Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 21:21   #161
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik zeg er mag niet gegeten worden in de celwagen waarop u dat beaamt en dan achter argumenten vraagt?

En uiteraard, er zijn gevangenen die gewoon in het rond pissen gewoon om u te kloten. Diegenen die in jullie nek spuwen het moment dat u zich omdraait. Dat is dan een risico van uwen job zeker.
Om mij te "kloten" ,omdat ik u wil overbrengen naar een andere gevangenis om dichter bij uw familie te zijn die dan niet zo ver op "bezoek" moet komen?
Hebt u ooit met de mensen die u vervoeren problemen gehad,zodat u hen moet "kloten"?
Dit getuigd echt van een ziekelijke kindermentaliteit,en u eist respekt van cipiers en politiediensten nadut u ze "gekloot " hebt?!
Oud 4 december 2007, 21:21   #162
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
jij kan dus het tegendeel beamen ?
Als u vraagt of ik heb binnen gezeten? Ja.

Citaat:
men mag zeggen wat men wel, onze gevangenissen zijn hotels vergeleken met andere gevangenissen, en meer bepaald met de gevangenissen van de landen waarvan er veel in de gevangenis zitten, meer bepaald deze landen waaruit de allochtonen afkomstig zijn.
Jazeker, en daarom is de dood van die agente niet zo erg want in Turkije - waar de gevangenissen ook erger zijn, daar zijn er 3 agenten dood geschoten dus die ene moet hier zeker niet klagen.

Ziet u? Uw logica laat wat te wensen over. Ik denk dat in VN rapporten over de Belgische gevangenissen het woord mensonwaardig gebruikt wordt. In Belgie worden de Europese wetten betreffende gevangenissen niet toegepast, we zijn daar in overtreding en we zijn daarvoor reeds veroordeeld.

Onckelinx zei toen over de rechten die een gevangene moet hebben, "nooit, want dan moeten we morgen driekwart vrijlaten."

Ik denk dat de toestand wel iets ernstiger is dan u zich nu realiseert.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 21:24   #163
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Waarschijnlijk hebben de inspecteurs niet geweten wat er juist aan de hand was ,zijn ze ter plaatse gaan kijken en zijn dadelijk vermoord.
Indien ze de daders vinden ,staan in de gevangenis de sociale helpers klaar om deze "mensen?" te helpen ,en zal er een lekker kerstmenu opgediend worden...
Welkom in den belziek waar er maar een "vermeend" onveiligheidsGEVOEL heerst.....
Je hebt gelijk. Die daders zullen een mooie kerst krijgen. Wat die ouders van die vermoorde agente gaan krijgen, daar hou ik eerlijk gezegd mijn hart voor vast.
Oud 4 december 2007, 21:24   #164
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

@HAMC citaat:
men mag zeggen wat men wel, onze gevangenissen zijn hotels vergeleken met andere gevangenissen, en meer bepaald met de gevangenissen van de landen waarvan er veel in de gevangenis zitten, meer bepaald deze landen waaruit de allochtonen afkomstig zijn.
Jazeker, en daarom is de dood van die agente niet zo erg want in Turkije - waar de gevangenissen ook erger zijn, daar zijn er 3 agenten dood geschoten dus die ene moet hier zeker niet klagen.

Ziet u? Uw logica laat wat te wensen over. Ik denk dat in VN rapporten over de Belgische gevangenissen het woord mensonwaardig gebruikt wordt. In Belgie worden de Europese wetten betreffende gevangenissen niet toegepast, we zijn daar in overtreding en we zijn daarvoor reeds veroordeeld.

Onckelinx zei toen over de rechten die een gevangene moet hebben, "nooit, want dan moeten we morgen driekwart vrijlaten."

Ik denk dat de toestand wel iets ernstiger is dan u zich nu realiseert.

20 jaar geleden misschien wel ja.

Laatst gewijzigd door benji : 4 december 2007 om 21:27.
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 21:28   #165
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm, de wapenwet is er niet gekomen om gangsters te ontwapenen maar om de burger te ontwapenen.
Juist! En nog eens af te persen ook. Eerst mensen 65 euro vragen en ze dan hun vergunning weigeren, zodat ze uiteindelijk hun wapen ook nog eens mogen afgeven. Zijn de overheid hier dan geen dieven. Nu weet ik waarom ze dieven beschermen en waarom er vooral niet op mag geschoten worden.
Oud 4 december 2007, 21:33   #166
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Om mij te "kloten" ,omdat ik u wil overbrengen naar een andere gevangenis om dichter bij uw familie te zijn die dan niet zo ver op "bezoek" moet komen?
Hebt u ooit met de mensen die u vervoeren problemen gehad,zodat u hen moet "kloten"?
Ik heb toch niet beweerd dat ik die dingen doe, schat u me echt zo laag in? Luister is, ik kan zeggen dat ik redelijk goede vrienden onder cipiers heb - we zullen maar niet praten over wie dat zijn natuurlijk, want dat zou hen niet in dank genomen worden. Ik heb raar of zelden problemen gehad met cipiers. Met directeurs eens zoveel natuurlijk, altijd problemen behalve met die mens van Wortel, dat is/was een redelijk man.

Citaat:
Dit getuigd echt van een ziekelijke kindermentaliteit,en u eist respekt van cipiers en politiediensten nadut u ze "gekloot " hebt?!
u maakt het persoonlijk omdat u aanneemt dat ik diegene ben die in uw nek spuwt, ik ken hen wel maar ik ben het niet. Geloof me maar, als het anders was zou ik het u ook zeggen.

Laat ons het wat algemener houden aub.

Verschaeve
Oud 4 december 2007, 21:38   #167
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Die daders zullen een mooie kerst krijgen. Wat die ouders van die vermoorde agente gaan krijgen, daar hou ik eerlijk gezegd mijn hart voor vast.
Als het daarover gaat dan hebt u het nogal he?

Edit: Als het over de wapenwetgeving gaat bedoel ik, niet het gequote sorry, dat heb ik verkeerd gedaan.

@Benji

Kijk uw post nr 164 eens na want een aantal zaken daarin zijn niet door mij gezegd.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 4 december 2007 om 21:41.
Oud 4 december 2007, 23:59   #168
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat rechtbanken schuld vaststelden, vroeger was iemand onschuldig tot het tegendeel bewezen was, wanneer is dat juridisch begrip dan veranderd?
Daar is helemaal niets aan verandert, maar dat mensen die verdacht worden van een misdaad worden vastgehouden is toch normaal?

Citaat:
Ik ook niet dacht ik. Ik meen zelfs gesteld te hebben dat het een treurige zaak was of zoiets.
Uw haat tegenover de politie in het algemeen druipt ervan af in deze draad.

Citaat:
Dat kan alleen maar gezegd worden door iemand die nog nooit binnen heeft gezeten en bijgevolg er niets van kent.
Ik heb het dan ook gehoord van iemand die zowel in Hongarije als in België heeft vastgezeten, wegens drugshandel. Belgische gevangenissen waren hotels in vergelijking met de gevangenis in Hongarije. Ik kan me moeilijk voorstellen dat gevangenis in Turkije minder erg zou zijn als die in België.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 00:27   #169
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Spandel Bekijk bericht
Nu bestaat zelf het grote gevaar dat de andere politieagenten uit grote schrik, de eerstvolgende maanden zélf vlugger zullen gaan schieten op alles wat beweegt en/of verdacht lijkt.

Ik weet één ding zeker, en dat is dat deze neergeschoten agenten tenminste snél gereageerd hebben op een oproep, en niet zoals veelal het geval blijkt even blijven hangen in de hoop dat het 'gevaar' voor hen geweken is.
Ik denk dat dat laatste nu wel eerder zal gebeuren.

Citaat:
Innige deelneming aan de nabestaanden.
²
Oud 5 december 2007, 00:41   #170
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Op de vrt nieuwssite staat deze laffe moord zelfs niet meer op de hoofdpagina, als je binnenland aanklikt en ver genoeg scrollt kom je het nog tegen.

De sensibilseringsdrang zal hier wat minder zijn, geen maandenlange reportages, geen strafpleiters met overontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel, nee nee, de conclusie is allang getrokken, deze mensen waren op het foute tijdstip op de verkeerde plaats.

Morgen zal men ons in de rand van dit drama nog wel weten te melden hoeveel veiliger het hier is geworden en dat dit soort incidenten jammer genoeg nooit uit te sluiten valt.

Dat het de kleurtjes zijn die de trend van de berichtgeving bepalen, daarover zal men zwijgen.

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 00:41   #171
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
In ieder geval: een politiedodende crimineel geniet mijn sympathie absoluut niet, maar de lakse justitiële diensten van die land ook niet. Alleen maakt die eerste met één actie meer duidelijk, dan alle betogingen in ons land samen.
Zeg, wat is het nu, fundi? Ben je nu blij met de vergelding of niet?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 00:43   #172
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het eerder toeval is. Meestal komen agenten pas een dag na de feiten in vele gevallen. Een buurvrouw belde eens de 101 en pas 3 dagen later stond er een agent aan haar deur, toen het misdrijf met alle sporen al opgeruimd was.
Ik vermoed dat deze agenten juist pech hadden op het verkeerde moment op de juiste plaats te zijn.
Bullshit. Dat verhaal van je buurvrouw is ofwel uit haar duim gezogen, ofwel uit de jouwe.
Oud 5 december 2007, 00:44   #173
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Weet je, dat is de enige mens waarvoor ik dit alles hier erg vind. Hij was ook de enige die ongewapend beschoten is geweest.
Gewapend of niet, met dat 9mm-tje ben je niet opgewassen tegen iemand met een Kalashnikov. Als je al de tijd krijgt om je wapen te trekken.
Oud 5 december 2007, 00:45   #174
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Bullshit. Dat verhaal van je buurvrouw is ofwel uit haar duim gezogen, ofwel uit de jouwe.
Kan ik ook maar moeilijk geloven.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 00:48   #175
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Ik heb ook de indruk dat het verhaal op zijn minst onvolledig is...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 00:50   #176
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waarom overdrijven? Het is nu toch al zo dat agenten NIET met hun wapen naar huis mogen omdat er altijd miserie mee is? Omdat ze onbetrouwbaar zijn he, ik kan niets anders concluderen.
Omdat dat, net als zoveel beslissingen in dit apenland, een paniekreactie was op één bepaald feit.
Oud 5 december 2007, 00:54   #177
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Heu, de politie doet wat ze kan, maar moest ik een blauw uniformke aan hebben en ik zie autodieven met een kalashnikov, of dergelijk geschut, dan vrees ik dat ik wel even in mijn auto zal wachten tot ze gepasseerd zijn. Mijn leven zou me iets meer waard zijn dan die auto.
Aanvankelijk ging het om 'verdachte handelingen', dus was er van kalashnikovs geen sprake. Ze wisten dus niet waar ze op af gingen.
In feite zou je elke onduidelijke tussenkomst (vooral 's nachts) moeten beschouwen als een tussenkomst tegenover een zwaar bewapend iemand. Better be safe than sorry, is het niets is het niets, is het wel iets, ben je er tenminste op voorzien.

En laat net dat het probleem zijn. In veel lokale zones treedt na enige tijd laksheid op, routine. "Ach, het zal wel weer niks zijn..." tot er plots iemand met een Kalashnikov voor je neus staat. In Brussel zou het zo niet gelopen zijn.
Oud 5 december 2007, 00:59   #178
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik stond eens in de Schippersstraat te praten met iemand. van de ene kant kwamen vier Albanezen, alle vier met een pistool tussen de riem voor iedereen zichtbaar. Ook voor de politiecombi die van de andere kant kwam maar die sloegen gauw een straat in en maakten dat ze wegkwamen, bende ruggegraatloze kwallen.
Ik moet altijd eens goed lachen met die stoere verhalen.

Citaat:
Dan zijn ze niets verloren bij de politie.
Onzin. Ik geef morgen mijn leven ook niet voor een auto. Nog niet voor mijn eigen auto, laat staan die van een ander. En al diegene die iets anders zeggen, zijn muilemannen, opscheppers.

Als iemand fysiek in gevaar is, dat is iets anders, maar niet voor een materieel iets.

Citaat:
Wat verwacht u dan van gangsters? Dat ze hun wapens weggooien en tegen de politie zeggen steek ons maar in de bak?

Ik denk het niet.
Als je morgen de politie de bevoegdheid geeft 'the american way' tussen te komen, dus met minstens een getrokken wapen, zal de politie sowieso sneller tussenkomen.

Als je nu je wapen als eerste trekt, mag je dat van naaldje tot draadje gaan beschrijven in je PV, anders krijg je problemen.
Oud 5 december 2007, 01:01   #179
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat klopt, alleen denken die paljaskes daar niet aan als ze dienst nemen. Voor hen is het alleen maar geld verdienen zonder te moeten werken en de burgers zoveel mogelijk kloten.
Zeveraar.
Oud 5 december 2007, 01:07   #180
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dan kent u de politie niet goed vrees ik.

Ooit al meegemaakt dat ze je geld en juwelen stelen tijdens een huiszoeking?

Ooit al meegemaakt dat ze hun eigen vals bewijsmateriaal meebrengen om u te pakken?

Ik denk dat u dat nog niet hebt meegemaakt want anders zou u niet de grote verdediger spelen van die corrupte leugenachtige dieven.
Jij bent een zeveraar eerste klas, dat is ondertussen wel duidelijk. Zelfs al kloppen je verhalen, is het nog fout om deze conclusie door te trekken naar alle politieagenten.

Haal je duim dus maar uit je mond en vertel eens echte verhalen in plaats van hier je misnoegde cynisme te komen spuien.

En ja, ik ken de politie, van héél dichtbij en ik nodig al die opscheppers en schreeuwerkes hier eens uit om één nacht de plaats van een politieinspecteur in te nemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be