Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 9 december 2007, 10:48   #161
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als dat zo is gebruiken de media een VB-strategie.

Niet dan?
Er bestaat geen onafhankelijke media... en er zal nooit eentje bestaan...
De Waal is offline  
Oud 9 december 2007, 10:51   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
Toch kan men moeite doen ernaar te streven. De BBC heeft op dat vlak al altijd heel hard zijn best gedaan.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 december 2007, 11:03   #163
Vinzcent
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De meningen zijn dus op zijn minst verdeeld over YLT
Mijn collega's hebben ook familie in Ieper, en ik moet zeggen dat de meningen helemaal niet verdeelt zijn.
Vinzcent is offline  
Oud 9 december 2007, 11:08   #164
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht

In Belgique niet, nee.

Maar d�*t zal jij pas toegeven als ze de Belgen zouden beginnen indoctrineren inplaats van de Vlamingen.
Oud 9 december 2007, 11:27   #165
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Leterme zat echt achteraan in de klas te slapen toen de verkoopstruc werden uitgelegd.
Bah, hij heeft zes maanden gezwegen, op een manier die iedereen ongerust maakte ("wat zit hij daar te bekokstoven?"). Nu vertelt hij weer gewoon de waarheid, net zoals over de Franstaligen in de Rand. Iedereen weet dat op de RTBF al decennia het meeste vulgaire racisme gepropageerd wordt.
Kortaf is offline  
Oud 9 december 2007, 11:29   #166
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen weet dat op de RTBF al decennia het meeste vulgaire racisme gepropageerd wordt.
Iedereen, behalve de Franstaligen, de belgicisten en straatreu.
Oud 9 december 2007, 11:39   #167
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen, behalve de Franstaligen, de belgicisten en straatreu.
Straatrue is een franstalige Belgicist.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 december 2007, 12:00   #168
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard "Ik ben geliefder bij de mensen dan in de Brusselse politieke kringen"

In DS van dit weekend staat een bijzonder interessant, drie pagina's lang interview met Yves Leterme. Dit stukje wil ik u toch niet onthouden, het toont een essentieel aspect van de Vlaming Leterme:

Citaat:
U ligt in Franstalig België zo moeilijk dat de politieke partijen, Joëlle Milquet incluis, en de media bijna juichten toen Verhofstadt informateur werd.

'Hij is geen informateur! Verhofstadt heeft alleen een opdracht gekregen om op zeer korte termijn uit de impasse te raken. Hij zegt me dat hij niet voor lang terugkeert, maar we zullen wel zien. Het is aan hem om te beslissen.'

'Sinds ik de verkiezingen gewonnen heb, ben ik vijand nummer één, of minstens tegenstrever nummer één. Ik ben geliefder bij de mensen dan in de Brusselse politieke kringen, en ik schaam me daar niet voor.'

'Ik ben nog altijd kandidaat om de leiding van een regering op te nemen. Ik wou en wil het kartel leiding geven in een regering.'

'Het is wel zeer jammer hoe bijvoorbeeld de RTBF mij diaboliseert. Ik heb de reportage over de formatie niet gezien - ik kijk bijna geen televisie - maar Didier (Reynders, nvdr) heeft me er vandaag over opgebeld. Straf. Als een openbare omroep meent dat het tot zijn core business behoort om mensen angst aan te jagen met uitzendingen als Bye Bye Belgium, waarin de tram stopt omdat Vlaanderen de onafhankelijkheid heeft uitgeroepen, tja... Ik vind het niet democratisch dat bepaalde kringen in het Brusselse en de media de werkelijkheid zo kunnen vertekenen.'

'Ik heb natuurlijk zelf ook fouten gemaakt. Ik had moeten vragen om het interview in Libération(met de passage 'Franstaligen zijn blijkbaar niet in staat om of willen geen Nederlands leren', nvdr) nog eens na te lezen. En ik moet minder ingaan op vragen van journalisten die me, als ik in zeven haasten de trappen op loop, vragen om de Brabançonne te zingen.'

'Als ik de kans krijg, zullen Walen en Brusselaars zien dat ze ook belang hebben bij de hervormingen die we voorstellen. Het is toch niet genetisch bepaald dat Wallonië zo'n achterstandsregio in Europa moet blijven? Er zijn regio's die het fantastisch doen, zoals Waals-Brabant. Maar alleen meer responsabilisering zal de noodzakelijke brandstof geven voor een opleving van heel Wallonië. Mijn familie en generatiegenoten in Wallonië zeggen me ook dat ze niet beschouwd willen worden als les assistées. “Wij willen vooruit,, zeggen ze. Ik zou dat willen ondersteunen.'
Kortaf is offline  
Oud 9 december 2007, 12:26   #169
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Belgique niet, nee.

Maar d�*t zal jij pas toegeven als ze de Belgen zouden beginnen indoctrineren inplaats van de Vlamingen.
Anti-VB propaganda is en blijft nu eenmaal efficiënt in die mate dat hij de ogen sluit voor de kwalijke kantjes van de tegenstanders. Zelfs als deze dezelfde praktijken toepassen waarvan men het VB steevast verwijt dat zij dit zouden doen indien zij aan de macht zouden komen.
Zwartengeel is offline  
Oud 9 december 2007, 12:29   #170
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Franstaligen hoeven maar hun ogen open te trekken om te zien dat Leterme ook met hen het beste voorheeft.

Ze laten zich echter liever leiden door hun eigen politici en hun eigen media. Die hebben al zolang vat op hen dat ze niet meer in staat zijn om nog iets anders te zien dan wat hun indoctrinators willen dat ze zien.
In Vlaanderen is dat trouwens niet écht anders.

Het zij zo.
Oud 9 december 2007, 12:33   #171
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Anti-VB propaganda is en blijft nu eenmaal efficiënt in die mate dat hij de ogen sluit voor de kwalijke kantjes van de tegenstanders. Zelfs als deze dezelfde praktijken toepassen waarvan men het VB steevast verwijt dat zij dit zouden doen indien zij aan de macht zouden komen.
Mij moet je het niet vertellen.
Ik zie immers dat het regime dezelfde technieken gebruikt die ze het VB verwijt én waar ze die partij zelfs voor laat veroordelen.
Oud 9 december 2007, 17:52   #172
sfiete
Burger

sfiete's schermafbeelding

Standaard

zonder reacties te lezen en dus de kans dat enkele mensen dit al gezegd hebben:

Zijn uitspraak dat de RTBF een propagandazender is, kan ik eenmaal niet over oordelen, ik kijk niet naar de RTBF
maar zijn verdere uitspraken: (ALS hij het zo gezegd heeft)
de zender lijkt op radio mille collines, vind ik die uitspraak verbijsterend!
de zender vergelijken met een radio die heeft opgeroepen tot moord, vind ik echt vergaand

zo'n uitspraken bewijst alleen maar dat Leterme geen degelijk premier kan zijn.
Als hij al premier wordt, zal het leiden het tot haat van zowel Vlamingen als Franstaligen

sorry maar hier heeft Leterme de bal volledig mislaan
Oud 9 december 2007, 17:53   #173
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfiete Bekijk bericht
Als hij al premier wordt, zal het leiden het tot haat van zowel Vlamingen als Franstaligen
Nog meer dan nu al is dan?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 9 december 2007 om 17:54.
HAMC is offline  
Oud 9 december 2007, 17:55   #174
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zijn uitspraak dat de RTBF een propagandazender is, kan ik eenmaal niet over oordelen, ik kijk niet naar de RTBF
de zender vergelijken met een radio die heeft opgeroepen tot moord, vind ik echt vergaand

Tja...
Chipie is offline  
Oud 9 december 2007, 18:13   #175
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je kijkt niet naar de RTBF maar je vindt zijn uitspraak toch verbijsterend en "echt vergaand"?

Is dat niet pas echt verbijsterend?

Moet je niet eerst jezelf minimaal informeren alvorens over iets of iemand te oordelen?

Citaat:
Bewijst zo'n uitspraak, die niets eens op een minimum aan kennis over de zaak gebaseerd is, niet precies dat jij ongeschikt bent een politiek oordeel uit te spreken?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 december 2007 om 18:14.
Kortaf is offline  
Oud 9 december 2007, 18:19   #176
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, Leterme schijnt alleen maar gezegd te hebben dat "men" in de wandelgangen de RTBf met de bijnaam "radio mille collines" bedenkt.

Daarbij moet men ook in het oog houden dat radio mille collines niet jaren aan een stuk opgeroepen heeft tot geweld. Wat ze wel lang op voorhand deden, was ongezouten en onware kritiek leveren, zodat de vruchtbare bodem gelegd werd voor hetgeen later gebeurd is.

RTBf met zijn frankofoon-eenzijdige nieuwsverstrekking probeert zo te beïnvloeden dat een kartelvoorzitter die de verkiezingen won, niet de leiding zou kunnen nemen van de regering. Dat is dus gewoonweg het omgekeerde van demokratie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 december 2007, 18:25   #177
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De Franstalige joernalisten eisen wel de vrijheid van spreken, persvrijheid ... op voor zichzelf, maar dus niet voor anderen (dit laatste met name dat Leterme hen niet objektief vindt, en onwaardig voor een publieke zender).

Overigens vind ik het onwaardig dat iemand zo voor zichzelf en zijn eigen rechten opkomt.
Het zou heel wat galanter zijn, mochten zij "zich laten verdedigen" door hun voogdijminister, of door andere gezagsdragers. Nu komt het erg hautain over.

Maar ja, ze zijn zo.
Niet verlegen om hun macht (het feit dat ze voor zichzelf kunnen zorgen dat ze gehoord worden) te misbruiken.

Maar, als gedegen flamingant, zitten we daar niks mee in. Het helpt alleen maar om de geesten voor te bereiden op de scheiding.

De Standaard Online
zondag 09 december 2007 | Bron: BELGA
Journalistenbond veroordeelt uitlatingen

BRUSSEL - De Franstalige journalistenbond (Association des Journalistes Professionnels (AJP)) heeft de uitlatingen van Leterme ten aanzien van de Franstalige openbare omroep RTBF veroordeeld.
'Naast het feit dat wij de neerbuigende en misplaatste vergelijking betreuren, herinneren we eraan dat journalisten en media in onze democratie een essentiële rol spelen (..) en dat ze niet de missie hebben om één of andere zaak te dienen, van welke kleur dan ook', luidt het in een persbericht.

De Franstalige journalistenbond betreurt ook dat na de talrijke incidenten die er al geweest zijn met Franstalige media, en met de RTBF in het bijzonder, 'de kandidaat voor de functie van eerste minister nog altijd niet de noodzaak inziet van correcte relaties met journalisten, die hun informatie-opdracht en kritische geest ernstig nemen'.

De AJP betreurt tot slot ook 'de vele dodelijke zinnetjes die met arrogantie worden uitgesproken tegenover de pers door de verschillende spelers in het politieke debat, vanaf het moment dat de media hen niet de zichtbaarheid geven die men zoekt'.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 december 2007, 18:33   #178
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leterme schijnt alleen maar gezegd te hebben dat "men" in de wandelgangen de RTBf met de bijnaam "radio mille collines" bedenkt.
Dat las ik ook ergens ja.

Ongelooflijk dat de Franstalige hournalisten daar zo'n spel van maken. Misschien voelen ze zich TERECHT aangesproken?
In dat geval zouden ze d�*�*r echter beter wat aan doen inplaats van daar zo'n herrie om te maken.

Niettemin mogen ze er van mij tegenaan gaan. Hoe harder hoe liever! Dat zijn dan al drie niet smeltende smarties. Maingain, Milquet en de Media.
Het zal ze goed doen, ons lamzakken van politici!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 december 2007 om 18:34.
Knuppel is offline  
Oud 9 december 2007, 19:00   #179
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Iedereen weet dat op de RTBF al decennia het meeste vulgaire racisme gepropageerd wordt.
Mooi voorbeeld van hoe kan geprobeerd worden om een mening als feit te presenteren.
straatrue is offline  
Oud 9 december 2007, 19:01   #180
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Straatrue is een franstalige Belgicist.
Hoezo? Ik heb nochtans aan een taalexamen FR meegedaan en was gezakt.
straatrue is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be