![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wil je leven in een onafhankelijk Radicaal Vlaanderen? | |||
Ja - de Vlaams Radicalen hebben hun lesje wel geleerd |
![]() ![]() ![]() |
34 | 43,04% |
Ja - ik vertrouw hen niet maar het alternatief is nog slechter |
![]() ![]() ![]() |
8 | 10,13% |
Geen denken aan |
![]() ![]() ![]() |
37 | 46,84% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mahatma Gandhi
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gandhi zijn land werd door een ander land geregeerd. België wordt door Belgen geregeerd en elke Belg heeft stemrecht.
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een kindje krijgt van zijn drie jaar er ingestampt dat België niet bestaat. Elke keer als hij zegt dat hij Belgisch spreekt wordt hij terechtgewezen... Gebeurd bijna met elk kind, is een natuurlijke reflex die toch niet zo natuurlijk blijkt te zijn. Belgie is een kunstmatig gedrocht.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijke reflex die niet zo natuurlijk blijkt te zijn... Dat water weer? ![]() Belgie is een kunstmatig gedrocht... Eindelijk zijn wij het eens over iets eens! Hoewel, 'gedrocht'... het heeft toch 177 jaar overleefd.
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() niet één, drie. Men moet die voor mij niet alle drie spreken om een goeie belg te zijn. Anders waren er maar bitter weinig belgen. Maar die zijn er in uw hoofd toch al niet.
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God zij dank is daar niets van aan. Een mens is helemaal geen louter individueel en onafhankelijk wezen. Wij worden gevormd door onze omgeving, en dus ook door de maatschappij.
Je kan een mens toch niet los zien van de cultuur waarin hij opgegroeid is, van het economisch systeem waarin hij leeft, of van het plaatselijke politieke systeem?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals u al stelt kan u mensen niet los zien van het land waarin ze leven. M.Ghandi leefde in een land dat zijn koloniale 'bezetter' af schudde.
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn omgeving, en de maatschappij, heeft mij zo gevormd. En als ik eerlijk mag zijn : ik heb daar eigenlijk niet de minste last van. Integendeel zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Bill Hicks-liefhebbers kennen dit waarschijnlijk wel: "Go back to bed, America, your government is in control. Here's Love Connection, watch this and get fat and stupid. By the way, keep drinking beer." Men probeert ons wel te doen geloven dat we vrije individuen geworden zijn. Maar de aristocratische en theocratische onderdrukking heeft gewoon plaats gemaakt voor haar plutocratische evenknie.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 2 oktober 2007 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 2 oktober 2007 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder weet ik niet waar je het over hebt... Heb jij vroeger rondgelopen bij 't VNJ of zo? Ik heb alleszins niet te horen gekregen dat België niet bestaat (en al zeker niet vanaf m'n drie jaar).
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Ik woon niet in Vlaanderen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben het absoluut oneens met de vraagstelling. Da's de enige reden waarom ik niet wil deelnemen. Wie beweert dat een onafhankelijk Vlaanderen enkel en alleen radicaal kan zijn, is volgens mij intellectueel oneerlijk! Trouwens, wie zou er niet bedanken voor een "radicaal" Vlaanderen? Dit is een bezoedeling van het debat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
|
![]() Voor mij hoeft een onafhankelijk Vlaanderen niet. Als iemand een valabel alternatief kan aanbieden in Belgische context, waarbij Vlaamse rechten niet worden geschonden, dan teken ik dat ook.
"Helaas" gaan de francofonen dat nooit toestaan, dus hebben de Belgicisten pech denk ik. Laatst gewijzigd door Praetorian : 2 oktober 2007 om 11:21. |
![]() |
![]() |