![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had een illegale XP, Vista leek een mooie gelegenheid om het goede pad op te gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heb ik Microsoft aangedaan..........
![]() ![]() ![]() 'Boycot Vista geen slimme actie' Bron: NU.nl ![]() Windows Vista is volgens Huijbregts veel veiliger dan Windows XP. XP had te maken met veel veiligheidsproblemen, waaronder het blastervirus. "Veel onveiligheden op internet (virussen, trojans, etc.) hebben direct te maken met zwakke plekken in Windows XP, die in Vista zijn opgelost", aldus de computerdeskundige. De Consumentenbond stelt dat Vista geboycot moet worden, omdat veel randapparatuur niet werkt. XS4ALL stelt dat de Consumentenbond dan bij hardwarefabrikanten moet klagen en niet bij Microsoft. Ewald van Kouwen van de Consumentenbond vindt dat "niet zo'n gekke redenatie". Toch blijft hij bij de boycot, omdat veel consumenten Vista-pc's zouden hebben die helemaal niet werken. "Op het moment dat het product het helemaal niet doet, kom je niet eens aan vragen over de veiligheid toe". Microsoft is verbaasd over de ophef in Nederland over het besturingssysteem. In andere landen zou er veel minder geklaagd worden over Vista. Speciaal voor Nederland heeft Microsoft de website WindowsVistaService.nl gelanceerd. Ook de brancheorganisatie voor computerwinkels herkent zich niet in het beeld van de Consumentenbond. Secretaris Toon Klaassen denkt dat de Consumentenbond bezig is met een 'publiciteitsstunt'.
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() Ik gebruik al jaren Linux. Ik doe al hetzelfde als windows-gebruikers, maar gratis en legaal. Ik ben geen computerguru, maar ik trek toch goed mijn plan.
Voor een oud laptopje (256 MB) heb ik Zenwalk, een lightweight maar snelle distro (lightweight wil hier zeggen dat er voor elke taak één programma is: dus één browser, één word-editor, ....) Mijn nieuwe PC met Vista begon enorm traag te gaan en ik heb er PCLinuxOS naast gezet. Dat loopt als een trein. De voordelen: - stabiel en degelijk (itt Windows....) - gratis - enorme hoeveelheid programma's (bvb de GIMP = Photoshop-clone): legaal en gratis. - ik heb zelfs geen virusscanner. - en eigenlijk is het mooier dan Windows Eerlijkheidshalve moet ik er aan toevoegen dat niet ALLE windows-programma's een tegenhanger hebben in Linux. 99% heeft dat wel, maar bvb om Flash-animaties (van Adobe) te maken bestaat nog niet (ze zijn het wel aan het maken). Over spelletjes kan ik me niet uitspreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |