![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wie vind dat levenslang "levenslang" moet zijn ? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
57 | 64,77% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
31 | 35,23% |
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een ervaring die wat aan de ribben plakt. Hamc heeft volgens mijn bescheiden mening nog niet de tijd geheel achter de rug die er voor nodig is. Komt wel nog.
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toet toet, ik heb ooit eens een maand in vorst gezeten daarvoor.
En daarna nog eens een "langere" tijd ergens anders. Voorarrest!
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
|
![]() Vast en zeker onschuldig, ook nog?
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar moest ik dan weer over zwijgen.
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah dat zei ik ook.
Maar ja ze geloven mij nooit. allez in dien tijd toch niet.
![]() |
#169 | ||
|
![]() Citaat:
Alle respect daarvoor. Alleen zegt u in een andere post: Citaat:
edit: ik wou u eens uitnodigen als het bij ons in het clubhuis feest was maar misschien bent u daar dan wel te jong voor. Laatst gewijzigd door HAMC : 1 juli 2007 om 17:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wil je besparen op bewakers?
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus wat jij persoonlijk meegemaakt hebt in een ver of recent verleden (hebben wij het raden naar) wil je veralgemenen naar het hele Belgische gevangeniswezen?
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat beweert u niet echt juist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee voorbeelden:
- passionele moordenaars: kans op recidive, ongeveer nihil - psychopatische moordenaars: kans op recidive, zeer groot. Eens 80 jaar en kreupel, blijven ze misschien in hun hoofd wel gevaarlijk, maar kunnen ze geen daden niet meer stellen, behoudens uitzondering. Daartussen heb je alle mogelijke situaties die je op een individuele manier moet beoordelen, wetende dat, buiten psychopaten en "huurmoordenaars", recidive bij moord zeer zeldzaam is.
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus je hebt in meer dan één instelling gezeten? In voorarrest?
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *hum* na 24 uur moet de onderzoeksrechter beslissen over uw aanhouding. Indien hij een arrestatiebevel uitvaardigt ("voorarrest") gaat je wel degelijk naar een gevangenis.
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar de pedofielen. Kijk naar de inbrekers. Kijk naar de moordenaars. Kijk naar..... En wie gaat dit beoordelen? Psychiaters? Ik geloof hier dus niet in. Wat ik wel wil onderschrijven is het volgende, iemand die z'n straf uitgezeten heeft, moet terug klaar zijn voor de maatschappij, we moeten er dus werk van maken dat wij van onze (ex)gedetineerden geen mensen maken met een wrok naar de maatschappij waarin ze terugkomen. Hoe we dit het beste aanpakken: De eerste jaren een streng regime De volgende jaren een iets losser regime met echte rechten voor de gedetineerden. De laatste jaren met rechten en plichten voor de gedetineerden, zodat ze langzaam aan terug in de kadans komen van het werkelijke leven buiten de gevangenis. En ja, werken voor de kost en voor onderhoud mag gerust een plicht zijn.
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jazeker is niet genoeg, graag uitleg hoe, wie, wat waar, waarom enz....
![]() |
#180 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik stel de vraag omdat hier een probleem ontstaat: die mensen worden sowiezo vrijgelaten op het einde van hun straf... Zelfs Michelle Martin en Michel Lelièvre zullen ooit vrijkomen. Zelfs Dutrouw zou de eerste keer vrijgekomen zijn... De beoordeling is dus verschillend dan bij iemand die je tot zijn dood kunt vasthouden... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bijna alle studies tonen aan dat je de gedetineerde moet begeleiden en (nog belangrijker) controleren eens hij buiten komt. Good luck om dit te doen wanneer de gedetineerde zijn volledige straf heeft gezeten... Citaat:
Allemaal goed en wel, maar wat met diegenen die geen enkele inspanning doen om naar hun reïntegratie terug te werken? Citaat:
De gedetineerden werken nu al in de keuken, in het onderhoud, in de wasserij, enz. Ze werken eveneens voor privé-aannemers. Maar nu al is werken een gunst. Er bestaan twee zware straffen in de gevangenis: het afnemen van bezoek aan tafel, en het afnemen van het werk.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 1 juli 2007 om 19:54. |
|||||||
![]() |
![]() |