Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2007, 19:16   #161
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Geef toe, het is toch ZALIG om daar tegen te zijn?
Dus waarom geen eend?
Leven de eend ,geen schapen en eenden slachten
Oud 8 december 2007, 19:38   #162
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Elke dag een goed ontbijt,goed middagmaal,goed avondmaal,geen koude,elke dag een douche,kleren gewassen,ect...
En denk jij dat ik als arme dit allemaal heb
En ik heb niets misdaan
Je mag zo blij zijn dat je het moet missen.
Oud 8 december 2007, 19:48   #163
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Elke dag een goed ontbijt,goed middagmaal,goed avondmaal,geen koude,elke dag een douche,kleren gewassen,ect...
En denk jij dat ik als arme dit allemaal heb
En ik heb niets misdaan
Ik begrijp wel dat dat onrechtvaardig overkomt en wrevel bij je opwekt.
Maar zij hebben geen vooruitzicht meer op beterschap, of toch nauwelijks. Jij wel. Of dat zou toch moeten?
Oud 8 december 2007, 19:52   #164
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik begrijp wel dat dat onrechtvaardig overkomt en wrevel bij je opwekt.
Maar zij hebben geen vooruitzicht meer op beterschap, of toch nauwelijks. Jij wel. Of dat zou toch moeten?
Waarom zouden zij geen vooruitzicht hebben? Hun opsluiting is slechts tijdelijk, voor de meesten toch.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 19:52   #165
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Jij wel. Of dat zou toch moeten?
nee daar heeft hij gelijk in - het vooruitzicht van veel armen is zeer bedenkelijk aan het worden.

het één heeft gewoon niks met het ander te maken

het is gewoon de dwaling dat hij zichzelf kan baten door een ander te schaden waar hij mee zit

maar hij niet alleen - een groot gedeelte van de bevolking - en zo ook de meeste kapitalisten bvb - dus in zeker zin is hij toch representatief.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 19:53.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 19:55   #166

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Waarom zouden zij geen vooruitzicht hebben? Hun opsluiting is slechts tijdelijk, voor de meesten toch.
een strafblad is levenslang en vermindert het vooruitzicht nog meer
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 8 december 2007, 19:55   #167
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En moest het nu eens een gewone kippenbil geweest zijn op kerstavond, zou dat ook zo ambetant geweest zijn voor sommigen hier?

Ik zie niet goed in wat er nu zo vervelend is aan een menu. Of is dat jaloezie?
Oud 8 december 2007, 20:09   #168
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

liever een boterham met choco in de vrije buitenlucht dan eendeborst in het prison , of willen jullie wisselen ? is jullie leven dan echt zo misserabel ??!!
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 20:10   #169
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Heu, men moet ze de hoge levensstandaard gewend maken, zodat ze eens buiten terug gaan hervallen om deze te blijven bekostigen.
Oud 8 december 2007, 20:16   #170
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Heu, men moet ze de hoge levensstandaard gewend maken, zodat ze eens buiten terug gaan hervallen om deze te blijven bekostigen.
pfff war een stomme redenatie , dus iedereen die ooit zijn werk verliest of op pensioen gaat , bankroet gaat of zeer ziek word en werkonbekwaam worden dieven om hun levensstandaard te behouden , je denkt te fragmentarisch
Oud 8 december 2007, 20:21   #171
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge denkt nog altijd dat gedetineerden bochels hebben en een lap voor hun ogen en zo van die zaken?
Oud 8 december 2007, 20:23   #172
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
pfff war een stomme redenatie , dus iedereen die ooit zijn werk verliest of op pensioen gaat , bankroet gaat of zeer ziek word en werkonbekwaam worden dieven om hun levensstandaard te behouden , je denkt te fragmentarisch
Nee, ik doelde op het feit dat mensen die in de gevangenis zitten en een luxeleven gewend zijn, dat meestal niet op eerlijke wijze bekostigden. Wie op een eerlijke manier veel geld verdient en gewoon pech krijgt, zal meestal op een eerlijke manier de zaak proberen op te lossen.

Ik ga er dus niet van uit dat iedereen die veel geld heeft, oneerlijk is, maar dat wie oneerlijk is gemakkelijker veel geld verdient. Er zijn genoeg mensen die liever niet werken, omdat ze meer verdienen met criminele activiteiten zoals dealen en/of heling.
Oud 8 december 2007, 20:36   #173
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Nee, ik doelde op het feit dat mensen die in de gevangenis zitten en een luxeleven gewend zijn, dat meestal niet op eerlijke wijze bekostigden. Wie op een eerlijke manier veel geld verdient en gewoon pech krijgt, zal meestal op een eerlijke manier de zaak proberen op te lossen.

Ik ga er dus niet van uit dat iedereen die veel geld heeft, oneerlijk is, maar dat wie oneerlijk is gemakkelijker veel geld verdient. Er zijn genoeg mensen die liever niet werken, omdat ze meer verdienen met criminele activiteiten zoals dealen en/of heling.
iemand die een bepaalde levensstijl moet opgeven kan wel in de verleiding komen om te stelen , dat moet daarvoor geen ex gedetineerde zijn...... en moest de gedetineerde elke dag water en brood krijgen , dan zou hij/zij wel op het gegarandeerd op het rechte pad blijven ? was alles maar zo simpel in onze wereld
Oud 8 december 2007, 20:44   #174
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ook al is het tijdelijk voor de meesten, het tekent je sowieso. Als je eens een strafblad hebt en een idem sociaal ticket krijgt opgekleefd kan je je kansen in de huidige maatschappij ook wel grotendeels vergeten vrees ik.
(Eén en ander werkt recidivie in de hand.)
Oud 8 december 2007, 21:03   #175
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat een gevangnis dient om misdaders te straffen,en dat word hier blijkbaar wel vergeten
Je moet eens praten met mensen die slachtoffer zijn geworden van criminele daden
Dutroux die lekker foie gras of eendenborst zit te eten terwijl er buiten onschuldige mensen in de goot moeten leven
Nee daar kan mijn verstand niet bij hoor
Uit redelijk goede bron, dutroux stelt altijd z'n menu zelf samen, dutroux geniet van satelietTV. Dus kunnen stellen, dutroux is veel veel beter af dan z'n slachtoffers en veel beter af dan veel brave burgers die hun kostje verdienen door arbeid. Het gezegde, "misdaad loont niet" is aan den belziek voorbij gegaan zonder te stoppen.

Indien men nieuwschierig is naar de redelijk goede bron, vrt archief proberen te raadplegen is vermeld geweest in één van hun nieuwsuitzendingen ten tijde van die heisa rond het verstoren van de arme dutroux zijn nachtrust.

Wat betreft de luxe die de criminele zich nu kunnen aanschaffen zal in het feit liggen dat hun "slachtoffers" heden ten dage ook wat meer bezitten dan vroeger en er dus door de heren/dames criminelen meer opzij kan worden gezet.Zullen zeker ook aan sparen doen hé. Centje opzij zetten voor de goede oude dag of in dit geval voor wat meer luxe in een belziek huis van bewaring.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 21:30   #176
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Uit redelijk goede bron, dutroux stelt altijd z'n menu zelf samen, dutroux geniet van satelietTV. Dus kunnen stellen, dutroux is veel veel beter af dan z'n slachtoffers en veel beter af dan veel brave burgers die hun kostje verdienen door arbeid. Het gezegde, "misdaad loont niet" is aan den belziek voorbij gegaan zonder te stoppen.

Indien men nieuwschierig is naar de redelijk goede bron, vrt archief proberen te raadplegen is vermeld geweest in één van hun nieuwsuitzendingen ten tijde van die heisa rond het verstoren van de arme dutroux zijn nachtrust.

Wat betreft de luxe die de criminele zich nu kunnen aanschaffen zal in het feit liggen dat hun "slachtoffers" heden ten dage ook wat meer bezitten dan vroeger en er dus door de heren/dames criminelen meer opzij kan worden gezet.Zullen zeker ook aan sparen doen hé. Centje opzij zetten voor de goede oude dag of in dit geval voor wat meer luxe in een belziek huis van bewaring.

Ge kunt in de gevangenis hoogstens wat op de kantine lijst kopen, maar om daar een ganse menu van samen te stellen staat er toch wel wat te weinig op.
En satelliet tv, laat u dat ook niet wijsmaken. Straks heeft hij nog een satelliet gsm ook.
Er staat op gans de gevangenis geen satelliet schotel.
Oud 8 december 2007, 21:31   #177

Standaard

idd en internet is ook uitgesloten

zelfs een playstation mag niet omdat je daarmee op het net zou kunnen

dat gevangenen het goed hebben in dit land is een fabeltje - zeker op het vlak van overbevolking is de situatie ronduit erbarmelijk

maar het is wel waar dat zware criminelen meer privileges krijgen dan kleine criminelen - al was het enkel een eigen cel.

en wat ook nog altijd waar blijft dat is dat marc dutroux dus meer leefruimte heeft dan kleine criminelen en ook dan mij en vele armen die niks misdaan hebben.

verder hebben over t algemeen gedetineerden een grotere bestaanszekerheid dan daklozen en veel armen ( onderdak, eten verwarming enz )

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 21:36.
Oud 8 december 2007, 23:20   #178
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd en internet is ook uitgesloten

zelfs een playstation mag niet omdat je daarmee op het net zou kunnen

dat gevangenen het goed hebben in dit land is een fabeltje - zeker op het vlak van overbevolking is de situatie ronduit erbarmelijk

maar het is wel waar dat zware criminelen meer privileges krijgen dan kleine criminelen - al was het enkel een eigen cel.

en wat ook nog altijd waar blijft dat is dat marc dutroux dus meer leefruimte heeft dan kleine criminelen en ook dan mij en vele armen die niks misdaan hebben.

verder hebben over t algemeen gedetineerden een grotere bestaanszekerheid dan daklozen en veel armen ( onderdak, eten verwarming enz )

Uiteraard is het een fabeltje dat ze het goed hebben. En doorgaans hebben ze het nochtans beter dan daklozen.
Als ik de keus moest maken, dan kies ik voor een cel. Alleen heb je het dan zelf niet meer in de hand en verlies je alle vrijheid die een dakloze net zo nodig heeft.
Maar vroeger werden daklozen in de cel gestoken. In de winter kwamen ze zich soms zelf aanmelden of gingen eten zonder betalen om zo binnen te geraken in de winter.
Zo zie je maar als je moet kiezen tussen erg en erger.
Oud 8 december 2007, 23:43   #179

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uiteraard is het een fabeltje dat ze het goed hebben. En doorgaans hebben ze het nochtans beter dan daklozen.
Als ik de keus moest maken, dan kies ik voor een cel. Alleen heb je het dan zelf niet meer in de hand en verlies je alle vrijheid die een dakloze net zo nodig heeft.
maw daklozen hebben het beter volgens jouw maar je zou toch voor het slechtere kiezen dus. nu ja ikzelf kies idd ook wel voor de vrijheid hoor - al is die vind ik relatief in een wereld waarin je zonder geld minder en minder kan doen.
Citaat:
Maar vroeger werden daklozen in de cel gestoken. In de winter kwamen ze zich soms zelf aanmelden of gingen eten zonder betalen om zo binnen te geraken in de winter.
Zo zie je maar als je moet kiezen tussen erg en erger.
de wet op de landloperij werd idd afgeschaft een jaar of 15 geleden - en meteen heeft men dan ook de daklozenkolonie te wortel gesloten. De afschaffing van de wet op de landloperij en dus depenalisering van dakloosheid was een goeie zaak maar men had er een open centrum van moeten maken zodat wie dat wilde er nog steeds naartoe zou kunnen zonder eerst een misdaad te moeten plegen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 23:44.
Oud 8 december 2007, 23:45   #180

Standaard

er is ook een heel groot verschil in deze tss winter en zomer

toen ik nog een huis had ging ik in de zomer vaak in de tuin slapen gewoon voor de lol en ja ook uit een soort van nostalgie naar mijn vroegere zwerversjaren.

dus in de winter zou ik durven zeggen dat de gevangenen beter af zijn dan daklozen

in de zomer mag ik er niet aan denken om in een cel te zitten puffen terwijl buiten het zonnetje schijnt.

De kolonie in wortel werd bovendien destijds ook voornamelijk in de winter door de daklozen gefrequenteerd. In de zomer zag je daar uiteraard geen kat.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 23:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be