Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 11 januari 2008, 19:54   #161
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk echter dat er sedert 10 juni 2007 toch een en ander veranderd is, en een 'interimregering' zal daar niet aan afdoen, integendeel zelfs.
Fijn.
Die actie waarmee we dankzij de buitenlandse pers eens goed mee zouden kunnen lachen is dus nergens meer voor nodig.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 januari 2008 om 19:59.
Knuppel is offline  
Oud 11 januari 2008, 19:57   #162
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als zelfs ik al begin te denken dat de mayonaise deze keer niet gaat pakken, wat gebeurt er dan niet in de hoofden van de 'lauwe' vlaamsgezinden?
Woensdagavond kreeg ik van een goeie kameraad, overtuigd federalist, van hem te horen dat hij nu toch ook Vlaamser word met wat er aan Franstalige reacties komen.

Het moet zijn dat een groot deel van de Franstalige politieke klasse nog steeds van dat België, thuis van de Franstalige natie, droomt. Ergens beseffen ze misschien dat het dat nooit worden zal en dat ze het zelf wel willen laten springen; eerst gewoon de vetste brok Brussel uitbreiden om dan binnen te halen.
Niet dat België geen thuis kan zijn voor Nl- en Franstaligen, maar dan wel elk in hun deel er van. België is een politiek huis, geen warm nest.

Laatst gewijzigd door Burry : 11 januari 2008 om 20:05.
Burry is offline  
Oud 11 januari 2008, 20:02   #163
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
...België is een politiek huis, geen warm nest.
Of een heet hangijzer, binnenkort.
Hallebarde is offline  
Oud 12 januari 2008, 10:36   #164
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het is de Franstalige politeke klasse die dom aan het doen is. Nu ja, mij niet gelaten: als ze daarmee het einde van België dichterbij kunnen brengen, doen ze uiteindelijk tóch nog eens iets goeds voor hun volk.

Yves Leterme die premier wou worden, het was een godsgeschenk voor de Waalse politieke klasse en de Belgische staat. Leterme heeft zeer veel krediet in Vlaanderen verworven in Vlaanderen als anti-paars oppositieleider en als minister-president van de Vlaamse regering. Zo iemand hadden ze kunnen gebruiken om België te versterken. Leterme is een redelijk buigzaam man; het was Vandeurzen die de communautaire ruggengraat van Leterme was.
Hadden ze hun persoonlijke aversies t.o.v. Leterme opzij gezet, en de man enkele communautaire kruimels gegeven, dan hadden ze België terug een stabiele regering kunnen bezorgen, en was het land terug voor 4 jaar "safe".

Maar dat konden ze niet.
De Franstaligen hadden maar één doel: Leterme in zijn onderbroek zetten. Daarmee hebben ze hun eigen redder geofferd. Een splitsing van BHV en een paar andere kriumeltjes (vertegenwoordiging gewesten in de NMBS) en Leterme zou tevreden geweest zijn.

Het is dan ook totaal onbegrijpelijk dat ze nu hetzelfde doen met Verhofstadt. Verhofstadt kan geen enkel greintje Vlaamsgezindheid verweten worden, heeft de Franstaligen nooit iets geweigerd, maar wordt nu afgemaakt op basis van een communautaire nota die allesbehalve "Vlaams" kan genoemd worden (federale kieskring, paritaire senaat, herfederaliseringen, etc...). Verhofstadt heeft de Franstaligen in deze nota ALLES willen geven wat de Franstaligen eisten, op één punt na: de uitbreiding van Brussel. En daarop rekenen ze hem nu af.
Een puike analyse, Jaani. Dit verdient een ereplaatsje.
Kortaf is offline  
Oud 12 januari 2008, 10:42   #165
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen dat de reacties vanwege Franstalige politici mij verbijsteren. Wat is er met die mensen aan de hand, eigenlijk?

Wat willen zij met die afwijzende houding bereiken?
Je zult mss zeggen dat ik weer "gebeten" reageer, maar ik vind die Franstalige reactie niet abnormaal. Ze redeneren zoals de nazi's: meer grondgebied en hun taal zoveel mogelijk opdringen is hun allerbelangrijkste doel in de politiek. Wat ze verder ook mogen zeggen over de economie, de SZ, het milieu: dit vinden zowat alle Franstalige politici, op enkele witte raven na. Ook degenen die het niet alle dagen herhalen. Ze zullen alle voorstellen op deze twee punten afrekenen: krijgen we meer Lebensraum en kunnen we het Frans verder verspreiden in Vlaanderen?

Zeg eens dat ik ongelijk heb, en toon het ook even aan.
Kortaf is offline  
Oud 12 januari 2008, 10:56   #166
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als zelfs ik al begin te denken dat de mayonaise deze keer niet gaat pakken, wat gebeurt er dan niet in de hoofden van de 'lauwe' vlaamsgezinden?
En aan de hoofden van de niet zo lauwe Vlaamsgezinden hebben we dan nog niet gedacht. Op dit forum kan je sinds enkele dagen mensen die tot voor kort enkel maar wat radikale maar zeer eerbare ideeën hadden, nauwelijks verholen horen pleiten voor "een Joegoeslavisch scenario". Dat is wat Didier Reynders, Elio di Rupo en Joëlle Milquet teweegbrengen.
Kortaf is offline  
Oud 12 januari 2008, 11:16   #167
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
En aan de hoofden van de niet zo lauwe Vlaamsgezinden hebben we dan nog niet gedacht. Op dit forum kan je sinds enkele dagen mensen die tot voor kort enkel maar wat radikale maar zeer eerbare ideeën hadden, nauwelijks verholen horen pleiten voor "een Joegoeslavisch scenario". Dat is wat Didier Reynders, Elio di Rupo en Joëlle Milquet teweegbrengen.
In mijn werkkring in VL (150 mensen), wordt er nooit meer over politiek gesproken in tegenstelling tot enkele maanden geleden.
De mensen weten nog amper waarover het gaat en hebben alle interesse verloren.
Er is nog leven buiten het forum hé.
straatrue is offline  
Oud 12 januari 2008, 12:37   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
In mijn werkkring in VL (150 mensen), wordt er nooit meer over politiek gesproken in tegenstelling tot enkele maanden geleden.
Natuurlijk is er nog leven buiten dit forum, maar, in tegenstelling tot u denkt, zijn er wel nog vele andere mensen die nadenken buiten dit forum over politiek en hoe het met deze staat verder zou moeten gaan. Laat dus veralgemeningen als "'de' mensen..." maar achterwege.

Daarenboven slaagt u er steeds weer in van die zogezegde toevalligheden op te diepen: "Ik heb meegemaakt dat...", "in mijn vriendenkring...", "mijn dochter heeft...", "ik ken veel mensen die...", "ik sprak met... en die heeft gezegd dat...", "ik was op een voordracht... en de mensen beschouwden die spreker als een idioot...", enz.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 12 januari 2008, 12:54   #169
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk, beste Straatrue, dat iedereen aanvoelt dat de situatie zo gespannen aan het worden is dat men er liefst het zwijgen over doet. Zeker in taalgrensregio's en als er Franstaligen of Walen in de buurt zijn.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 januari 2008 om 12:55.
Kortaf is offline  
Oud 12 januari 2008, 13:05   #170
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men zou het anders niet zeggen als je ziet hoe actief straatreu hier is.
Oud 12 januari 2008, 13:07   #171
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk is er nog leven buiten dit forum, maar, in tegenstelling tot u denkt, zijn er wel nog vele andere mensen die nadenken buiten dit forum over politiek en hoe het met deze staat verder zou moeten gaan. Laat dus veralgemeningen als "'de' mensen..." maar achterwege.

Daarenboven slaagt u er steeds weer in van die zogezegde toevalligheden op te diepen: "Ik heb meegemaakt dat...", "in mijn vriendenkring...", "mijn dochter heeft...", "ik ken veel mensen die...", "ik sprak met... en die heeft gezegd dat...", "ik was op een voordracht... en de mensen beschouwden die spreker als een idioot...", enz.
Je gelooft toch niet meer dat straatreu hier ook iets anders neerpoot dan zijn eigen ideeën?
Oud 12 januari 2008, 17:43   #172
Sickboy
Lokaal Raadslid

Sickboy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Je zult mss zeggen dat ik weer "gebeten" reageer, maar ik vind die Franstalige reactie niet abnormaal. Ze redeneren zoals de nazi's: meer grondgebied en hun taal zoveel mogelijk opdringen is hun allerbelangrijkste doel in de politiek. Wat ze verder ook mogen zeggen over de economie, de SZ, het milieu: dit vinden zowat alle Franstalige politici, op enkele witte raven na. Ook degenen die het niet alle dagen herhalen. Ze zullen alle voorstellen op deze twee punten afrekenen: krijgen we meer Lebensraum en kunnen we het Frans verder verspreiden in Vlaanderen?

Zeg eens dat ik ongelijk heb, en toon het ook even aan.
Ik denk dat je hier snel voorbij gaat aan het feit dat het uiteindelijk om geld en postjes gaat.Meer grondgebied=meer kiezers=meer mandaten=meer geld...

De schandalen in Charleroi hebben dit toch minstens voor een deel aangetoond?En waarom is er niet zoals in Vlaanderen 1 regering maar 2 in Wallonië?(gewest en taal).Als ze geld wilden besparen was dit toch DE uitgelezen maatregel?Of een gebaar van "goeie" wil aan de bevolking?

Maar nee,de postjes zijn het allerbelangrijkste...
Sickboy is offline  
Oud 12 januari 2008, 19:25   #173
Zam
Burger

Zam's schermafbeelding

Standaard

Proficiat

http://www.directdemocracy.be
Zam is offline  
Oud 12 januari 2008, 19:49   #174
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Ik denk dat je hier snel voorbij gaat aan het feit dat het uiteindelijk om geld en postjes gaat.Meer grondgebied=meer kiezers=meer mandaten=meer geld...

De schandalen in Charleroi hebben dit toch minstens voor een deel aangetoond?En waarom is er niet zoals in Vlaanderen 1 regering maar 2 in Wallonië?(gewest en taal).Als ze geld wilden besparen was dit toch DE uitgelezen maatregel?Of een gebaar van "goeie" wil aan de bevolking?

Maar nee,de postjes zijn het allerbelangrijkste...
2 gewesten = WAL & Brussel/Bruxelles

1 gemeenschap = WAL + Bruxelles

In VL heeft men de VL Brusselaars gemakshalve +/- bij VL gevoegd wegens te weinig VL Brusselaar.
In Franstalig België zijn er beduidend meer FR Brusselaars die zich geen WAL willen noemen.

Trouwens meer een meer VL Brusselaars beginnen een hekel te krijgen aan de term Vlaams en Flamand want dat is in FRbelgië synoniem aan het worden van extreem-rechts.
straatrue is offline  
Oud 12 januari 2008, 19:49   #175
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je gelooft toch niet meer dat straatreu hier ook iets anders neerpoot dan zijn eigen ideeën?
Neen, zeker niet. Wie wel trouwens?
Oud 12 januari 2008, 19:50   #176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens meer een meer VL Brusselaars beginnen een hekel te krijgen aan de term Vlaams en Flamand want dat is in FRbelgië synoniem aan het worden van extreem-rechts.
En straatrue weet dat natuurlijk, omdat zijn dochter, o zo toevallig, heel onlangs met een Brusselaar op stap was en hij dat haar diets heeft gemaakt...
Oud 12 januari 2008, 19:51   #177
straatrue
Minister-President

Standaard

"Si l'importance du néerlandais en tant que langue est incontestée par la plupart des habitants de la Région, le terme "flamand" semble, lui, éloigner de plus en plus les communautés l'une de l'autre", selon l'étude. Les Bruxellois non néerlandophones associent souvent "flamand" �* l'extrémisme flamand et l'intolérance. "A tel point qu'une partie non négligeable des Bruxellois néerlandophones prennent de la distance avec l'adjectif flamand." Il existe d'ailleurs une "déconnexion croissante" entre ceux-ci et la Flandre. Les francophones s'identifient, eux, d'abord comme Bruxellois, puis Belges et/ou Européens avant d'être francophone.

En conclusion, l'étude rélève que si le Bruxellois estime que cet environnement multilingue est une plus-value importante, il déplore la mauvaise qualité de l'enseignement des langues au niveau scolaire. Sa grande crainte ? La polarisation politique qui pourrait en découler...

Rens. :webwww.brusselsstudies.be

via:http://www.lalibre.be/actu/bruxelles...erlandais.html

Laatst gewijzigd door straatrue : 12 januari 2008 om 20:19.
straatrue is offline  
Oud 12 januari 2008, 20:02   #178
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En toevallig is straatreu ook een VL-Brusselaar....
Eentje die zich w�*t graag vereenzelvigt met de Franstaligen voor wie al veel langer dan vandaag Vlaams en Flamand hetzelfde betekent als extreem-rechts, racist, facist, egoist en neo-nazi.

De vraag BLIJFT waarom ze met geen geweld van de Flamand afwillen.
Oud 12 januari 2008, 20:13   #179
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En toevallig is straatreu ook een VL-Brusselaar....
Eentje die zich w�*t graag vereenzelvigt met de Franstaligen voor wie al veel langer dan vandaag Vlaams en Flamand hetzelfde betekent als extreem-rechts, racist, facist, egoist en neo-nazi.

De vraag BLIJFT waarom ze met geen geweld van de Flamand afwillen.
Ik denk dat er ook veel Congolezen zijn die het beter vonden toen ze door de Belgen bezet werden.
straatrue is offline  
Oud 12 januari 2008, 20:14   #180
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Si l'importance du néerlandais en tant que langue est incontestée par la plupart des habitants de la Région, le terme "flamand" semble, lui, éloigner de plus en plus les communautés l'une de l'autre", selon l'étude. Les Bruxellois non néerlandophones associent souvent "flamand" �* l'extrémisme flamand et l'intolérance. "A tel point qu'une partie non négligeable des Bruxellois néerlandophones prennent de la distance avec l'adjectif flamand." Il existe d'ailleurs une "déconnexion croissante" entre ceux-ci et la Flandre. Les francophones s'identifient, eux, d'abord comme Bruxellois, puis Belges et/ou Européens avant d'être francophone.

En conclusion, l'étude rélève que si le Bruxellois estime que cet environnement multilingue est une plus-value importante, il déplore la mauvaise qualité de l'enseignement des langues au niveau scolaire. Sa grande crainte ? La polarisation politique qui pourrait en découler...

Rens. :webwww.brusselsstudies.be

via:http://www.lalibre.be/actu/bruxelles...erlandais.html
Straatrue moet een Franstalige bron aanhalen om ons aan te tonen wat Brusselse Vlamingen denken... Dat zeg meer dan genoeg over het waarheidsgehalte... En tegelijkertijd toont het aan waar straatrue voortdurend de mosterd vandaan haalt. Tekener kan het echt niet zijn!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be