![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Begrijpe wie begrijpe kan ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In mijn buurt zijn blanke, autochtone Belgen de tweederangsburgers. Dat is dus zeer relatief. Laatst gewijzigd door Boadicea : 11 oktober 2007 om 16:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 11 oktober 2007 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
Onze identiteit is er één aan het worden, waar de ene gestraft wordt, terwijl men een ander voor hetzelfde een schouderklopje geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik jou een bandiet noem, is daar niks verkeerd mee. Je kan me wel aanklagen voor smaad en dan zien we wel hoe dat afloopt. Ik zal dan wel bewijzen en argumenten op tafel moeten gooien om die beschuldiging waar te maken. Maar als ik morgen jou, met naam en toenaam, op het eerste blad van de Gazet van Antwerpen, jou en al je landgenoten, van jong tot oud, bandieten noem, en dat elke veertien dagen herhaal, dan gaat het erover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
Je schrijft het niet, maar je insinueert dat het weeral om allochtonen gaat. De conclusie is: HOE GEVAARLIJK LEVEN WE NIET (lees: door de allochtonen). Het is maar hoe je het bekijkt. Dagelijk reizen meer dan één miljoen reizigers met het MIVB, zo dacht ik. En ik denk niet zomaar in het wilde weg, ik fantaseer niet zoals jij. ik raadpleeg bronnen Indien je dan ziet dat de kans om als reiziger van dat Brussels transportbedrijf te worden aangevallen door woeste makkakken, en ik ga met u mee en zeggen dat alle woestelingen die reizigers aanvallen makkakken zijn (lief he?) dan kom ik tot de zeer onveilige situatie dat ik nog steeds maar één kans loop van één op de paar honderdduizend om aangevallen te worden. Dit wil zeggen dat je verdomd veilig bent in de metro, en dat al de deining die hier rond gemaakt wordt volgt uit een campagne om mensen een onveiligheidsgevoel aan te praten! In feite zijn er weinig plekken zo veilig ter wereld: zeker is het veiliger in de metro dan thuis: er zijn immers meer moorden die thuis gebeuren, statistisch gezien dan de kans dat je iets tegen komt in de metro. Dus: in plaats van de NONSENS van Blokkers te geloven, die je bang maken van je medemens en van de Metro: ga in de metro wonen, het is er veiliger dan thuis. Al is de leugen nog zo snel: de waarheid achterhaald haar wel. zeveraars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||
|
![]() Citaat:
En binnen het VB hoor je ook verschillende stemmen. Daarnaast geven hun publicaties veel pijnpunten weer, die ik als een realiteit aanvaard, maar waar anderen graag de ogen voor sluiten. Als dat als racisme aanzien wordt, is het in mijn ogen ver gekomen. Citaat:
Citaat:
Nu ga jij het VB bandieten noemen, terwijl er nog 1 miljoen zijn, die geen racistische moordenaar zijn. Die ene ... tja. Als er morgen een SP A Rood aanhanger een VBer neerknalt, omdat hij zo doordrongen is van zijn anti-gevoel tegen die partij en dat wordt ik de krant vermeld, wordt dan heel die partij onmiddelijk als moordenaar bestempeld? Ik heb trouwens nergens gelezen in geen enkele VB publicatie, dat een hele groep bandieten zijn, enkel de realiteit, dat er bepaalde groepen zijn, waarbinnen meer hinderlijke bandieten zijn dan andere. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, Hitler was niet en deed het niet alleen. Daar stond een heel apparaat en organisatie achter. Wanneer ook nog eens de grote staalconcerns de partij begonnen te bedruipen met bakken geld was er geen houden meer aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() Als mijn goede naam ten onrechte wordt besmeurd en ik daardoor ook nog eens fysieke en of financiële schade leidt, zal ik geen moment aarzelen om je voor de rechtbank te dagen en genoegdoening eisen. Rechten èn plichten werkt in elke richting. Ook het VB laat het al jaren klachten en processen regenen op haar tegenstanders.
Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 11 oktober 2007 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() als rechts en rechts doen alsof ze in de clinch gaan, om elkaar gelijk te geven:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=154 Laatst gewijzigd door filosoof : 11 oktober 2007 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Enkel als men een midrijf pleegt tegenover mijn persoon, die niet enkel met woorden, maar ook met daden geschiedt, acht ik een rechtzaak als mogelijk alternatief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er lijken véél zeveraars te zijn die nog steeds in het verleden leven ...
Het Vlaams blok is al een poosje verleden tijd ... Vélen blijken ook nog steeds niet door te hebben dat er nog steeds mensen gepest worden , en dat daar de bron van frustratie zit bij veel mensen ... 't Zijn net die pesterijen die deze keer iemand hebben laten doorflippen ,en als dat niet wordt ingezien zullen er nog mensen over de schreef gaan ... Wiens schuld is het dan ??? Toch die van degenen die ontkennen dat er een probleem is ... De bron aanpakken is simpel ... Geef toe dat er een probleem is en doe er iets aan ...
![]() |
#176 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar over die "bepaalde omstandigheden" heb ik wel een persoonlijke bedenking, die puur op eigen ervaring gebaseerd is en dus niet de pretentie heeft van wetenschappelijk te zijn. Door de verdediging werd in de laatste fase van het proces het Aspergersyndroom, een autismespectrumstoornis, aangevoerd als mogelijke grond voor de daad van de beschuldigde. Het toeval wil dat ik "bevriend" ben met iemand die aan dit syndroom lijdt. (Ik zet het woord "bevriend" tussen aanhalingstekens omdat een vriendschap in de echte zin van het woord met een Aspergerpatient volgens mij eigenlijk niet mogelijk is). Ik kan me namelijk voorstellen dat een Aspergerpatient (waarvan de aandoening in vele gevallen, inclusief dat van mijn vriend, niet door de familie of entourage wordt onderkend) in bepaalde gevallen in staat zou kunnen zijn tot dergelijke daden. Ook de bevreemdende verklaring van Van Temsche dat hij als enige in de rechtszaal niets voelde bij de getuigenissen van de slachtoffers past perfect binnen het ziektebeeld. Mensen met Asperger verkeren in de onmogelijkheid om sociale regels, omgangsvormen en emoties te begrijpen. Ze kunnen die hoogstens leren "na-apen". Zij zien de wereld door een heel andere bril, en kunnen in bepaalde situaties erg onaangepast gedrag vertonen zonder zich ten volle van de gevolgen bewust te zijn. Ik zeg er echter meteen bij dat agressie geen deel is van het typische ziektebeeld. Ik ken Van Temsche niet en kan dus niet oordelen of hij effectief aan deze ziekte zou kunnen leiden, maar mijn punt is dat ik vind dat deze mogelijkheid nogal snel van tafel is geveegd als een manoeuvre om hem geïnterneerd te krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Terwijl alle studies erop wijzen dat er nog steeds duchtig gediscrimineerd wordt: herinner je de affaire rond de interimbedrijven... Gekte is duidelijk ongeneesbaar indien het om vreemdelingenhaat gaat ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Zijn jullie naast bezeten nu ook totaal blind én doof? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() ![]() De bijna negentigjarige schrijfster, die het ooit meemaakte dat leden van het Nobelprijscommité haar treiterig kwamen zeggen dat ze die prijs NOOIT zou krijgen won hem uiteindelijk toch! Tijdens haar jeugd als blanke in het racistische Rodesië werd ze geconfronteerd met de afschuwelijkheid van het blank/zwart denken en handelen. Wanneer gaan onze racisten en vreemdelingenhaters nu eindelijk eens een boek lezen? Warm aanbevolen! Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
En die waren bepaald niet op hun kopje gevallen! |
|
![]() |