![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is absoluut ontkend door de Vlaamse en Franstalige onderhandelaars, het ging hoegenaamd NIET over de splitsing van de sociale zekerheid.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een onderhandeling gaat over geven en nemen, als Mr Leterme zonder NV-A aan de tafel had gezeten was er nooit een probleem geweest. De walen willen Belgie niet opgeven en Mr. Dewever had al meermaals gezegd dat het eind doel was om een republiek te hebben. Met zo een instelling aan de onderhandelingstafel gaan zitten vraagt natuurlijk om tegenwind en een constructieve oplossing is dan onmogelijk he. Als vlaanderen zich vastklemt aan de idee van een republiek te stichten gaat er natuurlijk geen medewerking komen. Met als gevolg dat via een revolutie of iets anders de Vlamingen toch gaan winnen aangezien de Walen zich vastklemmen aan die NON. Ik zeg het nog 1 keer hé, ik sta niet achter die ideeen dus ik bekijk dat ook met een ander standpunt. Voor splitsing BHV- tegen opblazen van belgie. Maar ik vrees dat NV-A daar zelfs niet mee akkoord is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister
|
![]() En gij gelooft dat, sorry ik niet. De staatshervorming hield dat in. ALs ze dat ontkennen lullen ze uit hun nek, eender welke partij dit zegt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dewever is naar de onderhandelingstafel gegaan met het kartelprogramma in zij gedachten, maw niet met een splitsing. Milquet heeft dat nog gezegd.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus de Franstalige onderhandelaars die dit zeggen, liegen? met welke reden dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ga het lijstje van 95 Vlaamse voorstellen na dat half augustus in Le Soir stond, en zeg me welke voorstellen een splitsing van de SZ inhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sorry Dewever geeft openlijk toe dat het einddoel een volledige splitsing moet zijn en niet een confederaal belgie. Ja maar milquet zegt veel maar doet niets en er is maar weinig vrijgegeven van de echte voorstellen, om maar niet te zeggen NIETS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
N-VA heeft niets meer gevraagd dan de andere partijen. Dus tenzij je VLD van separatisme wilt beschuldigen.. Als er dan een NON komt op die ongelooflijk redelijke vragen van de Vlamingen.. tja. Het enige wat je daarmee kan verkrijgen is dat Dewever ongelijk krijgt als hij zegt dat het nog niet voor morgen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus splitsen! Laatst gewijzigd door luc broes : 5 september 2007 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aan de onderhandelingstafel vragen ze niets meer, santos.
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd,bijna heel Vlaanderen staat te springen om België te behouden volgens de threadstarter,ik zal maar niet zeggen wat ik hier over vind,of de moderators lappen me weer onterechte strafpunten aan mijn broek ......
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() Waarom zou u zich opwinden? U gaat volgens u toch winnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds is het wel de bedoeling van de 'flaminganten' later ook de SZ te splitsen. Dus vandaar de vrees van de Fr: wij willen niets splitsen; Laatst gewijzigd door luc broes : 5 september 2007 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de eerste keer moet ik u eens gelijk geven Hans ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#178 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk is elke stem evenveel waard, ook de stemmen van de Franstaligen in België. Vooral met dat laatste hebben jullie een serieus probleem. Jullie zien steeds alleen de Vlamingen en niet de Belgen. En zeg nu niet dat ze niet bestaan want dat is de realiteit ontkennen.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alles, zelfs zij die leven zijn niet meer dezelfde.
![]()
![]() |
![]() |