![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je neemt me dan ook vast en zeker niet kwalijk dat ik me beperk tot het bekijken van dat stukje alleen zonder door die hele brok te bekijken je zult begrijpen dat de rest van die 'stemmingmakerij' weinig relevant is btw de zwevende tafel daarvoor zal ook wel 'echt 'geweest zijn, zeker ? Citaat:
het betreft inderdaad een variatie maar je vergeet er wel even makkelijk bij dat dit voorbeeld al helemaal niets voorstelt - je krijgt die lepel niet in het begin te zien - nooit laat hij die lepel op de plaats waar het uiteindelijk vermeend te moeten breken zien gedurende gans het procedé - er is geen enkel garantie dat het niet om een vooraf bewerkte lepel en/of goochelreplica betreft dan nog maar om te zwijgen dat het enkel een filmpje betreft en niet de act onder gecontroleerde omstandigheden Laatst gewijzigd door praha : 8 oktober 2008 om 00:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar de echte kracht ligt in het feit dat men de toeschouwer(s) steeds afleidt van wat werkelijk plaatsgrijpt ... vaak is dat bijzonder simpel en dat merk je ook als men mensen bevraagt hoe men denkt dat een goocheltruuk uiteindelijk in elkaar steekt de meest complexe en vergezochte zaken hoor je dan ... tot je bijna gaat denken dat bovennatuurlijke zaken méér voor de hand zouden liggen... was het niet dat je vooraf wéét dat het slechts een goochelen was ook in dit geval zou het dus veel simpelder kunnen zijn dan meteen te gaan denken aan high-tech lepels ed bijzonder leuk is sommige van die truuks ( die al lang passé zijn / ontmaskerd zijn / of die voor een prikje te koop stonden ) uitgelegd te krijgen ( uiteraard liefst met beeldmateriaal ) Laatst gewijzigd door praha : 8 oktober 2008 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier nog een interessante docu over een ander paranormaal fenomeen: remote viewing. Dit zijn mensen die zaken kunnen zien op een afstand zonder dat ze daar fysisch zijn.
Het is een interessante docu in die zin dat het wordt bekeken door een weteschapsjournalist die geen geloof heeft in paranormale fenomenen. Ook komt er een stukje in over het buigen van lepels. Het leger heeft remote viewing gebruikt, komt ook in de docu aan bod. Een aanrader: http://video.google.nl/videoplay?doc...45984442&hl=nl
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @exodus
en hoe zit het nu plots met Geller ? dat doe je nu iedere keer of het nu gaat over bovennatuurlijke krachten, ufo's ,twin-towers of wat dan ook iedere keer opnieuw negeer je gewoon de feiten en kom je weer met wat anders op te proppen kan je nu gewoon voor jezelf niet toegeven dat iemand zoals Geller jou ( en vele anderen ) gewoon in de maling nam/neemt ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles is gezegd geweest over Geller, het is duidelijk waar beide kampen staan, en dat verdere discussies over hem niet veel meer zullen baten. Het staat mijn vrij over een ander onderwerp te beginnen dat trouwens ook een link had met het vorige (lepel buigen). Men moet zelf onderzoeken ipv op het forum te komen en te proclameren dat je het allemaal al weet.
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
alleen trek je blijkbaar nooit conclusies voor jezelf als je nu nog afkomt met verhaaltjes in den trend dat Geller wel degelijk begaafd is/was maar dat loutere laksheid gecombineerd met druk onder z'n grote faam hem ergens dwong goocheltruuks te gaan gebruiken waar hij achteraf door de mand viel.... dan ben je gewoonweg niet meer serieus _om niet te zeggen : zeer flauw en kinderachtig_ bezig ( uiteraard blijft het mogelijk in het geval van Geller net als voor een eender ander persoon maar enkel in het licht als men eenmaal de hypothese vooropstelt dat er zoiets als het bovennatuurlijke zou bestaan ) kortom, Geller is het zoveelste vermeend geval dat weeral op niets uitdraait ( ? blijven er nog wel kandidaten over ) en dat had ik graag van jou bestendigd gezien Citaat:
Citaat:
ik heb nooit, jamais, nimmer ergens geclaimd dat ik het beter wist en dat het allemaal maar lariekoek zou zijn ik heb wel steeds beweert _dat naar mijn bescheiden mening_ dat er tot nu toe nog steeds geen afdoend bewijs voor geleverd is zover ik daar van op de hoogte ben jij echter.... claimt dat je het wel weet, dat je er onderzoek _uiteraard stukken degelijker en uitgebreider aldus je eigen zeggens_ naar gedaan hebt... dat je er zeker van bent dat zoiets bestaat doch je slaagt er nooit in ondanks die ongelovelijk brede kennis van je met iets fatsoenlijk over de brug te komen |
||||
![]() |
![]() |