![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan beide kanten ?? Wat is slecht aan zich te verdedigen tegen de brutale aanval van een vijandig leger ??
![]() |
#162 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat waren géén Vlaams-nationalisten en je weet het. Dat waren oorlogsmisdadigers van het laagste soort, zoals ik al aangaf in voorgaande en een andere post in deze draad. Maar je leest selectief wat in jouw kraam te pas komt. Je tracht me te pakken op ideeën die de mijne niet zijn. Mag ik dit laag-bij-de-grond vinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je houding in deze is zielig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er staatsnationalistisch aan als je je verzet tegen de aanval van een buitenlands leger ??
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niettegenstaande dat opgestoken vingertje vrees ik dat Pietje overschot van gelijk heeft. Laatst gewijzigd door system : 18 september 2007 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, hun "cv" vermeldt dat duidelijk
Dat ook, ja Citaat:
Je doet ermee wat je wil
![]() |
![]() |
#169 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, doet u dat. Eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat u zou inzien dat het verzet mee schuldig was aan de dood van vele gijzelaars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Maar tja, ik ben er ook sowieso niet de persoon naar om elk jaar bloemen op mijn grootvader zijnen buik te gaan planten. Als ik mijn moeder mag geloven, had die mens het helemaal niet voor bloemen. Ik zou eerder iemand vragen om een goede sigaar bij zijn graf te roken, dat zou hij meer appreciëren, het enige probleem is dat men dat niet mag. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() Niets. Dat is enkel een normale actie/reactie, die het geweld enkel zal doen escaleren. Oorlogen hebben geen helden, maar enkel LOOSERS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Ben ik het mee eens, maar in de ogen van die vijand klopt dat ook. Het verzet waren vijanden in de ogen van de nazi's en ergens is dat ook waar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De volle schuld ligt bij de brutale aanvallers. Dat jij hier, koste wat het wil ,een eigen interpretatie aan geeft laat ik voor jouw rekening.
![]() |
#174 |
|
![]() Das wel heel zwart wit he Piet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Vraagje: als alle mensen goedmenend waren, zouden we dan oorlogen hebben? Ik heb net de film Dresen gezien en vond dat men daarin eindelijk eens genuanceerd de dingen in zijn context kan zatten. Als ik er grondig overdacht, waren de Geallieerden even grote beesten als wat ze bestreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Als men Duitsland niet zo drastisch uit zijn kot gelokt had, zouden vele verdere blunders vermeden kunnen worden. Men heeft nooit echt met Hitler proberen te onderhandelen. Men heeft hem nooit een diplomatische kans gegeven, dus zullen we nooit weten wat hij op dat vlak voorgesteld zal hebben en kunnen we hem enkel als gruwelijke krijgsheer afbeelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bekijk het zoals je wil, maar het Verzet (en niet allen in België) heeft in grote mate de Duitse kapitulatie helpen versnellen. (wat op zijn beurt dan weer levens gespaard heeft)
![]() |
#179 |
|
![]() Wel, dat trek ik me geen zak aan. Ik het bombarderen en levend daarmee levend verbranden van onschuldige burgers hadden dat nazi's met hun V-bommen zeker geen monopolie.
En als je de waarheid wil kennen: die V's zijn naar Engeland verstuurd als antwoord op het feit dat Amerikanen samen met de RAF al zware bombardementen op Duitsland hadden afgevuurd. Actie/reactie, meer is een oorlog niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |