Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2007, 19:29   #161
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het is ook het bewijs dat Yves Leterme
a) geen groot licht is
b) in de weg loopt van de Vlaamse partijen (te populair)

Het blijkt zonneklaar over de manier waarop zijn telefoneren in de kerk werd gefilmd en opgeblazen...
c) Een gevaarlijk ventje is: "wie mij voor de voeten loopt zal er spijt van krijgen"
Ik ben gene tsjeef, en ik was erg argwanend tegenover de aktie van boergois en het Weverke om een kartel af te sluiten met de tsjeven.
Maar om zover te gaan om te zeggen dat Leterme geen groot licht zou zijn ... dat is erover. Wie eenderwelke partij zo uit het slop kan halen, wie zo'n loopbaan als Leterme kan bolwerken ... dat is toch niet min.

En van dat gevaarlijk ventje dat hij zou zijn: denkt ge dat eenderwelke andere politieker op enig nivo (te beginnen met het gemeentelijk nivo) zo van 't gedacht is: wie voor mijn voeten loopt, die trakteer ik gauw een pint en dan loop ik wel een straatje om ???

Dat de Waalse pers een gevaarlijk spelleke durft spelen, dat weten we sedert we gezien hebben dat we ze niet meer moeten geloven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 19:35   #162
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik me niet vergis wordt dit feest ook niet georganiseerd door (boven)lokale overheden maar is het een particulier intitiatief.
Je vergist je.

Citaat:
Ik heb de laatste weken trouwens maar één Belgische politieker de Marseillaise horen zingen.
Je vergist je nog eens.
Oud 22 juli 2007, 19:46   #163
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...66&postcount=8

En dit is een eerdere 14 juli viering, vereerd met de aanwezigheid van ALLE Walen en Di Rupo.

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=16
Oud 22 juli 2007, 19:50   #164
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF22072007_004

Dit vind ik een stap te ver van wat de journalisten hier uithangen tegen leterme, om een futiele stommiteiten probeert men leterme weeral te demoniseren,.

Je ziet weer hoe men de politiek afkraakt door "het kneden van opinies" tegen leterme, ik weet niet wat voor huichelarij men zal uittoveren als de regering gevormd wordt ?

Maar ja, ca c'est la belgique !
Ik vind dat juist niet. Een Leterme is er zelf niet vies van om iemand te demoniseren.

En ik vraag mij echt af hoe het komt dat die man de marseillaise begint te zingen? Zo'n man moet ons vertegenwoordigen in het buitenland?

Spijtig voor Leterme dat Bush zijn bewaardatum bijna verstreken is, dat zouden goede vrienden zijn blijkbaar.
Oud 22 juli 2007, 19:59   #165
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het is toch onvoorstelbaar hé. Op 14 juli heeft zowat de hele stad Luik de Marseillaise gezongen, met daarbij een groots volksfeest en vuurwerk. Allemaal normaal, natuurlijk. Maar als een Vlaams politicus zoiets doet.... hola!

http://www.amitiesfrancaises.be/

Laatst gewijzigd door Zeno! : 22 juli 2007 om 20:00.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 20:10   #166
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Het is toch onvoorstelbaar hé. Op 14 juli heeft zowat de hele stad Luik de Marseillaise gezongen, met daarbij een groots volksfeest en vuurwerk. Allemaal normaal, natuurlijk. Maar als een Vlaams politicus zoiets doet.... hola!

http://www.amitiesfrancaises.be/
Inderdaad als een vlaams politicus dat doet mag je je inderdaad wel vragen stellen. Moest Patrick Janssens het turks volkslied aanheffen zou het kot te klein zijn geweest. Maar als Leterme het franse volkslied begint te zingen dan gaan we hem efkes doodknuffelen?
Oud 22 juli 2007, 20:12   #167
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De Marseillaise is het volkslied van de Walen.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 20:15   #168
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF22072007_004

Dit vind ik een stap te ver van wat de journalisten hier uithangen tegen leterme, om een futiele stommiteiten probeert men leterme weeral te demoniseren,.

Je ziet weer hoe men de politiek afkraakt door "het kneden van opinies" tegen leterme, ik weet niet wat voor huichelarij men zal uittoveren als de regering gevormd wordt ?

Maar ja, ca c'est la belgique !
Lachen!
http://www.garagetv.be/video-galerij..._blundert.aspx
Oud 22 juli 2007, 20:15   #169
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik vraag mij echt af hoe het komt dat die man de marseillaise begint te zingen?
Omdat hem gevraagd werd de Belgische hymne te zingen, tiens.
Is dat dan niet de Marseillaise?
Oud 22 juli 2007, 20:19   #170
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook andere politici komen er niet zonder kleerscheuren vanaf in de RTBF-reportage. Zo slaagt ook de kersverse Waalse minister-president Rudy Demotte er niet in correct te antwoorden op de vraag wat er precies gevierd wordt op 21 juli en ook bij uittredend premier Verhofstadt schoot het juiste antwoord blijkbaar niet meteen te binnen.
Volgens mij is Verhofstadt tot nader orde de Belgische premier.
Oud 22 juli 2007, 20:24   #171
Paddy
Vreemdeling

Standaard

Is het niet belangrijker dat een politicus de Verklaring van de Rechten van de mens of de conventie van Genève kent, dan de tekst van een volkslied? Is een volkslied niet sowieso iets uit een ver vervlogen romantisch verleden?
Paddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 20:32   #172
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddy Bekijk bericht
Is een volkslied niet sowieso iets uit een ver vervlogen romantisch verleden?
Ik zou zweren van niet als ik zie hoe er schande gesproken wordt door sommige nationalisten als een gedoodverfde premier zich van nationale hymne 'vergist'...
Oud 22 juli 2007, 20:34   #173
Neutraal2
Vreemdeling

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Neutraal2
Standaard

Vraagje aan de mensen die de stelling van de RTBF volgen.

Stel: men stelt dezelfde vragen aan Bart de Wever die van opleiding historicus is. Die weet 100 procent zeker de oplossing, en die is bijgevolg een goede belg?

Dit om even de idiotie van zulke vragen aan te tonen. leuke kwisvragen maar verre van deftige journalistiek.

Net zoals bij de vorige programma's over Vlaanderen krijgt de RTBF bij deze een dikke 0!

Laatst gewijzigd door Neutraal2 : 22 juli 2007 om 20:35.
Neutraal2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 20:41   #174
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddy Bekijk bericht
Is het niet belangrijker dat een politicus de Verklaring van de Rechten van de mens of de conventie van Genève kent, dan de tekst van een volkslied? Is een volkslied niet sowieso iets uit een ver vervlogen romantisch verleden?
Alsof Leterme die zou kennen, als ge het verschil tussen de brabanconne en de marseillaise al niet kent zou je als toekomstig belgisch premier toch iets of wat over informeren. Wie verwacht er op 21 juli in die positie niet één van die vragen? Het leven van premier is altijd even hectisch als dat van formateur en als Leterme zich in het buitenland als een Borat gaat gedragen, is dat misschien wel leuk voor ons om naar te kijken ...
Oud 22 juli 2007, 20:48   #175
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neutraal2 Bekijk bericht
Vraagje aan de mensen die de stelling van de RTBF volgen.

Stel: men stelt dezelfde vragen aan Bart de Wever die van opleiding historicus is. Die weet 100 procent zeker de oplossing, en die is bijgevolg een goede belg?

Dit om even de idiotie van zulke vragen aan te tonen. leuke kwisvragen maar verre van deftige journalistiek.

Net zoals bij de vorige programma's over Vlaanderen krijgt de RTBF bij deze een dikke 0!
Waarom zou Dewever een goede belg zijn omdat hij de brabanconne kent? Ik ken ook het amerikaans volkslied maar daarom ben ik nog geen goede amerikaan. Maar daar draait het ook niet om. Het gaat er over dat een premier in wording als heel lacherig overkomt als het over gaat Belgie. Leterme heeft om premier te worden zwaar uitgehaald naar de walen dus kan ik de RTBF daar wel goed in volgen.

Stel dat Reynders premier wordt en op 11 juli wordt geconfronteerd met dezelfde soort vragen rond vlaanderen. Dan hoop ik echt voor Reynders dat hij hier ook op voorbereid is.

Premier van dit land is de belangrijkste functie in dit land. Als we in Europa ook gaan toelaten dat de toekomstige presidenten enkel oog voor hun eigen land gaan hebben dan ziet de toekomst er niet goed uit.
Oud 22 juli 2007, 20:54   #176
Neutraal2
Vreemdeling

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Neutraal2
Standaard

Nochtans is dat wel hetgene ik moet afleiden uit de reportage. leterme zou 'onbelgisch' en/of anti-belgisch zijn vanwege het ietkennen van de brabanconne en de betekenis van 21 juli. Wie deze redenering volgt komt ook tot de constatatie dat iemand die beide wel kent blijkbaar pro-belgisch is. Dat laatste ontkrachte ik in mijn laatste post al. Gesteld dat leterme de vragen dus wel correct had beantwoord blijft de vraag of dat effectief enig verschil had uitgemaakt. Het antwoord is uiteraard neen en dat komt alleen maar omdat een volkslied zingen en geschiedkundige weetjes niets te maken hebben met het besturen van een land.
Oud 22 juli 2007, 21:06   #177
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
De Marseillaise is het volkslied van de Walen.
En "Vlaanderen" bestaat niet.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 21:09   #178
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neutraal2 Bekijk bericht
Nochtans is dat wel hetgene ik moet afleiden uit de reportage. leterme zou 'onbelgisch' en/of anti-belgisch zijn vanwege het ietkennen van de brabanconne en de betekenis van 21 juli. Wie deze redenering volgt komt ook tot de constatatie dat iemand die beide wel kent blijkbaar pro-belgisch is. Dat laatste ontkrachte ik in mijn laatste post al. Gesteld dat leterme de vragen dus wel correct had beantwoord blijft de vraag of dat effectief enig verschil had uitgemaakt. Het antwoord is uiteraard neen en dat komt alleen maar omdat een volkslied zingen en geschiedkundige weetjes niets te maken hebben met het besturen van een land.
En verkeersregels aan zijn laars lappen?

Sorry, er is een minimum. Er is ook zoiets als diplomatie in de politiek en als je die niet hebt, moet je België niet willen besturen, noch eender ander land. Deze man is gewoon niet intellectueel in staat om eerste minister van België te worden. Hij blijkt er zelfs geen zin in te hebben.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 21:09   #179
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
En "Vlaanderen" bestaat niet.
www.vlaanderen.be
http://www.senate.be/doc/const_nl.html#t1
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 21:21   #180
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
En verkeersregels aan zijn laars lappen?

Sorry, er is een minimum. Er is ook zoiets als diplomatie in de politiek en als je die niet hebt, moet je België niet willen besturen, noch eender ander land. Deze man is gewoon niet intellectueel in staat om eerste minister van België te worden. Hij blijkt er zelfs geen zin in te hebben.
Wat jammer toch dat de kandidaat-premier van jouw partij iets minder stemmen haalde dan Leterme. Die h�*d nu eens alle kwaliteiten die Leterme ontbreken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be