![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lol, meneer neuroticus doet zijn uitspraak weer. Ik begrijp dat wel, u bent neurotisch gestoord, u kan niet anders.
|
![]() |
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het zal wel aan mij liggen, maar ik heb niet de indruk dat je eigenlijk begrepen hebt wat ik bedoelde. De 'onverzettelijke' houding van 'bepaalde francofone/belgicistische krachten' heeft weinig te maken met de houding van hun separatistische/independentistische tegenstrevers. Ik vind alleen dat de separatisten/independentisten die houding niet op de meest adequate manier pareren. Ik heb ook geen mirakelrecepten, hoor. En als ik die al heb, zou ik ze als 'anti-separatist' wellicht ook voor mezelf houden ![]() Ik denk wèl dat het Vlaanderen ontbreekt aan politici (noem ze voor mijn part staatslieden) die voor 'Vlaanderen' véél méér uit de wacht zouden kunnen slepen dan wat het in het geval van een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring zal kunnen verkrijgen. Moet 'Vlaanderen' verregaande toegevingen doen? Neen, dat vind ik niet. Dat zal de houding van 'bepaalde francofone/belgicistische krachten' niet ten goede veranderen, integendeel zelfs. Wèl doet 'Vlaanderen' er volgens mij goed aan de tot nu toe gebruikte 'strategieën' aan een grondig kritisch onderzoek te onderwerpen, en vooral: zijn 'Public Relations' (in de eerste plaats met 'Wallonië') verstandiger aan te pakken. Als 'anti-separatist' (en dus 'buitenstaander') heb ik natuurlijk wel gemakkelijk praten, ik weet dat, en ik geef dat ook toe. Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik voorlopig geen betere kwalificaties vind voor de aanpak van de 'flaminganten' dan : hysterisch èn kortzichtig (hoewel ik die termen nog véél en véél toepasselijker acht voor de houding van figuren als meneer Maingain en mevrouw Milquet, om er maar twee te vernoemen). Ik kan begrijpen dat 177 jaar heel erg lang lijkt, en dat is het ook wel, natuurlijk. Ik hoop vooral dat er in Vlaanderen nog een klein beetje geduld en volharding overblijft, en misschien, heel misschien, als er ondertussen een werkelijk groots leidersfiguur opstaat (en dat zal ik niet zijn, wees gerust ![]() Maar dan zal er toch eens heel goed moeten worden nagedacht over de ronduit nefaste invloed op onze franstalige landgenoten (ook, en voor�*l, de franstaligen in Vlaanderen) van de acties die bepaalde 'hardliners' zich menen te mogen veroorloven in de Brusselse Rand, om maar onmiddellijk het grootste probleem op tafel, en ter discussie, te brengen. Ik zeg niet dat er géén acties mogen worden gevoerd, hé! Het gaat mij veeleer om het soort acties. Soms vraag ik mij af of die acties niet veeleer zijn bedoeld om indruk te maken op 'de achterban', dan wel om een oplossing voor de problemen te bewerkstelligen en het 'conflict' op bevredigende wijze te beëindigen. Als je er de discussies op het forum van Le Soir op naleest, zal je wellicht begrijpen wat ik bedoel. Overigens wil ik je ook nog wel zeggen dat de gebeurtenissen van de laatste maanden het werk dat ik doe absoluut niet gemakkelijker maken, en zelfs dreigen teniet te doen. Ik was er in geslaagd de meerderheid van mijn leerlingen te doen inzien dat het negatieve beeld dat ze voordien van Vlaanderen, de Vlamingen èn het Nederlands hadden niet klopte, nu loop ik het risiko (en dat merk ik al sinds een paar weken aan de veranderende houding van mijn leerlingen in het laatste jaar!!) in het beste geval de reputatie te krijgen een naïeve sukkel, in het slechtste geval een doortrapte leugenaar te zijn. Geen van beide vooruitzichten lokt me, moet ik toegeven. Hoe zou jij je uit zo'n situatie redden? Vriendelijke, Heelnederlandse (en dus anti-separatistische) groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 december 2007 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
Als u dan mocht denken dat het verlies van Brussel Belgie gaat tegen houden om te barsten bent u wel goed gek. Geef eens een objectieve reden waarom Vlaanderen brussel - en laat me raden, de rand gaat verlieren? Gaan de walen binnenvallen met het leger? |
|
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En aangezien ik voldoende Vlaamse luilakken en profiteurs, alsmede voldoende zéér hardwerkende en gewetensvolle franstalige landgenoten ken, zou ik durven zeggen dat u zich voorlopig geen zorgen hoeft te maken over 'uw' sociale zekerheid. Ik hoop trouwens voor u dat u ze niet eens nodig heeft.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 december 2007 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
Gelooft u werkelijk dat er hier iemand u serieus neemt als u uw mantra opdraagt? |
|
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie niet 100% voor VL separatisme is = 100% tegen |
|
![]() |
![]() |
#169 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u dat wel beseft nee? |
|
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor mij is het kartel (met de neo-tsjeven) een factor van stabiliteit, en het is aan hen te danken dat de toestand nog niet uit de hand gelopen is. Misschien toch ook iets om eens over na te denken? |
|
![]() |
![]() |
#172 |
Europees Commissaris
|
![]() Mieke Boodschap...
|
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Libération, radio mille collines, marseillaise,... |
|
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik weet wèl dat 'militante' organisaties genre "Voorpost", "VJW", "NSV", ... (om van "Blood & Honour" en dergelijke nog maar te zwijgen) géén 'exclusief Vlaams' verschijnsel zullen blijven. Ik verwacht eerder vroeg dan laat de oprichting van een 'Ligue de Défense' of hoe ze zich ook mogen noemen, en dat zal géén missienaaikring zijn, neem dat maar van mij aan. Ik hou hier in Brussel ogen en oren wijdopen, en ik vang wel één en ander op dat mij absoluut NIET gerust stelt. Ik kan alleen maar hopen dat het zal 'koelen zonder blazen', maar de kans daarop lijkt mij alsmaar kleiner te worden. Groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Dus moet ik iemand zijn post eerst lezen en dan merk ik nu dat u geen objectieve reden weet waaruit ik dan besluit dat uw mantra gewoon een provocatie is. Doet u maar, maar mij zou het verbazen dat uw gedrag hier zoden aan de dijk brengt, eerder het tegendeel. Mij sterkt het enkel in mijn gedacht dat er met mensen zoals u en uw mentaliteit - of u dan een Waal bent of niet, gewoon niet ernstig samen te leven is. Als Belgie barst zal het door mensen van uw soort zijn. |
|
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De beschrijving die jij hierboven geeft herken ik niet in mijn omgeving. |
|
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() Het gaat dan ook niet over het reele Vlaanderen, want ook dat zal relatief zijn. Het gaat over het beeld dat Djimi zich vormt van Vlaanderen. Een aantal forumleden van hier maken daar waarschijnlijk deel vanuit.
|
![]() |
![]() |
#178 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Europees Commissaris
|
![]() O jawel hoor, dat kan wel. En je kan zelfs de tweede keer nog veel meer verliezen dan de eerste keer.
|
![]() |
![]() |
#180 |
Minister-President
|
![]() Als je binnen VL woont, merk je dat niet hé; enkel wie van buiten VL naar VL kijkt, ziet dat.
|
![]() |