Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2007, 07:22   #161
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik kies helemaal niks. Ik ben geboren in België uit Belgische ouders en heb er altijd gewoond. Ik ben altijd Belg geweest en wil dat zo houden. En d�*�*rom willen de grote volksnationalisten mij tweederangsburger maken in mijn eigen land??
Sommige mensen willen ridder worden. Anderen willen trouwen met Freya Vandenbossche. Er zijn zelfs die Elfenkoning in de Efteling willen zijn.

Een mens wil vanalles. Als het niet bestaat zult ge het zelf moeten maken, nietwaar.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 07:28   #162
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Woehoew, en wie ben jij? Zeus?
Niet meer dan een onbevoordeeld waarnemer. Niemand moet iets speciaals doen om België te laten uiteenvallen. Het zit in het concept van de staat zelf, en momenteel zijn het de Belgicisten die de afbraak versneld aan het uitvoeren zijn.
Oud 15 september 2007, 08:23   #163
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
lol
alsof volkeren aan een boom groeien als appels of peren

noem mij 1 land dat nog een pure stam is

neen, knuppeltje, zo werkt het niet
Het punt dat jij netjes omzeilt is dat, als er ten tijde van het Belgisch separatisme in Vlaanderen al iemand een voorkeur had, de meerderheid daarvan zeker niet pro-afscheuring maar wel heel duidelijk pro-Nederland was. En dat die hun gedacht ook niet gevraagd is. Integendeel, de onverdraagzame Belgische separatisten hebben tien jaar lang een repressie georganiseerd tegen het sterke orangisme in Vlaanderen, met de hulp van buitenlands militair schorem. Mensen werden o.a. uit hun huizen gesleurd en afgevoerd.

Dan vind ik het idee van een Belgisch nostalgie-reservaat in de toekomstige Vlaamse staat iets beschaafder.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 15 september 2007 om 08:36.
Oud 15 september 2007, 08:26   #164
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar ik ben een te Halle geboren en in Gent wonende spruit van een Oost-Vlaamse stamboom. En jullie, volksnationalisten nota bene, willen me in een eventueel onafhankelijk Vlaanderen die burgerrechten en -plichten ontzeggen??
Neen, dat zou jij zelf doen, als je de nationaliteit van het land waar je woont weigert. Zie het als een buitenkansje: wij hebben die keuze nooit gekregen!
Oud 15 september 2007, 08:33   #165
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
O maar 'aardig en kalm' hoeft niet in tegenspraak te zijn met uw fascisme.
STEL dat u het voor het zeggen heeft in een onafhankelijk Vlaanderen waarin ik wil vasthouden aan mijn Belgische nationaliteit, dan word ik ineens een staatloze allochtoon in mijn eigen land.
Wat doe je dan, in alle eerlijkheid, met het "fascisme" dat mij verplicht de Belgische nationaliteit te behouden die ik helemaal niet wens? Moet ik verhuizen? Moet ik Nederlander of Fransman worden? En waarom mag ik de Vlaamse nationaliteit niet hebben?

Het is het ene "fascisme" tegen het andere, zie je.
Oud 15 september 2007, 08:36   #166
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het punt dat jij netjes omzeilt is dat, als er ten tijde van het Belgisch separatisme in Vlaanderen al iemand een voorkeur had, de meerderheid daarvan zeker niet pro-afscheuring maar wel heel duidelijk pro-Nederland was. En dat die hun gedacht ook niet gevraagd is. Integendeel, de onverdraagzame Belgische separatisten hebben tien jaar lang een repressie georganiseerd tegen het sterke orangisme in Vlaaderen, met de hulp van buitenlands militair schorem. Mensen werden o.a. uit hun huizen gesleurd en afgevoerd.

Dan vind ik het idee van een Belgisch nostalgie-reservaat in de toekomstige Vlaamse staat iets beschaafder.
Je snapt het niet he, Dat bedoel ik net. Een volk "ontstaat" niet plots met zijn eigen homogene bevolking, binnen netjes afgelijnde grenzen. Maar op een bepaald moment is er een kans in de geschiedenis, men neemt en ze, dan 'groeit' een land.

Het is onvermijdbaar er in het begin tegenwerkende krachten zijn, en dat het bestel die onderdrukt, dat is zelf-verdediging. Italie of Duitsland staan daar al ver mee, Spanje of Frankrijk bv. al heel wat minder.
Wat wel juist is, dat soms de interne tegenstellingen het halen op de natie, en de natie uit elkaar valt. We zullen zien wat het wordt, als VL het haalt kan je er redelijk zeker van zijn dat elke andere nationale affectie niet zal geaccepteerd worden.
Oud 15 september 2007, 08:38   #167
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
als VL het haalt kan je er redelijk zeker van zijn dat elke andere nationale affectie niet zal geaccepteerd worden.
Verwacht jij in alle eerlijkheid ernst dat Belgischgezinden in de Vlaamse staat zullen vervolgd en gevangen gezet worden, zoals de Belgische staat met de orangisten gedaan heeft?
Oud 15 september 2007, 09:09   #168
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Je snapt het niet he, Dat bedoel ik net. Een volk "ontstaat" niet plots met zijn eigen homogene bevolking, binnen netjes afgelijnde grenzen. Maar op een bepaald moment is er een kans in de geschiedenis, men neemt en ze, dan 'groeit' een land.

Het is onvermijdbaar er in het begin tegenwerkende krachten zijn, en dat het bestel die onderdrukt, dat is zelf-verdediging. Italie of Duitsland staan daar al ver mee, Spanje of Frankrijk bv. al heel wat minder.
Wat wel juist is, dat soms de interne tegenstellingen het halen op de natie, en de natie uit elkaar valt. We zullen zien wat het wordt, als VL het haalt kan je er redelijk zeker van zijn dat elke andere nationale affectie niet zal geaccepteerd worden.
Het is net het Franstalige "volk" dat de Vlamingen tot één volk hebben gemaakt. Door ons als één volk te bestrijden in onze cultuur en onze taal én onze grond! Samen lijden, doet het samenhorigheidsgevoel groeien. Het is nu zo gegroeid dat de Vlamingen zich werkelijk één volk kunnen noemen, enkele persoonlijke uitzonderingen niet te ne gesproken, en ze als één volk eisen stellen : gelijkwaardigheid aan de MINDERHEID van dit land! Als dat NIET kan, zal de roep voor onafhankelijkheid steeds sterker klinken, en die Vlaamse staat daadwerkelijk laten onstaan.

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 15 september 2007 om 09:10.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 14:21   #169
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verwacht jij in alle eerlijkheid ernst dat Belgischgezinden in de Vlaamse staat zullen vervolgd en gevangen gezet worden, zoals de Belgische staat met de orangisten gedaan heeft?
maar enfin wie heeft dat nu gezegd
dat wordt tegenwoordig op andere manieren bekomen
de spanjaarden sluiten de basken toch ook niet op?
Oud 15 september 2007, 14:26   #170
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
de spanjaarden sluiten de basken toch ook niet op?
????

Moet ik echt discussiëren met iemand die zelfs de primairste basisfeiten niet kent?
Oud 15 september 2007, 14:27   #171
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Het is net het Franstalige "volk" dat de Vlamingen tot één volk hebben gemaakt. Door ons als één volk te bestrijden in onze cultuur en onze taal én onze grond! Samen lijden, doet het samenhorigheidsgevoel groeien. Het is nu zo gegroeid dat de Vlamingen zich werkelijk één volk kunnen noemen, enkele persoonlijke uitzonderingen niet te ne gesproken, en ze als één volk eisen stellen : gelijkwaardigheid aan de MINDERHEID van dit land! Als dat NIET kan, zal de roep voor onafhankelijkheid steeds sterker klinken, en die Vlaamse staat daadwerkelijk laten onstaan.
pffff
wat een dramatiek
u beeldt zich trompettengeschal in zeker als u dit schrijft?

de belg, de vlaming zijn helemaal niet zo fanatiek als u zich inbeeldt
de discriminatie van het vlaams als sub-cultuur is slechts 1 strijd geweest in de bevrijding van Jan met de pet, en dat beseft hij ook wel
daarbij was die strijd grotendeels tegen een arrogante franstalige aristorcratie, niet tegen een wallon die zich krom werkte in de mijn
Oud 15 september 2007, 14:28   #172
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
????

Moet ik echt discussiëren met iemand die zelfs de primairste basisfeiten niet kent?
U zou beter antwoorden met argumenten dan met grootspraak.
Oud 15 september 2007, 14:30   #173
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
de belg, de vlaming zijn helemaal niet zo fanatiek als u zich inbeeldt
Lees dit eens voor u vanuit het verre Londen uw verstarde wijsheden uitstrooit over het vaderland.
Oud 15 september 2007, 14:30   #174
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U zou beter antwoorden met argumenten dan met grootspraak.
Het antwoord op uw vraag was: ja.
Oud 15 september 2007, 14:32   #175
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees dit eens voor u vanuit het verre Londen uw verstarde wijsheden uitstrooit over het vaderland.
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

denk u nu echt dat ik lessen nodig heb in real-politik van jij????
Oud 15 september 2007, 14:33   #176
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het antwoord op uw vraag was: ja.
leuk
raar toch dat er nog altijd pro-baskische betogingen zijn, of bedoelt u dat niet
Oud 15 september 2007, 14:34   #177
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe oud ben jij eigenlijk??
iemand van wat leeftijd (i.e. die verschillende politici aan het werk zag door heen de jaren) weet toch meteen wat de bedoeling was van de franstaligen

Laatst gewijzigd door gm10 : 15 september 2007 om 14:35.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 14:36   #178
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
leuk
raar toch dat er nog altijd pro-baskische betogingen zijn, of bedoelt u dat niet
Uw vraag was: "de spanjaarden sluiten de basken toch ook niet op?"

Het antwoord is: ja, de Spanjaarden sluiten honderden Basken op, uitsluitend om politieke redenen, net zoals ze Baskische vakbonden, Baskische partijen en Baskische kranten verbieden. Basisfeiten als je wil meediscussiëren.
Oud 15 september 2007, 14:37   #179
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

denk u nu echt dat ik lessen nodig heb in real-politik van jij????
lessen van jij?

Wat is me dat voor iets?
Oud 15 september 2007, 14:39   #180
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lessen van jij?

Wat is me dat voor iets?
oh de pocherige stijl gaat al voor de bijl
direct een trapje lager, muggeziften over taal is plan B
warom verwondert mij dat niet

Laatst gewijzigd door gm10 : 15 september 2007 om 14:39.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be