Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2007, 15:03   #161
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
elke oorlog, gruwelijke slechte mensen aan beide kanten
Aan beide kanten ?? Wat is slecht aan zich te verdedigen tegen de brutale aanval van een vijandig leger ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:03   #162
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Bedoel je deze vl.nationalisten ??
Dat waren géén Vlaams-nationalisten en je weet het. Dat waren oorlogsmisdadigers van het laagste soort, zoals ik al aangaf in voorgaande en een andere post in deze draad. Maar je leest selectief wat in jouw kraam te pas komt. Je tracht me te pakken op ideeën die de mijne niet zijn. Mag ik dit laag-bij-de-grond vinden?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:04   #163
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
ja, misschien wel.
zeer zeker, en zo zijn er in de oorlog (economisch) collaborateurs geweest die zigeuners verstopten , en na de oorlog verzetsstrijders (echte) die Vlaamsgezinden behoedt hebben tegen repressie ... ik heb ze beide in mijn familie gehad.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:05   #164
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan beide kanten ?? Wat is slecht aan zich te verdedigen tegen de brutale aanval van een vijandig leger ??
ik wist niet dat jij zo staatsnationalistisch ingesteld was dat je achter de grote blokken de individuele burgers niet meer herkend, de klein- en grootmenselijkheid ...

je houding in deze is zielig
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:06   #165
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, wat gedaan is een andere vraag, een vraag waar ik waarschijnlijk niet direkt een zinnig antwoord op kan geven. U en ik waren er tenslotte niet bij, ik alleszins niet.

En dan nog een kleine toevoeging aan onze discussie, die moorden die dan gepleegd werden door het verzet gebeurden
Zich verzetten tegen een vijand, noem ik niet moorden. Ik zal het dus maar als een persoonlijke interpretatie vanuwentwege beschouwen.
Oud 18 september 2007, 15:07   #166
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik wist niet dat jij zo staatsnationalistisch ingesteld was dat je achter de grote blokken de individuele burgers niet meer herkend, de klein- en grootmenselijkheid ...

je houding in deze is zielig
Wat is er staatsnationalistisch aan als je je verzet tegen de aanval van een buitenlands leger ??
Oud 18 september 2007, 15:08   #167
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Pietje hou dat rood vingertje eens omlaag! Het Vlaams Belang heeft zijn standpunten en uw rooie partij heeft haar standpunten en daarmee mogen ze doen wat ze willen van mij en moeten ze ook meegaan met de voortschrijdende tijd en hun standpunten aanpassen aan de noden van die tijd, daar waar de rooien nog zeker 30 jaren achterna hinken. Wij, zijn wel degelijk mee met de tijd, dat bewijzen al de verkiezing uitslagen waar het Vlaams Belang veel stemmen heeft gewonnen en dit is zo al vele jaren lang.
U liegt dus als u poneert dat wij in 60 jaren tijd niks veranderd zijn.
Het bewijs van het tegendeel heb ik gegeven hierboven! & hieronder!

Iedereen mag van mij herdenken wie, zij en of hij, maar wil. Het zijn juist mensen zoals u die van haat vervuld zijn die ertegen zijn en ons eens gaan opleggen wat goed en wat slecht is en wat wel en niet gedaan mag worden! Tijdens de oorlog liepen er ook mensen rond die dachten zoals u nu denkt en hebben toen zware risico's gelopen door het feit dat ze de boel aldus aan het verpesten waren niet alleen voor de bezetter maar en vooral voor de eigen bevolking die harde slagen hebben moeten incaseren en het meeste leed hebben moeten verwerken tot op de dag van vandaag toe voelen zij die dat meemaakten nog altijd de gevolgen. U bent de incarnatie v/d "witten" van 60 jaar geleden, die dachten dat ze goe bezig waren, maar na harde repressie zijn gaan inzien dat ze moesten inbinden, want de bevolking was hun niet goedgezind door het vele lijden teweeg gebracht door de acties v/d "witten", een van die acties was goederen en geld stelen v/d bevolking om hun ondergedoken vrienden van eten en geld te kunnen voorzien! ,trouwens ook de "zwarten" waren ze niet goedgezind maar dan om totaal andere terechte redenen!

Niettegenstaande dat opgestoken vingertje vrees ik dat Pietje overschot van gelijk heeft.

Laatst gewijzigd door system : 18 september 2007 om 15:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:10   #168
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dat waren géén Vlaams-nationalisten en je weet het.
Toch wel, hun "cv" vermeldt dat duidelijk
Citaat:
Dat waren oorlogsmisdadigers van het laagste soort
Dat ook, ja
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Je tracht me te pakken op ideeën die de mijne niet zijn.
Nee, ik stelde enkel een vraag
Citaat:
Mag ik dit laag-bij-de-grond vinden?
Je doet ermee wat je wil
Oud 18 september 2007, 15:11   #169
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zich verzetten tegen een vijand, noem ik niet moorden. Ik zal het dus maar als een persoonlijke interpretatie vanuwentwege beschouwen.
Ja, doet u dat. Eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat u zou inzien dat het verzet mee schuldig was aan de dood van vele gijzelaars.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:13   #170
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het staat u vrij iedereen te herdenken die daar onterecht is doodgeschoten. Maar doe nu niet alsof iedereen die daar is doodgeschoten achteraf onschuldige lammeren waren.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat de doodstraft per definitie idioot is.
Hoe hypocriet? Toen ik op schoolreis dat kamp bezocht, was het een zware teleurstelling. We vroegen achter de gaskamer. Die was er niet. De executiepalen stonden er nog wel. We hebben er bloemen neergelegd, maar eigenlijk hebben we er geen kaartje bijgedaan, dus weet ik niet meteen voor wie ze bestemd waren. Enfin, in mijn ogen is zulke ceremonie meer voor het ogenschijn van de buitenwereld, want de echte geëxecuteerden, van welke kant ze ook zijn, hebben er niets aan.

Maar tja, ik ben er ook sowieso niet de persoon naar om elk jaar bloemen op mijn grootvader zijnen buik te gaan planten. Als ik mijn moeder mag geloven, had die mens het helemaal niet voor bloemen. Ik zou eerder iemand vragen om een goede sigaar bij zijn graf te roken, dat zou hij meer appreciëren, het enige probleem is dat men dat niet mag.
Oud 18 september 2007, 15:14   #171
Boadicea

Standaard

Citaat:
Wat is er staatsnationalistisch aan als je je verzet tegen de aanval van een buitenlands leger ??
Niets. Dat is enkel een normale actie/reactie, die het geweld enkel zal doen escaleren. Oorlogen hebben geen helden, maar enkel LOOSERS.
Oud 18 september 2007, 15:15   #172
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ben ik het mee eens, maar in de ogen van die vijand klopt dat ook. Het verzet waren vijanden in de ogen van de nazi's en ergens is dat ook waar.
Oud 18 september 2007, 15:16   #173
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, doet u dat. Eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat u zou inzien dat het verzet mee schuldig was aan de dood van vele gijzelaars.
De volle schuld ligt bij de brutale aanvallers. Dat jij hier, koste wat het wil ,een eigen interpretatie aan geeft laat ik voor jouw rekening.
Oud 18 september 2007, 15:19   #174
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De volle schuld ligt bij de brutale aanvallers. Dat jij hier, koste wat het wil ,een eigen interpretatie aan geeft laat ik voor jouw rekening.
Das wel heel zwart wit he Piet.

Verschaeve
Oud 18 september 2007, 15:19   #175
Boadicea

Standaard

Citaat:
elke oorlog, gruwelijke slechte mensen aan beide kanten en ook goeie goedmendende mensen aan beide kanten

dat is de gruwelijke realiteit van een oorlog Pietje ... daarom moet je geen kant kiezen (zeker 60 jaar nadatum is dat nogal makkelijk maar ook onnozel) je moet elk onrecht aanklagen

Nooit meer Oorlog !
Juist Anna List!

Vraagje: als alle mensen goedmenend waren, zouden we dan oorlogen hebben?

Ik heb net de film Dresen gezien en vond dat men daarin eindelijk eens genuanceerd de dingen in zijn context kan zatten. Als ik er grondig overdacht, waren de Geallieerden even grote beesten als wat ze bestreden.
Oud 18 september 2007, 15:20   #176
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juist Anna List!

Vraagje: als alle mensen goedmenend waren, zouden we dan oorlogen hebben?

Ik heb net de film Dresen gezien en vond dat men daarin eindelijk eens genuanceerd de dingen in zijn context kan zatten. Als ik er grondig overdacht, waren de Geallieerden even grote beesten als wat ze bestreden.
Oei, wat zeg je nu, velen gaan dat niet goed vinden.

Verschaeve
Oud 18 september 2007, 15:24   #177
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat de schuld overal ligt. De realiteit was veel genuanceerder dan dat. Ja, er waren hier Duitse bezetters en deze waren niet vriendelijk, maar tot zover ik van mensen die WO ll meegemaakte vernomen heb, waren ze nog niet zo gruwelijk voor mensen die men Arisch genoeg vond en daar werden de Vlamingen bij gerekend. Eigenlijk hadden we op zich niet veel van de Duitsers te vrezen. Dat wil niet zeggen dat we moesten tolereren, maar het verzet heeft ook dingen gedaan die op zijn zachts gezegd niet fraai waren. En actie reactie: hoe driester het verzet werd, hoe gevaarlijker de nazi's werden.
Als men Duitsland niet zo drastisch uit zijn kot gelokt had, zouden vele verdere blunders vermeden kunnen worden. Men heeft nooit echt met Hitler proberen te onderhandelen. Men heeft hem nooit een diplomatische kans gegeven, dus zullen we nooit weten wat hij op dat vlak voorgesteld zal hebben en kunnen we hem enkel als gruwelijke krijgsheer afbeelden.
Oud 18 september 2007, 15:26   #178
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Das wel heel zwart wit he Piet.
Bekijk het zoals je wil, maar het Verzet (en niet allen in België) heeft in grote mate de Duitse kapitulatie helpen versnellen. (wat op zijn beurt dan weer levens gespaard heeft)
Oud 18 september 2007, 15:27   #179
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oei, wat zeg je nu, velen gaan dat niet goed vinden.
Wel, dat trek ik me geen zak aan. Ik het bombarderen en levend daarmee levend verbranden van onschuldige burgers hadden dat nazi's met hun V-bommen zeker geen monopolie.
En als je de waarheid wil kennen: die V's zijn naar Engeland verstuurd als antwoord op het feit dat Amerikanen samen met de RAF al zware bombardementen op Duitsland hadden afgevuurd.

Actie/reactie, meer is een oorlog niet.
Oud 18 september 2007, 15:27   #180
Breinsmurf
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breinsmurf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik vind het een schande hoe u het verleden van het Vlaams nationalisme verloochent. Staf De Clercq en Cyriel Verschaeve hebben ALTIJD gehandeld ten dienste en ten belange van de Vlamingen. Het zijn zij die het Vlaams nationalisme hebben groot gemaakt.

Noemt u zich Vlaams nationalist ?
Laffe Cyriel een Vlaamse volksheld?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be