Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2007, 23:24   #161
roderidder
Schepen

roderidder's schermafbeelding

Standaard

"En nog iet ik zien da meiske van 14 jaar niet... ik voel die ...auw"

touché !

RR
roderidder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 23:26   #162
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roderidder Bekijk bericht
beste Manta

U lijkt nog altijd niet te beseffen dat mijn standpunt is dat het best mogelijk is dat de moeder hier het kind het zwaarst heeft mishandeld.
We hebben het over een erge graad van kindermishandeling dus.

Niet dat een kind een tand uitslagen, twee gebroken ribben bezorgen een hersenschudding en nog een open wonde die ernstig bloed. Natuurlijk is dit erg en ja dat is kindermishandeling. Maar kijk eens naar het cijfermateriaal dat hier aangebracht wordt. Dat bloeden zal wel stoppen want anders ben je een kindermoordenaar. Die tand kan een tandarts herstellen, optisch tenminste. Die gebroken ribben en die hersenschudding zal wel pijnlijk en schadelijk kunnen zijn en heelt normaliter. Maar een ouder die zichzelf een betere ouder beschouwd en het kind laat vervreemden van zijn andere ouder en waardoor ouderverstoting ontstaat, wel die beschadigd het kind voor de rest van zijn leven, die kinderen kunnen nooit nog een normaal leven leiden.

RR

Quote:
U lijkt nog altijd niet te beseffen dat mijn standpunt is dat het best mogelijk is dat de moeder hier het kind het zwaarst heeft mishandeld.

Troost u ik heb da hier OOK al ENKELE keren geprobeert duidenlijk te maken da lukt hier ni ....mama's zen heilig achter de haard syndroom dus hopeloos weetge is typisch vrouwenlijk als het niet in het plaatje past dan weten we het niet of is het niet juist ofzo maar we gaan allezins niet toegeven .

Vandaar dat ik schreef dat de vrouwen hier opgejaagd lijken; lopen zichzelf voorbij .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 23:29   #163
roderidder
Schepen

Standaard

Waar zijn de cijfers van kinderen die een omgangsregeling hebben met een geweldadige ouder ???

Hier zijn cijfers over gewelddadige ouders:

Moordouder is meestal vrouw.

In de Nederlandse strafrechtspraak is daarbij sprake van ernstige genderjustitie (naar analogie van de term klassejustitie).

In twee derde van de gevallen doodt de moeder het kind en een kwart van de daders beneemt de baby binnen 24 uur na de geboorte het leven.

Hoewel moeders dus vaker hun kind hebben gedood en bij het strafproces veelal even ontoerekeningsvatbaar worden geacht als de vader, blijkt dat mannelijke kinderdoders vier keer zwaarder worden gestraft.

Lees het volledige artikel op: Moordouder is meestal vrouw

Vader Kennis Centrum (VKC)

http://vaderkenniscentrum.blogspot.com/2007/09/31.html

RR
Oud 11 september 2007, 23:32   #164
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Vaderrechten is 1 , vader zijn is 2 hé ...

En ik denk dat de gebeurtenissen van deze week , en vooral van de laatste 10 jaar wel duidelijk hebben gemaakt dat deze persoon niet geschikt is om een opvoedkundige rol te spelen ...
Per slot van rekening heeft die man niet alleen de vrouw gestalkt , hij heeft daarmee ook het leven van dat kind verzuurd ... Dat kan dan ineens tellen als een deftige vorm van kindermishandeling , daar denken de mensen wat te weinig aan ... Dat kind heeft ook al die jaren die miserie meegemaakt .

Zeggen dat hij het voor dat kind deed is dus al zever want hij heeft haar ondertussen al meer schade toegebracht als wat anders ...
De moeder van je kind dood schieten. Daarvoor moet je echt vol zijn van liefde voor je kind. Een wees is dat kind nu !
Maar zelfs daarvoor heeft de vaderbeweging een excuus. Mama was de slechte, wat het kind voelt en al die jaren gevoeld heeft speelt plots geen rol meer. Ik ben onder de indruk.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 23:32   #165
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:

touché !

RR

Is zo en zal me verantwoorden omdat men mij citeerde ( thnx )

1 meiske werd opegenomen door de politie omdat ze mij vroeg om :-s tjah propere woorden vindt ik er ni voor omdat ze me vroeg om te knuffelen en net iets MEER voor geld ( paar euro ) .

Enkele mensen in Antwerpen kennen da meisje ze zit al een tijdje in mol en gaat het goed doen nu...eindelijk .

Meiske is nu 15 toen 12 en ze vroeg Duncan ikke u pijpen; ikke geschrokken + HEEL rood verlegen want ben dit gewoon om van een vrouw te horen ni een meiske da TRACHT te overleven . Eén week geweend s'avonds in men bed toen - anno 2001.

Da meiske heeft meerdere malen brood en geld van mij gekregen ZONDER daar iets voor te doen mischien ne kus op men wang ofzo maximum ja .

Ja ik voelde haar pijn en honger en we praaten héél veel NET zo lang tot ik haar zei de politie gaat vroeg of laat dit en dat doen ; weetge waarom ...ja zei ze .

Nu leeft da meiske en bijna een vrouw maar wel een uiterst bewuste vrouw .

Haar regelmatige klanten beschreef ze me ook en VEEL arbeiders zaten er niet tussen

Dit is de eerste keer in men leven dat ik eens hoorde dat Mol als verbeterings gesticht haar job GOED deed .

Ik ken andere gevallen .

Laatst gewijzigd door duncan : 11 september 2007 om 23:34.
Oud 11 september 2007, 23:33   #166
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Waar zijn de cijfers van kinderen die een omgangsregeling hebben met een geweldadige ouder ???

In de Nederlandse strafrechtspraak is daarbij sprake van ernstige genderjustitie (naar analogie van de term klassejustitie).

In twee derde van de gevallen doodt de moeder het kind en een kwart van de daders beneemt de baby binnen 24 uur na de geboorte het leven.

Hoewel moeders dus vaker hun kind hebben gedood en bij het strafproces veelal even ontoerekeningsvatbaar worden geacht als de vader, blijkt dat mannelijke kinderdoders vier keer zwaarder worden gestraft.

RR
Hallo, deze topic ging over stalking hoor.
Oud 11 september 2007, 23:34   #167
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

touché !

RR
Nu begin ik me wel vragen te stellen over jullie
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 23:35   #168
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
De moeder van je kind dood schieten. Daarvoor moet je echt vol zijn van liefde voor je kind. Een wees is dat kind nu !
Maar zelfs daarvoor heeft de vaderbeweging een excuus. Mama was de slechte, wat het kind voelt en al die jaren gevoeld heeft speelt plots geen rol meer. Ik ben onder de indruk.

Kind werd misschien bevrijd van 'de' agressor .
Oud 11 september 2007, 23:35   #169
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Hallo, deze topic ging over stalking hoor.
Klopt ...
Jij mag een bank vooruit en de anderen mogen een ander draadje openen ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 11 september 2007, 23:36   #170
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht

1 meiske werd opegenomen door de politie omdat ze mij vroeg om :-s tjah propere woorden vindt ik er ni voor omdat ze me vroeg om te knuffelen en net iets MEER voor geld ( paar euro ) .

Enkele mensen in Antwerpen kennen da meisje ze zit al een tijdje in mol en gaat het goed doen nu...eindelijk .

Meiske is nu 15 toen 12 en ze vroeg Duncan ikke u pijpen; ikke geschrokken + HEEL rood verlegen want ben dit gewoon om van een vrouw te horen ni een meiske da TRACHT te overleven . Eén week geweend s'avonds in men bed toen - anno 2001.

Da meiske heeft meerdere malen brood en geld van mij gekregen ZONDER daar iets voor te doen mischien ne kus op men wang ofzo maximum ja .

Ja ik voelde haar pijn en honger en we praaten héél veel NET zo lang tot ik haar zei de politie gaat vroeg of laat dit en dat doen ; weetge waarom ...ja zei ze .

Haar regelmatige klanten beschreef ze me ook en VEEL arbeiders zaten er niet tussen

Dit is de eerste keer in men leven dat ik eens hoorde dat Mol als verbeterings gesticht haar job GOED deed .

Ik ken andere gevallen .
EN

ze werd gestalkt
Oud 11 september 2007, 23:37   #171
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu wel ... Hij mag in dit geval x-aantal jaar in de cel voor moord en de rest ...
Oud 11 september 2007, 23:38   #172
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Hoeveel bewijzen moeten er nog zijn voor jou? Die man was een echte crimineel, een moordenaar. Er ligt een héél dossier klaar over zijn wandaden.
Oud 11 september 2007, 23:39   #173
duncan
Banneling

Standaard

tjah ik geloof het niet omdat ik uit ervaring spreek wat dacht je

Niet alle vrouwen zijn even betrouwbaar hé dat is gewoon zo ze lijken lief en onschuldig maarja sommigen ni allemaal pfff erg .

Oké hij stalkte maar hij werd zelf OOK gestalkt ...klopt ni echt hé snappie .

+ iemand die JAREN normaal leeft DAN PLOTS doorflipt steekt VEEL MEER achter dan wij allen tesamen vermoeden.

Nog iets ...moderne psychologie iemand die zwart denkt gaat een partner zoeken die ook zo denkt en proeft en voelt .....wil maar zeggen als HIJ gemoord heeft en agressief is ...sorry dan zij misschien per definitie OOK .

Mits we de laatste jaren ni anders horen over verwaarlozingen en stalkings gedrag dan zal het ZEKERS wel zijn uitgelokt durf ik voor wedden + winnen .

Laatst gewijzigd door duncan : 11 september 2007 om 23:43.
Oud 11 september 2007, 23:48   #174
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
tjah ik geloof het niet omdat ik uit ervaring spreek wat dacht je

Niet alle vrouwen zijn even betrouwbaar hé dat is gewoon zo ze lijken lief en onschuldig maarja sommigen ni allemaal pfff erg .

Oké hij stalkte maar hij werd zelf OOK gestalkt ...klopt ni echt hé snappie .

+ iemand die JAREN normaal leeft DAN PLOTS doorflipt steekt VEEL MEER achter dan wij allen tesamen vermoeden
Uit ervaring? Die man zal wel een psychopaat zijn.

En ja, sommige mannen kijken ook heel lief, net als kleine puppy's. Ze lijken lief.
Oud 11 september 2007, 23:49   #175
roderidder
Schepen

Standaard

@manta

Als je inderdaad op staat wordt er een draad geopend "= boycot gezinsleven dan geen stalking?"

De voorwaarde is wel dat je hier standpunt inneemt dat je rust niet zal gestoord worden als de andere ouder je kinderen onrechtmatig dat recht zal ontnemen.

RR
Oud 11 september 2007, 23:59   #176
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

RR

OK, misschien zijn meer kinderen gedood door de moeder dan door de vader.
Maar de motieven zijn verschillend: de moeder zal haar kinderen meestal doden om een hen een ongelukkig en miserabel leven te besparen, een vader meestal om zijn (ex)vrouw te raken.

Dus de vrouw doet het voor het 'welzijn' van het kind, de man om zn frustratie's bot te vieren.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 23:59   #177
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@manta

Citaat:
Als je inderdaad op staat wordt er een draad geopend "= boycot gezinsleven dan geen stalking?"
Hoe meer draden , hoe meer plezier ... Vraag maar aan de mods ...
Maar ik denk wel dat scheidingsproblematiek en alles wat daarbij aansluit idd beter ergens apart staat, "stalker=moordenaar" klinkt niet echt als een scheidingsthema , hoewel het voor sommigen daar jammer genoeg op uitdraait ..

Citaat:
De voorwaarde is wel dat je hier standpunt inneemt dat je rust niet zal gestoord worden als de andere ouder je kinderen onrechtmatig dat recht zal ontnemen.
Die gestoorde rust doet me eraan denken dat ik beter stilaan in mijnen tram duikel ... 'k Wil nog wel een paar uren slapen , 't is maar een halve dag school hé ...
Wat mijn standpunt betreft ... Dat moet je bij iedere zaak apart bekijken ... Elke gezinssituatie is anders ,alle ouders en hun kinderen ook ...
Oud 12 september 2007, 00:56   #178
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ken andere gevallen .
Het 'verbeteringsgesticht' (men noemt het tegenwoordig gemeenschapsinstellingen) in Mol (zowel De Markt als De Hutten) zijn zonder enige uitzondering voorbehouden aan jongens.
Stop met onzinnige praatjes te verkondigen. Je brengt er de mensen die problemen hebben enkel maar mee in diskrediet.
Oud 12 september 2007, 06:11   #179
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door mijn diploms zag ik veel ontwikkelings psychologie , kinderpsycho...enzovoort .

Een kind is het meest WIJZE wezen ter aarde & jammer genoeg weten mensen niet wat er gebeurt als je zo'n uniek wezen het leven zuur maakt .

Wie zo'n wezenlijk iets zen kansen ontneemt krijgt het dubbele zelf te verwerken
dat weet ik en merkte ik zelf was ik ook ooit zo'n klein wezentje .

Een kind is onschuldig onbewust in doen laten en denken wat het uniek wijs kan maken met een hoog emotioneel gehalte ...vandaar dat we telkens botsen met de grotere kinderen

Bij de kansarme & arme jeugd in Antwerpen dam hoorde ik ooit :

'Mr.Duncan waarom spelen die belgen niet mee ?! '

Mijn antwoord hierop :

Misschien durven ze niet of weten ze niet hoe ze dat moeten vragen; vragen jullie het eens anders ....aub + knipoog .

Was mooi om te zien ...die 6 kindjes gelukkig en zot aan het spelen .

Tijd vrij maken voor jezelf en je naasten is geen plicht maar een ontmoeting van je mens zijn .

Bedankt voor de mensen die weten wat kind en mensen rechten wel betekennen .

Amai, duncan, dit is ongeveer het wijste dak nu al gelezen heb se.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 06:17   #180
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

RR
Het gaat hier nog altijd om een man die zijn ex stalkte, omdat hij niet kon kroppen dat zij een nieuwe relatie heeft.
Verder bent u compleet naast de zaak aan het zeveren.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be