Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2010, 19:38   #1781
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Wat zou u stemmen in Nederland en wat stemt u in België? Puur uit interesse.
Wat een regimeslaaf stemt dus. Waarschijnlijk PvdA.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 19:40   #1782
wauwelaer
Lokaal Raadslid

wauwelaer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Als het aan de partijstrategen binnen de PvdA had gelegen, dan was Job Cohen drie jaar geleden al minister-president geworden. Helaas rekenden zij buiten de waard om, want de tweestrijd Bos-Balkenende viel in het voordeel van de laatste uit. Bos was bij winst liever partijleider geweest. In dat geval had de PvdA Job Cohen naar voren geschoven als formateur en dus als minister-president.
Ik denk, dat Job Cohen op zijn fiefen is. De PvdA zit in een moeilijke positie. Hij mag Minister-President worden, maar kan hij het image van de PvdA oppeppen? De achterban van zijn partij duldt geen hervormingen. Om die redenen is denkelijk Wouter Bos opgestapt. Nogmaals; Nederland verrechts steeds meer, of dat strookt met linkse ideeen; de tijd zal het uitwijzen.
wauwelaer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 20:35   #1783
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wauwelaer Bekijk bericht
Ik denk, dat Job Cohen op zijn fiefen is. De PvdA zit in een moeilijke positie. Hij mag Minister-President worden, maar kan hij het image van de PvdA oppeppen? De achterban van zijn partij duldt geen hervormingen. Om die redenen is denkelijk Wouter Bos opgestapt. Nogmaals; Nederland verrechts steeds meer, of dat strookt met linkse ideeen; de tijd zal het uitwijzen.
Job Cohen is geen partijstrateeg en zeker geen debater. Hij heeft echter wel charisma en prestige. Het is de PvdA erom te doen de gematigde kiezers aan zich te trekken.

Geert Wilders heeft lak aan het ongewild door Cohen opgeroepen beeld van 'de boel bij elkaar houden' en 'theevisites' in Marokkaanse moskeeën en heeft bereids aangegeven Cohen daarop het vuur aan de schenen te leggen.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 09:41   #1784
wauwelaer
Lokaal Raadslid

Standaard

[quote=Ernst Niessen;4641815]Job Cohen is geen partijstrateeg en zeker geen debater. Hij heeft echter wel charisma en prestige. Het is de PvdA erom te doen de gematigde kiezers aan zich te trekken.

Geert Wilders heeft lak aan het ongewild door Cohen opgeroepen beeld van 'de boel bij elkaar

Wilders heeft lak aan alles wat buiten zijn belang valt. Bovendien is Job Cohen joods en dat zal hem niet zinnen. Wilders in "Fitma" heeft aangehaald zijn niet nieuw. Julius Streicher, stichter en redacteur van "Der Sturmer" is opgehangen op purim 1946, maar zijn gedachtegoed leeft nog voort. Ik houd mijn hart vast voor landelijke verkiezingen.

Laatst gewijzigd door wauwelaer : 15 maart 2010 om 09:42.
Oud 15 maart 2010, 10:48   #1785
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wilders heeft lak aan alles wat buiten zijn belang valt. Bovendien is Job Cohen joods en dat zal hem niet zinnen. Wilders in "Fitma" heeft aangehaald zijn niet nieuw. Julius Streicher, stichter en redacteur van "Der Sturmer" is opgehangen op purim 1946, maar zijn gedachtegoed leeft nog voort. Ik houd mijn hart vast voor landelijke verkiezingen.
Geert Wilders heeft lak aan de zelfgenoegzame, gevestigde orde en hij zit bepaald niet te wachten op de multicultiknuffelaar Job Cohen. Marokkaanse probleemjongeren die onbeschaamd de ruiten van joodse landgenoten ingooiden, kregen later op de dag de burgemeester van Amsterdam over de vloer om 'de boel bij elkaar' te houden. Het is deze ontspoorde en veel te ver doorgeschoten multicultitolerantie waartegen Geert Wilders zich keert.

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 15 maart 2010 om 10:49.
Oud 15 maart 2010, 14:51   #1786
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geert Wilders heeft lak aan de zelfgenoegzame, gevestigde orde en hij zit bepaald niet te wachten op de multicultiknuffelaar Job Cohen. Marokkaanse probleemjongeren die onbeschaamd de ruiten van joodse landgenoten ingooiden, kregen later op de dag de burgemeester van Amsterdam over de vloer om 'de boel bij elkaar' te houden. Het is deze ontspoorde en veel te ver doorgeschoten multicultitolerantie waartegen Geert Wilders zich keert.
Geert Wilders wordt steeds meer racistisch.
Dewinter is heilig bij hem vergeleken.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 14:56   #1787
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het midden stroomt leeg naar extreem rechts en extreem links.
Daarom hebben we Paars nodig om de boel bij elkaar te houden.
Iedereen is uitgekenen op JPB .Wilders als premier zal er niet van komen.
Daarom zal Cohen de volgende premier van Nederland worden.
Dit is ook beter voor onze samenwerking met Vlaanderen.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 15:42   #1788
wauwelaer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Het midden stroomt leeg naar extreem rechts en extreem links.
Daarom hebben we Paars nodig om de boel bij elkaar te houden.
Iedereen is uitgekenen op JPB .Wilders als premier zal er niet van komen.
Daarom zal Cohen de volgende premier van Nederland worden.
Dit is ook beter voor onze samenwerking met Vlaanderen.
Als we weer een paars kabinet krijgen, gaat het weer die kant op zoals we in vorige paarse kabinetten gehad hebben. Rechts tegenover links, dat gaat nooit goed. Als de PvdA Christelijke groepen gaat uitsluiten, wat het getracht heeft met het rampenplan in Roermond tijdens Paars I, dan volgt het ene incident na het volgende. Het heeft ook getracht het ritueel slachten te verbieden. Als in de Grondwet is vermeld, dat er vrijheid van godsdienst is, dan hebben noch de PvdA noch Wilders het recht om godsdienstuitoefeningen (in het openbaar) te verbieden. Dat Christenen hun godsdienst niet meer uitoefenen, is hun pakkie aan. Zij hoeven hun ongenoegen niet te uiten aan praktiserende Joden en Moslims en hun mening op te dringen aan andere culturele groeperingen.

De Vlaamse problematiek; zover ik de reacties van Vlamingen hoor, staan zij niet te wachten op een aansluiting met Nederland in de huidige positie. De Euregio's boeken meer succes omdat het onderwijs, wetten op milieuwetgeving en de M.E.R. beter op elkaar afgestemd worden. Of we nu een paars of een groen kabinet krijgen; Brussel gaat toch het beleid bepalen. Dus laat de bal maar rollen.

Laatst gewijzigd door wauwelaer : 15 maart 2010 om 16:11.
Oud 15 maart 2010, 17:55   #1789
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Geert Wilders wordt steeds meer racistisch.
Dewinter is heilig bij hem vergeleken.
Geert Wilders zegt wat de meeste Nederlanders denken. Het is al bekend dat er uit de hoek van antiracismebeweging een smerige lastercampagne tegen de PVV gevoerd wordt. De demonisering die ten tijde van Pim Fortuyn zo vilein haar intrede deed, is weer helemaal terug.
Oud 15 maart 2010, 18:56   #1790
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geert Wilders zegt wat de meeste Nederlanders denken. Het is al bekend dat er uit de hoek van antiracismebeweging een smerige lastercampagne tegen de PVV gevoerd wordt. De demonisering die ten tijde van Pim Fortuyn zo vilein haar intrede deed, is weer helemaal terug.
Sinds wanneer bent u de meeste Nederlanders?
De meeste Nederlanders hebben schoon genoeg van de extreem- rechts praatjes van de PVV.
Dit blijkt uit de peilingen,De PVV komt op 15 %.
Dus wees gelukkig met uw Wilders en PVV en laat een ander in zijn waarde met een andere overtuiging.
Als het om smerige lastercampgnes gaat, dan weet de Wilders kliek daar wel raad mee.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 19:01   #1791
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
De meeste Nederlanders hebben schoon genoeg van de extreem- rechts praatjes van de PVV.
Dus wees gelukkig met uw Wilders en PVV en laat een ander in zijn waarde met een andere overtuiging.
Als het om smerige lastercampgnes gaat, dan weet de Wilders kliek daar wel raad mee.
Wilders gaat nog éénmaal vrij goed scoren. En dan begint de aftakeling van de partij.

En misschien van Geert Wilders zelf ook. Want zijn lichaam maakte hem reeds diets voor de eerste keer: 'trop is teveel en teveel is trop'.

Laatst gewijzigd door system : 15 maart 2010 om 19:01.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 19:27   #1792
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Ik baseer mijn uitspraken op basis van de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen in Almere en Den Haag. Dat zegt genoeg, denk ik.
Oud 15 maart 2010, 19:43   #1793
wauwelaer
Lokaal Raadslid

Standaard

[quote=Ernst Niessen;4642969]Ik baseer mijn uitspraken op basis van de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen

Waarop kunt u zich dat beroepen? Zijn partij stond niet eens op alle kieslijsten in Nederland. Hij mikt op de landelijke verkiezingen. Hij zegt veel, maar er gebeurd niets. Hoe wil hij een schoonheidsactie houden? Geschoold personeel zal hij niet vinden en handwerklieden zijn (ook Duitsland) niet te vinden. Misschien dat hij deze zal vinden op contractbasis in het voormailige Oost-Europa.
Hij en staatshervorming in Nederland, dan kan wel eens hele nadelig gevolgen hebben voor de handesmarkt. Ruwe stormen mogen woeden; ook in Nederland?

Laatst gewijzigd door wauwelaer : 15 maart 2010 om 19:54.
Oud 15 maart 2010, 19:52   #1794
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarop kunt u zich dat beroepen? Zijn partij stond niet eens op alle kieslijsten in Nederland. Hij mikt op de landelijke verkiezingen. Hij zegt veel, maar er gebeurd niets. Hoe wil hij een schoonheidsactie houden? Geschoold personeel zal hij niet vinden en handwerklieden zijn (ook Duitsland) niet te vinden. Misschien dat hij deze zal vinden op contractbasis in het voormailige Oost-Europa.
Hij en staatshervorming in Nederland, dan kan wel eens hele nadelig gevolgen hebben voor de handesmarkt. Ruwe stormen mogen woeden, ook in Nederland?
Ruwe stormen? En wat hebben we de afgelopen weken, maanden en jaren dan beleefd? U bent zeker een grapjas?

Ik weet uiteraard niet hoe Wilders het beter denkt te doen, maar van de anderen weet ik dat nog veel minder.

Vraag het de Molukkers in Culemborg wat zij vinden van Marokkanen. Vraag het de joden in Amsterdam wier ruiten werden ingegooid door 'straatboefjes'. Vraag het de hindoestanen in Den Haag die elke dag geterroriseerd worden. Vraag het mijn uit Indonesië afkomstige vrouw welke bedenkelijke tendensen zij ten aanzien van de voortschrijdende islamisering in Nederland ziet. Vraag het de leraren en leraressen die in hun klas meer Turks dan Nederlands horen. Vraag het de agenten in het centrum van de grote steden. Vraag het ... enfin, u begrijpt mij wel. Vragen genoeg. Maar in juni komt het antwoord ...

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 15 maart 2010 om 19:55.
Oud 15 maart 2010, 20:00   #1795
wauwelaer
Lokaal Raadslid

Standaard

[quote=Ernst Niessen;4643017]
Citaat:

Ruwe stormen? En wat hebben we de afgelopen weken, maanden en jaren dan beleefd? U bent zeker een grapjas?

Ik weet uiteraard niet hoe Wilders het beter denkt te doen, maar van de anderen weet ik dat nog veel minder.

Vraag het de Molukkers in Culemborg wat zij vinden van Marokkanen. Vraag het de joden in Amsterdam wier ruiten werden ingegooid door 'straatboefjes'. Vraag het de hindoestanen in Den Haag die elke dag geterroriseerd worden. Vraag het mijn uit Indonesië afkomstige vrouw welke bedenkelijke tendensen zij ten aanzien van de voortschrijdende islamisering in Nederland ziet. Vraag het de leraren en leraressen die in hun klas meer Turks dan Nederlands horen. Vraag het de agenten in het centrum van de grote steden. Vraag het ... enfin, u begrijpt mij wel. Vragen genoeg. Maar in juni komt het antwoord ...
Neen, ik begrijp u niet. Leg het maar uit. Weersverwachting; "Ruwe stormen (mogen) woeden" in Nederland. Grappig bedoeld, maar u als calvinistisch mind Nederlander moet de oorsprong weten. Moet ik u Vaderlandse geschiedenis bijbrengen? Triest voor een PVV aanhanger.
Oud 15 maart 2010, 20:03   #1796
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, ik begrijp u niet. Leg het maar uit. Weersverwachting; "Ruwe stormen (mogen) woeden" in Nederland. Grappig bedoeld, maar u als calvinistisch mind Nederlander moet de oorsprong weten. Moet ik u Vaderlandse geschiedenis bijbrengen? Triest voor een PVV aanhanger.
De strekking is mij wel degelijk bekend (Gezang 445, vers 3). Maak u dus geen zorgen.

Mag ik u vriendelijk verzoeken uw quotes beter te plaatsen? Het is lastig quoten als ik mijzelf terugzie in de quote

En wie zegt dat ik een PVV-aanhanger ben? Heb ik ergens gezegd: "Ik stem PVV"? Als u zegt dat mijn sympathie bij die partij ligt, dan hebt u een punt. Tot nu toe heeft niemand in het stemhokje over mijn schouder gekeken bij de verkiezingen. Staat u mij toe dit voor mijzelf te houden.

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 15 maart 2010 om 20:08.
Oud 15 maart 2010, 20:20   #1797
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geert Wilders zegt wat de meeste Nederlanders denken.
Dan is Nederland racistisch.
Oud 15 maart 2010, 20:22   #1798
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De strekking is mij wel degelijk bekend (Gezang 445, vers 3). Maak u dus geen zorgen.

Mag ik u vriendelijk verzoeken uw quotes beter te plaatsen? Het is lastig quoten als ik mijzelf terugzie in de quote

En wie zegt dat ik een PVV-aanhanger ben? Heb ik ergens gezegd: "Ik stem PVV"? Als u zegt dat mijn sympathie bij die partij ligt, dan hebt u een punt. Tot nu toe heeft niemand in het stemhokje over mijn schouder gekeken bij de verkiezingen. Staat u mij toe dit voor mijzelf te houden.
Het wordt tijd dat de Groot Nederlandse gedachte uit extreem rechtse handen komt.
U bent daar een slecht voorbeeld voor.
Oud 15 maart 2010, 20:24   #1799
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dan is Nederland racistisch.
U kunt Ernst niet gelijkschakelen aan Nederland.
Als Ernst racistisch is, dan is niet automatisch Nederland racistisch.
Zo is ook Vlaanderen niet racistisch, omdat 15% VB stemt.
Oud 15 maart 2010, 20:29   #1800
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik baseer mijn uitspraken op basis van de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen in Almere en Den Haag. Dat zegt genoeg, denk ik.
De PVV heeft 8 van de 45 zetels gehaald in Den Haag, ofwel 17.8% van de uitgebrachte stemmen. Meer dan 80% van Hagenaars deelt zijn mening dus niet.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 15 maart 2010 om 20:37.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be