Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2007, 20:25   #161
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

holala! THIS is a juicy one: http://www.smh.com.au/articles/2007/...881568826.html

Citaat:
'Love lost' over lesbian twin blunder
Ze gaan uit mekaar!

Citaat:
A lesbian mother of twins who was mistakenly implanted with two embryos instead of one during IVF has since lost her capacity to love, her partner told a Canberra court today.

Citaat:
In the first case of its kind in Australia, the lesbian couple is suing prominent Canberra obstetrician Dr Sydney Robert Armellin for more than $400,000 in the ACT Supreme Court for implanting two embryos instead of the requested one.
Citaat:
The procedure, which used sperm from a Danish donor, resulted in the birth of twin baby girls, now aged three.
Citaat:
Their mothers, whose combined income is almost $120,000, want $398,000 to cover the costs of raising one of the girls, including fees for a private Steiner school in Melbourne.
Citaat:
They are also seeking around $15,000 to compensate them for time off work, and an additional amount for medical expenses.

The birth mother's partner told the court today at times she felt their relationship would not survive the stress after learning they were to have twins.

"My observation is that (the twins' birth mother) was one of the most confident and centred people that I have met," she said.

She described her partner as being an extremely generous and loving person before she fell pregnant.

"She (the twins' birth mother) always said that she had a big heart filled with love," the woman said, weeping.

"I find (now) that she doesn't have the same ability to love that she used to and the same capacity to, I guess, embrace differences and issues as a couple or as a team."

She said the pair lost their lives functioning as a couple, becoming mired in everyday tasks associated with raising two children.
Dr Armellin's barrister Kim Burke said the pair's loss of their lives as a couple was commonly experienced by parents across Australia.
whoehahaha!

Citaat:
"I suggest to you you have described the situation nearly every couple in Australia suffers in the circumstances where they are no longer in a single relationship with each other but they've the burden of a child or children."
EN HIER KOMT HET: het koppel gaat uit mekaar, en WIE betaalt mee het ONDERHOUDSGELD???? De dokter! want de partner heeft er niks mee te maken!

---> ééntje wil ze als zelfgekozen bommoeder nog onderhouden, maar TWEE??? moest ze toch niet hebben had ze gezegd tegen de dokter!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 september 2007 om 20:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 20:26   #162
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ok, die dokter mag dus dokken volgens jou? Gaat dat het kind ongedaan maken?
Een fout erkennen, of een fout zien, impliceert niet dat er "afgedokt" moet worden.
Op basis van het artikel waarin de arts zelf zijn fout toegeeft, besluit ik dat er een fout gebeurd is (als het zo is gegaan hoe het er staat).
Of die mensen schade hebben geleden door die fout vind ik een heel andere vraag, een dubieuze zelfs, maar zelfs al zou er geen schade geleden zijn, dan nog is die arts in fout geweest en mag hij daarvoor op het matje geroepen worden.
Oud 19 september 2007, 20:39   #163
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
holala! THIS is a juicy one
ik vind het eigenlijk erg dat je daar zo op geilt.
net omwille van mensen als jij, die dingen als dit graag breed uitsmeren, zal de klap voor die kinderen later zo groot zijn.
ze schrijven dit soort artikels speciaal voor jouw type, dat weet je toch?

Citaat:
whoehahaha!
wat is er zo funny aan hetgeen je rood onderstreept?
Ik vind dat die gelijk heeft - jij niet?

Citaat:
EN HIER KOMT HET: het koppel gaat uit mekaar, en WIE betaalt mee het ONDERHOUDSGELD???? De dokter! want de partner heeft er niks mee te maken!
En waar stond dat in het artikel?
Oud 19 september 2007, 20:47   #164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar stond dat in het artikel?
Eén van de forumregels is dat je niet enkel een artikel mag plaatsen, maar er ook eigen commentaar bij moet schrijven.

Heb je er een probleem mee dat ik eigen commentaar erbij schrijf? talk to the moderator!

Citaat:
wat is er zo funny aan hetgeen je rood onderstreept?
Ik vind dat die gelijk heeft - jij niet?
wat er zo funny is, is dat die mens inderdaad gelijk heeft. En nu gaan we wachten tot elk koppel dat niet meer content is met hun kinderen of wiens relatie stress krijgt door het hebben van kinderen, schadevergoeding gaan eisen voor de opvoeding van die kinderen bij de arts die eventueel betrokken was bij een vruchtbaarheidsbehandeling om die kinderen te kunnen krijgen.

Ik vroeg me al heel de tijd af waarom ze geen actie hadden ondernomen vanaf het ogenblik dat ze wist dat ze een tweeling had. Waarom pas na drie jaar? Omdat ze nu op het punt staan uiteen te gaan? Te weinig tijd over hebben?

Behangpapier van de o zo leuke kinderkamer verschenen?

Indien je meent kinderen te kunnen "nemen" als hebbeding - wat ik hier steeds maar beweer - dan krijg je dus die situaties. Shit! nu zit ik met dan jong! en nee, IK ga er niet voor opdraaien hoor... wie wel? euhm even rondkijken: geen papa (donor kan niet verantwoordelijk worden gesteld), tweede mama: heeft er geen genetische band mee... shit! euhm! ha! ja: DE DOKTER

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 september 2007 om 20:48.
Oud 19 september 2007, 20:54   #165
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Herinnert zich nog iemand de afleveringen van "De Mol" waarin De Mol een lesbische vrouw uit het Antwerpse was?

Die waren toen ook "in verwachting": werd in het lang en breed uitgesmeerd. Het wel wèl de partner die in verwachting was van "hun" kind.
Een paar maanden n�* de uitzending las ik dat ook dit koppel uit elkaar was gegaan.

Iemand enig idee of de lesbische-niet-baarmoeder kan verantwoordelijk gesteld worden voor het betalen van onderhoudsgeld voor een kind waar ze totaal geen genetische band mee heeft, terwijl ze zelfs (in dit geval) waarschijnlijk evenmin gehuwd was met de baar-moeder?
Volgens mij NO WAY!

Stel: mijnheer X huwt met mevrouw Y die als ongehuwde moeder zwanger is van een kind dat niet van mijnheer X is. Koppel gaat uit elkaar: op welke manier kan men mijnheer X dwingen om onderhoudsgeld voor dat kind te betalen?

Blame the doctor!

Oud 19 september 2007, 21:03   #166
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Herinnert zich nog iemand de afleveringen van "De Mol" waarin De Mol een lesbische vrouw uit het Antwerpse was?

Die waren toen ook "in verwachting": werd in het lang en breed uitgesmeerd. Het wel wèl de partner die in verwachting was van "hun" kind.
Een paar maanden n�* de uitzending las ik dat ook dit koppel uit elkaar was gegaan.

Iemand enig idee of de lesbische-niet-baarmoeder kan verantwoordelijk gesteld worden voor het betalen van onderhoudsgeld voor een kind waar ze totaal geen genetische band mee heeft, terwijl ze zelfs (in dit geval) waarschijnlijk evenmin gehuwd was met de baar-moeder?
Volgens mij NO WAY!

Stel: mijnheer X huwt met mevrouw Y die als ongehuwde moeder zwanger is van een kind dat niet van mijnheer X is. Koppel gaat uit elkaar: op welke manier kan men mijnheer X dwingen om onderhoudsgeld voor dat kind te betalen?

Blame the doctor!
WAAROM denk je is de wet op adoptie door holebi's zo belangrijk?
Oud 19 september 2007, 21:47   #167
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 19 september 2007 om 21:57.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 21:56   #168
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Volgens mij NO WAY!

Blame the doctor!
Misschien: eitjes met elkaar uitruilen ....

Iets anders: als ik mij goed herinner, maakt het (in Nederlandse huwelijkswetgeving) voor rechten/plichten geen verschil of de vader (m/v?) al dan niet tevens de biologische vader is.
Oud 19 september 2007, 22:16   #169
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eén van de forumregels is dat je niet enkel een artikel mag plaatsen, maar er ook eigen commentaar bij moet schrijven.

Heb je er een probleem mee dat ik eigen commentaar erbij schrijf? talk to the moderator!
tuurlijk mag je je eigen commentaar schrijven. maar hou het een beetje zinnig. het is niet de dokter die betaalt. Ze zouden willen dat hij betaalt, maar jij zegt dat de dokter betaalt, wat dus niét klopt.

Citaat:
wat er zo funny is, is dat die mens inderdaad gelijk heeft. En nu gaan we wachten tot elk koppel dat niet meer content is met hun kinderen of wiens relatie stress krijgt door het hebben van kinderen, schadevergoeding gaan eisen voor de opvoeding van die kinderen bij de arts die eventueel betrokken was bij een vruchtbaarheidsbehandeling om die kinderen te kunnen krijgen.
Loop je niet wat hard van stapel? De zaak loopt nog...

Overigens zie ik ze niet om schadevergoeding vragen omwille van hun relatieproblemen.
Misschien gewoon bij de feiten blijven?
Ik snap niet goed waarom je je hierover zo opwindt.

Ik heb een vermoeden, maar het zou oneerlijk zijn om dat op het forum te vermelden.
Oud 19 september 2007, 22:38   #170
Evil
Vreemdeling

Evil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Daar valt mij juist in: misschien gaat het wel om bijstandmoeders (m/v) die het geld hard nodig hebben.
"Ze zei dat zij en haar partner er kapot van waren toen ze hoorden dat er een tweeling op komst was en zelfs hadden overwogen een van de meisjes ter adoptie af te staan. Het was kennelijk vooral een financiële kwestie voor het paar, dat een gezamenlijk inkomen heeft van ruim honderddduizend Australische dollar (60.000 euro)."

Bron: Nu.nl
Oud 19 september 2007, 23:00   #171
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vroeg me al heel de tijd af waarom ze geen actie hadden ondernomen vanaf het ogenblik dat ze wist dat ze een tweeling had. Waarom pas na drie jaar? Omdat ze nu op het punt staan uiteen te gaan? Te weinig tijd over hebben?

Behangpapier van de o zo leuke kinderkamer verschenen?

Indien je meent kinderen te kunnen "nemen" als hebbeding - wat ik hier steeds maar beweer - dan krijg je dus die situaties. Shit! nu zit ik met dan jong! en nee, IK ga er niet voor opdraaien hoor... wie wel? euhm even rondkijken: geen papa (donor kan niet verantwoordelijk worden gesteld), tweede mama: heeft er geen genetische band mee... shit! euhm! ha! ja: DE DOKTER
Vermits de dokter een MAN is, neemt hij in de zieke brains van deze twee knettergekke lesbienne's automatisch de vader-rol in.Dus: Dokter=Vader=Afdokken.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 23:07   #172
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evil Bekijk bericht
"Ze zei dat zij en haar partner er kapot van waren toen ze hoorden dat er een tweeling op komst was en zelfs hadden overwogen een van de meisjes ter adoptie af te staan. Het was kennelijk vooral een financiële kwestie voor het paar, dat een gezamenlijk inkomen heeft van ruim honderddduizend Australische dollar (60.000 euro)."

Bron: Nu.nl
ze hadden beter rustig blijven verder werken, en een paar barbiepoppen gekocht om samen mama-en-mama mee te spelen s'avonds, na hun werk.Ze hebben er nu héél realistische, die wenen, "mama" zeggen, en zelfs pipie doen.
Dat was voor iedereen beter geweest, om te beginnen voor die twee beklagenswaardige kinderen die ze nu hebben tegen hun goesting, en de dokter , die daarvoor onderhoudsgeld gaat moeten betalen! Kan het nog gekker?!
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 01:58   #173
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zo'n medische ingreep kost veel geld, dus mag het ook wel correct worden uitgevoerd. Dat lesbisch koppel heeft mijn inziens dus overschot van gelijk.
En wat zegt pa ervan? Wijven zijn 2x egoistisch. 1. weigeren van vader voor het kind. 2. weigeren van een broer of zus voor kind.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 04:57   #174
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
holala! THIS is a juicy one: http://www.smh.com.au/articles/2007/...881568826.html

Ze gaan uit mekaar!

whoehahaha!

---> ééntje wil ze als zelfgekozen bommoeder nog onderhouden, maar TWEE??? moest ze toch niet hebben had ze gezegd tegen de dokter!
Als je geen Engels begrijpt, kan je maar beter geen Engelstalige artikels plaatsen om daar dan volstrekt verkeerde conclusies uit te halen. In dat artikel staat nergens dat het koppel uit elkaar gaat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 05:02   #175
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat zit je hier weer allemaal te brabbelen? Marianne Dupon en Yasmine zijn helemaal niet uit elkaar.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 07:43   #176
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat zit je hier weer allemaal te brabbelen? Marianne Dupon en Yasmine zijn helemaal niet uit elkaar.
Ik weet niet welke Yasmine je bedoelt, Maar als het die Yasmine is die iets met TV presentatie te maken heeft, dan is dat niet de partner waarover sprake was tijdens de "De Mol" afleveringen.
Dat was een onbekende partner en die was toen hoogzwanger.

Ik denk dat de relatie met Yasmine pas later begon.

Laatst gewijzigd door circe : 20 september 2007 om 07:46.
Oud 20 september 2007, 10:25   #177
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nynorsk
Ik snap niet goed waarom je je hierover zo opwindt.

Ik heb een vermoeden, maar het zou oneerlijk zijn om dat op het forum te vermelden.
Je bent grappig.

Als jij denkt wat ik denk dat jij bedoelt dan moet ik je teleurstellen want dan ben je verkeerd.

Laatst gewijzigd door circe : 20 september 2007 om 10:26.
Oud 20 september 2007, 12:32   #178
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er worden standaard verschillende embryo's teruggeplaatst bij IVF. Gewoonlijk DRIE om correct te zijn! De kans dat een embryo innestelt is geen 100% en bij drie ingeplante embryo's heeft men het meeste kans om tenminste één innesteling te krijgen.

En voor het geval "ik niet moet luisteren naar wat men vertelt"... ik ben meter van één van de drie ingeplante embryo's: de enige die innestelde.

Bij IVF weten de wensouders in elk geval dat er een minieme kans op meerlingen bestaat.

Over het lesbische koppel dat een kind teveel heeft: zoiets zullen ze praktische vanaf de eerste maanden geweten hebben: hadden ze maar abortus moeten plegen, als je toch uitgaat van het maakbare van kinderen en het "schadeloosstellen" als er eentje teveel uitkomt.

Zo'n mensen hoeven niet op mijn sympathie te rekenen.

Circe, je moet niet luisteren naar wat men vertelt
De wetgeving is ondertussen veranderd hoor. Standaard wordt er één embryo teruggeplaatst. Het maximum is twee. Drie is volgens onze fertiliteitsdokter verboden. Als hij ongelijk heeft, weet het mij te zeggen. Dit is voor mij een nogal belangrijk onderwerp.

Voor de rest akkoord met je stelling: 'schadeloosstelling' voor een 'kind teveel' ?!!!. Alle ongewenst kinderloze ouders springen uit hun vel.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 13:00   #179
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Circe, je moet niet luisteren naar wat men vertelt
De wetgeving is ondertussen veranderd hoor. Standaard wordt er één embryo teruggeplaatst. Het maximum is twee. Drie is volgens onze fertiliteitsdokter verboden. Als hij ongelijk heeft, weet het mij te zeggen. Dit is voor mij een nogal belangrijk onderwerp.

Voor de rest akkoord met je stelling: 'schadeloosstelling' voor een 'kind teveel' ?!!!. Alle ongewenst kinderloze ouders springen uit hun vel.
Ondertussen ben ik al gecorrigeerd.
Ik sprak namelijk over een 15tal jaar geleden en hield geen rekening met de verfijning die men uiteraard al heeft kunnen bewerkstelligen.

volgens een artikel uit 2001 dat ik reeds plaatste: http://www.freya.nl/web_fm/eenembryo.php

Citaat:
Met de toenemende kennis en ervaring in het IVF-laboratorium stijgt ook de kans op meerlingzwangerschappen. Gelukkig worden in Nederland en België nu als routine twee embryo's teruggeplaatst en niet, zoals in het begin van de jaren 90, drie embryo's.
Het risico op drielingen is nu in Nederland en België sterk afgenomen. Twee embryo's is de standaard.
blijkt wel dat men toen al naar standaard 1 teruggeplaatste embryo wou overstappen, maar dat dit afhankelijk was van de leeftijd van de vrouw:

Citaat:
Dit betekent dat als je een jonge vrouw onder de 34 jaar één embryo teruggeeft haar kans op een doorgaande eenlingzwangerschap bijna 40% is. Geef je haar twee topembryo's terug dan is de kans op zwangerschap meer dan 60%. Een derde van de zwangerschappen zijn dan meerlingen. Momenteel loopt er een tweede studie in samenwerking met de universiteit van Gent en een kliniek in Namen, waar de patiënten van tevoren wordt gevraagd of, indien topembryo's aanwezig, men er één of twee wenst. Nadien wordt er gezien naar de economische kosten en de gezondheidsaspecten van de één- en meerlingen. Het gaat over een groep vrouwen jonger dan 38 jaar.
Blijkt dat de baar-moeder van het koppel waarover sprake reeds 40 jaar was. Het lijkt me dan ook evident dat men het als standaard beschouwde om twee embryo's terug te plaatsen, gezien de geringe slaagkansen bij het terugplaatsen van slechts één embryo op die leeftijd.

Oud 20 september 2007, 14:45   #180
Tegendradigaard

Standaard

Ik stel voor dat men die vrouwen hun kinderen afneemt en die kinderen laat opvoeden door een vader en moeder die ongewild kinderloos zijn moeten blijven.
Zijn die vrouwen van hun "last" vanaf en zijn die kinderloze vader en moeder gelukkig.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be