![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Burgemeester
|
![]() Het is ongelooflijk hoe buitenstaanders dikwijls reageren op iets dat men leest...ik heb niet bij bv Volkswagen gewerkt...en toen op die momment dacht ik ook zo wat ik hier lees, Dejavu...nu ik het zelf meemaak op mijn werk, heb ik alle begrip voor de mensen die destijds de Volkswagen, regelmatig de lijn platgooiden...dus ik ben met deze duidelijk, ik werk bij Opel, en ik weet dan ook wat er daar zoal gaande is...als ge er niet werkt, dan maakte enkel kennis van zaken langs de media, die lang niet objectief is...die zijn enkel maar uit op sensatie, maar op werkelijkheid...zoals het de laatste maanden/anderhalf jaar loopt bij Opel, is het volgende...onzekerheid, onwetendheid, hoe moet het verder...de directie die niet voldoende info aan de mensen geeft. Pas op de directie niet alleen ook de vakbonden, die blijkbaar geen duidelijke plaats in deze innemen, laten ons als werknemer maar gissen hoe het met ons verder gaat gaan...op die manier komen allerhande geruchten naar boven. Hoe zou je zelf zijn moest je week in, week uit met onzekerheid aan de slag gaan. De motivatie om te werken, zit bij de meeste collegas op een absoluut nulpunt. Om tot een besluit te komen, deze week waren het niet de vakbonden maar de werknemers zelf die het kotsbeu zijn.
De stem van een millitant...
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo'n stemmen zou de media eens wat meer aan bod moeten laten komen !
De vakbonden lopen trouwens naar ik dacht zelf ook maar vaak achter de feiten aan niet? Ik weet niet of je hen dat kan verwijten. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 juni 2007 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() Wat wil je dan nog meer weten? Je weet hoeveel mensen er buiten gaan,,je weet hoeveel modellen er toegezegd zijn dus je weet waar je de komende jaren tegen aan staat te kijken. Wat weet je dan nog niet genoeg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() Dat het niet op papier staat, en wie er weg moet, wanneer, onder welke voorwaarden, hoe het met de toekomst zit (als die modellen niet verkopen is 't binnen een paar jaar weer van dat), dat de werkgever zich niet aan afpsraken bleek te houden, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En naar de toekomst toe: moest iedereen een glazen bol hebben, dan zou niemand nog iets doen. Kunnen die modellen falen? Absoluut; moet je dan maar zien wat er gaat gebeuren (of moet de fabriek dan toch maar open blijven zonder werk?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Waarom krijgt hij de zekerheid niet dat als die slecht verkopen, hij de arbeiders zonder meerkost kan afdanken? ![]() Rijden alle werknemers, die zo verknocht zijn aan het bedrijf, met een Opel? ![]() Maar ja, ik was het vergeten... De plichten zijn voor de bazen... De rechten voor de arrebeiders... ![]() ![]() De bom onder de ondernemingen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Audi en GM gaan nog dik spijt krijgen als ze hun fabrieken hier houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Burgemeester
|
![]() Er moeten altijd zo van die mensen zijn, die er een lachertje van maken...het is precies zoals STevenNr1 steld...en dan nog, ik had het over "onzekerheid, onwetendheid, hoe moet het verder" , de modellen zijn bevestigd...hopelijk...het cijfer van 1400 man was ook bevestigd, en 2 weken later waren het er 1000 meer...het vertrouwen van personeel naar directie toe is beschadigd.Wat zou helpen bij ons in Antwerpen, is een soort officiele toespraak van Forster, waar alles duidelijk in gemaakt word...
nb: nu op deze ogenblik leven we al een paar jaar in onzekerheid, en de laatste maanden is die onzekerheid enkel maar toegenomen...en hoe hard het ook zou klinken, als het sluit, dan vind ik dat we dit onmiddelijk moeten weten en dat ze niet rond de pot moeten draaien...directie geef ons duidelijkheid !!!
![]() |
#169 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet allemaal niet simpel zijn en dan zeker niet als men weet dat bij de minste negatieve mededeling de fabrieken worden platgelegd... Overleg maar eens met zo'n organisaties... Ik vrees (kleinlinks hoopt) dat hier niet veel nieuwe buitenlandse ondernemingen zullen gevestigd worden... En als U eerlijk bent, U wsl ook niet... Maar we kunnen, nu de winters zachter worden, mss gaan leven zoals in Cuba... Dan hebben we niet veel werk nodig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten achtereen buitenlande werknemers gaan invoeren omdat er aan de vraag niet meer kan voldaan worden Nu stakingen blijf ik ronduit slecht vinden,en zeker zoals men bij Opel doet
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() @Chipie: De vakbond zegt zelf dat zij wilden onderhandelen over een herstructureing als dat op basis van vertrouwen en met een sociale en aanvaardbare spreiding van de gevolgen voor de werknemers over alle vestigingen, kon gebeuren.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 juni 2007 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben trouwens zelf de basis niet meer onder controle, vandaar al die spontane stakingen, die ze daarna bijna altijd als staking erkennen... Daarenboven heeft kleinlinks, die in elke vakbond geïnfiltreerd is, er alle belang bij dat er sociale onrust heerst... Desnoods verzinnen ze maar wat... en zoeken ze het conflict... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uiteraard zijn er andere en veel constructievere oplossingen. De boel compleet kapotstaken bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() Zomaar van werk veranderen is geen evidentie, laat staan onder dezelfde voorwaarden meteen iets vinden, en ondertussen moet je gezin overleven. Verder voel(d)en een deel v/d werknemers zich fier om bij Opel te werken.
... |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als werknemers zich daadwerkelijk fier voelen om bij Opel te werken dan tonen ze dat wel op een heel eigenaardige manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die onozelaars van de vakbond denken dan ook nog dat ze hun privilegekes gaan kunnen houden, daar waar ze die voor Audi kunnen inleveren , ... Ik denk als ze slim zijn dat ze ook wel beseffen dat zij een auto moeten bouwen die nog economischer in de markt moet liggen dan een luxewagen als Audi, ... Audi zal zowiezo altijd iets meer ruimte hebben om zeg maar 1000 € exta bij een auto bij te lappen dan Opel dat kan, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wel toevallig dat die stakingen altijd voor een verlengd weekend zorgen nietwaar, ... Dat ze gewoon doorwerken maar het slim spelen en auto`s afkeuren voor de minste fout, ... Die vakbondsnullekes zouden ze beter eens op ne goeie cursus kloten voor gevorderden sturen,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze binnenkort aan een lege fabriek staan te posten zal die van de vakbond een zorg zijn , weer cijfers en statistieken die bewijzen dat het slecht gaat met de werkgelegenheid ... Schaf die rotbonden af voor er in belgie geen enkele mens nog werk heeft ... ![]()
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie luchthaven charleroi van `t weekend een maatschappij een heel weekend lang gijzelen, ... ze mogen daar in charleroi blij zijn dat ze Ryan air hebben, ... Als ze morgen dezelfde capaciteit in Deurne moesten hebben, dan moet die mijnheer Ryan zo maar 1 keer een stakingske meemaken hoor, ... |
|
![]() |
![]() |