![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Vreemdeling
|
![]() Oh heelal, wat een discussie. Dat de profeet met een meisje van 9 sexuele betrekking had is wat mij betreft inderdaad geen kwestie van pedofilie, maar van toepassing van sociale regels die in die maatschappij golden. Zelfs het psychische leed dat daarmee aangedaan is zal in verhouding staan met de maatschappelijke afwijzing van het gedrag. (het lichamelijke natuurlijk niet)Aan de andere kant vind ik het, met alle respect voor uw mens zijn, erg dat je je in allerlei bochten wringt om de woorden van een zevende eeuwer in overeenstemming te brengen met je huidige inzichten inzake moraal en levensbeschouwing. Mocht de khoran de laatste tekst geweest zijn die een opperwezen aan mensen voordraagt, dan zouden al die ethische verwezenlijkingen van de laatste eeuw er in hebben gestaan. Staan ze er niet dan zijn er maar twee mogelijkheden, of de khoran is gewoon een tekst als een ander, of die ethische vooruitgang is vals, en de gebruiken van een zevende eeuwse stad op het arabisch schiereiland is de enig zaligmakende. En dan is het niet erg binnen het huwelijk sexuele betrekkeingen te hebben met een negenjarige. Achja, ik word triest van dit soort discussies... In ieder geval heb ik even veel respect voor de islam, het rooms katholieke geloof, calvinistische, doperse en lutherse stromingen. En dat respect is voor de dragers van die denkbeelden. Niet de beelden zelf. Mensen bestaan en dat maakt hen zo belangrijk.
veel geluk nog met deze discussie, en mogen jullie er voor eens en voor altijd uitkomen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Discussie is altijd goed om: 1) Misverstanden uit te schakelen 2) Elkaar beter leren kennen 3) Bijleren 4) Ook leuk en veel beter dan computer spelletjes ![]() 5) .. etc. Ja, ik hoop het ook want veel mensen kopieren zomaar de lullen en onzin van de onbekende nietszeggende ongeschoolde Ali Sina en zijn sites answering-islam en faithfreedom !! Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 9 november 2007 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Fikr_El7or;3060185]Ja, ik hoop het ook want veel mensen kopieren zomaar de lullen en onzin van de onbekende nietszeggende ongeschoolde Linda Bogaert en sites zoals flwi.ugent.be/cie/, answering christianity, islam in Belgie, moslimjongeren in Belgie, vrouwen en islam, answering faithfreedom en kifkif !!
Waarom de islam wel degelijk het probleem is. http://www.motionbox.com/video/player/1c9dddb01c1de492?#1
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 9 november 2007 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 9 november 2007 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik ga hier laater een topic starten over de onderwerpen van Robert Spencer. Islam is geen probleem, het probleem is iets dat probleem veroorzaakt! Studeer de geschiedenis van België, Europa, URSS en USA dan zal je veel dingen begrijpen. Groetjes Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 9 november 2007 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
11 argumenten, Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jou argument blijven beweren heeft geen zin. Ik heb er een andere topic aangemaakt om bronnen, bewijzen, referenties, betrouwbaardheid van de bronnen, .. te bespreken: Historische kritiek Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#169 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://ww.flwi.ugent.be/cie/bogaert/index.htm Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 november 2007 om 23:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou u zelf bestempelen als iemand die naar de waarheid zoekt maar ook tegelijk een eigen mening heeft ! U liegt tegen jezelf als je zegt dat u geen respect heeft tegen anders denkenden/gelovigen ! ![]()
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Islam = subjugate (discriminate) the infidels
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 9 november 2007 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 9 november 2007 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, meisjes van zes, zeven, negen, en zelfs 13 of 14 zijn te jong om te trouwen: het is niet omdat ze menstrueren dat ze reeds psychisch volwassen genoeg zijn om moeder te worden, wat u, uw profeet en al uw geleerden daar ook over mogen denken en zeggen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar het ons om gaat is onze eigen wetten en gebruiken. De rest is zonder waarde voor ons. En hier en nu is jonge meisjes van 9 of 10 jaar neuken gewoon verkrachting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder, om in de samenleving te funktioneren, moet ik eveneens de regels en wetten respekteren die HIER en NU gangbaar zijn. Ik kan ook het risiko nemen deze wetten te overtreden, maar als het uitkomt kan ik gestraft worden. Zo simpel is dat zie, en meer hoeft u er eigenlijk niet van te weten. Denken mag u wel wat u wil, en zelfs uw gedacht zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
2. Moeilijk te bewijzen e. Hoe weet jij het zeker dat ze er geen psychische of lichamelijke gevolgen aan heeft geleden ? Ze zal er wrs ook niets over durven zeggen hebben e. In de Islam hebben vrouwen niet veel te zeggen. 4. Ja, ze wisten toen niet beter. 5. Jep, sommige pedofielen wachten lange tijd eer ze toeslagen. lees maar eens enkele dossiers omtrent pedofilie. 6. Vroeger wist men niet beter. Nu zijn er allerhande studies naargedaan (nee, ik ga ze niet voor u opzoeken, dat kan je zelf ![]() 7. Ze heeft het mss niet durven zeggen uit angst voor slaag te krijgen of dergelijke? 8. zie puntje 7. uit angst gezwegen. 9. wat is er mis met zelfbevrediging? 10. wat hebben kerk en staat met elkaar te maken? je moet niet voor de kerk trouwen e
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Yah Yah, ik ga niet in op dat verhaal over Mohammed en Aischa, op dat punt geef ik u gelijk, in de zesde eeuw na Christus toen Islam ontstond heerste er een ander beeld over vrouwen.Zij werden gezien in het teken van voortplanting en waren om die reden dan ook oorlogsbuit, huwelijken werden ook op negenjarige leeftijd gesloten, omdat niemand, ook de profeet niet, enig idee hadden van seksuele, emotionele en lichamelijke ontwikkeling. Wel wil ik tegenspreken, mocht u van mening zijn dat Mohammed vrouwen rechten gaf, de Islam vernietigde met geweld iedere stam die vrouwen een andere status gaf, waaronder de vele culturen met een matriachale structuur, de laatsten hiervan de toearegs, verdwijnen nu in Marokko.
Wel vind ik het volslagen onzin dat u de indruk geeft dat Islam de bron is van alle wijsheid en dus ook van wetenschap of denkt u daar anders over? De koran is een boek, gschreven een honder vijftig jaar na de dood van Mohammed die zelf ongeletterd was en dankzij zijn eerste huwelijk voldoende middelen kreeg om krijgsheer te worden. De Islam diende om volgelingen aan zich te binden, wie de koran gelezen heeft ziet dit steeds terug komen. Maar terug naar de koran, dit is een boek uit de zevende eeuw en de basis voor het geloof van moslims van vandaag. Mijn vraag aan u, meent u dat ieder woord uit de koran waar is en dit boek letterlijk gevolgd moet worden of is er voor u ruimte tot interpretatie naar deze tijd? Zo ja, heeft u een voorbeeld van een passage met interpretatie wat dit vandaag kan betekenen? Bent u van mening dat de koran de bron is van alle wijsheid dus ook van alle wetenschappen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() De vraag is ook wel : heeft het zin te discussieren met een persoon met fundamentalistische ideën?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men kan het vergelijken met het christendom: bemin uw naaste als uzelf, maar de eerste christenen hadden geen enkel probleem met het instituut van de slavernij, met castratie van kinderen, met kindhuwelijken, enz. omdat dit toen vrij courante praktijken waren. Wat nog niet wil zeggen dat daarom de slavernij, castratie, enz, ethisch goed te keuren viel. Laatst gewijzigd door system : 10 november 2007 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was voor Mohammed helemaal niet nodig dat meisjes menstrueerden alvorens ze huwden, want bij de scheidingsvereisten wordt er een apart vers besteed aan het verstoten van echtgenotes die NOG NIET menstrueren!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |