Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 20:35   #161
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Hertog, we hoeven geen splitsing. We willen een splitsing zonder prijs. In het parlement, meerderheid tegen minderheid. Alle andere splitsingen zijn een bestendiging van het kolonialisme.

De NVA is vandaag deel geworden van de évolués, de pathetische strebers met een bril op die op een goed blaadje willen staan bij de meesters en denken zo respect te krijgen.

Vanaf vandaag vecht ik - als complete partijloze - mee voor de vernietiging van de NVA. Zoals ik destijds deed voor de VU, en uiteindelijk kreeg wat ik wou.

Juni 2009: dan bestaat de NVA niet meer.
Ik begrijp je boosheid als het waar zou zijn maar volgens mij heb ik een andere zevende dag gezien dan de meeste hier. Hij zei: 'Dat er nog geen enkel communautair akkoord was bereikt'. en dat 'ze nog als vanaf 11 juni moesten beginnen'.
Hij klonk zeker niet als een pathetische streber.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:36   #162
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Tsja, dat noemen ze nu eenmaal politieke realiteit. Je kan geen federale regering vormen met partijen die je tegelijkertijd een wet in de maag splitst waar ze vierkant tegen zijn. Daar schuren de eigenheden van de parlementaire democratie en het coalitieproces tegen elkaar aan.
Als "de politieke realiteit" het alfa en het omega is voor u, waarom legt u er dan niet direct de blok op? België is de politieke realiteit, aanvaard die dan maar en stop met te leuteren over Vlaamse autonomie.
Kortaf is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:36   #163
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Vanaf vandaag vecht ik - als complete partijloze - mee voor de vernietiging van de NVA. Zoals ik destijds deed voor de VU, en uiteindelijk kreeg wat ik wou.
Vlaanderen zal u ongetwijfeld dankbaar zijn. Uiteraard is het Vlaams-nationalisme gebaat bij voortrekkers die zich bij uitstek bezig houden met het vernietigen van elkaars partijen...
zorroaster is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:37   #164
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Dringende vraag: zijn er hier NVA-ers die weten of de statuten toelaten dat iemand die pas zijn lidkaart gekocht heeft, meestemt in het congres over regeringsdeelname?
Uiteraard sluiten de statuten dat uit. Er is een termijn van een maand of vijf-zes na de aanschaf van de lidkaart vooraleer er effectief stemrecht op een congres wordt verworven, en uw reactie maakt meteen duidelijk waarom die regel bestaat.
zorroaster is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:37   #165
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Blijkbaar hebben de meeste vandaag allemaal een speciaal hoorapparaat dat iets anders hoorde dan er gezegd is, en vertikken ze het om de uitleg die hier veelvuldig is gegeven degelijk te lezen.
Terug inslikken zullen velen moeten doen...

.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:38   #166
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik begrijp je boosheid als het waar zou zijn maar volgens mij heb ik een andere zevende dag gezien dan de meeste hier. Hij zei: 'Dat er nog geen enkel communautair akkoord was bereikt'. en dat 'ze nog als vanaf 11 juni moesten beginnen'.
Hij klonk zeker niet als een pathetische streber.
De toetssteen voor het kartel is: BVH splitsen zonder prijs. Dat zal aantonen dat ze het kolonialisme afgelegd hebben. Elke poging om de splitsing te regelen buiten het parlement om, beschouw ik inderdaad als een voorzetting van de koloniale machtsverhoudingen. Er is geen reden waarom ik de daders daarvan nog zou steunen.
Kortaf is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:40   #167
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vlaanderen zal u ongetwijfeld dankbaar zijn. Uiteraard is het Vlaams-nationalisme gebaat bij voortrekkers die zich bij uitstek bezig houden met het vernietigen van elkaars partijen...
Vooreerst: ik ben geen Vlaamsnationalist.

Ten gronde: als u op dit moment aan het onderhandelen bent over de splitsing van BHV, wat heeft u dan in hemelsnaam met Vlaamsnationalisme te maken?

Tenslotte: vanzelfsprekend is Vlaanderen gebaat bij het opruimen van een Vlaamsnationale travestie. Alleen duidelijkheid kan ons vooruithelpen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 14 oktober 2007 om 20:42.
Kortaf is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:40   #168
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Jullie denken bij militie aan aanslagen of zelf ten aanval trekken. Je kunt ook een militie hebben die ter verdediging wordt gebruikt van de partij, maar ook wanneer de Belgische staat de rechten van het Vlaamse volk dusdanig zou schenden, dat er een tegenreactie moet komen.

De schandalige behandeling van Filip Dewinter en Frank Vanhecke in Brussel door Waalse politie, is hier een uitstekend voorbeeld van hoe radicale Vlaams nationalisten zich beter moeten laten verdedigen.
De ruwe essentie van een staat is het zich toe-eigenen van het geweldmonopolie. Als jij met je Vlaamse militie de rijkswacht gaat wegtimmeren op een VB-betoging, komt de rijkswacht de volgende keer met viermaal meer opdagen, zo simpel is dat.
zorroaster is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:41   #169
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ten gronde: als u op dit moment aan het onderhandelen bent over de splitsing van BHV, wat heeft u dan in hemelsnaam met Vlaamsnationalisme te maken?
Ik wist niet dat daar een fatwa over bestond die beide zaken uitsloten. Verrijk me gerust met meer inzicht daarover.
zorroaster is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:41   #170
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De toetssteen voor het kartel is: BVH splitsen zonder prijs. Dat zal aantonen dat ze het kolonialisme afgelegd hebben. Elke poging om de splitsing te regelen buiten het parlement om, beschouw ik inderdaad als een voorzetting van de koloniale machtsverhoudingen. Er is geen reden waarom ik de daders daarvan nog zou steunen.
Kortaf, jij hebt de actualiteit NIET uit eerste hand gevolgd, of stoppen in je oren gehad...

.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:46   #171
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat daar een fatwa over bestond die beide zaken uitsloten. Verrijk me gerust met meer inzicht daarover.
Van iemand die zich Vlaamsnationalist noemt, zou ik een minimum aan inzicht verwachten in de Belgische machtstructuren.

Onderhandelen over BHV is in de FDF-logica stappen, jullie geven hen zeggenschap over Halle-Vilvoorde.

Terwijl je in het parlement voor eens en altijd duidelijk kan maken dat het voortaan de democratische meerderheid is die dit land regeert.

Neen, als BHV gesplitst wordt buiten het parlement, is dit een casus belli die ernstiger is dan het Egmontpact.
Kortaf is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:47   #172
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Blijkbaar hebben de meeste vandaag allemaal een speciaal hoorapparaat dat iets anders hoorde dan er gezegd is, en vertikken ze het om de uitleg die hier veelvuldig is gegeven degelijk te lezen.
Terug inslikken zullen velen moeten doen...

Eddy B
als ik hier vandaag de reacties ivm BDW lees, gegeven door vb Herr oberst, Sabatage, Fieseler, Jan Meuleman, Patrik, Knupel, kortaf e.a.. Wel dan hebben die toch allemaal 'nen andere' oorarts als BDW.

Enne, terug inslikken ....... uwen honger gaat snel overgaan, nog effe afwachten (tot 2009 : What a joke!) en ..... slikken maar'
Oud 14 oktober 2007, 20:48   #173
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kortaf, jij hebt de actualiteit NIET uit eerste hand gevolgd, of stoppen in je oren gehad...
Elk akkoord over BHV buiten het parlement is een bestendiging van de minderheidsrol van de Vlamingen.

Ik zal degenen die zo'n akkoord afsluiten bevechten tot ze vernietigd zijn, zoals de VU.
Kortaf is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:48   #174
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hij HEEFT hem al eens eerder gebruikt, maar ik kan me niet herinneren wanneer, maar ja, schrijf maar op
Ik ga ze nog eens op een rijtje zetten:

een kaakslag voor de Vlamingen
het been stijf houden
voet bij stuk houden
niet plooien
de broek afsteken
met de billen bloot staan
plat op de buik gaan
onder de lat door
er moet vis in de pan liggen
een lepel suiker

en volgens sommigen zal: "slikken" ook nog moeten toegevoegd worden
straatrue is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:51   #175
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht

als ik mij niet vergis ging het om het slikken van een bittere pil (met wat suiker)
Oud 14 oktober 2007, 20:52   #176
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Elk akkoord over BHV buiten het parlement is een bestendiging van de minderheidsrol van de Vlamingen.

Ik zal degenen die zo'n akkoord afsluiten bevechten tot ze vernietigd zijn, zoals de VU.
Je ontkent dus niet dat je de actualiteit niet zelf gevolgd hebt, en dus eigenlijk ingaat op de stemmingmakerij.
Wel, ik kan je uit eerste hand vertellen dat BHV zal gestemd worden in het parlement.
Nu content?

PS: er was er zelfs ene hier, een paar paginas terug die kwaad was op BDW omdat die stelde dat BHV in het parlement ging gestemd worden! Zoveel voor politieke kennis en weten waarover ze praten...
Ik raad je aan om sevves eens naar de heruitzending te kijken. Jammer genoeg zal daar in geknipt zijn, zoals gewoonlijk, maar je zal zien dat je je druk maakt om niets. Wél goed luisteren he!

.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:53   #177
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht

het been stijf houden
voet bij stuk houden
niet plooien
de broek afsteken
plat op de buik gaan
onder de lat door
een lepel suiker

"bittere pil slikken" kan je daar van maken

.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:54   #178
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Terwijl je in het parlement voor eens en altijd duidelijk kan maken dat het voortaan de democratische meerderheid is die dit land regeert.
Er bestaat een federaal België, met twee componenten die elkaar in bedwang houden. Essentie van het voortbestaan ervan is dat geen van beide partners, ook al heeft die een beperkte mathematische meerderheid, eenzijdig zijn wil oplegt. Die "democratische" meerderheid is die van één deelstaat tegenover de andere, dat is geen simpele partijpolitieke meerderheid.

Houd ik van dat federale België en haar politieke logica? Nee. Maar ik ben realist genoeg om te beseffen dat er op dit moment meer mensen én verkozenen zijn die er wel genoeg van houden om een eenzijdige splitsing van BHV een fictie te maken. Louter op zich is de eenzijdige splitsing logisch, maar in het kader van regeringsonderhandelingen is zoiets onmogelijk te verkopen aan de partijen die nog wel in de federale logica redeneren.
zorroaster is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:55   #179
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
"bittere pil slikken" kan je daar van maken
Oké:

het been stijf houden
voet bij stuk houden
niet plooien
de broek afsteken
plat op de buik gaan
onder de lat door
een lepel suiker
een bittere pil slikken

Laatst gewijzigd door straatrue : 14 oktober 2007 om 20:55.
straatrue is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:55   #180
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ontkent dus niet dat je de actualiteit niet zelf gevolgd hebt, en dus eigenlijk ingaat op de stemmingmakerij.
Wel, ik kan je uit eerste hand vertellen dat BHV zal gestemd worden in het parlement.
Nu content?

PS: er was er zelfs ene hier, een paar paginas terug die kwaad was op BDW omdat die stelde dat BHV in het parlement ging gestemd worden! Zoveel voor politieke kennis en weten waarover ze praten...
Ik raad je aan om sevves eens naar de heruitzending te kijken. Jammer genoeg zal daar in geknipt zijn, zoals gewoonlijk, maar je zal zien dat je je druk maakt om niets. Wél goed luisteren he!
Voor BHV mag géén enkele prijs betaald worden, hoe klein het lepeltje suiker ook is. BHV is gewoon het uitoefenen van de wet.
Jeronimo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be