Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2007, 19:06   #161
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Heel jammer. Blijkbaar is er teveel druk gezet van het Belgiscistisch-zionistische regime uit en ook in het kartel zelf. Dat belooft weinig goeds voor 7 november ook.
Dit is inderdaad heel spijtig. Ik dacht dat er eindelijk eens iemand was die niet klakkeloos meeliep met de collectieve zelfverwijten, maar spijtig genoeg moet Bart De Wever ons teleurstellen. Het is nog steeds wachten op de eerste politicus die daadwerkelijk de moed heeft om zulke zaken te zeggen en er ook achter te blijven staan. Zelfs het VB heeft deze moed niet, ik ben de eerste om dat toe te geven.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 19:09   #162
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Geen idee eigenlijk, zeg jij het maar. Pas wel op dat je geen enkele wet overtreedt.

Gôh mijn waarde Runnende Flip, ik denk niet dat ik enige wet dan ook overtreedt door te stellen dat het getal dat ik voor ogen heb (http://en.wikipedia.org/wiki/Critici...locaust_denial) heb stukken hoger is dan eender welk getal dat U bereidt bent toe te geven.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 19:10   #163
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Broekschijter Dewever heeft ondertussen zijn verontschuldigingen al aangeboden.
'plat op de buik gaan' heet dat in de wetstraat.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 19:11   #164
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Conform het forumreglement inzake revisionisme kan en mag ik geen antwoord op uw vraag geven. U moet zelf maar eens opzoekingswerk doen.

Met nationaal solidaristische groet

Max

Mijn waarde Max,

Nooit gedacht U zich zou bekennen tot enige vorm van conformisme.
U stelt mij teleur, mijnheer.

die nationaal solidaristische groet mag U houen,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 oktober 2007 om 19:12.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 19:12   #165
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Gôh mijn waarde Runnende Flip, ik denk niet dat ik enige wet dan ook overtreedt door te stellen dat het getal dat ik voor ogen heb (http://en.wikipedia.org/wiki/Critici...locaust_denial) heb stukken hoger is dan eender welk getal dat U bereidt bent toe te geven.
Ik krijg kop noch staart aan de zin die u daar gebrouwen hebt. Ik vroeg gewoon naar een getal, maar blijkbaar heeft u ook al geen idee.

wij verontschuldigen ons voor de holocaust
jullie verontschuldigen zich voor de holocaust
zij verontschuldigen zich voor de holocaust

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 30 oktober 2007 om 19:17.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 19:12   #166
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
VRT Nieuws vanochtend om 7uur al op de radio, en in alle kranten - Terecht!
Er is ook een prima artikel van de liberalen, te lezen in DS (zie beneden).

Antwerpse joden kwaad op Bart De Wever

di 30/10/07 - N-VA-voorzitter Bart De Wever ligt onder vuur voor zijn kritiek op de excuses van burgemeester Janssens aan de Antwerpse joden. De joodse gemeenschap en Open VLD reageren scherp.
Zondag bood Patrick Janssens (SP.A, foto) z'n excuses aan aan de Antwerpse joden voor de medewerking van stadsbestuur en politie aan de jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Bart De Wever noemde die excuses "gratuit" en zei dat ze bedoeld waren om Vlaams Belang te bestrijden. (Belga) Het zijn die uitspraken die in het verkeerde keelgat geschoten zijn bij de joodse gemeenschap.

Volgens Michael Freilich, hoofdredacteur van een joods tijdschrift, zou hij zich zorgen maken om de de Antwerpse joden als de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester.

Freilich heeft om een reactie gevraagd van De Wevers kartelpartner CD&V. Open VLD-zwaargewichten Karel De Gucht, Patrick Dewael en Bart Somers van hun kant hebben een open brief geschreven.

Daarin schrijven ze dat De Wever als Vlaams-nationalist zelf worstelt met zijn oorlogsverleden en dus begrip zou moeten hebben voor de joden.

http://www.standaar d.be/Artikel/ Detail.aspx? artikelId= MQ1J8PNM

dinsdag 30 oktober 2007

Verwerkt verleden?
WAAROM PATRICK JANSSENS' EXCUSES NIET 'GRATUIT' ZIJN

Karel De Gucht , Patrick Dewael en Bart Somers zijn verbaasd over de uitspraken van Bart De Wever die de excuses van Patrick Janssens aan de joodse gemeenschap 'gratuit' vindt. 'Wie zoveel de nadruk legt op het eigen onverwerkt verleden, heeft niet het recht anderen hun verwerkingsproces te misgunnen.'

N-VA-voorzitter en gemeenteraadslid Bart De Wever vindt de excuses van de Antwerpse burgemeester Patrick Janssens (SP.A) aan de joodse gemeenschap 'gratuit'. Hij begrijpt niet waarom ze nu nog nodig zijn en vermoedt dat ze misbruikt worden in de strijd tegen het Vlaams Belang (DS 29 oktober). Die analyse verbaast ons, zeker van een historicus, en in de gebruikte argumenten spreekt hij vooral zichzelf, en niet Patrick Janssens, tegen.

Volgens Van Dale betekent 'gratuit' zoveel als ongegrond. In de volksmond draagt het woord ook echo's van irrelevant of gemakkelijk in zich. De excuses van het Antwerpse stadsbestuur zijn geen van deze dingen, en De Wevers afwijzing ervan is dan ook verbazingwekkend.

Aanleiding van de excuses is immers het boek 'Gewillig België, overheid en jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog' onder redactie van Rudi Van Doorslaer, directeur van het Studie- en Documentatiecentrum Oorlog en Hedendaagse Maatschappij (Soma). In het 1.150 pagina's dikke boek is een zeer grondige bespreking van de jodenvervolging in al zijn facetten terug te vinden die De Wever als historicus normaal gezien zou moeten overtuigen.

Dat Antwerpen in dit tragische verhaal een speciale rol speelde, wordt door historicus Nico Wouters uitgediept. 'In geen enkele andere Belgische grootstad speelde de gemeentepolitie een dergelijke grote rol in de aanhouding van zo veel joden,' stelt hij vast. Ook de bredere context van de Antwerpse situatie wordt uit de doeken gedaan, zoals de sterkere geografische concentratie van de Antwerpse joden tegenover de Brusselse, de hardere aanpak van de Duitse lokale overheid in Antwerpen, de centralisatie van het Antwerpse bestuur tegenover de gefragmenteerde Brusselse besturen enzovoort.

Iedere uitspraak over deze materie vraagt dus om flink wat nuance. Maar men kan niet anders dan vaststellen dat de andere opstelling van politieke en bestuurlijke kringen in Antwerpen en Brussel ten opzichte van de jodenvervolging deels te verklaren is vanuit het politieke en mentale klimaat, dat in Antwerpen 'gunstiger' was voor het uitvoeren van anti-joodse maatregelen dan de Brusselse meeranglofiele en anti-Duitse publieke opinie, en dat de gevolgen ervan verregaand waren.

Ongegrond is dus zowat het laatste wat je de woorden van Patrick Janssens kunt noemen, ongenuanceerd of politiek opportunistisch vonden wij ze evenmin. Patrick Janssens haalt in zijn toespraak uitdrukkelijk aan dat de situatie nu niet te vergelijken is met die van 65 jaar geleden en de huidige generaties bestuurders niets te maken hebben met gebeurtenissen die plaatsvonden voor ze geboren waren. Ook in de reacties van het Forum der Joodse Organisaties hebben we geen verwijzingen gehoord naar actuele, laat staan partijpolitieke toestanden.

Dit is des te opvallend omdat de bespiegelingen in 'Gewillig België' over de politiek-ideologisc he context van vreemdelingenhaat in die tijd een bredere discussie wel waard zouden zijn. Maar zowel het Forum als de burgemeester hebben uitdrukkelijk geen hedendaags politiek signaal willen geven.

Toch is het dat waar Bart De Wever hen van verdenkt, het misbruik van de geschiedenis in de strijd tegen extreemrechts. Eens te meer legt hij daarmee iedereen zwijgplicht op over al wat met extreemrechts te maken heeft, nu en in het verleden.

Dat is zowel maatschappelijk als wetenschappelijk een kromredenering en we kunnen ons niet van de indruk ontdoen dat net de afwijzing, meer dan de excuses zelf, vooral een politiek signaal is.

Bart De Wevers reactie gaat immers verder waar hij verwijst naar de 'moeilijke omstandigheden waarin de bestuurders beslissingen moesten nemen'. Hij vindt het 'niet zo moedig om nu naar die mensen na te trappen'. De Antwerpse excuses zijn volgens hem dus niet alleen inopportuun en laattijdig, hij blijkt ze ook onnodig te vinden. Verklaringen gaan zo over in verontschuldigingen , een redenering die in het licht van 'Gewillig België' zonder meer ongegrond genoemd moet worden.

Neen, de Antwerpse excuses zijn voor ons een volkomen, terecht en belangrijk maatschappelijk signaal.

Dat het aanbieden van excuses een positieve en nuttige stap kan zijn bij het verwerken van het verleden in een stad die zo belangrijk is voor de joodse gemeenschap, tegenover een gemeenschap die zo belangrijk is voor de stad, lijkt politiek en maatschappelijk verre van irrelevant of goedkoop.

Het erkennen van fouten uit het verleden en het aanbieden van excuses voor schuldig verzuim en actieve schuld door overheidsinstellige n, lijken ons een logische conclusie van dergelijk grondig studiewerk. Of is historisch onderzoek voor Bart De Wever enkel aanvaardbaar als het maatschappelijk neutraal en nutteloos is?

De Vlaams nationale traditie, waartoe De Wever zich graag rekent, is meer dan gelijk welke andere politieke stroming gekleurd door en geworteld in het verleden. Wie zoveel de nadruk legt op het eigen onverwerkt verleden, heeft niet het recht anderen hun verwerkingsproces te misgunnen.

Karel De Gucht (Open VLD) is minister van Buitenlandse Zaken, Patrick Dewael (Open VLD) is minister van Binnenlandse Zaken, Bart Somers is Open VLD-voorzitter
het zou veel politici goed uitkomen moesten ze de nva ook in een cordon kunnen duwen...
Oud 30 oktober 2007, 19:13   #167
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Geronimo Bekijk bericht
  • Ten eerste: ik ben geen antisemiet.
  • Ten tweede: het is geen cartoon van Ahmedinejad
Je zegt wellicht dat het een cartoon van Ahmedinejad is, omdat de media je hoofd vol stopt van Ahmedinejad. Net zoals de media altijd maar de slechte kant van de Palestijnen toont en de goede kant van de Israëli's.

Wanneer je zegt dat de Palestijnen door de Joden worden opgejaagd als wild en ze worden behandeld als vuil net zoals dat gebeurde met de Joden tijdens WO II, word je bekeken als een antisemiet. Dat mag je niet zeggen!

Die houding van de meeste mensen maakt me bang en doet me denken aan de onbewogenheid bij de jodenvervolging tijdens WOII. En dan zegt men achteraf: "Wir haben es nicht gewüsst".

De houding van de meeste Joden is hypocriet. Niet alle Joden uiteraard. Gelukkig zijn er ook een heleboel die zich verzetten tegen de wanpraktijken in Israël. Maar de meerderheid ziet er geen graten in. 'Een Palestijn meer of minder, het zijn toch allemaal terroristen.'

Het wordt tijd dat er intere en externe reactie komt!
De tekening waar je zo dol op bent komt van de Iranese wedstrijd voor het maken van antisemitische cartoons, als wraak op de Mohammed cartoons!

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 19:25   #168
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Broekschijter Dewever heeft ondertussen zijn verontschuldigingen al aangeboden.
Ik wacht nog altijd op de reactie van de broekschijters van het VB.

Jammer van De Wever.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 19:28   #169
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik bespeur ook een Belgicistisch complot om in de aanloop naar 7 november de NVA te verzwakken.

Dit naast het allomtegenwoordige zionisme uiteraard.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 19:28   #170
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ik wacht nog altijd op de reactie van de broekschijters van het VB.
wsl wel weer zoals gewoonlijk: honderd-en-éen verschillende geluiden, totdat de partijtop éen of andere vis-noch-vlees verklaring aflegt.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 19:42   #171
system
Banneling

Standaard

Citaat:
PollyCorrect
.../...
Dat Antwerpen in dit tragische verhaal een speciale rol speelde, wordt door historicus Nico Wouters uitgediept. 'In geen enkele andere Belgische grootstad speelde de gemeentepolitie een dergelijke grote rol in de aanhouding van zo veel joden,' stelt hij vast. Ook de bredere context van de Antwerpse situatie wordt uit de doeken gedaan, zoals de sterkere geografische concentratie van de Antwerpse joden tegenover de Brusselse, de hardere aanpak van de Duitse lokale overheid in Antwerpen, de centralisatie van het Antwerpse bestuur tegenover de gefragmenteerde Brusselse besturen enzovoort.
Ik heb het boek van Nico Wouters gelezen. Niet slecht. Maar over Antwerpen is hij heel summier en belicht hij de dingen vanuit éénzelfde hoek. Niet erg historisch objectief voor een historicus. Als hij het bestuur van Antwerpen uit de doeken doet tijdens de oorlog, dan moet hij alle (of zoveel mogelijke) partijen aan het woord laten, en dat doet hij niet. Onbegrijpelijk eigenlijk.

Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2007 om 19:49.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 19:44   #172
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
het zou veel politici goed uitkomen moesten ze de nva ook in een cordon kunnen duwen...
Dat zou wel een grap zijn, BDW zou nogal een gezicht trekken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 19:46   #173
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
De tekening waar je zo dol op bent komt van de Iranese wedstrijd voor het maken van antisemitische cartoons, als wraak op de Mohammed cartoons!

Mag er niet meer gelachen worden dan? Zijn er nu ook foute cartoons?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 20:05   #174
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Max van Dietsland, vraag. Bestaat er een judeo-christelijke traditie?
Een uitstekende vraag waarop niet altijd duidelijk geantwoord wordt. Na enig zoekwerk heb ik het volgende hierover gevonden:

Men moet zich eerst afvragen op welke manier de eerste christenen zich gemanifesteerd hebben. Naar alle waarschijnlijkheid waren de eerste christenen joden... die samenleefden met met de 'judeo-joden'. Beschouw dit als een term om de joden te duiden die op de 'traditionele' manier leefden, volgens de Talmud.

In de jaren 70 werd Jeruzalem http://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Jerusalem_(70) verwoest en kwam er (of was er al) een eerste differentiatie tussen christenen en joden. Dit heeft zich geuit in een verschillend gedrag ten opzichte van de ondersteuning van die opstand tegen Rome.

Hierdoor ontstond een eerste volksverhuizing van Joden naar Alexandrië, waar ze een sterke gemeenschap vormden. Deze gemeenschap kwam in 115 in opstand tegen keizer Trajanus http://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_...lexandri%C3%AB , die daar nogal kordaat op reageerde. Gevolg: die ganse joodse gemeenschap werd uitgemoord of verspreid. Het is niet duidelijk wat daarmee gebeurde.

Maar het belangrijke feit is dat dit een einde betekende van de judeo-christelijke samenleving, die nu plaats ging maken voor wat men technisch (pagan-christian) de heidens-christelijke samenleving zou noemen. Onder heidens versta ik de Romeinse filosofiën. (Persoonlijk vind ik daar niets heidens aan!)

Men kan zich inderdaad vragen stellen waarom er nergens teksten te vinden zijn over het nieuwe testament in het Hebreeuws of Aramees. Waarom waren deze allemaal aanwezig in het Grieks? De heidens-christelijke samenleving moet dus reeds vroeg aangevangen hebben om alle sporen van judeo-christelijke samenleving uit te wissen.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 30 oktober 2007 om 20:14.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 20:05   #175
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Ik vind het vreemd dat men zo hard schiet op N-VA. Men gaat toch niet beweren dat men schrik heeft van die partij?
Nazi's zijn nazi's.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 20:19   #176
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Nazi's zijn nazi's.
Dus toch schrik van het nva
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 20:23   #177
Banneling

Standaard

Citaat:
Nazi's zijn nazi's.
Probeer je radeloosheid een beetje onder controle te houden Hans.
Je bent het beste bewijs dat heel "deze storm in een glas water" draait om het verzwakken van de Vlaamse stem in de regeringsonderhandelingen.
Ben je niet beschaamd om zo open en bloot de collaborateur van Olivier Mangain uit te hangen?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 20:38   #178
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Max van Dietsland, vraag. Bestaat er een judeo-christelijke traditie?
Hier is een tekst die enigszins verder gaat op hetgeen ik daarjuist verklaarde:

Wars between the Jews and Romans: the War of 66-70 CE
http://www.livius.org/ja-jn/jewish_wars/jwar03.html

"...In November, however, the army was forced to return; on his way back, he was defeated by one of the leaders of the Zealots, Eleaser son of Simon. Humiliation was added to the disgrace: the legion lost its standard. This may have been a Jewish success, but it was clear that the Romans would return with a larger army, and many people left Jerusalem, leaving it in the hands of the radicals. There is a late tradition that says that among those who went away, were the Jewish Christians. "

Nu is dat niet zomaar een traditie. Andere bronnen (moet ik nog opzoeken) spreken van een uitdrijving van de Joodse Christenen… omdat ze de opstand niet gesteund hadden. Men kan hier stellen dat de eerste christenen uit Judea verjaagd werden, omwille van hun politieke opvattingen. Gedurende de volgende jaren verbeterden de verhoudingen zeker niet.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 20:53   #179
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Probeer je radeloosheid een beetje onder controle te houden Hans.
Je bent het beste bewijs dat heel "deze storm in een glas water" draait om het verzwakken van de Vlaamse stem in de regeringsonderhandelingen.
Ben je niet beschaamd om zo open en bloot de collaborateur van Olivier Mangain uit te hangen?
En inderdaad! Ze zijn er als de kippen bij om ook hun duit in het zakje te doen, zie maar:

Citaat:
Réaction aux déclarations de M. Bart De Wever faisant suite �* l’initiative du bourgmestre d’Anvers

Pour être l’auteur d’une proposition visant �* instituer une commission d’enquête parlementaire chargée d’examiner des éventuelles responsabilités des autorités belges dans la persécution et la déportation des juifs de Belgique au cours de la deuxième guerre mondiale, le président du FDF, Olivier Maingain, considère que l’initiative prise par le bourgmestre d’Anvers de présenter les excuses officielles de sa ville �* la communauté juive en raison du concours apporté par les autorités communales de l’époque �* l’arrestation de nombreux membres de cette communauté dès août 1942, est un geste qui mérite estime et respect.

Par ses déclarations inadmissibles, tant sur le plan historique que politique, le président de la NV.A, M. Bart De Wever, démontre une fois de plus que le mouvement nationaliste flamand ne peut assumer ce moment pénible de l’histoire de notre pays. La collaboration avec le régime nazi a été le fait de dirigeants et responsables de l’époque en raison de choix idéologiques exécrables. La collaboration n’est pas �* imputer �* une communauté linguistique plus qu’�* une autre mais il est intolérable que le mouvement nationaliste flamand tente encore de la justifier, voire de l’excuser.

Par ses déclarations, M. Bart De Wever perpétue la tradition la plus condamnable du mouvement flamand enclin �* nier une réalité historique incontestable.

Guy Debisschop
Porte-parole
http://www.fdf.be/spip.php?article1729
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 20:58   #180
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nazi's zijn nazi's.
- you're patethic mode - en schizofrenen zoals u dienen hulp te zoeken...
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be