Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2007, 20:18   #161
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder Bekijk bericht
ik geef toe dat ik het journaal niet gezien heb, maar het preventief oppakken van een honderdtal mensen, waaronder drie advocaten, toont toch al aan dat de flikken duidelijk op een escalatie uit waren en daar geen pottekijkers bij wilden. waarom werden er anders zoveel onschuldige passanten opgepakt?
Je zegt zelf dat er provocateurs zijn die de het geweld uitlokken. Als die mensen gekend staan als relschoppers, is het in mijn ogen preventief correct om ze uit de betoging te houden.
En 3 advocaten? Het hangt er natuurlijk van af wat voor zaken ze pleiten. Als ze cliënteel kwamen ronselen, vind ik het ook niet geoorloofd.

Citaat:
het is mss geen argument in DEZE discussie, maar het toont wel aan waar we heengaan. als zelfs de NGO's zich al bedreigd moeten voelen en vervolgd worden omdat ze een mening uiten die niet overeenkomt met die van de kapitalisten...dan is het ver gekomen
Hier zit wel een punt in. Maar blijkbaar heeft het weinig met deze topic te maken. Laten we in ieder geval ervoor zorgen dat de rotte appels door de mand vallen.

Citaat:
ik voel me (nog) niet aangevallen
Laten we dan hopen dat het zo blijft.
Oud 23 juni 2007, 20:20   #162
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dat soort fabeltjes geloof je nu toch zelf niet?

De politie is daar juist om de gemoederen kalm te houden. Die politieagenten zijn ook maar mensen die hun werk doen, hoor. Die willen heus geen onnodige risico's nemen om gewond te raken. Aanwezig zijn bij een mars van die geweldenaren is al gevaarlijk genoeg zonder dat je "provoceert."
het zijn zeker geen fabeltjes

die staan alleen in de 'fabeltjeskrant' (De Morgen, Het Laatste Nieuws, enz)
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 20:21   #163
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Links zijn staat niet voor iedereen gelijk aan geweld en chaos zaaien.
'k vroeg het aan den LSP'er, niet aan U
Oud 23 juni 2007, 20:21   #164
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben maar een paar keer op de schapenstraat geweest, om het heerlijke boycott-marktrock festival bij te wonen
ik heb verder nooit in hun panden 'gezeten'

maar ik vind extreme sektes inderdaad slecht
Ik ben ook geen voorstander van extreme sektes. Alleen geloof ik niet dat men ze met geweld moet bestrijden.

Citaat:
nee, want ze vlogen op bokken door de lucht en ze lieten zich in met hekserij...pfff, jij gelooft ook alles, maar dan ook letterlijk ALLES wat ze u voorschotelen denk ik
Ik zei dat het geen koorknapen waren. Maar ik geloof ook niet alles. Waarschijnlijk weet ik meer over hekserij dan je denkt.

Daarbij waren de tijden toen ook anders.
Oud 23 juni 2007, 20:21   #165
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Daar bedankt ik liever voor.

Ik heb er geen behoefte aan om met zulk gespuis op te trekken.
Het zijn geweldenaars en vandalen, ik ben niet geïnteresseerd in hun uitleg.

Je kan hun krant lezen http://www.denar.be/
Hun boeken lezen http://www.dollehon.dds.nl/index.html

Verder ben je welkom op mijn negeerlijst,ik ben niet geïnteresseerd in mensen die geen interesse vertonen.Na het lezen van de boeken en kranten van de anarchisten zal je een ander anarchist moeten zoeken om te praten
Oud 23 juni 2007, 20:23   #166
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
ter·ro·ris·me (het ~)1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerkIs dat niet wat ze doen? Geweld en chaos zaaien om hun anarchisme, hun politiek dus, door te drukken?
lijkt me meer iets voor de Bende van Nijvel en de Amerikaanse buitenlandpolitiek/CIA

niet zozeer voor een paar studentjes en krakers van de schapenstraat in Leuven

Citaat:
Dat is nogal een compliment.
Ik denk echter niet dat ik ooit tot in het witte huis geraak.
een echte verbetering zou het ook niet zijn denk ik, met lomeanor als president van de USA
Oud 23 juni 2007, 20:27   #167
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Je zegt zelf dat er provocateurs zijn die de het geweld uitlokken. Als die mensen gekend staan als relschoppers, is het in mijn ogen preventief correct om ze uit de betoging te houden.
En 3 advocaten? Het hangt er natuurlijk van af wat voor zaken ze pleiten. Als ze cliënteel kwamen ronselen, vind ik het ook niet geoorloofd.
het lijkt me eerder dat de advocaten preventief werden opgepakt opdat zij niet zouden kunnen protesteren tegen buitensporig geweld door de 'ordestrijdkrachten'

Citaat:
Hier zit wel een punt in. Maar blijkbaar heeft het weinig met deze topic te maken. Laten we in ieder geval ervoor zorgen dat de rotte appels door de mand vallen.
het is een toenemend fenomeen dat men de bevolking in angst wil houden met alomtegenwoordige camerabewaking, politieke processen, repressie,...

en dat allemaal om het geld te beschermen van een aantal superrijken die er ook niet eerlijk aangekomen (kunnen) zijn

Citaat:
Laten we dan hopen dat het zo blijft.
voorlopig wel
Oud 23 juni 2007, 20:30   #168
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lomeanor
ter·ro·ris·me (het ~)1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerkIs dat niet wat ze doen? Geweld en chaos zaaien om hun anarchisme, hun politiek dus, door te drukken?
Als je een van bedoeling geweldloze betoging met 200 man als een daad van terrorisme bestempelt dan zijn we uitgepraat.

Laatst gewijzigd door Andy : 23 juni 2007 om 20:31.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 20:31   #169
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik ben ook geen voorstander van extreme sektes. Alleen geloof ik niet dat men ze met geweld moet bestrijden.
nee, maar hun tegenstanders moeten dan wel met geweld bestreden worden?

Citaat:
Ik zei dat het geen koorknapen waren. Maar ik geloof ook niet alles. Waarschijnlijk weet ik meer over hekserij dan je denkt.
ga je mij nu betoveren?

Citaat:
Daarbij waren de tijden toen ook anders.
de tijden waren toen anders. In de 18de eeuw, de tijd van de bokkerijders, was er schrijnende armoede in het Limburgse land...de mensen leden honger en ze werden regelmatig uitgeplunderd door huursoldaten uit het Luikse en elders

nu de armoede weer stijgende is en steeds schrijnender vormen aanneemt zullen de bokkerijders weer terugkomen
de mensen in ons land worden opnieuw uitgeplunderd, ditmaal niet door Luikse huursoldaten, maar door multinationals, banken en speculanten

de tijd is anders, maar het resultaat zal hetzelfde zijn
Oud 23 juni 2007, 20:31   #170
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

De pseudo-revolutionairen van het bla-black block kicken op het vandaliseren om te vandaliseren en de laffe burgerlijke sadisten op het zien het matrakkeren van de pseudo-revolutionairen.

De enen karikaturen van de "orde" en de anderen karikaturen van de "anarchie".

Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 20:42   #171
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
De pseudo-revolutionairen van het bla-black block kicken op het vandaliseren om te vandaliseren en de laffe burgerlijke sadisten op het zien het matrakkeren van de pseudo-revolutionairen.

De enen karikaturen van de "orde" en de anderen karikaturen van de "anarchie".

Wat elke revolutionair moet weten over repressie

http://www.marxistsfr.cjb.net/nederl...925ochrana.htm

Na het lezen van bovenstaande document ga je hopelijk een beter beeldvorming hebben over het flikkensoort.
Oud 23 juni 2007, 20:49   #172
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politie is daar juist om de gemoederen kalm te houden. Die politieagenten zijn ook maar mensen die hun werk doen, hoor. Die willen heus geen onnodige risico's nemen om gewond te raken. Aanwezig zijn bij een mars van die geweldenaren is al gevaarlijk genoeg zonder dat je "provoceert."
alsof flikken daarover mogen discussiëren en dan stemmen of zo. alsof de rank-and-file stoottroepen enig idee hebben van wat de strategie is die meneer de commissaris uit zijn hoed zal toveren.

overigens, 'flikken zijn ook maar gewone mensen die hun werk doen' is toch wel een heel vreemde stelling. flikken zijn degenen die het machtsmonopolie van de staat uitoefenen, toch moeilijk te vergelijken met een kassierster of weet ik veel wie. zou je ook zoiets zeggen tegen Spartacus en zijn slavenopstand: 'hé, gasten, die romeinse soldaten, dat zijn ook gewoon mannen die hun werk doen hé, ge moet die een beetje sparen'
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 21:00   #173
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

ik heb zo het gevoel dat deze discussie nergens heengaat.
Anyway, anarchists have more fun, zelfs als ze gearresteerd zijn kunnen ze het zich naar hun zin maken.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 21:11   #174
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lijkt me meer iets voor de Bende van Nijvel en de Amerikaanse buitenlandpolitiek/CIA

niet zozeer voor een paar studentjes en krakers van de schapenstraat in Leuven
Bewijs dat conformisten mietjes zijn: ze beschouwen anarchisten al als terroristen. Maar zoiets zeggen klinkt stoer. Wat zijn mensen toch perceptie-hoeren.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 21:45   #175
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Wat elke revolutionair moet weten over repressie

http://www.marxistsfr.cjb.net/nederl...925ochrana.htm

Na het lezen van bovenstaande document ga je hopelijk een beter beeldvorming hebben over het flikkensoort.
Ik was de eerste om te wijzen op het gevaar van agents provocateurs op de recente G8-betogingen in Duitsland. Achteraf werd dat ook bevestigd, maar het zou te simpel zijn om al het geweld op politie-infiltranten te steken...
Oud 23 juni 2007, 21:46   #176
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ik was de eerste om te wijzen op het gevaar van agents provocateurs op de recente G8-betogingen in Duitsland. Achteraf werd dat ook bevestigd, maar het zou te simpel zijn om al het geweld op politie-infiltranten te steken...
Het zou het in ieder geval wel rechtvaardigen...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 21:55   #177
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Bewijs dat conformisten mietjes zijn: ze beschouwen anarchisten al als terroristen. Maar zoiets zeggen klinkt stoer. Wat zijn mensen toch perceptie-hoeren.
De anarchisten zijn natúúrlijk stoerder...

Het bla-black block heeft een goede reputatie in schaduwvechten maar van zodra het op fysieke confrontatie aankomt, is er nergens nog een "block" te bespeuren.

Een auto, een vuilbak of een winkelruit slaat natuurlijk niet terug...

Oud 23 juni 2007, 22:04   #178
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Het is verbluffend om te zien hoe zelfs bij forumgebruikers hier nu al de echt fascistische techniek is doorgedrongen om iedereen die zich niet conformeert een "terrorist" te noemen.

Werkelijk verbluffend. Vele intellectuelen hadden hiervoor gewaarschuwd, voor dit nieuwe fascisme. En het werkt inderdaad. Jan met de pet bijt, zoals verwacht.

I'm disgusted.

Vanaf nu moet iedereen die op zo'n gratuite wijze het terrorisme-discours bezigt onmiddellijk zelf een terrorist genoemd worden. Want dit soort intellectueel bedrog is de ware voedingsbodem van het hedendaagse terrorisme.

Laatst gewijzigd door C2C : 23 juni 2007 om 22:05.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 22:15   #179
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het zou het in ieder geval wel rechtvaardigen...
Het zegt veel over de krakers dat ze zich zo gemakkelijk laten ophitsen en diskrediteren. De moderne spektakelmaatschappij heeft altijd een (fictieve) "externe vijand" nodig om de meerderheid van "domme, brave, hard werkende burgers" onder de knoet te houden. Al degenen van extreem-links of -rechts die zich tot geweld laten verleiden, spelen het spelletje van de heersende kliek PERFECT mee.

"Fascisten", "anarchisten", "islamisten", "Al Quaeda", enz. zijn stuk voor stuk meer spektakel dan een werkelijke bedreiging of anti-systeemkracht. Wie wint en wie verliest bij hun geweld?
Zo kunnen de anarchistische NARren na een korte administratieve aanhouding alweer schuimbekkend uitkijken naar hun volgende demo, nadat de media het anarchisme, antiglobalisme, enz. weer eens ferm belachelijk hebben gemaakt bij Jan Modaal... De NARren liggen er blijkbaar niet wakker van.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 23 juni 2007 om 22:19.
Oud 23 juni 2007, 22:19   #180
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het is een toenemend fenomeen dat men de bevolking in angst wil houden met alomtegenwoordige camerabewaking, politieke processen, repressie,...
Volgens mij bent u nog zeer jong want ik kan niet echt zeggen dat er nu alom repressie is. Der was nochtans een tijd dat de veiliheidsdienst vergelijkbaar was met de stasi. Vele mensen zullen de opvallende geheime beige renaultkes nog wel herinneren? Gewoon ergens voor betogen was al genoeg om een lijvig dossier te krijgen. Dan vergeten we nog de tijd dat op elke hoek van de straat ne rijkswachter met nen uzi stond. Ik zie ze daar nog rijden in hun taunuskes met zo'n jeanettensnor onder hun kepi.

De almotegenwoordige camera's geven ons meer bewegingsvrijheid. Want wees nu eerlijk als ge niks misdoet wat doet het er dan toe of er ne camera u ziet? En het belangrijkste is dat ze ook nog eens nuttig zijn om de ordediensten op hun plaats te kunnen zetten.

Overlaatst een discussie over een rood licht gehad met ne flik die beweerde ogen op zijne rug te hebben. Moesten er geen camera's hebben gestaan had ik een boete aan mijn been gehad.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be