![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 17 oktober 2007 om 06:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste frieteters zijn reeds meer dan 40 jaar de Nederlanders. En de rede dat er minder frieten worden gegeten is simpelweg de kostprijs. Voor 2.5€ in de meeste steden enkel een pakfriet met saus, terwijl je daar in andere zaken ook reeds een hamburger of een pita bij hebt. Daar komt dan nog bij dat 1/4 van de bevolking vegetariër is en dus geen in dierlijk vet gebakken voedsel eet en dat 1/4 van de autochtone bevolking geen frieten lust of ze niet wegens aan hun lijn of gezondheid denkend. De wijziging van de bevolking heeft er dus minder mee te maken dan de wijziging in de levenshouding van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Parlementslid
|
![]() Conclusie van deze draad is dus dat er geen, en let nu goed op 'forumspook' geen maar dan ook geen verband bestaat tussen het verdwijnen van frituren ten voordele van pittazaken.
De oorzaak moet gezocht worden bij factoren zoals: gezondheid, prijs, ligging, vergunningen, veiligheid, gemakzucht, etc... Tweede conclusie: 'forumspook' kan beter een frituur beginnen dan zich nog langer op dit forum belachelijk te maken, hij zal er meer respect met oogsten en tegelijk zijn goede zaak dienen. Die goede zaak zijnde zijn Vlaamse identiteit. Ten derde: er zijn stilaan meer frituren in Holland dan in België, of ze beter zijn durf ik te betwijfelen en dan nog alleen uit puur chauvinisme. Laatst gewijzigd door Ovidius : 17 oktober 2007 om 07:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Europees Commissaris
|
![]() Frietkoten vervullen een belangrijke sociale functie. 's Nachts zijn ze vaak de enige plekken waar licht brandt en waar iemand aanwezig is. Dat de mensen die er werken vaak ernstig bedreigd worden, toonde het geval aan van de frituriste in Antwerpen die een maand geleden op weerzinwekkende wijze gefolterd werd voor een paar euro's. Frietkoten die 's nachts open zijn, hebben recht op een beschermd statuut . Ze zouden een rechtstreekse communicatielijn met de lokale politie moeten krijgen, en een schriftelijke overeenkomst die garandeert dat de politie er vijf minuten na een alarm aanwezig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vergeet ook niet te vermelden wie er in de pissijnen heeft g...n. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 17 oktober 2007 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kebab en pitta zaken schijnen deze moeilijkheden niet te kennen, vermits er méér en méér zijn. Hoe komt dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar kebab, pitta's, en andere Fatburgers, d�*t is regelrecht vergif! Zulke zaken moet je gewoon boycotten. Als je nu echt eens een snelle warme maaltijd nodig hebt, eet een pakje friet, en niet van die vreemde afval.Voor jullie eigen goed, mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeie vraag.
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Helga, die blond was maar op zijn Marilyn Monroes was een echte Gentse volksvrouw. Je moest er aanschuiven in de weekends, maar deed dat bijna met vroomheid. Je wist immers dat je concurenten in het aanschuiven culinaire frietenliefhebbers waren, mensen die van Tomboektoe zouden naar hier kruipen voor een pakske van Helga's frituur. Zij bediende en rekende af. Voor studenten rekende ze altijd verkeerd (een beetje minder). Haar man, die de frieten bakte was één van de eerste vreemdelingen die in de horeca werkte. ps: Ik denk dat ik de truc ken van Helga en haar allochtone vent. In de film "Camping Cosmos" heeft mijn vriend Jan Bucquoy hem verraden. Maar ik denk er nu pas aan: volgens de film moet je in je frietvet ook kamelenvet doen! (een achtste deel, geloof ik). Proberen! Laatst gewijzigd door ericferemans : 17 oktober 2007 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of we hadden geen eten meer. ![]()
![]() |