Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2007, 22:10   #161
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Dat heeft er weldegelijk mee te maken. Het aanbod aan woningen is beperkt, de geldvraag is tamelijk groot, en als een huis dus aan een bepaalde prijs verkocht wordt vandaag, bestaat de kans dat er morgen anderen komen om nog eens op datzelfde huis te bieden.

Meer zelfs: vanwege de grote prijsstijgingen die we al gehad hebben (en die onmogelijk geweest waren zonder manipulaties in de geldhoeveelheid) krijgen mensen de verwachting dat prijzen nog meer zullen stijgen. Mensen beslissen dus om zo snel mogelijk te kopen en niet nog langer te wachten; nog andere mensen beslissen om bij wijze van investering een huis te kopen om later duurder te verkopen. Eén en ander is het logische gevolg van een los monetair beleid en een heel beperkt aanbod.
Het is meer een gevolg van collectieve goklust. En het moet krachtdadig aangepakt worden of er volgt een complete chaos.
En er is veel huizenaanbod en er zijn enorm veel verkavelingen op komst. Alleen kan men niet meer volgen. Het zijn de yuppie's van deze tijd die zwaar aan het gokken zijn.
Men zegt altijd; iets oud is maar zoveel waard als wat de volgende zot er voor wil geven.
Onthou dat maar.
Oud 16 augustus 2007, 22:11   #162
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is meer een gevolg van collectieve goklust. En het moet krachtdadig aangepakt worden of er volgt een complete chaos.
En er is veel huizenaanbod en er zijn enorm veel verkavelingen op komst. Alleen kan men niet meer volgen. Het zijn de yuppie's van deze tijd die zwaar aan het gokken zijn.
Men zegt altijd; iets oud is maar zoveel waard als wat de volgende zot er voor wil geven.
Onthou dat maar.
Zoals ik letterlijk schreef, is het gevolg van een steeds groeiende geldhoeveelheid dat prijzen stijgen en blijven stijgen, zodat mensen uiteindelijk de verwachting krijgen dat prijzen nog méér zullen stijgen. Dat gokgedrag komt er niet vanzelf. Het is het logische gevolg van eerdere gebeurtenissen.
Oud 16 augustus 2007, 22:14   #163
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurens274 Bekijk bericht
Is dat erg dat de mogelijkheid bestaat dat er na een tijd meer huurders zullen zijn dan mensen die een huis bezitten. Wat moeten ze dan in Nederland zeggen?

Daarbij het feit dat er minder en minder mensen een huis kunnen kopen heeft te maken met een dalende koopkracht en wie is daar de schuldige van? De overheid

Nog iets reken eens mee met mij. Stel dat je zo'n 500 euro/ maand moet betalen voor een middenklasse appartement. 500*12=6000 euros
De "rijke" betaalt zo'n 250 000 voor dat appartement. Dat maakt dan 6000/250 000= 2.4% van zijn investering. Waarbij je nog de kosten van de grote herstellingen moet aftrekken van de inkomsten.

Een echt goede investering voor de "rijke", zelfs de rente op het spaarboekje brengt meer op. Juist in dit opzicht zal het nog geen zo'n voort lopen zoals jij het stelt. Als er minder en minder mensen een huis kunnen kopen dan zal wel de prijs zakken. De rijken steken alleen maar hun geld in huizen wanneer de inflatie hoog is(terug de schuld van de overheid)
Ik denk dat jij en velen met jou iets over het hoofd aan het zien zijn.
Een huis is geen spaarboekje en zijn geen aandelen op de geldmarkt. Het is vastgoed en dat is wat de waarde is bij wederverkoop. De huur is onderhoudsgeld om het niet te laten vervallen. Je mag blij zijn dat er mensen je eigendom onderhouden tot de tijd komt dat je het weer verkoopt.
Een concierce wordt er zelfs voor betaald en woont gratis.
Oud 16 augustus 2007, 22:14   #164
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel door de staat.
Want de staat verplicht je om in een erkende woning te wonen om te kunnen ingeshreven zijn in de bevolkingsregister.
En de staat erkent enkel de gebouwen die door haar zijn goedbevonden als woning.

Veel mensen zouden 1000maal liever in hun buitenverblijfje gaan wonen, maar mogen dit gewoon niet.

Andere mensen zouden liever bij hun ouders blijven wonen, maar kunnen dit niet omdat de staat dan aan de centen van beide koppels zitOf omdat ze de woning niet aanvaard als tweewoonst.

Veel oudere mensen zouden graag vast op hun boot willen wonen, maar mogen dit niet, omdat de staat een boot niet erkent als vaste verblijfplaats.

Andere oudere mensen zouden graag de rest van hun leven in hun zwerfwagens doorbrengen, maar ook dit kan wettelijk niet.
Je mag prima wonen op een lap grond waar een brievenbus op staat. Niets houdt u tegen rond te gaan zwerven, zolang je maar je overheidscorrespendentie naleeft en op papier bereikbaar bent.
Oud 16 augustus 2007, 22:15   #165
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik letterlijk schreef, is het gevolg van een steeds groeiende geldhoeveelheid dat prijzen stijgen en blijven stijgen, zodat mensen uiteindelijk de verwachting krijgen dat prijzen nog méér zullen stijgen. Dat gokgedrag komt er niet vanzelf. Het is het logische gevolg van eerdere gebeurtenissen.
In amerika is het anders aardig in elkander gevallen dat sprookje.
Hoeveel miljard hebben de centrale banken nu al wereldwijd mogen bijspringen voor die onnozelaars?
De laatste week.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 augustus 2007 om 22:16.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 22:17   #166
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel miljard hebben de centrale banken nu al wereldwijd mogen bijspringen voor die onnozelaars?
De laatste week.
Onnozelaars? Amerika?

Je bedoelt dat de wereld hen geld leent, maar zij daarmee grondstoffen aankopen en verbruiken...

In die cirkel zit idd een onnozelaar, maar die amerikanen hun buik is wel gevuld.
Oud 16 augustus 2007, 22:18   #167
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste week.
En wat toont dat aan? Dat mijn bewering fundamenteel steekhoudt. Dat het in het Amerikaans geval inderdaad helemaal daaraan te wijten was. Dat - nu de kredietzeepbel aan het spatten is - de huizenmarkt in een crisis terechtkomt. Ik gok dat de huizenprijzen in de V.S. het komende jaar een stuk minder snel zullen stijgen.
Oud 16 augustus 2007, 22:21   #168
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Je mag prima wonen op een lap grond waar een brievenbus op staat. Niets houdt u tegen rond te gaan zwerven, zolang je maar je overheidscorrespendentie naleeft en op papier bereikbaar bent.
nee, wettelijk moet de wijkagent komen kijken of je idd op dat adres verblijft en of het een erkende woning is. Als er enkel een brievenbus staat, mag de wijkagent je zelfs niet laten inschrijven in het bevolkingsregisterd op dat adres.

En hier zijn slechts een paar uitzonderingen op, al de rest is strafbaar bij het gebruiken van een postbusadres als vaste verblijfplaats.

Daar is zelfs juist nog een rechtzaak over geweest.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 22:22   #169
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat toont dat aan? Dat mijn bewering fundamenteel steekhoudt. Dat het in het Amerikaans geval inderdaad helemaal daaraan te wijten was. Dat - nu de kredietzeepbel aan het spatten is - de huizenmarkt in een crisis terechtkomt. Ik gok dat de huizenprijzen in de V.S. het komende jaar een stuk minder snel zullen stijgen.
En datzelfde hier ook want wij zijn stukken duurder.
Alleen zijn ze daar wat rapper bij hun verstand blijkbaar.
Oud 16 augustus 2007, 22:25   #170
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En blijkbaar is die kredietzeepbel nog vele keren fragieler dan ik me ooit kon voorstellen.
Dus nu het bewezen is dat die veel te snel stijgende huizenmarkt alles uit ballans kan halen....moet er ingegrepen worden.
Alleen... hebben wij een snertregering van populisten en geen leiders.
Oud 16 augustus 2007, 22:28   #171
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Onnozelaars? Amerika?

Je bedoelt dat de wereld hen geld leent, maar zij daarmee grondstoffen aankopen en verbruiken...

In die cirkel zit idd een onnozelaar, maar die amerikanen hun buik is wel gevuld.
Ja maar ik heb het over de goudzoekers in oude spookhuizen.
Twee of drie leningen op één huis...binnen een week wat opgeknapt en een ikea keuken er in en verkopen voor 30 of 40% extra.
En de volgende ook nog eens natuurlijk.
Oud 16 augustus 2007, 22:28   #172
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

@ Percalion: boter aan de galg
Oud 16 augustus 2007, 22:30   #173
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
@ Percalion: boter aan de galg
Blijf maar gerust geloven in uw jeugdige overmoed hoor.
Er zijn er hier nog. De kater komt later wel eens langs.
Oud 16 augustus 2007, 22:33   #174
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daarbij als het zo simpel allemaal is van zwellende geldstromen en retteketet, koop dan mijn huis voor 750'000€. Van zodra we overeenkomen betaal ik mijn huisbaas wel 400'000 of 500'000€ en we zijn rond.
t' is toch geen probleem voor mannen als jullie?

Smijt er een bord op de oprit en vraag meteen 950'000€...voila cesa.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 augustus 2007 om 22:34.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 22:34   #175
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

En ondertussen breken ze doel af, een complot zeg ik u!
Oud 16 augustus 2007, 22:38   #176
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
En ondertussen breken ze doel af, een complot zeg ik u!
Niet alleen Doel hoor, voor de tgv zijn ook meer dan 1000 woningen moeten verdwijnen.
En ook in Zeebrugge moeten er huizen verdwijnen voor de haven en industrie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 22:38   #177
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Blijf maar gerust geloven in uw jeugdige overmoed hoor.
Er zijn er hier nog. De kater komt later wel eens langs.
Zo jeugdig ben ik anders niet meer, op de leeftijdscurve van p.be sta ik aan de rechterkant.
Nu, ik heb 2 jaar geleden een huis gekocht en ik heb er geen EUR 350.000 voor betaald. En ja, ik heb er nog heel veel werk en kosten aan. Had ik 15 jaar geleden voor een andere carrière gekozen en een andere levensstijl gekozen, dan was mijn situatie anders geweest. Maar je kunt niet alles hebben.
Om maar te zeggen dat ik het gezaag van 'de staat moet ingrijpen, de staat moet ingrijpen' onvolwassen vind.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 16 augustus 2007 om 22:39.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 22:42   #178
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Zo jeugdig ben ik anders niet meer, op de leeftijdscurve van p.be sta ik aan de rechterkant.
Nu, ik heb 2 jaar geleden een huis gekocht en ik heb er geen EUR 350.000 voor betaald. En ja, ik heb er nog heel veel werk en kosten aan. Had ik 15 jaar geleden voor een andere carrière gekozen en een andere levensstijl gekozen, dan was mijn situatie anders geweest. Maar je kunt niet alles hebben.
Om maar te zeggen dat ik het gezaag van 'de staat moet ingrijpen, de staat moet ingrijpen' onvolwassen vind.
Nee je had het 15 jaar geleden voor een prikje moeten kopen en nu verkopen.
Ik ook trouwens.
Oud 16 augustus 2007, 22:43   #179
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee je had het 15 jaar geleden voor een prikje moeten kopen en nu verkopen.
Ik ook trouwens.
Mocht ik het kunnen overdoen, ik zou andere beslissingen nemen. That's life.
Oud 16 augustus 2007, 22:45   #180
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom de staat niet ingrijpt?
Ik zal het eens zeggen want ik werk ganse dagen op de baan aan huizen en kan gerust zeggen dat zowat al wie in een positie van de stad of staat zit (en ik heb het niet over een ambtenaar) maar in politiek links of rechts. Wel die hebben langs alle kanten huizen en appartementen staan die ze verhuren en verkopen aan volonté. Niet persé op hun naam natuurlijk.
Daarom grijpen ze niet in. Hun centen zitten er zelf in en ze brengen veel op.
Laat de kiezers maar rotten denken ze.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be