![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
|
![]() Maar vind jij dat een goede zaak, als er miljoenen mensen, compleet onschuldige medeburgers, worden vermoord als jij daardoor in een 'wereldrijk' komt te leven, en hoe vind je het als jij opeens bij de uitverkorenen hoort? Kan iemand die bewust hoopjes mensen over de klink jaagt überhaubt een groot man zijn? Het met Lenin en/of Marx eens zijn, daar kan ik inkomen, maar de tijd van Stalin terugwillen...
![]() |
![]() |
#163 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Iemand over de klink jagen is niet zo pijnlijk, over de kling een beetje pijnlijker. Groetjes, Gerard Golsteyn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() Ik verkies geen enkel van de twee ... omdat ik marxist ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede, zo vinden veel Russen, "geen honing zonder steken", met andere woorden ze weten heel goed dat er veel zaken verkeerd liepen, maar zien dat als een onvermijdelijk gevolg van de reusachtige transformatie waarin de Sovjet-Unie zich toen bevond. Op dezelfde manier wordt Putin nu ook veel krediet gegeven, hij zet Rusland terug op het juiste spoor en kan zich erg veel permitteren. Ten derde zijn Russen over het algemeen gezagsgetrouwer dan in het Westen, kritiek op de leider wordt dikwijls gelijkgesteld met kritiek op het land en de cultuur, ZEKER als die kritiek uit het Westen komt. Alleen als ze er echt een extreem zootje van maken zoals Yeltsin of Gorbatchov verspelen ze hun krediet. Maar in Rusland is nog nooit iemand moeten aftreden wegens een of ander schandaaltje zoals in het Westen (Monica Lewinsky zou in Rusland zelfs een extra reden voor populariteit zijn, en ook corruptie vallen ze niet over, ze weten zowiezo dat er corruptie is), en dat geldt ook op lagere niveaus, bijvoorbeeld bedrijfsleiders en lokale bestuurders kunnen zich veel meer permitteren dn in het Westen. Laatst gewijzigd door tomm : 11 augustus 2007 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een kleine anecdote. In april vertelde een lid van de Vorstand van een grote Duitse firma mij fier dat zij op 8 mei een lang verwachte afspraak hadden met Russische zakenmensen in Berlijn. Even denken. Duitsers? 8 mei? In Berlijn? De afspraak is natuurlijk niet doorgegaan, en ik vrees dat mijn Duitse vriendn nog altijd niet de symboliek van het tijdstip en plaats inzien.
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel Russen hebben wel kritiek op Putin en Stalin, en beklagen zich over de algemene gang van zaken in het land, maar zullen het niet aanvaarden dat een buitenlander zich daarover uitspreekt. Dat was ten tijde van de Sovjet-Unie zo en nu ook. Wat G. W. Bush doet, eerst anti-Russische regimes in buurlanden steunen, raketten plaatsen, en dan een beetje kritiek geven op de staat van de mensenrechten in Rusland, maakt geen enkele indruk in Rusland, nu kan Putin zonder problemen door het Westen gefinancierde NGO's uitschakelen.(die in Oekraïne, Joegoslavië en Georgië een grote rol speelden bij de omverwerping van de vorige regimes, vooral de NGO's gefinancierd door Soros, niet echt het beste maatje van Bush, maar in de voormalige Sovjet-Unie trekken ze aan hetzelfde zeel) Laatst gewijzigd door tomm : 11 augustus 2007 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Vandaag hier in de krant: Volgens Putin moeten de Russen vooral trots zijn op hun land, Stalin was de grootste leider ooit en de twintig miljoen doden waren een noodzakelijk kwaad. Volgens mij mag ik dit lezen als "ik ga binnenkort ook 20.000.000 mensen vermoorden". Is Putin dan ook een groot leider?
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Soros heeft ook een belangrijke rol gespeeld in Joegoslavië, tegen de Serviërs, orthodoxe broeders van de Russen. Hij financierde de mohammedanen.
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat Soros ook betrokken was bij de oranje en roze revoluties in Oekraïne en Georgië. Laatst gewijzigd door tomm : 11 augustus 2007 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() Hij heeft het getal twintig miljoen niet genoemd, hij zei specifiek dat de slachtoffers van Stalin een noodzakelijk kwaad waren.
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook Solidarnosc en Charta 77 konden op zijn steun rekenen, en als ik me goed herinner speelde hij ook een rol bij de "implosie" van de USSR.
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
"Stalin willen" betekent gewoon dat ge een aantal basisprincipes voorop stelt: de wil om het kwaad te bestrijden en daarvoor tot het uiterste gaan; de erkenning van het feit dat discipline, trouw aan één ideologische lijn en collectieve kracht soms onontbeerlijk zijn om dat kwaad te vernietigen; de rigoureuze verdediging van het gelijkheidsprincipe; de staalharde verdediging van de Rede; de moed om politiek doorzettingsvermogen te tonen en de collectieve wil van mensen te benutten voor de verheffing van álle mensen; volstrekte grootmoedigheid aandurven, enzovoort. Uiteraard wil niemand een herhaling van de wijze waarop deze principes zich concreet in hun historische context hebben vertoond. Stalin was een gek, maar van alle gekken... De man gaf gewoon kleur aan de wijze waarop het marxisme concreet tóch kan verdedigd worden wanneer het volledig dreigt vernietigd te worden. Laatst gewijzigd door C2C : 11 augustus 2007 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
Dat is wat Poetin bedoelt wanneer hij zegt dat Stalin de grootste was, en de slachtoffers onvermijdelijk. |
|
![]() |
![]() |