9 september 2007, 15:10
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Natuurlijk ken ik ook Ooststrontstrijders. Maar dat is van geen enkel belang, er zijn overigens interessante studies gemaakt over hun achtergronden, hun afkomst die wetenschappelijk verantwoord zijn en niet bestaan uit bakerpraatjes van met collabo's sympathiserende revanchisten ...
Dit is een typische denkpiste: de zogenaamde witten (weerstanders) waren nog slechter.
Laat ons dit eens ontwikkelen.
Toon me nu eens aan welke weerstanders er collaboreerden met een regime dat miljoenen onschuldigen uitmoordde? Toon me eens aan welke weerstanders gingen vechten samen met een vijand die ons land bezette, er onschuldige gijzelaars executeerde (willekeurig gekozen) om zijn nazi dictatuur op te leggen, die onschuldige mensen doodschoot doodgewoon om Vlamingen te terroriseren?
Waar haal je het.
De weerstanders vochten tegen een crapuleuze vijand, die hier mensen gijzelde, folterde, terroriseerde tijdens een gruwelijke bezetting van het land. Die Joden uitroeide, zigeuners, homo's, syndicalisten en linkse militanten folterde, in kampen opsloot en verhongerde of vermoordde.
Deze vijand doodde totaal willekeurig het eigen volk, om angst in te boezemen. Terwijl de fraaie ooststrontstrijders deze heerschappen hielpen door aan het front te gaan vechten en hierdoor manschappen vrij te maken die hier het eigen volk konden vermoorden. Echte fraaie Vlamingen, die Oostfronstrijders. En ocheere: degenen die hen doodschoten, en degenen die collaboreerde met die vreselijke vijand: dat waren pas schoften? Is het dat wat mijnheer de "goede" Vlaming hier wil poneren?
Het typeert je inzicht. Schat.
Jaja, indien mijn analyse getuigt van vooroordelen: wat is dan de analyse van mensen die het collaboreren met massamoordenaars preferen boven het bestrijden hiervan dan waard? Zijn dat dan geen perverse vooroordelen?
|
Zo zie je dat jij éénzijdige informatie gekregen hebt. Ik raad je aan om toch dieper te graven in het oostfrontersverhaal. Nee ik hoef hier geen antwoord op.
|
|