![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
11 september 2007 in Brussel... zou wel eens kunnen bevestigd worden !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 12 augustus 2007 om 10:32. |
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
1) De schrijver van het boek zegt in het Knack artikel zelf dat de problemen die hij in zijn boek aanklaagt niets met religie te maken hebben. 2) Gelieve dit subforum niet te misbruiken als een annex van jullie pierenbad "Vreemdelingen en Integratiebeleid".
|
|
|
|
|
#163 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk niet! die zelfontploffers zijn helemaal geen moslims. ze hebben hun boekje van rechts naar links gelezen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#164 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 augustus 2007 om 16:42. |
||
|
|
|
|
|
#165 |
|
Minister
|
Het valt te betreuren dat de Belgische politiek niet gespaard blijft van de haat. Tegen die haat wordt op 11 september in Brussel betoogd. Zal je er bij zijn?
|
|
|
#166 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ge moet wel het héle Knack artikel lezen.
Dan leest ge dat die man zelf toegeeft dat hij een totale paranoïcus is, die allerlei angsten en fobieën heeft die hij zelf toeschrijft aan zijn donkere calvinistische opvoeding. De man geeft zelf toe dat hij aan achtervolgingswaanzin leidt en aan de drugs en de alcohol heeft gezeten, en tot op vandaag nog steeds geen greep op de werkelijkheid heeft gekregen. Hij geeft dat allemaal zelf expliciet toe. Ge kunt bezwaarlijk de beweringen van zo'n gek serieus nemen. Gelukkig zijn de mensen rationeel genoeg om zich niet door een bende fascisten te laten bang maken. Er gaat in Europa geen dreiging uit van moslims. Of nog: de bedreiding van islamieten is vele keren kleiner dan de bedreiging van neurotische blanken die voortdurend gezinsdramakes creëren (vrouw, kinderen en den hond de keel overgesneden, daarna zelfmoord) of van racistische gekken die op klaarlichte dag blanke babies in Antwerpen doodschieten of van gestoorde aggressieve hartlijders die vreemdelingen aanvallen op bussen. Laatst gewijzigd door C2C : 12 augustus 2007 om 17:04. |
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De man vertelt over verschillende berovingen die hij heeft ondergaan en ook dat hij gemolesteerd is geweest door een groepje die zijn vriendin uitmaakten voor hoer. Erg tastbaar allemaal en meer steunend op verifieerbare feiten dan op paranoïa. Je mag altijd contact opnemen met de politie in Brussel en terugkomen met bewijs dat het niet is gebeurd. |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
|
Citaat:
Maar goed, inderdaad, hij heeft zoals iedereen al eens last gehad met Marokkaanse handtassendieven in Brussel. Om daar nu allemaal zware terroristen van te maken, dat vind ik wat vergaand. Wanneer een blanke man hier zijn gezin uitmoordt omdat hij zijn lelijke fermette niet kan afbetalen, dan schrijven we toch ook niet dat alle blanke mannen gestoorde psychoten zijn die niks anders doen dan vrouwen en kinderen aan stukken snijden? De manier waarop de man zijn eigen verleden beschrijft - vol wanen, angsten, paranoïa, gebrek aan grip op de realiteit, drugs, drank, vluchtpogingen - zegt mij gewoon dat dat geen betrouwbare bron is. Ik vertrouw mensen die volledig irrationeel in het leven staan voor geen woord. |
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
|
Ik ben het er wel mee eens dat Brussel om strategische redenen (VN hoofdkwartieren, Europees parlement, diverse ambassades, de luchthaven, ...) een geliefd doelwit voor terroristen kan zijn. Of dat persee enkel uit Marokkaanse hoek te verwachten is, weet ik niet.
In ieder geval geloof ik inderdaad dat Brussel wel ooit plaats van een aanslag zal zijn en ik geloof dat moslimextremisten inderdaad de meest logische daders zouden zijn, gezien de precedenten die ze al in het Westen geschapen hebben. Denk hierbij aan New York, Madrid en Londen. Maar met de argumenten ben ik het niet eens: de Marokkanen zijn in ons land zeker niet compleet gemarginaliseerd. Ze krijgen evenveel kansen als anderen, maar zijn dikwijls niet gemotiveerd om ze te grijpen. In mijn ogen moet men dringend werk maken van die jongeren, die niet mee willen in onze maatschappij en zich vatbaar maken voor extreme, terroristische propaganda. Daarnaast wens ik er ook de aandacht op te vestigen dat de ene terreur, de andere uitlokt en extremen elkaar opjutten. De kans is daarom ook evengroot dat extremen uit autochtone rangen aanslagen zouden plegen. Links of rechts laat ik hierbij in het midden, vermits we zowel een VMO als een CCC gehad hebben. |
|
|
|
|
|
#170 | |
|
|
Citaat:
Er zijn veel belangrijker en gevaarlijker onderwerpen. Nucleaire proliferatie (volgens Amerikaanse wetenschappers ongeveer 1 miljoen keer gevaarlijker dan terrorisme), klimaatverandering (10 miljoen keer), nano-biotech (miljoenen keren), kanker en AIDS (miljoenen keren), etc.... Paniek alleen op de juiste plaats placeren dus. Het échte terrorisme is de psychologische terreur uitgevoerd door zij die onnodig angst zaaien. Die mensen mogen ze van mij wegsteken. |
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Banneling
|
Net voor de gemeenteraadsverkiezingen vorig jaar riep een kring van linkse intellectuelen de Antwerpse bevolking op om toch eens goed na te denken in het stemhokje. “Als het Vlaams Blok zou winnen, konden de Antwerpse moslims wel eens in opstand komen en geweld gebruiken. Daarom dus niet voor het Blok stemmen”. Hier zien we nu hetzelfde. Geweld loont dus blijkbaar toch.
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
|
Citaat:
De islamisten: propaganda met bommengordels, mensen levend het hoofd afsnijden met een bot mes, de zoveelste fatwa, het stenigen en molesteren van vrouwen, dreigen met aanslagen in het Westen, aanslagen in het Westen, dagelijkse aanslagen in het Midden Oosten, ... Het Westen is volgens hen het grote kwaad. De neo-nazi en commies: zien zionistische complotten. Zoeken achter alles Joden en geen onschuldige moslimmekes, die er mee het slachtoffer van zijn. Zij beschouwen die bommengordelmannetjes zelfs als bondgenoten. Hun doel: de zionisten en kapitalisten uitschakelen want zij zijn het grote kwaad. Och ja ... ben ik blij dat ik geen rijke, Westerse machtshebber ben, want blijkbaar lig ik dan overal onder vuur. |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De stalinist aan het werk:
![]() Waar private messages al niet goed voor zijn... |
|
|
|
|
|
#175 | |
|
|
Citaat:
1. Islamieten dreigen inderdaad, maar niet zonder reden. (De redenen: de permanente oorlog van het Westen tegen moslimlanden - meer dan 25 invasies, bombardementen, etc... de laatste 50 jaar; steun aan dictators, etc..., staatsgrepen, het verkrachten van de democratie, etc... Irak is maar de laatste slachtpartij in een lange reeks). Islamieten hebben dus wel degelijk een zekere legitimiteit voor hun verzet. De middelen die ze daarvoor gebruiken zijn kwestizieus. 2. Fascisten zaaien permanent angst onder hun eigen bevolking (zie Bush in de VS), én zijn bovendien verantwoordelijk voor het creëeren van extremisme in de moslim-wereld; die zijn namelijk een reactie op de Westerse oorlogen, invasies, bombardementen, dictaturen. 3. Dan zijn er nog de redelijke linkse krachten, die zowel de islamieten en hun technieken terechtwijzen, én hetzelfde doen voor de laffe staatsterroristen van het Westen, die de echte schuldigen zijn van heel deze problematiek. Kortom, ik zou toch wat meer nuance aan de dag leggen. De oorzaak van het kwaad zijn de Westerse interventies in moslimlanden. De reactie is extremisme van de getroffenen. Rationeel links klaagt beide aan, maar weet wel de juiste sequens van oorzaak en gevolg aan te duiden. |
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
|
Citaat:
Ga weg, Jazeker. Of zet mij op ignore, please. Maar doe normaal. Ge verstoort elke discussie met uw kinderlijk gedoe. |
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
|
Citaat:
1. Islamieten dreigen inderdaad, maar niet zonder reden. (De redenen: de permanente oorlog van het Westen tegen moslimlanden - meer dan 25 invasies, bombardementen, etc... de laatste 50 jaar; steun aan dictators, etc..., staatsgrepen, het verkrachten van de democratie, etc... Irak is maar de laatste slachtpartij in een lange reeks). Islamieten hebben dus wel degelijk een zekere legitimiteit voor hun verzet. De middelen die ze daarvoor gebruiken zijn kwestizieus. 2. Fascisten zaaien permanent angst onder hun eigen bevolking (zie Bush in de VS), én zijn bovendien verantwoordelijk voor het creëeren van extremisme in de moslim-wereld; die zijn namelijk een reactie op de Westerse oorlogen, invasies, bombardementen, dictaturen. 3. Dan zijn er nog de redelijke linkse krachten, die zowel de islamieten en hun technieken terechtwijzen, én hetzelfde doen voor de laffe staatsterroristen van het Westen, die de echte schuldigen zijn van heel deze problematiek. Kortom, ik zou toch wat meer nuance aan de dag leggen. De oorzaak van het kwaad zijn de Westerse interventies in moslimlanden. De reactie is extremisme van de getroffenen. Rationeel links klaagt beide aan, maar weet wel de juiste sequens van oorzaak en gevolg aan te duiden. PS: sorry maar Jazeker dwingt ons er weer toe om alles dubbel te posten. Moderatie: kunt ge alstublief die kerel z'n spam opkuisen? Of kunt ge Jazeker zelf niet ineens opkuisen? Hij geniet van stalinistische methodes, dus doe gerust. |
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Publiek forum, kerel. Ik aanvaard geen dreigementen in mijn inbox.
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
|
Citaat:
Zijt ge toch minstens akkoord over het feit dat de belangrijkste factor van de hedendaagse spanningen tussen de moslim-wereld en de westerse wereld, ligt bij de onophoudelijke militaire, politieke en economische interventie van het Westen in moslimlanden? Of denkt ge dat dit geen effect heeft op mensen: ![]() De vernietiging van Beiroet, vorige zomer. Slechts één van de lange reeks bombardementen, invasies, massaslachtingen, dictators, economische rooftochten, die het Westen heeft ondernomen in moslimlanden. |
|
|
|
|