Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2007, 18:38   #161
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Het is SAMENwerken. Niet alle scholen zullen geïnteresseerd zijn, maar so what? Scholen genoeg.
In duitsland zijn nu bepaalde speciale onderzoeksteams van de universiteiten begonnen met samenwerken in de industrie en scholen. Het beloofd een heel andere toekomst te worden in machine bouw en nog 1001 zaken.

Als belgië nog 10 of 20 jaar wacht om zich ook aan te sluiten bij duitsland wat dat betreft staan we binnenkort zelfs 100 jaar achter.
Want ze zullen het ons niet cadeau doen, en er zit heel wat in de pijplijn.
Oud 21 juni 2007, 18:42   #162
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Gij woont tenminste nog ik ni enkel in een krot enzo .

U KAN & MAG werken kan ik als belg ni zeggen of schrijven ( 15.000 Antwerpenaren ook ni trouwens )

2 miljioen armen ook ni
1.500.000.000 ook ni trouwens doe moh geniet mor van uwen lux ik geniet al LANG ni meer van niets eigenlijk .
Maar dat is het nu juist Duncan! Als de winstmarges wettelijk zouden ingeperkt worden dan zou ik mijn job als het ware kunnen delen met jou en we zouden een deftige levensstandaard kunnen aanhouden, met slechts halftijds werken! Meer tijd om te leven dus...

Ter info: ik wil graag minder werken, maar NIET werken vind ik niet gezond, voor niemand en Duncan, ook niet voor jou blijkbaar ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
geniet mor van uwen lux ik geniet al LANG ni meer van niets eigenlijk .
Oud 21 juni 2007, 18:52   #163
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Maar dat is het nu juist Duncan! Als de winstmarges wettelijk zouden ingeperkt worden dan zou ik mijn job als het ware kunnen delen met jou en we zouden een deftige levensstandaard kunnen aanhouden, met slechts halftijds werken! Meer tijd om te leven dus...

Ter info: ik wil graag minder werken, maar NIET werken vind ik niet gezond, voor niemand en Duncan, ook niet voor jou blijkbaar ...
Hey ik werk nog zenne maar
onderbetaalt en zonder rechten of volwaardige inkomsten ....winsten inperken zullen de armen ni echt helpen denk ik zo .

Niet werken is inderdaad niet gezond maar dat is het nu juist ik werk GRAAG maar M A G en K A N niet men betaalt mij ni serieus uit & laat mij zelfs wachten op MIJN armen loon gelijk VELE andere belgen .

Meer tijd om te leven kuntge ook als je 7/7 werkt of zoals ik 6/7 mé deeltijds week contract ....eigenlijk moet ik accelor aanklagen dan men interim dan men staat als belg ni echt fun en niet echt democratisch en NOCH minder gezond .

Ik vindt VB nogal Voorbarig in hun houding/gedrag en VOORAL verwoordingen iets wat IK die met mensen werkt niet kan of durf doen ....dermee wordt ik inderdaad nog liever land loper dan hier blijven rond dolen en leven NET zoals die 15.000 mensen in dien sector en erbuiten in andere sectoren .

triestig & NIET mooi of sociaal of begrips vol van u om mij te vooroordelen dat ik niets zou doen ( 6/7 deeltijds werken = +- 10 gezinnen waar ik poets en raad geef enz...)

WEET dat de MEESTE van deze gezinnen NIEMAND bekwaam vond de afgelopen jaren tenzij ze Duncan heeten ...algoe !

* MEER DODE BELGEN TUSSEN 30 & 40 JAAR DE LAATSE JAREN ....think about it

Laatst gewijzigd door duncan : 21 juni 2007 om 18:54.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 20:16   #164
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Noord-Koreanen leven al meer dan 50 jaar onder de dreiging van de VS. Deze dreiging is voor hen een dagelijkse realiteit. Na 1995 maakt het land een extreem moeilijke periode door die de Harde Mars wordt genoemd. Een reeks overstromingen én droogtes hebben een ernstige hongersnood veroorzaakt die bovenop de al moeilijke periode kwam na de val van de Sovjet-Unie, dat de belangrijkste handelspartner was van Noord-Korea. Het gebrek aan voldoende voedselhulp en de tijdelijkheid van de hulp vanwege de internationale gemeenschap, samen met de voortdurende pogingen van de VS om Noord-Korea te isoleren, hebben die humanitaire crisis nog verergerd. (bron: Korea is one, organisatie die pleit voor eenmaking van Korea)
Tja, wsl bent U in een wasserette grootgebracht...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 20:27   #165
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb 10 jaar in de privé gewerkt, en de staat ken ik evengoed. Het is overal hetzelfde. De hele dag door gezever aan uw oren, collega's met levensbelangrijke problemen waar ze niet over kunnen zwijgen, vergaderingen die in plaats van drie minuten drie uur duren, op de 10 man zijn er twee of drie die hard werken, de helft doet zo weining mogelijk en er zijn er altijd een paar die constant dwars liggen en op de rem gaan staan.
Dat is gelegen aan gebrek aan leiderschap. De verkeerde mensen op de hoge plaatsen. Meer is dat niet.
Wie komt aan het hoofd te staan bij overheidsfunctie's?
Die wie goede diploma's hebben en die wie vriendjespolitiek doen. Dus alles wat onder hun werkt doet maar wat ze willen. En zie...dat is nu net het geval.
Oud 21 juni 2007, 20:31   #166
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Tja, wsl bent U in een wasserette grootgebracht...
of opt water schipperskind
Oud 21 juni 2007, 20:43   #167
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wie eens rond luistert bij de mensen ontdekt nogal wat systemen in de arbeidscyclus.
Vandaag 4 dames gesproken op één werk. Twee halftime, 1 parttime en 1…80% time.
Dat maakt dus feitelijk 2 man (vrouw) samen aan het werk maar in een ingewikkeld systeem waar extra verplaatsingen en andere vergoedingen de kosten de baten al ver overtreffen.
Ziek…zwangerschapsverlof…ouderschapsverlof en nadien half time verder werken. Leuk allemaal…laten we maar afdokken voor nog zo’n verwend nest. Maar het is schering en inslag.
Binnenkomen op het werk en blijven zitten tot stukken in de middag zonder één klop gedaan te hebben…met hopen kan ik ze aanwijzen.
Telefoneren, e-mailen tot 150 keer per dag…in werktijd natuurlijk maar weinig voor het werk zelf. Gazetten lezen, koffie drinken tot stukken in den noen, ganse dagen zie ik dat rondom mij.
Waar? Overal in overheidsgebouwen.
Kots en kots misselijk wordt ik ervan want van al wat ik op een ganse dag verdien (in hun gebouwen nota bene) terwijl ze daar met hun benen omhoog liggen mag ik s’avonds meer dan de helft van mijn in zweet verdiende centen weer afgeven. Voor wat geef ik ze af? Om ze daar te zien liggen! Secretaresses zitten de flair te lezen, de directeur is meestal in geen weken op bureau zelfs binnen geweest. De technische diensten zitten in hun kot te kaarten, de kuisvrouwen zitten in hun kot koffie te zuipen en de rest duikt in de kantine.
Jamaar zeg!

Moest het niet zo duur zijn dat allemaal te onderhouden het kon me geen bal schelen, maar dit loopt wel de spuigaten uit.
En ze hebben nog een air ook.

Doet er eigenlijk iemand nog wat dus?
Over welk Ministerie heb je het ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 21:20   #168
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Concreet: Ik werk eigenlijk zo'n 5 jaar voor mijn huisje, de overige 20 jaar werk ik dan maar voor winst van mijn werkgever, voor winst van mijn bouwfirma/vastgoedeigenaar of voor winst van mijn bank (lening). Lijfeigenschap in de 21ste eeuw, zeg maar. En deze vergelijking zal je vast wel overdreven vinden, maar ik daag je uit om uit te rekenen hoeveel uren een werkmens eigenlijk zuiver voor iemand anders profijt werkt. Marktwaarde ipv ruilwaarde, dus.
Ik vind jouw vergelijking zeker niet overdreven. Toegegeven, vergeleken met het lot van sommige mensen hier of in de derde wereld heb je niet te klagen - in Indië bijvoorbeeld worden kinderen nog dagelijks aan werkgevers verkocht, maar toch.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 21:43   #169
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Ten eerste moeten de scholen de ontwikkelingen in de privé volgen en niet andersom, dus moeten zij maar bijdraaien en sturen waar nodig en ook niet andersom.
De reden waarom je geen horde"s bruine medemensen in de verkoop ziet is een beetje misleidend. Bijna het enige waar ze mee bezig zijn is nml verkoop. Maar dat is niet in de westerse winkels waar ik en u waarschijnlijk lopen.
Ze moeten niet zoveel van ons hebben en omgekeerd moeten wij niet zoveel van hun hebben. En een teveel van allochtonen is nu niet naar de klant bevordelijk te noemen voor een beter verkoopscijfer, het zou waarschijnlijk zelfs sterk dalen.
Als werkgever kan je alleen maar inspelen op de wens en de vraag van de klant, dus is dat nu zo. Wij zijn geen cultuursetters. Dat is onze taak niet.
Met respect, Mambo, dikke zever. Als ge wilt wachten tot u iemand een cadeau in de schoot gaat leggen kunt ge lang wachten. Het enige wat ge moet doen om de wagen aan het rollen krijgen is dezelfde mail aan 20 scholen sturen. Das toch niet onoverkomelijk.

Hetzelfde met de bruine medemens: vorige zomer heeft zo'n gast hier bij ons een rij grote sparren opgeruimd. Hardwerkende kerel, absoluut geen kaas gegeten van verkoop, zijn bazin/vriendin - een autochtoon - wel, vandaar dat het niet goedkoper was dan de concurrentie.

En tenslotte, cultuursetters dat zijn we met z'n allen wel. De media en de politiek lopen ons allemaal achterna.
Oud 21 juni 2007, 21:49   #170
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Over welk Ministerie heb je het ?
Hoeveel zou je er willen?
Overheidsgebouwen, stad of staat...maakt niet veel verschil.
Oud 21 juni 2007, 22:07   #171
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met respect, Mambo, dikke zever. Als ge wilt wachten tot u iemand een cadeau in de schoot gaat leggen kunt ge lang wachten. Het enige wat ge moet doen om de wagen aan het rollen krijgen is dezelfde mail aan 20 scholen sturen. Das toch niet onoverkomelijk.

Hetzelfde met de bruine medemens: vorige zomer heeft zo'n gast hier bij ons een rij grote sparren opgeruimd. Hardwerkende kerel, absoluut geen kaas gegeten van verkoop, zijn bazin/vriendin - een autochtoon - wel, vandaar dat het niet goedkoper was dan de concurrentie.

En tenslotte, cultuursetters dat zijn we met z'n allen wel. De media en de politiek lopen ons allemaal achterna.

Hoeveel staan er aan de dop momenteel?
Hoeveel mensen worden er gevraagd momenteel?
Hoeveel knelpunt beroepen worden niet ingevuld momenteel?

En wat is de reden van dat alles?

Antwoorden tot nu toe;
Te ver
Te weinig betaald
Teveel huishuur
Ik werk niet voor een ander
Waarom werken

't is toch duidelijk dat het mentaliteitsstoornis is welke voortkomt uit wat men opvangt en ziet ergens anders.
En waar werken ze wel? Voornamelijk overheidsfunctie's want dan zijn er plots soms duizenden kandidaten voor een paar jobs.
Waarom? Omdat ze weten dat ze daar niet veel moeten doen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 juni 2007 om 22:10.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 22:10   #172
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is gelegen aan gebrek aan leiderschap. De verkeerde mensen op de hoge plaatsen. Meer is dat niet.
Wie komt aan het hoofd te staan bij overheidsfunctie's?
Die wie goede diploma's hebben en die wie vriendjespolitiek doen. Dus alles wat onder hun werkt doet maar wat ze willen. En zie...dat is nu net het geval.
Leiderschap, wat is dat eigenijk? Slim genoeg zijn om de juiste zakelijke beslissingen te nemen? Charisma, het grootste ego in de zaal te hebben en terwijl nog sympathiek overkomen ook? Of gewoon een bullebak zijn die werknemers, leveranciers en klanten chanteert en intimideert?

Het zijn zware woorden, maar leiderschap is een mythe! Toegegeven, we hebben allemaal af en toe een schop onder ons achterste nodig, maar een baas is daar niet beter in dan bijv. onze vrouw of onze maten, integendeel.
Oud 21 juni 2007, 22:17   #173
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leiderschap, wat is dat eigenijk? Slim genoeg zijn om de juiste zakelijke beslissingen te nemen? Charisma, het grootste ego in de zaal te hebben en terwijl nog sympathiek overkomen ook? Of gewoon een bullebak zijn die werknemers, leveranciers en klanten chanteert en intimideert?

Het zijn zware woorden, maar leiderschap is een mythe! Toegegeven, we hebben allemaal af en toe een schop onder ons achterste nodig, maar een baas is daar niet beter in dan bijv. onze vrouw of onze maten, integendeel.
Nee nee dat is niet juist. Leiderschap is natuurlijk gezag en respect afdwingen en dat hoeft zeker niet a la bullebak te gaan. Zeker niet. Dat zou eerder het tegenovergestelde meebrengen.
Maar leiderschap wil ook zeggen de zaken delegeren naar onder en daar toezicht op houden op de gepaste manier.
Ge weet wel, de natuur en die zaken hé.
Oud 21 juni 2007, 23:09   #174
duncan
Banneling

Standaard

mooi....respect mambo jambo is a nice 1 sometimes just like me
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be