJ HEBBEN NIETS TEGEN TURKEN DIE ZICH INTEGREREN = DE TAAL SPREKEN, HIER WERKEN, KINDEREN NAAR SCHOOL EN NIET DE CRIMINEEL UITHANGEN !

DUIDELIJK ???
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 08:47   #162
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:

Als je het mij vraagt is 'integratie' al even vaag als 'de multiculturele samenleving'.
Dit is typisch voor de anti-blokkers... NEEN WIJ HEBBEN NIETS TEGEN TURKEN DIE ZICH INTEGREREN = DE TAAL SPREKEN, HIER WERKEN, KINDEREN NAAR SCHOOL EN NIET DE CRIMINEEL UITHANGEN !

DUIDELIJK ???
IK BEN NIET DOOF!!

EN IK BLIJF BIJ MIJN IDEE!!!
Oud 10 februari 2004, 09:34   #163
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Met een Turk die zich hier integreert heeft het VB helemaal geen probleem.

Inderdaad, hoewel er al veel gezegd en geschreven is over integratie. Wat is integratie ? Eens proberen...

1/ Kunnen functioneren in de maatschappij: spreken van de taal, toepassen van de maatschappelijke omgangsregels (niet de crimineel uithangen, niet provoceren met hoofddoeken, lipschijven of peniskokers). Kennen van "hoe de maatschappij in elkaar zit": overheid, bedrijven, verzekeringen, banken, vakbonden, etc.

"Kunnen functioneren" lijkt voldoende om hier tijdelijk te verblijven. Hoewel: kunnen we een Japans kaderlid dit hier 2, 5 of zelfs 20 jaar verblijft verplichten Nederlands te leren ?!

2/ Belg/Vlaming worden: intentie om hier te blijven. Zie 1/ (wel een strenge vereiste om de taal te beheersen). Kennen en onderschrijven van gedragsregels en maatschappelijke waarden (democratie, scheiding kerk en staat,...). Doorknippen terugkeer (opgeven dubbele nationaliteit).

Niet eenvoudig...
Dilbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 09:46   #164
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
1** onze gemeenschappelijke tegenstaander is het Belgisch regime.
2**Het migrantenstemrecht ... door het BLOK politiek uitgebuit.
3**Voor mij is het migrantenstemrecht een "VALS" probleem......de "Snel Belg wet"... moet vervangen worden door verplichte inburgering, vooraleer men stemrecht krijgt.
4** ik begrijp totaal NIET waarom het BLOK steeds eist van de nieuwe-Vlamingen, de nationaliteit moeten verwerven vooraleer ze stemrecht krijgen
1** Goed, dat is punt nummer één, laat ons er ook naar handelen en geen onbestaande verschilpunten uitvinden.
2** Dat is nonsens. 80% van de Vlamingen zijn er tegen en ook NVA. Moeten wij dan zwijgen?
3** En natuurlijk is de Snel-Belg-wet ook een miskleun. De NVA mag dat 'politiek uitbuiten', wij doen het ook.
4** Jammer Clemens, maar dit is wartaal. Verkrijgen van nationaliteit moet een gunst zijn voor mensen die geïntegreerd zijn. Dan is men Belg en heeft stemrecht.

Hierbij is weeral bevestigd dat er geen echt verschil is tussen onze standpunten. Maar wel tussen ons, en alle andere partijen. Dus..........
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 09:57   #165
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Inderdaad, hoewel er al veel gezegd en geschreven is over integratie. Wat is integratie ? Eens proberen...
1/ Kunnen functioneren in de maatschappij: spreken van de taal, toepassen van de maatschappelijke omgangsregels (niet de crimineel uithangen, niet provoceren met hoofddoeken, lipschijven of peniskokers). Kennen van "hoe de maatschappij in elkaar zit": overheid, bedrijven, verzekeringen, banken, vakbonden, etc.
"Kunnen functioneren" lijkt voldoende om hier tijdelijk te verblijven. Hoewel: kunnen we een Japans kaderlid dit hier 2, 5 of zelfs 20 jaar verblijft verplichten Nederlands te leren ?!
2/ Belg/Vlaming worden: intentie om hier te blijven. Zie 1/ (wel een strenge vereiste om de taal te beheersen). Kennen en onderschrijven van gedragsregels en maatschappelijke waarden (democratie, scheiding kerk en staat,...). Doorknippen terugkeer (opgeven dubbele nationaliteit).
Goede poging. Maar een Japanner die hier jaren verblijft en wil Belg worden moet de taal kennen.
Dubbele nationaliteit vind ik ook verkeerd. Men kan geen twee vaderlanden hebben, in twee staten stemrecht hebben, in twee legers dienen.
Oud 10 februari 2004, 10:27   #166
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het echte probleem is de "Snel Belg wet".
Het heeft van de Belgische nationaliteit een vodje papier gemaakt.
Inderdaad en die wet bereikt daardoor het tegenovergestelde van wat werd verhoopt. De nationaliteit is zodanig gedevalueerd dat de mensen een nieuwe Belg niet meer als Belg erkennen. Je kan het te gemakkelijk verkrijgen. Dus heeft het geen waarde meer. Dus blijft de allochtoon in feite een vreemdeling, al heeft hij een identiteitskaart op zak. Erger nog, 100% geïntegreerde mensen, die al 20 jaar Belg zijn of Belg geboren zijn, zullen allemaal in hetzelfde zakje gestopt worden : zij dreigen allemaal "migranten met papier" te worden.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 10:53   #167
Orde
Vreemdeling

Standaard

zééér juist
Orde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 12:54   #168
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Knuppel, ik schrijf op elk officieel papier "Vlaming"
daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Maar wat levert het je op?
elke keer groeit hij 5 mm.... denkt hij....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 13:22   #169
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Broes
Hierbij is weeral bevestigd dat er geen echt verschil is tussen onze standpunten. Maar wel tussen ons, en alle andere partijen. Dus..........
Luc

Toch blijven we het grondig oneens over de noodzaak van de
Belgische nationaliteit.

Voor mij telt enkel de inburgering van de nieuwe-Vlamingen,
en is de Belgische nationaliteit louter een aanduiding waar
men zijn hoofdverblijfplaats heeft.

In Nederland, waar de inburgering reeds langer bestaat, krijgen de cursisten een cerificaat van inburgering.

Waarom zou Vlaanderen niet een dergelijk certificaat kunnen uitreiken aan de nieuwe-Vlamingen na een verplichte inburgering.
En dit certificaat geeft automatisch stemrecht op gemeentelijk niveau.

Als Vlaams-nationalist hecht ik geen enkel belang aan de Belgische nationaliteit wat betreft het al of niet bekwaam zijn om zijn stem uit te brengen.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 13:32   #170
luc broes

Standaard

Clemens dit is een detail, en ik denk dat je zowel bij VB als NVA mensen zult vinden die dat goed vinden of niet. In de officiële standpunten van VB en NVA zul je daar ook maar bitter weinig over vinden.
Dus zand erover. Er zijn belangrijker zaken te doen.
Oud 10 februari 2004, 13:50   #171
k9

Standaard

Citaat:

Hoe kan je provoceren met een hooddoek? Ga je ene nonnetje of mijn tante met haar hoofddoek ook als "provceren" omschrijven of mogen die dat?

Er zijn trouwens veel belgen die nog niet weten hoe "hoe de maatschappij in elkaar zit": overheid, bedrijven, verzekeringen, banken, vakbonden," maar van vreemdelingen ga je dat eisen?
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 13:51   #172
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Inderdaad en die wet bereikt daardoor het tegenovergestelde van wat werd verhoopt. De nationaliteit is zodanig gedevalueerd dat de mensen een nieuwe Belg niet meer als Belg erkennen.
Buiten enkele racisten: onzin.
Oud 10 februari 2004, 15:39   #173
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:

Hoe kan je provoceren met een hooddoek? Ga je ene nonnetje of mijn tante met haar hoofddoek ook als "provceren" omschrijven of mogen die dat?

Er zijn trouwens veel belgen die nog niet weten hoe "hoe de maatschappij in elkaar zit": overheid, bedrijven, verzekeringen, banken, vakbonden," maar van vreemdelingen ga je dat eisen?
Stond uw tante met haar hoofddoek op haar pasfoto en hield ze die aan in de klas?
Heeft u ooit een nonnetje verkeersboetes weten uitschrijven?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 15:44   #174
Orde
Vreemdeling

Standaard

Tip van de week: dat alle gesluierde moslimvrouwen zich laten opsluiten in een slotklooster.
Orde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 15:47   #175
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Stond uw tante met haar hoofddoek op haar pasfoto en hield ze die aan in de klas?
De pasfoto zijn uitzonderingen, die agente is toch geen enkel probleem, en in de klas van een prive school is er geen enkel probleem. Bij de openbare scholen zou ik vinden dat het mag ze zijn toch openbar voor iets?
Oud 10 februari 2004, 16:04   #176
Tegendradigaard

Standaard

Toen ik in het weekend heel die comedie zag inclusief de tranen van de eerste MINIster (slecht geacteerd trouwens) dacht ik terug aan die andere partij die zoveel keer hetzelfde gedaan had.

Een partij die in Vlaanderen ooit een absolute meerderheid haalde. Maar die om toch maar aan de macht te blijven alles slikte. Telkens met de pijn in het hart, voor de laatste keer, voor de allerlaatste keer, maar ze slikten. En ze bleven slikken. En de kiezer zag het en ging voor een ander partij stemmen. En op den duur schoot van hun + 50 % amper nog 20 % over en lagen ze van de macht af. Letterlijk en figuurlijk.

De VLD is de volgende partij die zich aan dezelfde steen gaat stoten. Read my lips.
Alleen zullen die vlugger verschrompeld zijn dan ze zelf voor mogelijk houden.
Bij de CVP duurde val ongeveer 40 jaar bij de VLd zal het op +/- 10 jaar gedaan zijn denk ik.

weerom : read my lips
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 16:05   #177
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De pasfoto zijn uitzonderingen, die agente is toch geen enkel probleem, en in de klas van een prive school is er geen enkel probleem. Bij de openbare scholen zou ik vinden dat het mag ze zijn toch openbar voor iets?
Het zijn juist die uitzonderingen die het voor de anderen verzieken.
Een agente is wél een probleem, agenten dienen een uniform te dragen.
In een privé-school was er geen enkel probleem, evenmin in sommige andere scholen.
De problemen beginnen pas wanneer men uitzonderingen begint te eisen in scholen waar het niet mag, en dat is nu net wat er gebeurd is denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 16:15   #178
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

In een privé-school was er geen enkel probleem, evenmin in sommige andere scholen.
De problemen beginnen pas wanneer men uitzonderingen begint te eisen in scholen waar het niet mag, en dat is nu net wat er gebeurd is denk ik.
En het is onmogelijk om uniformen aan te passen aan de maatschappij?

Vanaf morgen alle politiemannen in Australie in peniskoker naar het werk?
Oud 10 februari 2004, 16:17   #179
Tegendradigaard

Standaard

En de vrouwelijke agenten ? seksist verdorie
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 16:22   #180
k9

Standaard

Citaat:
Een hoofddoek met een kepi dan

En zoals je zelf toegeeft zijn dit een minderheid dus, helemaal niet nodig om voor enkele uitzonderingen wetten te gaan maken.

Citaat:
Helemaal niet ze eisen juist om behoud zoals het nu is, je draait de rollen om. het is de regering die verandering wil en de "dragers van religieuze symbolen" willen behoud.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be