Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveeel punten geven jullie Pietje?
1 2 5,56%
2 0 0%
3 0 0%
4 1 2,78%
5 2 5,56%
6 1 2,78%
7 3 8,33%
7.5 4 11,11%
8 5 13,89%
8.5 2 5,56%
9 4 11,11%
9.5 2 5,56%
10 10 27,78%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 11:02   #161
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik kan enkel spreken vanuit luchtvaartveiligheid, en die is prima. Het Belgische en ook het volledige Europese luchtruim is veiliger dat de Brusselse Ring of de E40. Niet voor niets heeft Belgocontrol het kwaliteitslabel "ISO-9001" ontvangen. Bij de zeer strenge selectieproeven en daaropvolgende professionele opleiding vd verkeersleiders blijven enkel de allerbesten overeind.
Wat de luchtvaart in het algemeen wel ten goede zou komen is het stoppen van het "steen en been geklaag" over geluisoverlast. Sorry, maar vliegtuigen maken nu eenmaal lawaai : live with it. Trouwens al die bewoners uit de gemeenten rond Zaventem (Steenokkerzeel, Kraainem, Tervuren) die constant de luchtvaart dwarsbomen met hun petities over geluidsoverlast zijn daar gaan wonen toen de luchthaven er al gevestigd was (de luchthaven staat er sinds 1958!!) . Het is hemeltergend dat bepaalde politici uit pure electorale overwegingen dat soort lui volgen en de luchtvaart en de werkgelegenheid zware schade toebrengt.
Oud 26 augustus 2007, 11:37   #162
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan zeg, we spreken hier over een Internationale Luchthaven, niet over het vliegveld van Zwartberg eh.
Ge extrapoleert uw intelligentie en kennis naar iedere Vlaming. Er is maar een absolute minderheid die verwacht om op een afstand van 10 km dergelijk veel storend lawaai te krijgen. Het horen van een vliegtuig, ja, maar er door wakker gehouden worden.

Citaat:
Ze hebben die grond vooral heel goedkoop gekocht. De reden zal wel duidelijk zijn zeker ?
Is niet eens zeker dat ze die goedkoop gekocht hebben. En voor de rest zou ik (zoals de meesten) eerst denken "woho, eindelijk geluk na het jarenlang zoeken naar een lapje betaalbare grond".

Citaat:
Ik heb acht jaar vlakbij een Universitair Ziekenhuis gewoond, waar dag en nacht ziekenwagens met loeiende sirenes aan en af reden. Is nog geen Airbus 320, zal je zeggen, maar ik werd soms ook wakker hoor. Maar dat hospitaal stond er al, dus moest ik niet mopperen.
Er is een verschil tussen af en toe eens wakker worden van een ziekenwagen, en vanaf 4u tot 6u iedere zeven minuten uit uw bed gedaverd te worden.

Citaat:
Geen probleem voor mij, maar eenzijdig enkel de Belgische nachtvluchten afschaffen zou bijzonder nefast zijn.
Weet ik en daar ga ik ook niet moeilijk over doen.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 11:39   #163
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Komaan zeg, we spreken hier over een Internationale Luchthaven, niet over het vliegveld van Zwartberg eh.
Ge extrapoleert uw intelligentie en kennis naar iedere Vlaming. Er is maar een absolute minderheid die verwacht om op een afstand van 10 km dergelijk veel storend lawaai te krijgen. Het horen van een vliegtuig, ja, maar er door wakker gehouden worden.

Citaat:
Ze hebben die grond vooral heel goedkoop gekocht. De reden zal wel duidelijk zijn zeker ?
Is niet eens zeker dat ze die goedkoop gekocht hebben. En voor de rest zou ik (zoals de meesten) eerst denken "woho, eindelijk geluk na het jarenlang zoeken naar een lapje betaalbare grond".

Citaat:
Ik heb acht jaar vlakbij een Universitair Ziekenhuis gewoond, waar dag en nacht ziekenwagens met loeiende sirenes aan en af reden. Is nog geen Airbus 320, zal je zeggen, maar ik werd soms ook wakker hoor. Maar dat hospitaal stond er al, dus moest ik niet mopperen.
Er is een verschil tussen af en toe eens wakker worden van een ziekenwagen, en vanaf 4u tot 6u iedere zeven minuten uit uw bed gedaverd te worden. Verder is het overduidelijk dat ge daar last van kunt krijgen als ge er vlak naast gaat worden. Als ge echter al vijf straten verder gaat wonen, verwacht ge dit niet meer. Blijkt ge toch wel niet op de standaard-route van het ziekenhuis te wonen, zeker... (toevallig allemaal één-richtingsstraatjes, ik zeg maar iets). Dan had ge het niet kunnen voorspellen. Nu spreken we over vijf straten, hier spreken we over 10 km.

Citaat:
Geen probleem voor mij, maar eenzijdig enkel de Belgische nachtvluchten afschaffen zou bijzonder nefast zijn.
Oud 26 augustus 2007, 11:46   #164
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Er zou toch wel een belletje mogen gaan rinkelen als je ziet dat prijzen van de grond ineens stukken lager liggen op een bepaalde plaats.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 11:46   #165
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

@ Pietje: Wat vind je van het cordon sanitaire in België?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:37   #166
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht

Er is een verschil tussen af en toe eens wakker worden van een ziekenwagen, en vanaf 4u tot 6u iedere zeven minuten uit uw bed gedaverd te worden. Verder is het overduidelijk dat ge daar last van kunt krijgen als ge er vlak naast gaat worden. Als ge echter al vijf straten verder gaat wonen, verwacht ge dit niet meer. Blijkt ge toch wel niet op de standaard-route van het ziekenhuis te wonen, zeker... (toevallig allemaal één-richtingsstraatjes, ik zeg maar iets). Dan had ge het niet kunnen voorspellen. Nu spreken we over vijf straten, hier spreken we over 10 km.

Is het omgekeerde van extrapoleren intrapoleren, dan ben jij net het laatste aan het uitoefenen.
Oud 26 augustus 2007, 12:42   #167
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dag Pietje,

ik weet nu dat je een liefhebber bent van rock en blues.

Mijn vragen zijn :

Speel je een (of meer) instrument(en) ? Zo ja, dewelke ?

Zo neen, zou je er ooit nog willen leren bespelen, en indien ja, welk(e) ?

En hoe zit het met je talenkennis ? Welke talen beheers je goed, of een beetje, en welke taal/talen zou je eigenlijk nog wel eens willen leren ?

En waarom ?
Nog eventjes onder de aandacht brengen.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:42   #168
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Pietje,

lees je véél ? Is er een Nederlandstalig schrijver/boek waar je 'weg' van bent ?

Worden er bij Belgocontrol ook wel eens gewaagde (= potentieel gevaarlijke) grappen/stunts uitgehaald ?
En die ook.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 13:53   #169
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Is het omgekeerde van extrapoleren intrapoleren, dan ben jij net het laatste aan het uitoefenen.
Ik vind het niet meer dan logisch dat Pietje zijn kennis over stijgende en dalende vliegtuigen hoger zijn dan die van de gemiddelde Vlaming. Het zou anders maar erg zijn
Oud 26 augustus 2007, 13:55   #170
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Er zou toch wel een belletje mogen gaan rinkelen als je ziet dat prijzen van de grond ineens stukken lager liggen op een bepaalde plaats.
Stukken lager? Ik denk dat die mensen blij mogen zijn als ze 5 % onder de prijs betaald hebben. Geen enkele verkoper vertelt namelijk wat er mis is met zijn grond, he.
Oud 26 augustus 2007, 17:42   #171
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- De moord op Ytzak Rabin (wat mij betreft nog altijd DE man die een zekere vrede in het Midden Oosten had kunnen bewerkstelligen.
't Is wel off topic maar, alleen al de carriëre van Rabin kennende, moet ik hier toch wel wat mee lachen.

Voor de rest: Heel interessant uw antwoorden. Ik ga het één van de dagen eens wat uitgebreider lezen.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 17:48   #172
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Wat is je standpunt tegen over directe democratie? Vind je het een goede zaak of gaat het veel te ver en zou het voor een puinhoop in de maatschappij zorgen?
Dit thema kwam op het forum al meermaals aan bod, en eerlijk gezegd ben ik zeer terughoudend wat betreft directe democratie. Ik ervaar uit het dagelijkse leven dat maar weinig mensen echt interesse hebben in politiek. Dit is het grootste politiek forum vh land en hoeveel vaste regelmatige leden zijn hier regelmatig online ?? Een zestigtal ??? Niet echt om van achterover te vallen. En veel forummers bezoeken deze site dan nog alleen om publiciteit voor "hun partij" en dito programma te maken, eerder dan om echt te discussiëren. En dan vermeld ik nog niet dat "K&K" het meeste en drukst bezochte gedeelte is, wat al een teken aan de wand is als ik er vanuit ga, dat wij hier allemaal echt interesse hebben. Daarenboven vind ikzelf de actuele politiek iets te ingewikkeld om beslissingen over te laten aan leken, omdat er dan imo een totaal gebrek aan nuance onstaat. Iedereen is natuurlijk vrij er een andere mening op na te houden.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 17:50   #173
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ah dus als ik het goed lees publiceert gij NOTAMs ?

ferm !
Honderden heb ik er al gepubliceerd.
Oud 26 augustus 2007, 17:56   #174
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Pietje, had/heb je extreem-rechtse mensen in je familie?
Voor zover ik weet zijn de meeste leden van mijn familie altijd CD&V-ers geweest (cvp-ers dus), ik ken er een paar waarvan ik weet dat ze liberaal stemmen. Maar extreemrechts, daar heb ik absoluut geen weet van. Ik heb alleszins toch nooit ergens extreemrechtse sympathieën opgevangen.
Oud 26 augustus 2007, 18:00   #175
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Pietje, hoeveel keer in je leven ben je al gaan betogen? Wat waren de meest memorabele betogingen?
Vrij veel, en deze die ik me nog steeds herinner zijn "Anti-Atoommarsen" eind jaren zestig (heb toen een tik van zo'n "lange matrak" gekregen waarvan ik de gevolgen drie weken later nog voelde), en de "Rakettenbetoging" in de jaren tachtig. Verder natuurlijk nog ABVV/ACOD betogingen en "1 mei-stoeten".
Oud 26 augustus 2007, 18:14   #176
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Pietje,

Uw visie op de Belgische politieke situatie van vandaag graag.

Dank

Gun
Die kan gerust "explosief" genoemd worden, alhoewel.................het even vlug terug kan koelen zonder blazen. Ik zit niet te wachten op een "vlaamse staat" omdat ik nogal afkerig ben voor roekeloze avonturen (zal misschien wel te maken hebben met mijn leeftijd, maar ik heb nooit een nationalistische of zelfs flamingantische reflex gehad, komt daarbij nog dat mijn ouders die jongelingen waren tijdens de oorlog, zéér slechte ervaringen gehad hebben met het VNV en het bijhorende nationalisme.).
Ik heb eigenlijk ook geen al te hoge pet op van Leterme (in mijn ogen een hype, zoals ook Stevaert een hype is geweest). Hij mist het "leiderschap" van een echte staatsman. Hoe het nu verder moet ?? Ik heb er het raden naar. Ik vrees wel dat de splitsing van BHV veruit het maximum zal zijn dat uit de bus zal komen. Maar wie weet, alles is nog mogelijk.
Oud 26 augustus 2007, 18:19   #177
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Wat is je visie op het forum? Hoe vind je dat de fourmmers zijn, enz...
Och, al bij al valt het allemaal wel mee. Ikzelf ben een stuk ouder dan de meesten hier, en dan kan het al eens botsen. Verschil in temperament vermoed ik. Er zijn er wel enkelen die het blijkbaar als een heilige plicht beschouwen om sommige van hun mede-forummers daadwerkelijk te kwetsen tot in het diepste van hun ziel, maar de forumleiding is in goede handen, en dat maakt veel goed.
Oud 26 augustus 2007, 18:20   #178
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Rookt u ?
Hoeveel bedraagt uw BMI ongeveer ?
Ja, zo'n 20 sigaretten/dag. En wat moet ik mij voorstellen bij "mijn BMI" ??
Oud 26 augustus 2007, 18:21   #179
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht

pas op eh Pietje, voor dat je het weet moet je belastingen betalen voor het roken, en moet je belastingen betalen omdat je bmi te hoog is
Die betaal ik al ruimschoots telkens ik een pakje koop
Oud 26 augustus 2007, 18:23   #180
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wat moet ik mij voorstellen bij "mijn BMI" ??
gewicht
-------
lengte²

met gewicht in kg en lengte in cm. Normaal kom je met een cijfer tussen 16 en 45. Gezond is tussen 19 en 25. Lager is ondergewicht en boven is overgewicht. Meer dan 30 is obesitas en bedreigend.

PS: BMI = Body Mass Index.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be