![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1781 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1782 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1783 | |
|
![]() Citaat:
Het gebruik van tabak bestaat al generatie's langer dan cannabis. Ook het verschil in hoeveelheid: tabak werd/wordt massaal gebruikt, tegenover dat het verbruik van canabis een erg marginaal vershijnsel was/is dat de laatste jaren wat hip is geworden. Dat artikel dat Seg Schat hier toonde verontrust me heel erg, en ik vind dat daar héél veel aandacht moet aan gegeven worden. Neen, het gebruik van cannabis moet evenveel en zelfs meer tegengegaan/tegengewerkt worden, dan het gebruik van gewone tabak. Vooral wanneer nu blijkt dat, buiten het gekende feit dat ze de verslaving tot harddrugs in de hand kan werken, ook nog eens gevaarlijker en dus dodelijker blijkt te zijn dan gewone tabak.
![]() |
![]() |
#1784 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Cannabis is een onschadelijke drug... beweren er velen... Nu moet je eens lezen wat ik op het net vind: hey, mijn vrienden roken op een gewone schoolsdag minstens 7 joints per dag. de zaterdag, zondag en de woensdag roken ze wel minstens 15 joints. in het weekend gebruikenn ze dan ook nog gemiddeld 3 gram speed per persoon. kan ik er iets aan doen? ik vind het namelijk niet leuk wat ze doen. ik heb ze al gevraagt of ze er niet willen minderen maar dat willen ze duidelijk niet. ik kan meoilijk veel zeggen want mijn broer zit er namelijk ook bij. het zijn goeie vrienden van mij en daarmom maak ik me ook zo'n zorgen. mijn moeder heeft het al 2 maal ontdekt en mijn broer is dan eventjes gestopt maar herbegonnen. ik weet geen raad meer. is het gevaarlijk wat ze doen? welke gevolgen kan het hebben? en welk middel kan ik gebuiken om hun er vanaf te helpen?http://www.drugsinfoteam.nl/v_en_a/v...hp4?pagina=145 Zo onschuldig lijkt het allemaal op het eerste zicht niet... me dunkt... ![]() Laatst gewijzigd door Seg schat : 26 december 2008 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1785 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er velen beweren dat cannabis onschadelijk is, kan je enkele berichten citeren om dit aan te tonen. (Heb je ook het antwoord gelezen dat op je geciteerde vraag gegeven werd?) Kan je ook nog een tweede maal eerlijk zijn. Ken je de link geven naar de pagina op de site van het Trimbos instituut waar ze beweren "Op welke manier dan? Je bedoelt toch niet het 'eten' want dat wordt over 't algemeen nog als gevaarlijker beschouwd..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1786 |
|
![]() Als je zoveel speed pakt dan moet je wel de ene na de andere joint roken anders vlieg je zo de stratosfeer in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan zo van die grappige voorstellen (geen antwoord geven voor de 36° keer op dezelfde vraag) van het nivo van het tweede studiejaar "al wat ge zegt zijde zelf" .... Wat ik wel nogmaals graag herhaal, voor mensen die de hele draad niet gelezen hebben, is: we hebben al genoeg dikke mizerie met de legale drugs (alkohol, tabak) en met misbruik van legale dinges (gokken, geneesmiddelenmisbruik ...), dat ik persoonlijk vind dat geen enkele drug (ook niet de zogenaamde softdrug kannabis) gelegaliseerd mag worden. Preventie van middelenmisbruik moet opgedreven worden; maar ook repressie, die eindelijk eens ernstig moet gevoerd worden (en ernstig betekent niet alleen strengere straffen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1788 | |
|
![]() Citaat:
Tabak veroorzaakt veel doden, akkoord? Cannabis is tot nu toe illegaal in belgie, akkoord? cannabis heeft nog geen doden gemaakt, een overdosis bestaat immers niet, akkoord? en dan nu: wat is prioritair, de (nog) legale en dodelijke tabak, of de (reeds) illegale en niet dodelijke cannabis? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1789 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1652 http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1701 Geef anders de link naar je antwoord, als ik iets gemist heb. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1790 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Tabak veroorzaakt veel doden, uiteraard want: tabak wordt al 60 jaren gebruikt, de sigaret dan, sigaren en pijpen al véél langer; met andere woorden: 3 generatie's hebben al gebruik van de sigaret gemaakt, vaak op overdadige wijze, nog voor gekend was dat tabak dodelijk kon zijn, op lange termijn. Tabak werd alom gebruikt: bijna iedereen gebruikte het. Cannabis wordt nog maar 10 �* 20 jaar gebruikt, aanvankelijk was dit een marginaal fenomeen, die de laatste 10 jaar sterk in populariteit is toegenomen. Maw: de gevolgen op lange termijn van cannabis begint zich nog niet te manifesteren, doch op korte termijn wel: verslavingen naar harddrugs. En daarvan zijn al effectief veel doden gevallen. Jaja, ik weet ook wel enkele tragisch afgelopen gevallen waarvan het onschuldig begon met een jointje. Kortom zowel tabak als cannabis moeten even hard aangepakt worden. Het kan niet dat het ene gedoogd wordt ten opzichte van het andere.
![]() |
![]() |
#1791 |
|
![]() Niemand weet of en hoe cannabis dodelijk is, direct of indirect. De aanwezigheid van het actieve stofje in het lichaam is erg moeilijk aan te tonen, vooral omdat dat na een halve �* 3 dagen alleen nog maar in de/mijn hersenen zit/zat. Vooral na een verkeersongeval zie ik dat niet onderzocht worden. Testen op alcohol is stukken gemakkelijker.
De spaarzame keren dat ik het spul proefde en minstens zo hevig na "passief meeroken" in een muzikantenkeldertje moest ik n�* 2-3 dagen op werk alles wat ik schreef of typte minstens 2x nakijken op onmogelijke fouten, van sommige woorden stond er alleen maar de eerste letter; reuze lekker hoor, in internationale zakencorrespondentie onder de gebruikelijke spanning van gemiddeld 50, soms 100 berichtjes per dag, naast diverse administratieve handelingen. Heus, dit spul deugt niet. Overigens: de "overgang" naar harddrugs ligt weinig voor de hand, de meeste cannabisgebruikers blijven tevreden met hun sticky. Wèl: het contact met het "milieu" en mogelijkheid/bereidheid tot experimenteren liggen binnen handbereik maar het is geen groot percentage wat daarin trapt.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 december 2008 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1792 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1793 |
|
![]() En het feit dat cannabis potentiele schizofrenie dat in sommige personen sluimert kan doen ontwaken en ontwikkelen (vooral bij vrouwen dan) zal hier ook al ter sprake gekomen zijn zekers?
![]() |
#1794 |
|
![]() 1940 voor de gewone sigaret, niet voor de cannabis. Verdraai mn woorden niet!
![]() |
#1795 |
|
![]() Ik denk dat dat waarheid bevat, ja. Zag minstens 1 zulk voorbeeld (bij een man). Inderdaad lijkt zulke aanleg, die misschien tientallen jaren tot levenslang latent had kunnen blijven, triggerbaar.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 december 2008 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1796 |
Vreemdeling
|
![]() Kijk, Cannabis is niet ongevaarlijk maar dat is Alcohol ook niet. En alcohol is zowel fysiek als mentaal verslavend, en je kan er een overdosis van krijgen.
Is 14-jarigen zat voeren normaal, maar een 20 jarige die een joint rook een crimineel? Cut the crap, alstublieft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1797 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Cannabisgebruik bestaat al 1000'en jaren, en zelfs de "coffeeshop" bestaat al 100'en jaren. Ik verdraai u woorden niet, ik wil alleen zeggen dat uw stepping-stone theorie al lang achterhaald is. Laatst gewijzigd door Akufen : 26 december 2008 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1798 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit kan je niet veralgemenen. Jij drinkt liever een glas wijn of een glas bier. Voor anderen is alcohol een spul dat niet deugd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1799 | |
|
![]() Citaat:
Maar misschien is cannabis in sommige beroepen wel onschadelijk ....
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 december 2008 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1800 |
Vreemdeling
|
![]() na 24 uur? ooit al van katers gehoord :d
Ik gebruik zelf cannabis, en ik kan nog functioneren hoor. De alcoholiekers in mijn metro station daarentegen... Laatst gewijzigd door brussel1200 : 26 december 2008 om 22:30. |
![]() |
![]() |