![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nonsens. De Vlaming heeft nauwelijks meer te zeggen over het beleid in dit land and over het beleid in Oezbekistan.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
#162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Om maar te zwijgen over Team America, The Judean People's Front Suicide Squad en Bicycle Repair Man!
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#166 | ||
|
|
Citaat:
Tsjah... Citaat:
Net zoals "tu habites ou?" nog altijd gaat beantwoord worden met "bruxelle" door inwoners van st genesius rode. Maar blijf er maar je heil in zien ik ben ook voorstander |
||
|
|
|
|
#167 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#168 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
allez gij...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
#171 |
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan er een minister mij uitleggen hoeveel minder begroting en hoeveel minder ministerpostjes het splitsen van Belgie gaat opbrengen.
De laatste splitsing stegen we van 600.000 ambtenaren naar 900.000 En moet je weten in een informaticatijdperk kan de dienstensector ongeveer wel 3 keer efficienter werken. Dus zeker geen efficient bestuur wat we splitsen... Jongens het is gewoon een economische standpunt: hoeveel meerposten zal dit kosten maw... en is het dit waard... Bedrijven als fortis doen fusies ter waarde van 10% van het belgische BNP, en in Belgie gaan we eens het omgekeerde doen. Europa geeft ons de schaalvoordelen op europees niveau, en in Belgie gaan we de omgekeerde weg zoeken Is de europese schaaleconomie precies de oorzaak van het splitsen in gewesten ?? Omdat bevoegdheden meer en meer vanuit europa draineren naar de lokale besturen ? |
|
|
|
|
#174 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het Belgische probleem moet opgelost worden. Zoniet kan er geen enkel beleid meer gevoerd worden. Al zou dat tien extra parlementen en 500.000 nieuwe ambtenaren kosten, dan nog zou dat nodig zijn. Maar het is natuurlijk niet zo: Vlaanderen stelt het juist met proportioneel flink minder ambtenaren en met slechts één parlement. |
|
|
|
|
|
#175 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kortaf
de kiezer heeft gezegd dat wallonie even efficient bestuur moet hebben als vlaanderen. Uiteraard was dat voor dat fientje in opspraak kwam |
|
|
|
|
#176 |
|
Europees Commissaris
|
Het Belgisch probleem is niet inefficiënt bestuur, beste broeder. Het Belgisch probleem is discriminatie.
|
|
|
|
|
#177 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hazo, dus BHV is gediscrimineerd of zo, want ik begrijp er uiteraard niets van.
Voor mij is het gewoon een carousselletje zoals Voeren, om de mensen wat bezig te houden, en de aandacht wat af te leiden. Feitelijk zit daar geen probleem, je ziet dat toch van hier ? Dus BHV is een alibi om mistgordijn te maken om de andere knopen niet door te hakken. Wilfried deed dat vroeger ook. Ze hadden toen zelfs een bende die een beetje angst zaaide om de mensen wat stuipen op het lijf te jagen. Nu hebben ze die angst-job gedelegeerd naar een bende bergratten |
|
|
|
|
#178 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jongen, het is wel hun werk hoor, ik moet hier gewoon kritiek spuien.
Je ziet van hier dat de walen niet willen veranderen, dat de vlameningen een meerderheid heeft die zegt, dat despotistisch systeem in wallonie willen we niet meer steunen Dus de walen moeten maar hun despotisme zelf financieren, of de regels op dezelfde manier toepassen... Goed bestuur dus. (uiteraard in mijn interpretatie van die marketingterm) En diegene die betaalt mag wel eens regelkes opleggen aan diegene die ontvangt. Uiteraard duurt dergelijke discussie altijd lang. Je ziet van hier welk een zever dat der daar verkocht wordt, iedereen blijft gewoon op zijn standpunt zitten. Draai eens de begrotingskraan toe, dan zal het wel wat rapper gaan. |
|
|
|
|
#180 |
|
Minister-President
|
Maar neen. Alleen moet je daar geen conclusies uit trekken. Ik heb een dergelijke uitspraak nooit gehoord en Rode ligt toevallig in mijn leefwereld. Vandaar dat ik er sterk aan twijfel dat de doorsnee franstalige het zo zou voorstellen.
|
|
|