Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2007, 10:12   #161
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het enige waar m.i. het gebruik van karnemelk is toegestaan is het maken van ''American Pancakes''.
Karnemelk met een scheut kersensiroop...lekkerrrrr
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:12   #162
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Ach ach doen ze het weer niet goed? Ben je nou een bevolkingsgroep aan het aanvallen en buitensluiten OMDAT ZE HUN MELK ANDERS DRINKEN?

Soms toon je precies die bekrompenheid die ik zo verschrikkelijk irritant vind aan mensen met Hollanderhaat!
Zeg jongen, ga eens elders stoken...

Als jij mij willens nillens in een hoekje van "Hollandshatende Belg" wil duwen, ga je gang.

Of bezondig jij je nooit aan "Belgenmoppen" misschien?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:20   #163
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ja, populair dat die zijn in Nederland... op de kleuterschool.

Het is blijkbaar moeilijk te begrijpen dat er vanuit Nederland geen angstige of vijandige houding richting Vlaanderen bestaat.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:26   #164
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg jongen, ga eens elders stoken...

Als jij mij willens nillens in een hoekje van "Hollandshatende Belg" wil duwen, ga je gang.

Ok, misschien wat overdreven, maar je draagt het wel echt uit. Ik volg nu een tijdje de Belgische media, en ik lees vooral altijd de commentaren. Zodra het over een mogelijke fusie met Nederland gaat, lijkt het wel alsof heel Vlaanderen spontaan op z'n achterpoten gaat staan. Ik ben een heel redelijk mens, maar de 50% van de reacties die ik lees zijn van een niveau waar ik nog niet eens bijkan als ik languit gestrekt op de grond ga liggen. Totaal ondoordacht, over een kam scherend, beledigend en nog op een toon van 'vanzelfsprekend' ook. De Nederlandse gevoelens blijven op die manier onbeantwoord en grof beledigd door de Vlamingen. En naar mijn mening is dat volledig onterecht.
Oud 22 augustus 2007, 10:28   #165
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tjees die Hollanderhaat in de reacties in de Belgische kranten begint me wel echt de keel uit te hangen!

Nederland krijgt een beetje stank voor dank voor z'n gevoelens voor Vlaanderen, het verbaast me niks dat er zoveel mensen in Nederland TEGEN een hereniging met Vlaanderen zijn, als die laatste zich blijft opstellen als het puberende broertje.
Maak een echte enquête bij het Nederlandse volk - geen internetpollekes dus - en ik ben ervan overtuigd dat de grote meerderheid van de Nederlanders tegen een hereniging met Vlaanderen zijn. Wat toch logisch is : de kloof is te groot tussen Nederland en Vlaanderen. Geloof mij, de kloof is veel minder groot tussen Wallonië en Frankrijk.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:30   #166
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, misschien wat overdreven, maar je draagt het wel echt uit. Ik volg nu een tijdje de Belgische media, en ik lees vooral altijd de commentaren. Zodra het over een mogelijke fusie met Nederland gaat, lijkt het wel alsof heel Vlaanderen spontaan op z'n achterpoten gaat staan. Ik ben een heel redelijk mens, maar de 50% van de reacties die ik lees zijn van een niveau waar ik nog niet eens bijkan als ik languit gestrekt op de grond ga liggen. Totaal ondoordacht, over een kam scherend, beledigend en nog op een toon van 'vanzelfsprekend' ook. De Nederlandse gevoelens blijven op die manier onbeantwoord en grof beledigd door de Vlamingen. En naar mijn mening is dat volledig onterecht.
Ik ken ook Nederlandse fora waar men weigert over Vlamingen te spreken als het uitsluitend over Vlamingen gaat. Men zegt dus ''Belgen''. Je ziet ook de vreemdste argumenten tegenkomen als je een fusie ter sprake brengt.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 22 augustus 2007 om 10:30.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:31   #167
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij kent mij enkel vanop dit forum, je weet niet hoe ik me in het echte leven tegenover Nederlanders gedraag.

Op dit forum ben ik inderdaad niet zo vriendelijk, maar dat komt omdat ook veel Nederlanders hier dat gewoon uitlokken. Als ik (of iemand anders) het waagde om één kritisch puntje te uiten of om tegen Groot-Nederland te zijn, werden we hier onmiddelijk voor Hollanderhaters en slaven van Belgofiele propagande versleten. Per PB ging het er vaak gewoon fel over (ronduit persoonlijk beledigend). Sorry, daar vraag ik niet achter. En als mensen zo doen, krijgen ze gewoon hetzelfde gepresenteerd op een zilveren schaaltje.
Oud 22 augustus 2007, 10:31   #168
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maak een echte enquête bij het Nederlandse volk - geen internetpollekes dus - en ik ben ervan overtuigd dat de grote meerderheid van de Nederlanders tegen een hereniging met Vlaanderen zijn. Wat toch logisch is : de kloof is te groot tussen Nederland en Vlaanderen. Geloof mij, de kloof is veel minder groot tussen Wallonië en Frankrijk.
Bovenstaand IS een echte enquête, geen internetpeiling.

Ik zeg niet dat peilingen 100% betrouwbaar zijn, maar ze geven wel een schatting. Jouw schatting dat Nederlanders zo'n hereniging niet zien zitten is in ieder geval onjuist.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:33   #169
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dnek dat beide kloven heel klein zijn, maar geloof mij, Nederland wil echt Vlaanderen wel terug! Geen twijfel mogelijk. Ook al zou de laatste enquete niet kloppen, de grens tussen Vlaanderen en Nederland wordt steeds kleiner.
Oud 22 augustus 2007, 10:34   #170
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij kent mij enkel vanop dit forum, je weet niet hoe ik me in het echte leven tegenover Nederlanders gedraag.

Op dit forum ben ik inderdaad niet zo vriendelijk, maar dat komt omdat ook veel Nederlanders hier dat gewoon uitlokken. Als ik (of iemand anders) het waagde om één kritisch puntje te uiten of om tegen Groot-Nederland te zijn, werden we hier onmiddelijk voor Hollanderhaters en slaven van Belgofiele propagande versleten. Per PB ging het er vaak gewoon fel over (ronduit persoonlijk beledigend). Sorry, daar vraag ik niet achter. En als mensen zo doen, krijgen ze gewoon hetzelfde gepresenteerd op een zilveren schaaltje.
Maar één iemand is niet representatief voor alle Nederlanders, dat weet jij goed toch Kim?

Keats heeft al eerder gezegd dat hij het niet zo leuk vindt dat vele Vlamingen niet bij Nederland willen. Dat kan, maar opdringen wil hij volgens mij ook niet. En ik ook niet. Het is al erg genoeg dat ik mensen als Eddy B en baseballpolitieker moet tolereren.
Oud 22 augustus 2007, 10:34   #171
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken ook Nederlandse fora waar men weigert over Vlamingen te spreken als het uitsluitend over Vlamingen gaat. Men zegt dus ''Belgen''. Je ziet ook de vreemdste argumenten tegenkomen als je een fusie ter sprake brengt.
Die fora wil ik wel 's kennen. Linkje ?
Oud 22 augustus 2007, 10:34   #172
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dnek dat beide kloven heel klein zijn, maar geloof mij, Nederland wil echt Vlaanderen wel terug! Geen twijfel mogelijk. Ook al zou de laatste enquete niet kloppen, de grens tussen Vlaanderen en Nederland wordt steeds kleiner.
Met alle respect, maar een mening van 600 mensen zegt NIETS over de visie van alle inwoners.
Oud 22 augustus 2007, 10:35   #173
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Nederland ziet men eigenlijk niet zoveel bezwaren. In Vlaanderen wel. Vlaanderen is gewend aan zelfbestuur, waar het zo lang voor heeft moeten vechten.
Oud 22 augustus 2007, 10:36   #174
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet? De verstandhouding Nederlanders-Vlamingen en Vlamingen-Walen zijn heel anders omdat we tot hetzelfde volk behoren.
Vlamingen en Nederlanders zijn NIET hetzelfde volk.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:36   #175
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Per PB ging het er vaak gewoon fel over (ronduit persoonlijk beledigend). Sorry, daar vraag ik niet achter. En als mensen zo doen, krijgen ze gewoon hetzelfde gepresenteerd op een zilveren schaaltje.
Wie deed dat dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:37   #176
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar één iemand is niet representatief voor alle Nederlanders, dat weet jij goed toch Kim?
Het gaat dan ook niet over één persoon... Maar soit, ik heb al vaker gezegd dat ik een onderscheid maak tussen de anonieme driftkikkers op dit forum en de mensen daarbuiten.

Citaat:
Keats heeft al eerder gezegd dat hij het niet zo leuk vindt dat vele Vlamingen niet bij Nederland willen. Dat kan, maar opdringen wil hij volgens mij ook niet. En ik ook niet. Het is al erg genoeg dat ik mensen als Eddy B en baseballpolitieker moet tolereren.
Jij hoeft helemaal niets te tolereren. Als die mensen je niet aanstaan, kan je ze altijd op negeerlijst zetten. En als je je hier compleet geviseerd voelt, kan nog altijd een ander forum opzoeken
Oud 22 augustus 2007, 10:37   #177
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Nederland ziet men eigenlijk niet zoveel bezwaren. In Vlaanderen wel. Vlaanderen is gewend aan zelfbestuur, waar het zo lang voor heeft moeten vechten.
Juist. En waarom direct dat zelfbestuur verkwanselen door in een orangistische constructie te stappen?
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:37   #178
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Die fora wil ik wel 's kennen. Linkje ?
Het was eigenlijk Apeldoorner.com, maar de threads worden daar regelmatig weggehaald wegens te weinig ruimte.
Oud 22 augustus 2007, 10:38   #179
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nederlanders gaan graag naar Belgie omdat de Belgen zo aardig zijn, en, in feite, net als zijzelf zijn. Nederlanders vinden niet voor niets zichzelf het aardigst van alle andere volken die zij kennen. Als ik Fransen tegenkom kan ik het ook prima met ze vinden en vind ik ze ook echt heel aardig. Maar als land vertrouw ik het niet.

Ik weet zeker dat Belgen die nu negatief reageren op een eventuele fusie, hartstikke aardig doen tegen Nederlanders. Gewoon, omdat het aardige mensen zijn. Maar hun angsten en argumenten zijn helemaal nergens op gebaseerd en ze uiten zich agressief. Dat slaat gewoon helemaal nergens op...

Als een willekeurige Duitser mij nu op Internet zou voorstellen om Nederland bij Duitsland te trekken omdat dat economisch veel beter zou zijn, dan zou ik hem gelijk geven maar toch vriendelijk bedanken. Dat Vlaanderen niks ziet in een fusie met Nederland is nog tot daar aan toe, maar de manier waarop is gewoon absurd.

Laatst gewijzigd door Keats : 22 augustus 2007 om 10:39.
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:38   #180
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Vlamingen en Nederlanders zijn NIET hetzelfde volk.
Een bioloog zal je ongelijk geven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be