![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hebt u ooit met de mensen die u vervoeren problemen gehad,zodat u hen moet "kloten"? Dit getuigd echt van een ziekelijke kindermentaliteit,en u eist respekt van cipiers en politiediensten nadut u ze "gekloot " hebt?!
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als u vraagt of ik heb binnen gezeten? Ja.
Citaat:
Ziet u? Uw logica laat wat te wensen over. Ik denk dat in VN rapporten over de Belgische gevangenissen het woord mensonwaardig gebruikt wordt. In Belgie worden de Europese wetten betreffende gevangenissen niet toegepast, we zijn daar in overtreding en we zijn daarvoor reeds veroordeeld. Onckelinx zei toen over de rechten die een gevangene moet hebben, "nooit, want dan moeten we morgen driekwart vrijlaten." Ik denk dat de toestand wel iets ernstiger is dan u zich nu realiseert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() @HAMC citaat:
men mag zeggen wat men wel, onze gevangenissen zijn hotels vergeleken met andere gevangenissen, en meer bepaald met de gevangenissen van de landen waarvan er veel in de gevangenis zitten, meer bepaald deze landen waaruit de allochtonen afkomstig zijn. Jazeker, en daarom is de dood van die agente niet zo erg want in Turkije - waar de gevangenissen ook erger zijn, daar zijn er 3 agenten dood geschoten dus die ene moet hier zeker niet klagen. Ziet u? Uw logica laat wat te wensen over. Ik denk dat in VN rapporten over de Belgische gevangenissen het woord mensonwaardig gebruikt wordt. In Belgie worden de Europese wetten betreffende gevangenissen niet toegepast, we zijn daar in overtreding en we zijn daarvoor reeds veroordeeld. Onckelinx zei toen over de rechten die een gevangene moet hebben, "nooit, want dan moeten we morgen driekwart vrijlaten." Ik denk dat de toestand wel iets ernstiger is dan u zich nu realiseert. 20 jaar geleden misschien wel ja.
![]() Laatst gewijzigd door benji : 4 december 2007 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() Juist! En nog eens af te persen ook. Eerst mensen 65 euro vragen en ze dan hun vergunning weigeren, zodat ze uiteindelijk hun wapen ook nog eens mogen afgeven. Zijn de overheid hier dan geen dieven. Nu weet ik waarom ze dieven beschermen en waarom er vooral niet op mag geschoten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laat ons het wat algemener houden aub. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
![]() Edit: Als het over de wapenwetgeving gaat bedoel ik, niet het gequote sorry, dat heb ik verkeerd gedaan. @Benji Kijk uw post nr 164 eens na want een aantal zaken daarin zijn niet door mij gezegd. Laatst gewijzigd door HAMC : 4 december 2007 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Op de vrt nieuwssite staat deze laffe moord zelfs niet meer op de hoofdpagina, als je binnenland aanklikt en ver genoeg scrollt kom je het nog tegen.
De sensibilseringsdrang zal hier wat minder zijn, geen maandenlange reportages, geen strafpleiters met overontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel, nee nee, de conclusie is allang getrokken, deze mensen waren op het foute tijdstip op de verkeerde plaats. Morgen zal men ons in de rand van dit drama nog wel weten te melden hoeveel veiliger het hier is geworden en dat dit soort incidenten jammer genoeg nooit uit te sluiten valt. Dat het de kleurtjes zijn die de trend van de berichtgeving bepalen, daarover zal men zwijgen. Noorman |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Staatssecretaris
|
![]() Zeg, wat is het nu, fundi? Ben je nu blij met de vergelding of niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Staatssecretaris
|
![]() Gewapend of niet, met dat 9mm-tje ben je niet opgewassen tegen iemand met een Kalashnikov. Als je al de tijd krijgt om je wapen te trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Staatssecretaris
|
![]() Omdat dat, net als zoveel beslissingen in dit apenland, een paniekreactie was op één bepaald feit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In feite zou je elke onduidelijke tussenkomst (vooral 's nachts) moeten beschouwen als een tussenkomst tegenover een zwaar bewapend iemand. Better be safe than sorry, is het niets is het niets, is het wel iets, ben je er tenminste op voorzien. En laat net dat het probleem zijn. In veel lokale zones treedt na enige tijd laksheid op, routine. "Ach, het zal wel weer niks zijn..." tot er plots iemand met een Kalashnikov voor je neus staat. In Brussel zou het zo niet gelopen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Als iemand fysiek in gevaar is, dat is iets anders, maar niet voor een materieel iets. Citaat:
Als je nu je wapen als eerste trekt, mag je dat van naaldje tot draadje gaan beschrijven in je PV, anders krijg je problemen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Haal je duim dus maar uit je mond en vertel eens echte verhalen in plaats van hier je misnoegde cynisme te komen spuien. En ja, ik ken de politie, van héél dichtbij en ik nodig al die opscheppers en schreeuwerkes hier eens uit om één nacht de plaats van een politieinspecteur in te nemen. |
|
![]() |
![]() |