Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2007, 19:20   #161
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Je mist het punt hier. Edina maakt zich er druk over dat iemand vervolgd kan worden voor het gooien van een taart:

Nu zal die taartgooier echt geen drie maanden krijgen en er waarschijnlijk met een boete vanaf komen. Die eigooier naar Maingain zal waarschijnlijk niet eens vervolgd worden.
De kans dat die mannen ook effectief vervolgd gaan worden is idd heel erg klein. Verder vind ik dat mensen idd vervolgd moeten kunnen worden voor het gooien van taarten. Maar dan niet voor het gooien van slagroomtaarten zonder de bedoeling fysiek te kwetsen of persoonlijk te vernederen. Taarten met uitwerpselen en braaksel kunnen voor mij niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Het enige wat ik Edina hier probeer uit te leggen is dat:
- Die zogenaamde 'slapstick' niet zo onschuldig is als het lijkt. Iemand kan zich weldegelijk vernederd en bedreigd voelen;
Als die taartengooier niet de bedoeling had te bedreigen/persoonlijk te vernederen, dan doet dat er maar weinig toe vrees ik. Ik vermoed dat als man dan zijn excuses aanbiedt of zo dat de zaak wel gesloten zal worden. Strafrechterlijke sancties lijken me geheel uit den boze. Immers als Peeters zich beledigd voelde, en de taartengooier bedoelde dit niet als een belediging... dan lijkt er me sprake van een ordinair 'misverstand' als een gevolg van de gehanteerde taal. Celstraffen gaan daar idd weinig aan veranderen. Excuses helpen wellicht meer.
Als die man dat wel zo bedoelde, dan moet die daar de gevolgen van dragen.
Citaat:
- Je lichamelijk letsel nooit kunt uitsluiten. Iemand die gooit neemt een risico. Misschien in uw ogen een klein risico maar wél met het lichaam van iemand anders. Elke verantwoordelijkheid voor de gevolgen berust dan ook geheel bij de gooier;
Als ik achter het stuur kruip van m'n wagen, en ik rijd daarmee per ongeluk iemand aan...
Wellicht dat er dan een aanklacht zal volgen wegens onopzettelijke slagen en verwondingen. Als dat gebeurt, tja dan zien we wel. Ik vind het echter geen reden om het taartengooien bij wet te verbieden.
Citaat:
- Mensen weleens heel anders kunnen reageren dan je denkt. Wat nu als Peeters uit schrik of reactie van zich af had geslagen en iemands neus had gebroken? Wat nu als een beveiliger iemand hard op de minister ziet aflopen met iets in zijn hand, waarvan hij niet kan zien wat het is, en hij grijpt drastisch in?;
Indien dat was gebeurd, dan zou de rechtzaak nu ook over die andere gevolgen gaan. Wat je voorbeelden betreft: het zijn voorbeelden waarbij het (fysieke) risico door de taartengooier gedragen wordt. Wat betekent dat de beveiligingsagent zich bij eventuele onopzettelijke slagen en verwondingen zal kunnen beroepen verzachtende omstandigheden (paniekreactie of zo).
Citaat:
- Een grens moeilijk te trekken is. Mag een taart? Mag dan een bedorven taart ook? Uitwerpselen? Braaksel? Is een beetje pijn erg?;
Hiermee ben ik het oneens. Het gooien van taarten is in zekere zin een traditie op zich, en kan dan ook niet vergeleken worden met het gooien van andere zaken. Taarten met braaksel of uitwerpselen zijn voor mij dan ook geen vormen meer van ludiek protest. Of de taart nu een slagroomtaart moet zijn of niet... daarover valt te discussiëren.

Uiteindelijk zal het hoe dan ook een rechter zijn die zal moeten oordelen over die grens tussen 'aanvaardbare' goederen om mee te gooien en minder aanvaardbare. En in dat oordeel ben ik vrij gerust.
Citaat:
- Het contraproductief werkt. Een kop 'Betogers tegen beleid Maingain' is effectiever dan 'Maingain met ei bekogeld'.
Dat moet je de journalisten zeggen, of de woordvoerder van de taartengooier.
Citaat:
- Drie maanden een mogelijke straf is voor het belagen van een persoon. En ik vind dus ook dat dat mogelijk moet zijn. Een en ander sterk afhankelijk van intentie, uitvoering en gevolgen van de daad;
Uiteindelijk zijn we het dan eens.

mvg,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 16 juni 2007 om 19:28.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 20:48   #162
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Jongens toch 9 blz vol over het gooien van een taart,moeten ze dan al die studentenverenigingen dan ook 3 maanden geven omdat ze jonge studentjes met bloem en bier overkappen en konfituur in hun haar strijken.
In Irak en in Afghanistan gooien ze wel met wat anders dan taarten hoor!

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 16 juni 2007 om 20:49.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 22:20   #163
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongens toch 9 blz vol over het gooien van een taart,moeten ze dan al die studentenverenigingen dan ook 3 maanden geven omdat ze jonge studentjes met bloem en bier overkappen en konfituur in hun haar strijken.
nee want die laten dat vrijwillig doen, maar ik durf wedden dat Peeters niet gevraagd heeft bekogeld te worden
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 22:43   #164
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Vooral het laatste voorbeeld is onrealistisch (en ik spreek uit ervaring). Onlangs in dankzij een ludieke actie van m'n broer m'n eigen 'sloef' tegen m'n bril gesmeten gekregen (en hard). Resultaat: een nauwelijks merkbaar krasje. En ja, ik kon er mee lachen. Alleen weet ik nu dat ik nooit ofte nimmer mag veronderstellen dat die toch niets naar mij gooit.
Je eerste voorbeeld (allergie voor druiven) lijkt me dan weer bijzonder ver gezocht, terwijl ook dat van die druiven wel erg gedramatiseerd is.
Geef toe , onrealistische scenario's verzinnen lukt me aardig

En dramatiek, tja das ook een kunstvorm he ( beeke zoals slapstick )

On another note, een bril is vrij duur, niet iets waar ik voor de lol experimenten mee ga uitvoeren maar 't is wel een geruststellende gedachte dat die dingen blijkbaar vrij stevig zijn.

Citaat:
Dat je de deur openzet naar andere zaken is volgens mij niet juist. Een taart gooien is iets heel specifieks en wordt ook als iets heel specifieks herkend. Wanneer die man geen taart maar een emmertje melk zou gebruikt hebben, dan verloor de grap al veel van zijn kracht. Daar waar het gooien van taarten een relatief frequent voorkomende vorm van ludiek protest is, is het gooien van andere dingen dat niet. Dat maakt een verschil.
Maar waar en hoe trek je de lijn dan ? Hoe bepaal je wat "ludiek" protest is ? gewoon de frequentie waarin het voorkomt ?

Citaat:
Inbreuk op de lichamelijke integriteit of niet? Geen idee, en eigenlijk is het ook niet zo belangrijk. Als de taartgooier enkel de bedoeling had om hem voor schut te zetten - de broodwinning van komieken - dan lijkt er mij weinig mis mee.
Een goeie komiek kan mensen voor schut zetten zonder taarten gooien lijkt me, Geert Hoste bijvoorbeeld heb ik nog nooit met een taart weten smijten , die is geestig met woorden.

Citaat:
Volgens mij moet 'iemand voor schut zetten' idd niet vervolgbaar zijn. Anders kunnen we de jaarlijkse nieuwjaarsconferentie van Geert Hoste e.a. gaan afschaffen.
Maar neen, 't gaat niet om het lachen met mensen of voor schut zetten, dat moet kunnen G.H. is geestig en zo ... hoewel als iemand zich teveel in de zak gezet voelt door hem moet een klacht wel mogelijk zijn, 't zou van weinig smaak getuigen om een komiek als Hoste die naar mijn aanvoelen nooit echt over de schreef gaat aan te klagen, maar de MOGELIJKHEID om dit te doen moet bestaan.

Citaat:
Intentionaliteit is toch belangrijk om een delict te omschrijven? Dat er onnozelaars zijn die daar niet mee kunnen lachen en rechtzaken aanspannen zegt meer op Peeters en consoorten.
Ik ga akkoord , soms zegt een klacht indienen meer over de klager dan omgekeerd, maar soms is het anderzijds wel nuttig ALS iemand te ver is gegaan. Een klacht moet altijd mogelijk zijn. En de rechter oordeelt dan maar.

En ik weet dat ik soms mijn argumenten wat in het belachelijke trek ( wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen ) , maar als je taarten gooien vergoeilijkt met "het is maar slapstick, dus dat moet kunnen" , zoals Edina deed, dan denk ik dat het een terechte vraag is of ik een piano op iemands hoofd mag laten vallen, het is immers ook maar slapstick

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 00:29   #165
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Het gooien van een taart naar een hoofddoekdraagster... Zou dat strafbaar zijn?

Dat is strafbaar.
Het bekogelen van Joodse kinderen met stenen daarentegen........
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 01:04   #166
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Mag je een eitje gooien naar Maingain?
http://www.youtube.com/watch?v=qkILJNkYJE8
Griezelige types lopen daar tussen! Bombertje, sportschoenen en kaalgeschoren schedeltjes... Daar zou ik op café al een paar meter afstand van zoeken, laat staan dat ik er op een betoging mee kennis wil maken, zelfs al staan ze aan dezelfde kant ik ikzelf.

Wanneer gaat héél de Vlaamse Beweging nu eens begrijpen dat dergelijk gespuis moet geweerd worden op om het even welke actie? Dat stel neo-fascisten loopt elke vlag achterna die hen de kans geeft wat te knokken (zo was er zelfs een kluit skinheads aanwezig op de pro-België betoging van B-Plus van een jaar of twee geleden!) en ieder weldenkende Vlaam-nationalist kruipt onder zijn bank van schaamte als hij zulke idioten ziet wapperen met dezelfde vlag als hij.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 01:13   #167
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Wanneer gaat héél de Vlaamse Beweging nu eens begrijpen dat dergelijk gespuis moet geweerd worden op om het even welke actie? .
Dat kun je spijtig genoeg niet vermijden.
Ook in de voetbalstadiums kampt men dat probleem.
Zogenaamde ''supporters'' die er enkel op uit zijn boel te schoppen en voorwie het voetbal op zich maar bijkomstig is.
Oud 17 juni 2007, 01:18   #168
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Griezelige types lopen daar tussen! Bombertje, sportschoenen en kaalgeschoren schedeltjes... Daar zou ik op café al een paar meter afstand van zoeken, laat staan dat ik er op een betoging mee kennis wil maken, zelfs al staan ze aan dezelfde kant ik ikzelf.

Wanneer gaat héél de Vlaamse Beweging nu eens begrijpen dat dergelijk gespuis moet geweerd worden op om het even welke actie? Dat stel neo-fascisten loopt elke vlag achterna die hen de kans geeft wat te knokken (zo was er zelfs een kluit skinheads aanwezig op de pro-België betoging van B-Plus van een jaar of twee geleden!) en ieder weldenkende Vlaam-nationalist kruipt onder zijn bank van schaamte als hij zulke idioten ziet wapperen met dezelfde vlag als hij.
Het rare is dat ik op die plaatjes en filmpjes van akties van TAK en Voorpost ook altijd jongens en meisjes zie die net zo goed een sympathieke medestudent van mij zouden kunnen zijn.
Oud 17 juni 2007, 11:15   #169
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
En ik weet dat ik soms mijn argumenten wat in het belachelijke trek ( wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen ) , maar als je taarten gooien vergoeilijkt met "het is maar slapstick, dus dat moet kunnen" , zoals Edina deed, dan denk ik dat het een terechte vraag is of ik een piano op iemands hoofd mag laten vallen, het is immers ook maar slapstick mvg. Sint Ignacius

zulke vergelijkingen tonen enkel uw onbegrip en zijn dan ook belachelijk.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 23:07   #170
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Moet 'ie dan ook niet doen.
Hij heeft niet eens een dagvaardiging gekregen wegens geen of onbekend adres...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 23:15   #171
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hij heeft niet eens een dagvaardiging gekregen wegens geen of onbekend adres...
Zegt al heel veel over dit figuur
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 23:26   #172
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
In Irak en in Afghanistan gooien ze wel met wat anders dan taarten hoor!
als ik elf of twaalf jaar was, ben ik eens gaan brossen om naar een studenten-optocht te gaan zien met een paar klaskameraden.Alle studenten liepen door de Stad Brussel met bierglazen aan een touwtje rond hun hals en gingen de café's binnen om te bedelen achter bier.Ook passanten hielden ze aan, en vroegen achter geld "om te zuipen".Plots zagen we er een stuk of 5-6, die met z'n allen in een emmer aan het zeiken waren.Eén van hen, droeg de emmer vervolgens met zich mee, en sprak een koppel voorbijgangers van een stuk in de vijftig aan, meneer in kostuum, en madam in pelsen frak gehuld, "ofdat ze geen geld hadden".Het koppel wimpelde hem nogal uit de hoogte doend af, en werd daarvoor beloond met een emmer zeik over hun kop!Die mensen waren totaal uit hun lood geslagen, hun wereldje stortte inéén, en wij waren ziek van het lachen...
Hoe zou een publiek figuur , dat gefilmd word door TV-journalisten, reageren op zo een behandeling?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 23:36   #173
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ooit eens iemand een taart zien gooien naar Geert Lambert: die verdween in één geheel en zonder morsen in zijn mond. Ongelooflijk.
Oud 17 juni 2007, 23:43   #174
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het is een daad van agressie jegens een persoon die een beleid vertegenwoordigt. Een taart raakt niet een beleid maar een persoon.
Een taart gooien is geen agressie. En die persoon vertegenwoordigt niet alleen het beleid, maar is er ook verantwoordelijk voor. Het is dus niet meer dan normaal dat de kritiek op dat beleid naar die persoon wordt gericht.

Citaat:
Dit is dus aantoonbaar geklets.
Toon dat dan maar eens aan.

Citaat:
Maar goed, stel dat de Peeters-taart een échte kersen-slagroomtaart was, niet bedorven of zo. De Fortuyn-taart ging alweer een stapje verder: Uitwerpselen, braaksel. Toch was het effect hetzelfde: Een bezoekje aan de stomerij. Even onschuldig? Nu zit er niespoeder in, of peper. Even onschuldig? Nu zit er zwavelzuur in, of anthrax...
1) De taart die naar Peeters werd gegooid was niet bedorven. En de taart die naar Fortuyn werd gegooid bevatte geen braaksel of uitwerpselen. Heb het even opgezocht. Gelijktijdig met de taart werd er blijkbaar een potje geopend die een substantie bevatte die erg stonk. Een journalist die ook deelde in de taart en er dus ook van geproefd heeft, bevestigt dat het om een gewone taart ging.

2) Natuurlijk is een taart met anthrax of zwavelzuur in niet even onschuldig, want dat veroorzaakt ziekte of letsel en valt dus zonder twijfel onder "slagen en verwondingen". Maar dat is geen reden om het gooien van een echte taart strafrechtelijk te vervolgen.

Citaat:
Wie weet dat als hij iemand op zich af ziet stormen met iets in zijn hand wat vervolgens in zijn gezicht belandt? En dan de hilariteit als het toch (gelukkig) niet zo gevaarlijk was en je 'slechts' bent besmeurd met slagroom of poep of braaksel... Voel je je dan niet bedreigd en vernederd?
En waarom? Omdat je een bestuurder bent die een democratisch beleid verdedigt waar iemand het niet mee eens is? Of een politicus die gebruik maakt van zijn recht op vrije meningsuiting?
Best mogelijk dat die persoon zich vernederd voelt. Maar alles hangt natuurlijk af van zijn/haar relativeringsvermogen. Er zijn al zoveel mensen getaart. En er zijn er ook een heleboel tussen die daar uiteindelijk wel mee kunnen lachen en er niet zwaar aan tillen. De reactie is trouwens meestal nogal veelzeggend...

Ik zie bovendien niet goed in waarom je je bedreigd zou voelen door een taart. Tenzij er andere redenen zijn om je bedreigd te voelen, maar daar heeft die taart dan weinig mee te maken. En zoals ik al zei, zijn in dat geval veiligheidsmensen nodig die verhinderen dat er een taart kan gegooid worden. Door het gooien van taarten strafrechtelijk te vervolgen ga je echt geen mensen tegenhouden die slechte bedoelingen hebben hoor...

Citaat:
Wil je dat politici contact hebben mét, en aanspreekbaar zijn dóór, het volk dan moet je écht dit soort acties uithalen in de huidige tijd.
Onzin, daar zal een taart weinig aan veranderen. Of denk je nu echt dat door zo'n zaken strafrechtelijk te vervolgen er geen politici meer bedreigd zullen worden?

Citaat:
Edina, eerlijk gezegd heb ik het een beetje gehad met die zogenaamde 'ludieke' acties ten koste van anderen.
Wil je demonstreren? Prima. Trek je kleren uit en roep dat deze minister 'de rechtstaat in zijn hemd zet'; Overgiet jezelf met urine en zeg 'dat je je in de zeik genomen voelt'; Loop met spandoeken met daarop 'Kris, je hebt het mis'; Keten jezelf vast aan een boom en noem jezelf 'Plop'; mij een biet maar: Blijf van iemand af.
De discussie gaat niet over het al dan niet kunnen appreciëren van de actie, maar wel over het strafrechtelijk vervolgen ervan. Er zijn zoveel zaken "waar ik het mee gehad heb", maar daarom vind ik nog niet dat die strafrechtelijk vervolgd moeten worden.
Oud 17 juni 2007, 23:54   #175
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga eens wat taarten smijten, naar iedere politicus die tegen et hoofddoekenverbod in Antwerpen is, aanvaardbaar volgens jou, edina ?
Absoluut. Het is niet de achterliggende reden die dat bepaalt, maar wel de actie zelf.

Citaat:
Een slapstick is een soort komedie waarin lichamelijke acties de hoofdrol spelen. Een klassiek voorbeeld van een slapstick is de onvermijdelijke glijpartij over een bananenschil. In de stomme film wordt de slapstick veel gebruikt, omdat door ontbreken van geluid de lichamelijke humor het enige is wat overblijft. Ook in tekenfilms worden veel slapstick effecten gebruikt.

Nu vraag ik me af, als slapstick zoals taarten smijten , kan je dan ook andere slapstick zaken doen, zoals proberen een aambeeld of piano op iemands hoofd te laten vallen ?
Zoals ik ook al eens tegen La Chunga zei: er is een belangrijk verschil. In die films wordt wel degelijk met taarten gegooid (met die uitzondering dat het waarschijnlijk scheerschuim betreft ipv slagroom), maar laat men geen echte piano op iemands hoofd vallen. En je begrijpt ook vast de reden waarom dat verschil er is.
Oud 18 juni 2007, 00:00   #176
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk een stomme bedenking, maar als ik een poging tot moord uitvoer met behulp van een sniper rifle ... maar ik mis ... en die persoon heeft dus geen letsel en komt er met mijn ludieke actie met de schrik vanaf dan heb ik EIGENLIJK niks misdaan en moet ik dus volgens jou niet bestraft worden ?
Hoe je tot die belachelijk conclusie komt, ontgaat mij totaal. Hoe een moordpoging door het mislukken plots een ludieke actie zou kunnen worden al evenzeer. Ik vrees dat je kennis van recht erg beperkt is.
Oud 18 juni 2007, 00:01   #177
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Ik heb ooit eens iemand een taart zien gooien naar Geert Lambert: die verdween in één geheel en zonder morsen in zijn mond. Ongelooflijk.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 00:05   #178
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is mobbing dan anders volgens jou dan iemand voor schut zetten ?

Je stelt nu dat ik mobbing banaliseer, ok ... leg je me eventjes snel uit wat "mobbing" dan volgens jou is ?
Mobbing is het systematisch pesten en/of intimideren van en persoon op de werkvloer. Dat gaat dus wel wat verder dan iemand éénmalig voor schut zetten.
Oud 18 juni 2007, 00:08   #179
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
zelfs een zak stront smijten wordt niet vervolgd hoor

gewoon kwestie van know how

http://forum.politics.be/showthread.php?t=36442
Als het naar een minister wordt gegooid, ben ik daar niet zo zeker van... De aanklacht is hier immers "belediging van een minister".

Waarmee het ineens ook duidelijk is dat men niet zo zwaar tilt aan de actie zelf, maar wel aan wie het slachtoffer ervan was.
Oud 18 juni 2007, 00:11   #180
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik zie bovendien niet goed in waarom je je bedreigd zou voelen door een taart.
Ik kan mij dat best voorstellen.
Automatisch ga je een schrikreflex hebben die voortvloeit uit het feit dat men zich bedreigt voelt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be