Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 9 november 2007, 12:07   #161
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb het hier al een paar keer over gehad, maar er kwam geen reactie op.

Onvoorstelbaar!
Le roi roept Leterme op om er haast achter te zetten maar Reynders antwoordt koudweg dat hij zich daar geen reet van aan trekt. Eerst moeten alle Vlaamse partijen ook nog op de knieën vallen en het signaal geven dat ze voortaan weer braaf en volgzaam zullen zijn.
Ik heb hier nog geen uur geleden geschreven dat de franstaligen de deal alsnog zouden kunnen torpederen door hun hand te overspelen en teveel te eisen ! En kijk, het lijkt er al op dat zij daar druk mee bezig zijn. Er is nog hoop en die hoop heet : Didier Reynders en franstalige hoogmoed, gekoppeld aan hun legendraische onwetendheid van wat er in Vlaanderen leeft.

Want iedereen moet één ding goed begrijpen : de franstaligen zijn NIET slimmer of leper dan de Vlamingen. Indien zij dat wel waren, dan hadden zij in 2005 de deal van Verhofstadt over BHV aanvaardt (mist microtoegevingen om Spirit aan boord te houden)
Kaal is offline  
Oud 9 november 2007, 12:08   #162
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik ben wel benieuwd naar wat die gezamelijke boodschap zal inhouden
Als De N-VA opstapt doet ze net wat de Franstaligen willen. Niet de CD&V....
Van de CD&V mag de N-VA blijven. De N-VA kan nog veel goed doen maar moet voortaan wel uit het gezichtsveld blijven van de franstaligen... waar de CD&V voortaan alleen mee onderhandelt....
Oud 9 november 2007, 12:09   #163
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van de CD&V mag de N-VA blijven. De N-VA kan nog veel goed doen maar moet voortaan wel uit het gezichtsveld blijven van de franstaligen... waar de CD&V voortaan alleen mee onderhandelt....
hebben ze zonder NVA nog een meerderheid? zeker als er nog wat NVA'ers als opvolger in het parlement komen?
Oud 9 november 2007, 12:10   #164
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Men zou overwegen om buiten de regering te blijven maar wel de meerderheid te steunen: dixit Jan Loones
Oud 9 november 2007, 12:10   #165
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wil jij dan dat de N-VA doet?

Ik zou het liefst hebben dat ze opstapt. Maar blijkbaar is dat volgens jou net wat de Franstaligen willen...
lomeanor is offline  
Oud 9 november 2007, 12:12   #166
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Dit is héérlijk, toch?

De amusementswaarde was al enkele weken aan het zakken, en nu dit. Ik zei gisteren nog dat het allemaal zo flou aan het worden was. Jamaaj m'n botten.

Héérlijk, toch?
Oud 9 november 2007, 12:12   #167
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Wat wil jij dan dat de N-VA doet?

Ik zou het liefst hebben dat ze opstapt. Maar blijkbaar is dat volgens jou net wat de Franstaligen willen...
Hoe kunnen de franstaligen dat nu willen, er is dan gewoon een te krappe meerderheid om te regeren.
Oud 9 november 2007, 12:14   #168
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dit is héérlijk, toch?

De amusementswaarde was al enkele weken aan het zakken, en nu dit. Ik zei gisteren nog dat het allemaal zo flou aan het worden was. Jamaaj m'n botten.

Héérlijk, toch?
Ik vind dat allemaal niet zo heerlijk. Dit is stilaan pure chaos en de gevolgen daarvan kunnen wel eens op de kap van de burger terecht komen.
Oud 9 november 2007, 12:15   #169
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Geloof je dat nu echt Knuppel. Als de N-VA blijft hand en spandiensten leveren aan de CD&V zullen ze door de rechtgeaarde Vlaming gezien worden als quislings die met de verraders blijven samenheulen. De mensen hebben gezien hoe ze terecht of ten onrechte door de knieën gingen in de zaak Dedecker en nu zouden ze in naam van de "grotere" vlaamse belangen weer hetzelfde moeten doen. Het zal mij in ieder geval niet overtuigen.
Oud 9 november 2007, 12:17   #170
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik heb hier nog geen uur geleden geschreven dat de franstaligen de deal alsnog zouden kunnen torpederen door hun hand te overspelen en teveel te eisen ! En kijk, het lijkt er al op dat zij daar druk mee bezig zijn. Er is nog hoop en die hoop heet : Didier Reynders en franstalige hoogmoed, gekoppeld aan hun legendraische onwetendheid van wat er in Vlaanderen leeft.

Want iedereen moet één ding goed begrijpen : de franstaligen zijn NIET slimmer of leper dan de Vlamingen. Indien zij dat wel waren, dan hadden zij in 2005 de deal van Verhofstadt over BHV aanvaardt (mist microtoegevingen om Spirit aan boord te houden)
Och Kaal...
Het is zo voorspelbaar wat nu komen gaat. Reynders zal zijn eis intrekken maar de boodschap is intussen wel gegeven, aangekomen én opgeslagen.

"En nu braaf zijn, he stoute Vlamingen! Anders ga IK weer dwarsliggen. Dan kunnen JULLIE geen haast maken en wordt le roi heel boos op JULLIE, hoor!"
Oud 9 november 2007, 12:19   #171
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Geloof je dat nu echt Knuppel. Als de N-VA blijft hand en spandiensten leveren aan de CD&V zullen ze door de rechtgeaarde Vlaming gezien worden als quislings die met de verraders blijven samenheulen. De mensen hebben gezien hoe ze terecht of ten onrechte door de knieën gingen in de zaak Dedecker en nu zouden ze in naam van de "grotere" vlaamse belangen weer hetzelfde moeten doen. Het zal mij in ieder geval niet overtuigen.
Jou zal het idd niet overtuigen, maar zorroaster en co wel, hoor. En die zullen aanwezig zijn waar jij niet zult zijn.
Oud 9 november 2007, 12:19   #172
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
"Hierbij maken wij bekend dat wij ons terugtrekken uit de regeringsvorming. Leterme zal de opdracht teruggeven aan de Koning"

Dat kán ook nog....
Dat kan imho niet.

Door alle rook en geschreeuw heen komt één ding naar voor: de CVP heeft de bocht gemaakt.

Ik verwacht dat het kartel op die gezamenlijke persconferentie nog wat extra rook zal spuien om dat feit te verdoezelen en om de NVA toe te laten het gezichtsverlies te beperken (en ze zo aan boord te kunnen houden).

Die rook zal er waarschijnlijk uit bestaan dat ze "garanties eisen dat de parlementsvoorzitters de staatshervorming wel degelijk aanpakken" of iets dergelijks.

Daarna is het afgelopen.

Als ik me vergis zal ik hier, met alle plezier, mijn ongelijk komen toegeven en de karteltop feliciteren. En ik zal de CVP dan opnieuw CD&V noemen, maar dat terzijde.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 november 2007 om 12:23.
Kortaf is offline  
Oud 9 november 2007, 12:20   #173
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
http://www.metrotime.be/nlnewsbelga....lexid=17682247

Ik zie geen link. Misschien komt ie nog, het bericht was vrij vers.
Op de site bij het Vlaams belang staat zelfs bij de persmededelingen NIKS...

.
Eddy B is offline  
Oud 9 november 2007, 12:20   #174
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Ik vind dat allemaal niet zo heerlijk. Dit is stilaan pure chaos en de gevolgen daarvan kunnen wel eens op de kap van de burger terecht komen.
Maar dit is hoe het systeem werkt! Zou het niet zo amusant zijn, dan hadden we reeds eeuwen geleden een de la Boétiese revolutie gehad!

Ik lach, dus ik betaal.
Oud 9 november 2007, 12:22   #175
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dat kan imho niet.

Door alle rook en geschreeuw heen komt één ding naar voor: de CVP heeft de bocht gemaakt.

Ik verwacht dat het kartel op die gezamenlijke persconferentie nog wat extra rook zal spuien om dat feit te verdoezelen en om de NVA toe te laten het gezichtsverlies te beperken (en ze zo aan boord te kunnen houden).

Die rook zal er waarschijnlijk uit bestaan dat ze "garanties eisen dat de parlementsvoorzitters de staatshervorming wel degelijk aanpakken" of iets dergelijks.

Daarna is het afgelopen.
De staatshervorming zal idd uit de regeringsvorming gehaald worden, Nva zal garanties vragen en we pisten een plas en alles bleef zoals het was.
'Wij gaan niet in een regering zonder een grote staatshervorming' ja dag Bart.
Oud 9 november 2007, 12:23   #176
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Iemand trouwens al gezien wie die twee parlementsvoorzitters zijn die de staatshervorming zouden moeten uitwerken?

Kamer: Herman Van Rompuy (CVP), dezelfde van de beruchte nota, en dezelfde waar de Franstaligen nu al twee weken zo nostalgisch over doen.

Senaat: Armand De Decker (MR), de Brusselse bourgeois wiens voornaamste handelsmerk bestaat uit hardcore Belgicisme van de meest antieke soort.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 november 2007 om 12:26.
Kortaf is offline  
Oud 9 november 2007, 12:23   #177
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Maar dit is hoe het systeem werkt! Zou het niet zo amusant zijn, dan hadden we reeds eeuwen geleden een de la Boétiese revolutie gehad!

Ik lach, dus ik betaal.
Ik lach niet want ik wens ook niets te betalen.
Oud 9 november 2007, 12:23   #178
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och Kaal...
Het is zo voorspelbaar wat nu komen gaat. Reynders zal zijn eis intrekken maar de boodschap is intussen wel gegeven, aangekomen én opgeslagen.

"En nu braaf zijn, he stoute Vlamingen! Anders ga IK weer dwarsliggen. Dan kunnen JULLIE geen haast maken en wordt le roi heel boos op JULLIE, hoor!"
ge moet me dat merk van die kristallen bol toch eens doorgeven Knuppel.

Exact wat je hierboven schreef hoorde ik net op de radio: de knieval "was een misverstandje".....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 9 november 2007, 12:23   #179
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

CD V en NV-A gaan plat op hun buik
EXTREEM is offline  
Oud 9 november 2007, 12:24   #180
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Ik lach niet want ik wens ook niets te betalen.
Dat is dan ook de reden waarom jouw positie nooit de macht zal kunnen grijpen totdat iedereen het grappig vindt.

Wat nog nooit in de loop van de geschiedenis is voorgevallen.

Dura vita sed vita.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be