![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1781 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stropopredeneringen, vallen nog altijd onder de noemer nepargumentatie. U gaat wel heel erg ver om mensen van homofobie te kunnen beschuldigen. Hoe veel dieper ga je nu nog zakken? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1782 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je moet het natuurlijk ook willen lezen hé Artisjok. Bovendien moet ik helemaal niks. Ik heb mijn gegronde redens al in het lang en breed gegeven aan de hand van objective criteria. Ik weet dat u van mening bent en van mening zult blijven dat dit geen gegronde redens zijn. Ik weet ook dat je nooit zult zeggen waarom ze volgens u niet gegrond zijn en ik weet ook dat u altijd zult blijven doorvragen en doorvragen en doorvragen zoals je ook doet op andere threads. Men heeft er op dit forum zelfs een werkwoord voor gevonden. 'Het Artisjokken'... Maar in deze discussie -en dat is dat geen mening maar een feit dat iedereen kan nagaan- werden geen van de redens die ik aanvoer tegengesproken, laat staan weerlegd. Het homohuwelijk is een voorkeursbehandeling op humanitaire gronden, maar de weigering van een voorkeursbehandeling is geen discriminatie. Het heterohuwelijk is een wisselwerking tussen relatie en maatschappij. De maatschappij beschermt die relatie's die voor procreatie van de groep kunnen zorgen door het een statuut te geven, die we kennen onder 'huwelijk'. Dat is overal en door alle tijden heen de werkbare realiteit; zeg maar een antropolgisch gegeven. Het homohuwelijk geeft niks. Daar is geen sprake van een wisselwerking. Het geeft geen meerwaarde aan de groep. En het heeft ook geen meerwaarde voor de groep. Het is enkel van belang voor de homoseksuelen zelf. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2011 om 13:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1783 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat u weer maar eens op de man moet beginnen te spelen i.p.v. op de bal, is veelzeggend. Het illustreert perfect hoe u zich volkomen vast geluld heeft en geen enkele uitweg meer ziet. U kan immers niet duiden waarom het hier zou gaan om "stropopredeneringen" (wat ze overigens allerminst zijn).
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1784 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat valt inderdaad volkomen te rechtvaardigen. Kinderen zijn immers niet in staat om de gevolgen van hun acties in te schatten (sommige volwassenen zijn dat ook niet, maar allé). Volwassenen onderling anders behandelen, louter omwille van hun seksuele voorkeur, valt echter op geen enkele manier te rechtvaardigen. U weet dat best.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1785 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ze zijn veel uitgebreider in die zin dat er meer woordjes in staan. De inhoud blijft echter beperkt tot "er is een verschil". Een verschil dat - als het me nog goed voorstaat - tussen de benen zit...
![]() |
![]() |
![]() |
#1786 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stop nu toch eens met uw onnozel kinderachtige gedoe van mensen en dingen door elkaar te gooien om tot totaal van de pot vergeleken vergelijkingen te komen. Stropopredeneringen, vallen nog altijd onder de noemer nepargumentatie. Probeer misschien eens te reageren op wat ik wel zeg ipv te proberen met onnozele vergelijkingen daar iets ander van te maken. Citaat:
Citaat:
U maakt karikaturale vergelijkingen als zogenaamde weerlegging van wat ik zeg en suggereert dan dat dat de werkelijke standpunt van de tegenstander is bij een consequent doordenken. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1787 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En u weet best dat u geen enkele keer op geen enekele thread op dit forum ook maar één posting van mij kan vinden waarin ik zou bewezen dat mensen luter omwille van hun sekuele voorkeur anders zouden moeten behandeld worden. Toch blijf je dit nu al pagina's lang insinueren als was het een argument in deze discussie. Het wordt beschamend. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1788 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet het natuurlijk ook willen lezen hé Rafke. Ik heb mijn gegronde redens al in het lang en breed gegeven aan de hand van objective criteria. Ik weet dat u van mening bent en van mening zult blijven dat dit geen gegronde redens zijn. Ik weet ook dat je nooit zult zeggen waarom ze volgens u niet gegrond zijn. Want u moet toch een reden hebben om mensen te kunnen beschuldigen van homofobie...?! Maar in deze discussie -en dat is dat geen mening maar een feit dat iedereen kan nagaan- werden geen van de redens die ik aanvoer tegengesproken, laat staan weerlegd. Het homohuwelijk is een voorkeursbehandeling op humanitaire gronden, maar de weigering van een voorkeursbehandeling is geen discriminatie. Het heterohuwelijk is een wisselwerking tussen relatie en maatschappij. De maatschappij beschermt die relatie's die voor procreatie van de groep kunnen zorgen door het een statuut te geven, die we kennen onder 'huwelijk'. Dat is overal en door alle tijden heen de werkbare realiteit; zeg maar een antropolgisch gegeven. Het homohuwelijk geeft niks. Daar is geen sprake van een wisselwerking. Het geeft geen meerwaarde aan de groep. En het heeft ook geen meerwaarde voor de groep. Het is enkel van belang voor de homoseksuelen zelf. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1789 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar je hebt nog altijd niet verteld wat het doel is om voor het huwelijk dit onderscheid te maken; en wat de gegronde reden is om een groep mensen anders te behandelen door voor hen het huwelijk te weigeren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1790 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Legt u ons dan eens uit op welke wijze ik steeds mensen met dingen verwar, Paulus?
![]() |
![]() |
![]() |
#1791 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen beschuldiging, maar een vaststelling. En die is wel degelijk gegrond.
![]() |
![]() |
![]() |
#1792 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is helemaal niets karikaturaals aan mijn vergelijkingen. Ze zijn uit het leven gegrepen en komen stuk voor stuk in de realiteit voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#1793 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan inderdaad. Ik heb overigens nooit het tegendeel beweerd. Dat betekent echter nog lang niet dat elk verschil een gegronde reden is voor een andere behandeling. In het geval van het homohuwelijk is het dat duidelijk niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#1794 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U heeft in dit topic - en in zowat alle andere topics over dit thema op dit forum - nog niets anders gedaan dan dat. U ging ooit zelfs zo ver dat u pleitte voor afzonderlijke douches voor homoseksuelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1795 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al zei: veel woordjes, maar weinig tot geen inhoud.
![]() |
![]() |
![]() |
#1796 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1797 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1798 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1799 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Anders zou e er op ingaan en vandaaruit zeggen wat je er verkeerd aan vindt. Maar dat doe je niet. Je weerlegt me niet. Je komt altijd weer op nieuw met de onnozele vraag wat de gegronde reden is om een groep mensen anders te behandelen door voor hen het huwelijk te weigeren. Daarop werd al altijd geantwoord maar je aanvaardt dat antwoord niet. Je vraag vertrekt vanuit een verkeerd uitgangspunt en daarom is het niet eens relevant. Citaat:
Als ik een gegronde reden heb om het onderscheid dat er reeds is staande te houden, dan mag het mijn mening zijn om dat ook zo te houden. Waarom zouden twee verschillende dingen hetzelfde behandeld moeten worden? Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1800 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zult het daarmee moeten doen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |